3.5 V8 Defender Restorasyon Başlıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan suattug Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,680

suattug

Kamp I
Mesajlar
137
Tepkime Puanı
82
Yaş
50
Yer
ANKARA
Değerli Gezenbilir üyesi arkadaşlarım hepinize merhabalar. Baktım ki bayağıdır restorasyon konusu açılmamış ben yeni toplamaya başladığımız defender ile ilgili paylaşımlarda bulunmak istedim.
Aşağıda resimlerini de paylaşacağım araç 2.5 benzinli . Aracı aldığımız arkadaş avcılık ile uğraştığı için kendi zevkine göre arabanın her yerine bir şeyler takmış ilk olarak onları söküp kenara koyduk . Zevk meselesi , eleştirmek istemem ama bana göre lüzumsuz ve araca ağırlık yapan çok şey vardı ilk resimlerde de göreceksiniz zaten .
Öncelikle resimleri paylaşayım yapılanlara yavaş yavaş fırsat buldukça geçeceğim. Toplanma aşaması halen devam etmekte . Bu arada aracı alalı 3,5 ay oldu . Ustamızın çok yoğun olması , motor+şanzuman temini vs vs çok oyalandık. Yola çıkarken 3.9 V8 projemizi , piyasadaki fiyatlar ve düzgün motor bulamayaşımızdan dolayı 3.5 V8 e çevirmek zorunda kaldık . Motor temininden dolayı oyalandık malesef. Bu arada aracımız Ankara da Sena Jeep te toplanıyor .



 


ilk iş olarak aracın motoru , şanzumanı çalışır videosu çekilerek komple söküldü ve satılmak üzere kenara koyuldu . 3.9 V8 motor arayışlarımız başladı . 15-20 günlük bir süreç sonunda 3.9 V8 motorun ilk alım aşamasında ki fiyatları ve yeterli sayıda seçenek olmamasından dolayı bu karardan vazgeçildi. Benim ilk isteğim zaten 3.5 V8 di fakat ustamızla yaptığımız fikir alış-verişinden dolayı 3.9 şeçeneği ortaya çıkmıştı.
Aracı yaparken bütçeyi de düşünme durumumuzdan dolayı ve seçenek azlığından 3.5V8 motor , LT77 şanzuman , manifolt ,çift karbüratör bulunarak alımları yapıldı. Ben aracımda minimum elektronik isteğimden dolayı bir takım seçenekleri değerlendiriyoruz .Aracımın camları da dahil elektrikli olmayacak.
Mümkün olduğunca Mekanik bir araç tercih ediyorum bu sefer . En son aracım olan Disco 3 ün bir el freni motorunu 3900tl ye alıp 500 tl de sök-tak işçiliği verdim , 2.aracım 4,7 grand cherooke ye bir ton lüzumsuz sensör vs vs parası harcadım , ilk aracım olan 93zj min şanzuman yapımına 4500TL verdim ve sensör dü uyarıydı yanıp sönen ışıklardı istemiyorum artık bu araçta .
 


Güzel bir iş olacağı aşikar, merakla beklemedeyiz devamını!
bENDE
Güzel bir iş olacağı aşikar, merakla beklemedeyiz devamını!
Evet Bende bekliyorum sizin gibi Amacım ilk olarak aracın yürüyenini düzeltmek.
Yani şu an aracın tüm aksamı sökülerek motor , şanzuman , alt takımdaki vidasına kadar herşey kontrol ediliyor.
3.5v8 Motor , LT77 şanzuman , çift karbüratör , manifold alındı takılıyor .
Poly burç kiti britpart olarak yeniden alınıp takılıyor
Bütün yaylar vs kontrolden geçiyor
Rot kolları , rot başları değişiyor .
Yükseltme yapılıyor .
Arka diferansiyel tekerlere kadar komple 300TDI defender ın ki ile değişiyor ( amaç 3.5V8 e geçince eskisi zayıf kalmasın )
Arka kilit takılıyor
Akü yetersiz olacak büyütülüyor , eskileri de kamplarda kullanılmak üzere yaşam aküsü olarak kalacak.
Direksiyonumuz hidrolik ama mili eski değişiyor
Arka Frenler diske dönüyor
Yani araçta tüm yürüyen en ince vidasına kadar kontrolden geçip uygun değilse yenisi alınıyor .
Kalorifer sökülüp kontrol edilip tekrar takılıyor
Tüm elektrik tesisatı gözden geçirilip fazlalıklar sökülüyor
Yeni çamur lastikler alındı
Yeni -30et li jantlar alınacak
Araç altı komple ziftlenecek
Tüp komple elden geçecek
Ön tampon offroad tipi alınıyor
Sentetik halatlı vinç takılıyor .
Araç 8 koltuk geçiyor ruhsatta arkada 3 lü var o sökülecek.
vs vs vs şimdilik hatırladıklarım .

Bu ve benzeri değişiklikler yapılıyor ama aracın kozmetiğine henüz hiç bakmadım ve bütçeden dolayı muhtemelen kozmetik işi seneye kalacak gibi görünüyor. Öncelik yürüyeni halledelim , kışın biraz tadını çıkartalım seneye kozmetiği hallederiz diye düşünüyorum . Seneye belki aracın rengini değiştirip , puma kaput , araç üstü çadır vs vs planlarım var . Disco 3 ü sattık onun parasını buna harcayacağız sanırım



 



Ön panjur komple değişecek
Arka tampon elden geçirilip kullanılacak
camlardaki korumalar çok gözüme batıyor sanırım sökülecek
egzos sistemi komple yenilendi bugün takıldı
 


Kolay gelsin, Merakla takip diyelim,

Ayrica ilk mesajinizda aractaki fazlaliklari belirtmissiniz.
Istepneye bagli ketal cerrcever icindeki kutu sanirim plastik, eger kullanmayacaksaniz bu kutuyu almayi dusunubilirim.
 

Kolay gelsin, Merakla takip diyelim,

Ayrica ilk mesajinizda aractaki fazlaliklari belirtmissiniz.
Istepneye bagli ketal cerrcever icindeki kutu sanirim plastik, eger kullanmayacaksaniz bu kutuyu almayi dusunubilirim.
Hocam onu aracın eski sahibi aldı , o ve bir kaç parça ile beraber .
 

Yeni lastiklerimiz ve vinç tamponumuz geldi montajları yapıldı . Sırada vinç takılması ve aracın sağ-sol taraflarındaki siyah metaller ,alüminyumların çıkartılması var . Dodikler çok sırıttı . Fiber değilde plastik üretim yerli bilen varmı acaba ?









 



motoru kaça aldınız, lt77 3,5 motora uyum sağlıyormu sanki rn şanzıman takıyorlardı
 

motoru kaça aldınız, lt77 3,5 motora uyum sağlıyormu sanki rn şanzıman takıyorlardı
Motor + şanzuman + lt77 +karbüratör + manifolt + içinde 1-2 parça daha vardı hepsine 9binTL dedik . İyi durumda sağlam bir motor aldık . Eski motoru sattık , ama onunla söktüğümüz şanzuman satılık şu an.
 

Bugün vincimiz takıldı , elektrik işlerimiz bitmek üzere.Arabadan bir önceki sahibinden tesisata ilave nanılmaz fazlalık kablo söküldü , tüm tesisat elden geçti . Ön panjur takıldı , sis lambaları için tesisatlar çekildi . Arabanın yan taraflarındaki ve üst kaputtaki tüm plastik ,alüminyum parçalar söküldü atıldı .Sırıtan dodikler söküldü ve Terrafirma TF110 geniş dodikler alındı onlar takılacak.Orjinal sis lambası vs anahtarları alındı (otokar ) onlar takılacak. Ön göğüsün alt kısmı komple söküldü kaplamaya gönderildi. Arka tampon çok gözümüze batıyordu vinç tamponu almaktan vazgeçtik ve orjinal köşelikleri aldık onlar takılacak. Normalde defender larda tampon yokmuş orjinalinde bunu bilmiyordum. Kasanın uzantısıymış tampon . Kaputun üstüne yine alüminyum kesilip boyanacak onların siparişleri verildi. Bu hafta bineriz diyorduk ama sanırım yetişmiyecek . Motora ilk startı verdik , vites geçişleri vs denendi sıkıntı yok. videoyu buraya yükleyemedim tekrar deneyeceğim. Son görüntü aşağıdaki gibi .



 

Elinize saglik, guzel ilerliyor.
On gogus sokulmusken, silecek sistemini komple elden gecirmenizde fayda var, arac toparlandiktan sonar gogsu indirmek ve silecek mekanizmasina ulasmak cok zor oluyor.
 

Elinize saglik, guzel ilerliyor.
On gogus sokulmusken, silecek sistemini komple elden gecirmenizde fayda var, arac toparlandiktan sonar gogsu indirmek ve silecek mekanizmasina ulasmak cok zor oluyor.
Teşekkürler bilgi için yarın serviste konuşayım bu durumu .