300 Tdi - Water Cooling Temp., Cylinder Head Temp. & Expansion Tank Water Levelling Alarm

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Voyagers Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,989
Merhaba Şenol Bey,

Kusura bakmayın lütfen uzun süredir işlerden ancak fırsat bulup yazabiliyorum. Evet delik içeri açılmıyor, kör.

Saygılar.

Murat
 

Etiketler
Merhaba Şenol Bey,

Kusura bakmayın lütfen uzun süredir işlerden ancak fırsat bulup yazabiliyorum. Evet delik içeri açılmıyor, kör.

Saygılar.

Murat

Bu durumda, bloğa temas etmiyorsa kör delikteki hava sıcaklığını ölçtüğü için bir kaç derece fark olabilir mi? Ayrıca, ısı değişimlerine tepkisi de gecikmeli olmaz mı?
 

Şonel Bey, Merhabalar,

Evet bloğa teması yok ama silindir kapağı contasının en yakın olduğu noktada delik. Haliyle en doğru veriyi buradan okuyorsunuz. Ayrıca, deliğin sonu, yani dip kısmına benim civatanın içini tornalayarak yerleştirdiğim sensör tatlı sert değiyor ve hiç hava boşluğu kalmıyor.

Son zamanlardaki değerlerde bir şey fark ettim, aracı sabahları ilk kontağı açtığımda her iki değerde aynı oluyor. Yani CHT 9.0°C iken CWT de 9.0°C. Çok entersan geliyor ama gerçekten öyle İnsan 0,5 °C veya 0,3 °C lik bir fark bekliyor ama ikiside aynı oluyor. Çok nadir 0,1 °C fark gördüm.

Bir ara stabil bayır yolda zorladım, arkamda çekme karavan (< 750kg) ile CHT 100 °C ile 102°C, CWT 89 °C 92 °C ile civarındaydı.

Saygılar
Murat