3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 186
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 104,504
Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

2500'' ü gectik.. ;) ortada pajero'cu yok gene.. ;D

bunlar bildigini sır gibi saklıyo diye düşünmüştüm..bende kendime bişi saklamıştım..son köfte elimdeki onuda atıyorum mangala benden bitti.. ::smiley:

>http://www.mitsubishilinks.com/fsm/pajero_fsm_printed-2000_engine_4m41-32-diesel.pdf

4M41 kodlu motorun sökülüp takılmacası ayarlanmaca işi.. ;)

belki alırsam orasını burasını kurcalarım diyem kendime ayırmıştım..
bilhassa anadoluda bu na binen varsa bilğisayarına indirsin hatta kagıda cıkış alsın derim..105 sayfacık.. ;D
motoru ellemek için yüz ceşit abidik gubidik aparatları var o zımbırtıları olmıyan bu motoru katleder..o aparatlarda sanırım 2 pajero parası dır.. ::smiley: yalnızca servisinde olur.. ;)
colt'umu 100 bin de servis bakımlı bayandan vs almıştım..servis müdürünün bilğisayarına plakamı girince ne zaman fren balatası debriyajı vs degişti km ve tarih olarak belliydi..her şey güzeldi teşekkür..edip ayrıldım.. ;)
servis bakımlı olması benim için + bi güvence gibim bişiydi.. ;)
bi zaman sonra yan sanayii filitrelerimi buldum aldım kendi ellerimle bakım yapıçam.. ;) >>
hava filitresini el attım ilk iş bi tarafı tırnak gecmeli diger tarafında 2 cıt cıt var olması lazım ..arkadaki yok düşürmüş yada parmagı girmedi ibni nin art tırmış..bi tırnak tutuyo filitreyi..gittik servisten aldık sonra..o minik zımbırtıyı..bi dünya para o da ayrı.. ???
sonra polene el atıyım dedim yattım torpido altına plastik tırnaklı 2 parmakla basarsan tık diyem atıp cıkar büyük bi tornavida ile yaparsan terletmez cabuk olur hesabı bi iş..manzarayı bi gördüm.. :eek: bi aglamadığım kaldı..bakım aralıgı 15 bin olan bu araca hepi topu 3-5 polen degişmiştir bu yılda km de diyem düşündüm..adama balta ver al meşe odunu kes de üstünde o kadan yarık çizik olmaz yuh + çüş dedim.. ??? içler acısı..
servisten orjinal yag filitresi alıyım da takayım dedim.. ;) 3-5'e bakmıycam derdim düzgün olsun.. ;D
mitsubishi temsa yazan kutuda filitreyi önüme koydu kutudan caktım.kutu yerli (matbaacı eskisiyim 'de..) içi de made in mersin..
filit reyi fena incelemiştim.. ;) ne olup olmadıgını biliyordum ..ben almıyım alanlarada mani olmıyayım hesabı 2 ledim..ordan.
tüm yag filitreleri emme basma tulumba calışma sistemine uygun içinde bi sibob yaylı valf gibim bişi barındırır..o yayın basınçı her aracda yag pompasına uygun degişiklik gösterir ve yan duran filireden yagın boşalmasını engeller..falan filan..benim cakma mercedesde ise ampulun tavana vidalandıgı gibi vidalanıyor..dik duruyor + 0 basınç sibobsuz olması gerekiyor.. sibobluyu bi taksam motor yag rejimine gircek kitliycek belkide..3-4 sene evveldi mercedesden 100 kusure almıştım.. :eek:
sonra servis bakımlı aracımı lifte kaldırıp altında bok böçüğü gibim başladım dolaşmaya..bunun termostatı filan garip bi yerde üstüne cekomastik gibim bişiyi basıp bulamış ama her yerinden su kacırıyor..izlerinden belli.. ;)koştuk servise sipariş vs geldi 3-5 gün sonra ustacıklar catlatmış.. ;) şimdi söylesek bizim maaşdan gitcek hesabı macuna bulayıp yollamışlar.. ???

mitsubishi serviste müşteri aracın yanına gidip parmagınla usta bune filan diyemez..altına girip gezemez..yag mı kacırmış su mu damlatmış vs ö le meraklı olmak yassah..!
gösterilen odada lsd tv yi seyrederken cayını neskafesini içicek sonrası önüne konan faturayı ödiyecek.. gık demiyecek.. ;)
servisin arkasındaki yag varillerini görmiyecek.. :D ???
4 yılı gectim servisinde hiç bi vidasını elletmedim.. ;)
mitsubishinin parca fiyatı dudak uçuklatan cinsten..
bakımda acık yag + yerli filitre
iş faturaya gelince kol böregi yanında ikram hesabı..
0 araclar fabrikadan garantili olur orası burası bozulup zıırt pırt bişileri ellenmez..bozulmaz..da zaten ..
yag ve filitreden başka bişi degişmemiş tecrübesi filitre söküp takmakdan öteye gitmeyen servis elemanlarına pajero yu emanet etme işi.. ::smiley: 8)
araca yaptıklarım ı yazsam sayfalar yetmez..yedek su kabına kapana yaptıkları şeyler vs salaklık ötesi..detayına girmiyeyim

amt otomatik vites ilk aldımda vites gecişleri sert hoplatıyor yokuşlarda kalkarken geri kacırıyordu..servise cekmiş tim ilk aldıgımda ne lazımsa yapın diye en akıllı ustası müdür kılıklı bi abi belip baktı ilğilendi sagolsun bu modeller böle dedi teşekkür ettim para almadılar..
sonra lifte kaldırdık debriyajın kavrama noktası ayarsızdı tek vida ile aparat ileri geri verilip ayarlanıyordu 2 dakika sürdü ayarı.. ;)
motoru kasaya alt ortadan baglayan şanzıman takozunun kaucuk ları folofoş olmuş..levye ile motoru sallayınca dans ediyor..hemen bi şapariş 3-5 güne geldi degiştim.. ;)
ama bişi diyim o modeller öle dilmiş diyede gidip göstermedim o da bende kaldı.. ;D
arac tan cok memnunum..servisi ne bişi demiyim.. :mad:

bakmak, görmek ,anlamak..bu link verdigim kitaba sadece bakmıştım bazı şeyleri fazla görmemişdim anlamayada pek kalkmadım..

anladıklarımı özetlersek..=
bu japon bize teknoloji satıyor diyebiliriz..

her mazotlunun sıkıştırma oranı 20 nin üstü yaklaşık 22 gibim olur.. ;)
bunda 17 oldugunu gördüm..
her mazotluda 5 segman olduğunu bilirim..
bunda 3 segman var aynı benzinli gibim.. ;)

anlamı benim fikrim : uzun yıllar folofoş olmadan cok km yapar.. düşük devirde gaza basmadan rolantide bilem müthiş tork verir koltuga yaslar..turbosu nun güçünle yürüyor anlamında ..turbosunun mesela hortumu kelepçesi düşdü filan o muhteşem motor gider mobilet motoruna döner.. ;)

dünya ile adeta dalga gecmiş..3 segmanlı mazotlumu olurmuş..muhteşem bi teknoloji var motorunda..

başka bi örnek veriyim cok iyi araba üreten firma cok satıp cok kazanıcak diye bişi yok..batıp tükeniyor malesef..
saab 2.3 benzinli motorların düşük devirde verdiği tork a bakın şıkıştırma oranına vs göz gezdirin..
o devirde tork verebilen benzinli motor yapılamadı daha.. ;)
ferrari ,porche,bmw,subaru,mitsubishi evo vs her türlüsü motorunda 5000 devir altı beygir bulunmaz..
saab 2000 devirde koltuga yaslar..4 sene filan binmişliğim var.. ;)

kurcalayınca motoru muhteşem dedim pajeronun ::smiley: kim tamir vs yapar eder bilemedim cok aparatı vs neyim var.. ???

bu pajero'yu sevmeye devam edicem.. :smiley:
 

Etiketler
Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

şimdi mesele anlaşıldı ;),servis de parça made in TR,fatura ödemeye geldimi made in JAPAN yeni.açık yağ ve filtre yiyen çok olmuş belli oldu :eek: :eek:,ALLAH tepenizden baksın sizin servisler. :'( :'(
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

https://www.google.com.tr/webhp?hl=tr&tab=Tw&gws_rd=ssl#hl=tr&q=MR569728+price

frenleri için bilip bilmeden iyi demiş tim.. :mad: pardon dedim.. :(

vestinhaus denen vakumlu tencereden bunda yokmuş.. ::smiley: yerine bu kodunu verdiğim zımbırtı varmış.. ;)
frenleri azcık sert basmak gerekli imiş..az konforluda denilebilir..?
bu zımbırtıda sık bozulan bişimiş.. ::smiley: içinden 3 paralık 3 lastik degişip tamir olması lazım diye düşünüyorum..ama ugraşmayıp yenisi takılırmış..fren işi şaka kaldırmaz.. :mad:

konuyu acalı 20 gün olmadı okuyan sayısı 5000 üstü.. :eek:

pajero ile ilğili her keş bişiler ögreneyimin peşinde

pejero kullanan buraya yazmıyacak o belli oldu.. ::smiley:

her kes bişiler yazsın baride burda bilgi toplansın bizim gibim meraklılarınada yardımı olur..

2. eli de takip deyim tık yok fena agır satılan bi arac ..alan son sahibisimi oluyor..? ne oluyor anlamadım.. :smiley:
 





Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

yiğito' Alıntı:
ha gayret oğuz abi,az kaldı yakında gezenbilirin literatürüne geçeceksin :D :D :D :D :D, 3.2 pajerosu olmayıp da bugüne kadar ki en detaylı bilgileri veren olarak :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

haklı çıktın.. ;D

biraz daha ugraşırsam burdan atıçaklar.. ::smiley: >>

bu pajero kullananlar sade okur mu..?

yazmaları yokmu..?? ;) bi okur yazar var.. ;) bide okuyup yazamıyanına pajerocu mu deniyoo.. ;D :D ;D ;D

her kes duyduğunu bildiğini yazsın..pajerocu lar da okusun sorun yok.. ???
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

:D :D nerdesin oğuz abi kaç gündür seni bekliyorummmmmmmm ;D ;D,sana söz mısırdan miras kalınca mitsubishi servisi açıyorum sende ortağım oluyorsun servisi sen idare ediyorsun ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

Biraz bilgi de ben ekleyeyim izninizle....

Default General Pajero Information

Model Details

(Note - more applicable to the Auzzie Market)

Gen 1

NA model Jan 83-Nov 84
swb 2.6 petrol & 2.3TD 5sp (KM145) only
Hi-roof lwb introduced in May 84 with 2.6 petrol & 2.3TD

NB model Nov 84-Nov 85
same variants as above except 2.3TD not available with swb

NC model Nov 85-Oct 86
same variants as above except hi-roof lwb is replaced with low-roof version

ND model Oct 86-Oct 87
swb 2.6 petrol 5sp (KM145)
lwb 2.6 petrol & 2.5TD 5sp (KM145)
Optional non lock up 4sp auto (KM14 for 2.6 petrol

NE model Oct 87-Sept 88
same variants as above
2.6 Jap petrol replaced with improved locally Oz made Astron 2 versions

NF model Sept 88-Sept 89
same variants as above
3.0 V6 introduced for lwb with 5sp (V5MT1) or 4sp auto (KM14
3 link coil spring rear and rear disc brakes

NG model Sept 89-Apr 91
same variants as above except KM148 replaced with lock up 4sp V4AW2
2.5TD was intercooled in 1990

Gen 2

NH model Apr 91-Nov 93
swb 2.6 petrol 5sp (V5M21) leaf springs 3.0 V6 5sp (V5MT1) rear coils
lwb 2.6 petrol 5sp (V5M21) leaf springs 2.5TD 5sp (V5M21) leaf springs 2.5TDI 5sp (V5MT1) rear coils 3.0 V6 5sp (V5MT1) or 4sp auto (V4AW2) rear coils

NJ model Nov 93-Mar 97
rear leaf springs dropped everything now 3 link coils
swb 3.0 V6 5sp (V5MT1) or 4sp auto (V4AW2)
lwb 2.8D 5sp (V5M21) 2.8TDI 5sp (V5M31) 3.0 V6 5sp (V5MT1) or 4 sp auto (V4AW2)
Luxury Exceed model 3.5 DOHC V6 lwb 4 sp auto (V4AW3)
Sep 95 3.5 DOHC V6 made standard across range (3.0 V6 dropped)

NK model Mar 97-Oct 97
swb 3.5 DOHC V6 5sp (V5M31) or 4sp auto (V4AW3)
lwb 2.8TDI 5sp (V5M31) 3.5 DOHC V6 5sp (V5M31) or 4sp auto (V4AW3)

NL model Oct 97-Jul 00 (known as Gen 2.5 in US)
swb same as NK
lwb same as NK except 3.5 DOHC V6 replaced with 3.5 SOHC V6

Gen 3
NM model Jul 00-Oct 02 (monocoque body / IRS)
swb dropped from range
lwb 2.8TDI 5sp (V5M31) 3.5 SOHC V6 5sp (V5M31) or new 5sp tiptronic auto (V5A51 Invecs 2)
Aug 02 3.2 DID introduced (2.8TDI dropped)

NP model Oct 02-
traction / stability control introduced
lwb 3.5 SOHC V6 5sp (V5M31) or 5sp auto (V5A51) 3.2 DID 5sp (V5M31) or 5sp auto (V5A51)
Oct 03 3.8 SOHC introduced only with 5sp auto (V5A51)
Jan 05 MATT (Mitsu All Terrain Technology) introduced across model range

Engine Power Outputs

Gen 1

2.6 Jap (4G54) = 76Kw 192Nm
2.6 Oz (4G54) = 79Kw 196Nm
2.3TD (4D55T) = 62Kw 188Nm
3.0 V6 (6G72) = 105Kw 228Nm
2.5TD (4D56T) = 62Kw 201Nm
2.5TDI (4D56TI) = 70Kw 240Nm

Gen 2

2.6 Oz (4G54) = 79Kw 196Nm
3.0 V6 (6G72) = 109Kw 234Nm
2.5TDI (4D56TI) = 73Kw 240Nm
2.8D (4M40) = 71Kw 198Nm
2.8TDI (4M40) = 92Kw 292Nm
3.5 DOHC V6 (6G74) = 153Kw 300Nm
3.5 SOHC V6 (6G74) 140Kw 303Nm

Gen 3

2.8TDI (4M40) = 92Kw 292Nm
3.5 SOHC V6 (6G74) = 140Kw 303Nm
3.2 DID (4M41) = 121Kw 373Nm
3.8 SOHC V6 (6G75) = 150Kw 314Nm

T/case & Final Drive Ratio's

Gen 1

2.3TD = 4.875, 5.29
2.6 / 2.5TD = 4.625, 4.875
2.5TDI = 4.625, 4.875
3.0 V6 = 4.625, 4.875
t/case = 1.944:1 low range for 2.6, 2.3TD & 2.5TD, 1.925:1 for 3.0 V6

Gen 2

2.6 = 4.875
2.5TD & 2.5TDI = 4.875, 5.29
3.0 V6 = 4.625, 4.875
2.8D = 4.875
2.8TDI = 4.90
3.5 DOHC V6 = 4.636
t/case = 1.925:1 low range for 2.6, 2.5TD, 2.5TDI & 3.0 V6, 1.90:1 for 2.8TDI & 3.5 DOHC V6

Gen 3

2.8TDI = 4.90 5sp man
3.2 DID = 3.90 5sp auto or 4.10 for 5sp man
3.5 SOHC V6 = 4.30 5sp man & 5sp auto
3.8 SOHC V6 = 4.30 5sp auto
t/case = 1.90:1 for all

Axle Data

Gen 1

2.6, 2.3TD, 2.5TD & 2.5TDI (some) :-
front axle = 25 spline, 29mm diameter, diff = 7.25" diameter (low pinion)
rear axle = 28 spline, 30.5mm diameter, diff = 8" diameter
3.0V6 :-
front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (low pinion)
rear axle = 28 spline, 30.5mm diameter, diff = 9" diameter

Gen 2

3.0V6 :-
same as Gen 1 except for NH & NJ auto has 7.25" diameter front diff (high pinion) NH & NJ 5sp man has 8" diameter front diff (high pinion)
2.5TDI :-
same as NH & NJ auto
3.5V6 & 2.8TDI :-
front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (high pinion)
rear axle = 31 spline, 33.5mm diameter, diff = 9.5" diameter

Gen 3

3.5V6, 2.8TDI, 3.2DID, 3.8V6
front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (high pinion)
rear axle = 33 spline, 36mm diameter, diff = 9.5" diameter

Note :- Mitsu factory Aisin manual hubs (found on some models - Gen 1 or Gen 2 base models & Tritons) are interchangeable and will retrofit to all Gen 2 models with super select.
These will not fit to a Gen 3 model as they run solid one piece hub flanges (non-removable).

Brake Data

Gen 1

swb
front = NA-ND 255mm vented discs (20mm thick) single piston calipers (53.97mm pistons)
front = NE-NG 258mm vented discs (22mm thick) single piston calipers (57.15mm pistons)
rear = NA-ND 254mm drums (20.64mm wheel cylinder)
rear = NE-NG 254mm drums (22.23mm wheel cylinder)
lwb
front = NA-NE 275mm vented discs (20mm thick) single piston calipers (57.15mm pistons)
front = NF-NG (3.0V6) 276mm vented discs (22mm thick) twin piston calipers (42.8mm pistons)
rear = drums NA-ND same as swb, NE-NG same as swb
rear = NF-NG (3.0V6) 315mm solid discs (18mm thick) single piston calipers (42.8mm pistons)

Gen 2

front = NH-NJ (3.0V6) 276mm vented discs (24mm thick) twin piston calipers (42.8mm pistons)
front = NJ-NL (3.5V6) 276mm vented discs (27mm thick) twin piston calipers (42.8mm pistons)
front = NK & NL GLS only 314mm vented discs (24mm thick) twin piston calipers (42.8mm pistons)
rear = NH-NL 315mm solid discs (18mm thick) single piston calipers (42.8mm pistons)
Note :- NH GL base models had rear drum brakes same as Gen 1 NE-NG
Also NK & NL GLS models have to run 16" rims to clear the bigger front rotors.

Gen 3

front = NM-NP 290mm vented discs (26mm thick) twin piston calipers (45.4mm pistons)
rear = NM-NP 300mm vented discs (22mm thick) single piston calipers (44.5mm pistons)


GEN4 Info

(See PDF file)

Also here:

LWB http://members.optushome.com.au/hurr...20Brochure.pdf

SWB http://www.mitsubishi-motors.com.au/...vehicle=Pajero

NS Pajero Product Info http://members.optushome.com.au/hurricane1/NSPajero.pdf
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

Ayrica Gen 4 denilen 2007 sonrası Pajerolarda ön gösterge takımından off road yaparken çok tıkırtı geldişinden şikayetçi birçok kullanıcı..

Bu sorunla ilgili detaylara ilgili link'ten ulaşabilirsiniz.

http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=119236

videosu da şurda

https://www.youtube.com/watch?v=jNmzQXVo5hk


Ön gösterge takımından gelen sesleri engellemek için yapılan aparatın videosunu da şurdan izleyebilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=i7fSKp8gOfk

https://www.youtube.com/watch?v=AV0IJsRtjIM
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

Bu arada eklemeyi unuttum; benim de Pajero'm yok :smiley:))

Nerdeyse 1 buçuk senedir niyetim var bir expedition aracı almaya ama bir türlü bütçeme uygun temiz bir şey bulamadım. Bakalım sabrın sonu selamet derler; kısmet :smiley:
 



Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

araba üretici leri her kıtaya göre degişik üretimler yapar.. ;)

mesela rusya'ya donmıyan özellikli.. afrikaya ,arab'a yanmıyan kavrulmıyan...özellikli gibim..ama bilmediğimiz şeyler çölde pati yapmasın diyem arab'ın arabaya lsd takıyo vs gibim.. ;)

kac senedir avrupa birliği kapısında bekliyoruz ? bilmem ama ben bizim memleketi avrupalı'dan sayıyorum.. ;D :D

bu kasa araclardan temsa sadece 3.2 did motorluyu getirmiş.. ;)

bizim piyasadakilerin coguında arka kilit standart sanırım.. ::smiley: sizin verdiğiniz avustralyada arka dif opsiyonel geciyor..

benim şu anki aracım suzuki xl-7 mazotlu almana,ingilize bide bize satılmış.. ;) amerikada 1 tane bilem yok..gibi..

pajero araştırırken avrupaya satılan modellere bakın özellik olarak..ortadodu,afrika vs her biri farklı


Europe
General
Usa
Japan

katalogda ilk 4 e ayrılıyor..

V78W 3200D-TURBO/LONG WAGON<01M->
V98W 3200D-TURBO/LONG WAGON<07M->
V68W 3200D-TURBO/SHORT WAGON<01M->
V88W 3200D-TURBO/SHORT WAGON<07M->

kasa kodları yıl ve kapı olarak.. ;)

GLX (NSS4 / EURO4) 5FM / T LHD ( LNHZL6 )
GLX (NSS4 / EURO4) 5FM / T Sağdan ( LNHZR6 )
GLS (NSS4 / EURO4) 5FM / T LHD ( LNXZL6 )
GLS (NSS4 / EURO3) 5FM / T LHD ( LNXZL6Z )
GLS (NSS4 / EURO4) 5FM / T RHD ( LNXZR6 )
GLX (NSS4 / EURO4) S5FA / T LHD ( LYHZL6 )
GLX (NSS4 / EURO4) S5FA / T Sağdan ( LYHZR6 )
GLS (NSS4 / EURO4) S5FA / T LHD ( LYXZL6 )
GLS (NSS4 / EURO3) S5FA / T LHD ( LYXZL6Z )
GLS (NSS4 / EURO4) S5FA / T RHD ( LYXZR6 )

sonrasıda 10 çeşit gel çık işin içinden.. ::smiley:

ben avrupa üzerinden bakınça bu cıkıyor..

amerika ya bakıncada mozotlu satmıyor oraya..

L042G 2600/RR LEAF
V43W 3000/LONG WAGON
L146G 3000/LONG/RR COIL
L141G 3000/RR COIL
V45W 3500/LONG WAGON
V75W 3500/LONG WAGON<01M->
V77W 3800/LONG WAGON<03M->

gibim..

kurçalamaya devam.. :D :smiley:
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

6000 'ni geçmişiz.. ;)

meraklı sayısı cıg gibim büyüyor.. :eek:

orta defransiyeli olan bi aracım hiç olmadı bi altını çizeyim.. ;)

pajero da orta dif var..! bu ne işe yarar..? konfor özellikli gibim bişi..bu tip araclara ya torsen yada lsd tipi defransiyel konur ortaya buda ön ve arka eşit calışmadıgında aradaki kasılmayı almaya yönelik bi parcadır diyelim..kısaca..
hani derler ya %40 önler %60 arkalara güç dagıtımı hikayesi.. ;)..işte o zımbırtı..

mercedes araclarda 4 mooşın wosvoslarda golf ve bazı transporterlerde vs.. falan da cıkar ortaya bu tip dalgamotorlar..

adı 4 ceker ;) ama kendi ne çok tartışılır.. ;D

bu 3.2 did pajero nunda içinde benzeri bi alet var adı viskoz kaplin..

bu bir nevi yaglı kavrama gibi bişi ve bi ömrü var.. frelander land larda 70 bin olarak degişim aralığı verilmiş.. ;)

viskoz kaplini bozuk aracın ön tarafı iş görmez..tamam görmesin 2 ceker arkalar la yürürüm sorun yok deyip kullanıma devam ederseniz şanzımanı ve arka difi hemençik kuçaga veren bi garip zımbırtı bu viskoz kaplin..

ön tekerlere karda zinçir takılırsa ilk bu kuçaga alınıyor bildiğim.. viskoz kaplin..

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=99845.0

http://94.103.35.66/index.php?topic=102325.0

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=99895.0

http://www.freelanderspecialist.com/turkish/freelander-1/fl1-parts/freelander-brand-new-genuine-gkn-viscous-coupling-unit-vcu

ingilizcesi kuvvetli bu konuyu araştırıp devamını getirecek ...>>> arkadaşlar aranıyor..?

kaç bin ömrü var kaç kuruş , 2 dakkadamı degişiyor motor şanzıman aşagıyamı alınıyor vs.. ;)

viskoz kaplini olan arac suv dur sınıf olarak..şehiriçi paşalar gibim..binilir..

anladıgım dakarda yarışan şampiyon olan arac la bu bizlere satılan tamamen farklı yürüre sahip..isim benzerliği var sadece sanırım.. ;D

viskoz kaplin'li bi arac dakar rallisine anca seyirçi olabilir diyem düşünüyorum..yada her yarışta 3-5 tane degişiyodur bu zımbırtıyı fikri olan..? >>>
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

o zaman çekik gözlüm de işin sahtekarlığını öğrenmiş :D :D :D :D :D :D,yarışan başka,satılan başka ;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

1 AYDA (Okunma sayısı 10034 defa) ;D

son kulagıma gelenler fren zımbırtısı 250 bin sonra bozulurmuş.. ;) servisteki şekli 5 bin gibimmiş.. :eek:

iç aksamından oldukça fazla takırtı tukurtu gelirmiş.. ::smiley:

partikül filitresi iptali + ralli art cihipi bilmemnelerinden sonra iyi yürürmüş.. ;) standartı degil..ugraşmadan olmuyormuş.. ::smiley:

kendi kannatim 250 bindeki aracı 40-50 bine alsan bi o kadar daha masrafı olup bi yüzlüğe mal olacak..

en temizi 50-100 bin aralığında bi araca bi yüzlüğü verip almak..200 bine gelincede 50 kagıda yeni sahibine devretmek gibim bi düşünçe oluştu bende..

ben almıyım alanlarda mani olmıyım didim.. ::smiley: saga cekip beklemedeyim.. :smiley:
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

Oğuz Bey İyi Çalışmalar;

Siz tahminimce ya bu araç için bir kitap yazacaksınız ya da yetki distibütörden sağlam bir fiyatla teklif alacaksınız diye düşünüyorum.

Sonuna kadar haklı olduğunuz konu ise bu kadar kullanıcısı olup hala bunlara cevap vermemeleri yok hayrı öyle bir masraf çıkmaz öyle bir sorun bende oluşmadı diyen olmadı.

Yada diğer bir ihtimal 2008 üstü kullanan kişi çok az. :smiley:
 



Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

bu muhabbet nerden nasıl çıktı.. ;)
bir yakınım bana bi arac danışdı nasıldır diye sordu yardım istedi.. jeep coompas mı comander mi ne öyle bişi.dizel mersedes motorlu 80-90.bin tl lik bişi. ::smiley: otomobil al bunla ugraşmadedim ..alıçaksan japon al hatta pajero al dedim..
sonra bu dakar dedir diyem sorunça..şiştik tabii.. ;D :eek:

denize düşen sarılır hesabı bi bakmışım buraya düştük.. ??? 1 ayda 10 bin kişi okumuş ve çok yardımcı oldular sagolsunlar.. ;D

yaklaşık 8 senedir suzuki çi yim. şu an ki 2. si..japonçu olduk çıktık..bi gün fi tarihinde cıkma parca lazım oldu benim v6 'suzime eksper oto Serkan'a gittim sormaya..neyse sordugum yokmuş ..o da kendi bi pajerosu vardı lacivert 85-90 model gibim 5 kapı dizel gibi aklımda kaldı tam bilmiyorum..arazi şanzımanı nı sökmüş arazi zinçiri degişimi yapıyordu..tesadüfen gözlerim misafir oldu olaya şok gecirdim.. :eek: yaa o ne zinçir..suzukinin ben diyim 3 misli siz diyin 5 misli saglam bi yapısı var..o gün o dakkadan sonra yürürünü gördükden sonra pajero hayranıyım..yalan yok.. ;)

servisi yetkilileri hep kamyon kamyonetlere servis verir..pajero hiç denk gelmedi bana ,,çok parca şiparişi verdim sonra geldi gel de al telefonu gelince hep bi parca için 2 kere servise gitmişliğim var.. ;D ;D

parca ve servis işi pajero konusunda hep bana önümde aşılması zor bi duvar gibi geliyor..

pajero hayranlığı herkeste varki bu konu bu kadan okundu.. ;D ;D ;D

bi zamanlar bi Reha Muhtar ' vardı cıkardı ekranlara şunu sorardı = acı varmı..acı.... ;D ;D ;D :D

bu tip forumlarda benim gibi sizin gibi insanlar paylaşım bekliyor.. ;)

piyasada kanser diye nam salmış bi aracı satamamak.. elde patlaması..son sahibi korku ve nedenlerden dolayı kimse bişiyi duyurmak istemiyolar.. ???

don kişot yel degirmenlerine savaş acmış hesabı ;) ;) ;D ;D
>> bende bu model düşünce sahibi insanlarla savaşa girdim..istemeden ..nedenmi acım var..acı..... ;D ;D ;D

zor yollar ekibinin de kullandıgı suzuki xl-7 TD hakkında hiç kimse kötüdür sorunludur filan bi
satır yazmamış.. ??? ::smiley:
motoruda pejo ee dedik daha iyi yaa parcasını her türlü bulur motoruda bana sorun olmaz dedim. ;)

36 tıya aracı aldım üstüne harcadıgım 20'yi gecti desem yalan olmaz hesabını tutmayı bıraktım psikoloçik nedenlerden.. ;D

sonra ipliğini pazara cıkardım.. ;D o günden sonra piyasası düştü.. ;D fahiş fiyatları geri cekildi.. ;D

http://94.103.35.66/index.php?topic=93524.0

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=87639.0

http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtopic.php?f=88&t=3949

benim aracın hiç anahtar vurulmamış hiç ellenmemişi makbul degil.. ;) hatta cok ellenmiş'i çok parmaklan'mışı makbul.. ;)
insanlara bunu anlatmaya calıştım ..
gogıla Suzuki xl-7 TD yazan beni buluyor.. :D
bunun masraflısını kimse başkalarına kakalamıyacak artık diyorum.. ;)
ben yarın satmaya kalkarsam alıcak adam gelsin nerelerine bakılacaksa baksın kötü ise o da almasın..
tabiri caiz se o na degil ..satana girsin.. ;D ;D ne girçekse.. ::smiley:

bi gün paralanırsam bi pajero alıçam.. :mad: o zaman o pajerocu'lar naapçak bakalım .. :D
Suzuki den beter etmezsem ne olayım.. ;D ;D ;D

yavv nerden de bulaştı bu kristali çizik bize..? keşkem 2 satır yazsaydık diyçekler.. :p :D ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,446
Mesajlar
1,518,080
Kayıtlı Üye Sayımız
172,102
Kaydolan Son Üyemiz
musti44900

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst