4.80 m - 680 Kg. lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (İnşallah.. :) )

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 245
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 108,990
Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

ben işlerinizde kolaylıklar dilerken başka bir konu hakkında soru soracaktım

karavanın araca bağlanan kollarının ne kadar uzunlukta olması gerektiği nasıl hesaplanıyor yani karavanın ön yüzü ile aracın arası ne kadar olmalı yada bir uygunluk hesabı var mıdır sonuçta bu uzunluk kullanılmayan ölü uzunluk
 

Etiketler
Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

Kolay olmayan bir işe giriştiniz, kolaylıklar dilerim :smiley: Yapılmış olsa bile, ağır parçaları hafifletme yönünde yeniden yaparak ilerlemenizi doğru buluyorum, tebrikler.
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

Sn. Yücel Gündüz, Barbaros Şenbaş ve Ufuk Uğurlu arkadaşlarımıza teşekkür ederim.

Çeki okunun uzunluğu, önce arabanın genişliği ile ilgili.
Zor durumlarda115( Farklı okuyuşla 75) dereceye yakın geri manevrada, oto arkası ve çeki temas etmemeli.
veya bu mesafe kullanım alışkanlığına göre daha kısa da tutulabilir.
Genelinde zannederim karavan çeki topuzu arası 100 -110 cm arası tutuluyor.
Bende bu mesafe karavan uzun olduğu için 120 cm.

Ahşap yan panelleri dizayn edip, bir mobilyacıya sipariş verdim.
Oradan gelince,tabanı döşeyip, iç yerleşime , ardından da panellerin montajına geçeceğiz.
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

teşekkür ederim

şaseyi alüminyum düşündünüz mü hiç yoksa hiç o konu plan dahiline alınmadı mı
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

O çok ciddi bir konu.
Ciddi bir araştırma ve uzun bir deneme yapmadan,
bu konuya girişmeyi düşünmem.
Karayolunda hareket halinde bulunacak, başkalarının da hayatını etkileyebilecek,
daimi yük ve titreşim altındaki bir konstrüksüyonu, "Yaptım, oldu. " zihniyeti ile yapmam.

Şasi değil de karkasın alüminyum olması düşünülebilirdi.
 



Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

frigo' Alıntı:
O çok ciddi bir konu.
Ciddi bir araştırma ve uzun bir deneme yapmadan,
bu konuya girişmeyi düşünmem.
Karayolunda hareket halinde bulunacak, başkalarının da hayatını etkileyebilecek,
daimi yük ve titreşim altındaki bir konstrüksüyonu, "Yaptım, oldu. " zihniyeti ile yapmam.

Şasi değil de karkasın alüminyum olması düşünülebilirdi.
Sevgili arkadasim, teori pratige donusturulmeye calisildiginda bazi yanilgilar oluyor ne yazikki.
Kagni devrildikten sonra yol gosteren cok olur derler,anadolumuzda.
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

Seyfettin Bey merhaba.
Türk insanının ataklığı çok güzeldir,beğenir takdir ederim.
Ama bu ataklık gözü karalığa dönerse tehlikeii olur.

Şasi zannettiğimizin aksine, aracın trafik sağlığı açısından çok çok önemli.
Otomotiv sanayii uzun yıllar, klasik 2 ana omurgalı şasi üzerine araç imal etti.
Sonra bunları saç ile kombine etti.
MONOKOK denen saçtan yekpare şasi-kasa yapımına yıllar sonra geçtiler.
Yanlış bilmiyorsam Citroen bunu ilk denemişti.
Alüminyum monokok şasi de, zannederim 3-5 senedir Almanların Audi sinde ve
pahalı İtalyan yer uçaklarında ( :smiley: kullanılıyor.
Ki yılların otomotiv tecrübesi olan dev firmalar.

Esasında alüminyum, uygun alaşım ve birleştirme tekniği ile,
sarsıntıya çok dayanıklı, hafif bir malzeme.
Bu nedenle uçakların vazgeçilmez malzemesi.
Ama uygun özellikte alüminyum malzeme ve
yeterli birleştirme tekniğine ve deneyimine sahip olmadan,
ben ustayım, ben mühendisim lafları ile bu işe girişmek olmaz.
Ben üst yapıyı bile bu yüzden alüminyum düşünmedim.

İşlerinizde başarılar dilerim.
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

şu an kullanılan sal dorse denilen 13.6m olan dorseler AA6063 T6 kullanıyor cm ye 6 ton gibi fazla olmasada yük kaldırıyor

elektrikli oto yarışlarında başarılarımız malum onlarda aynı malzemeyi kullanıyor

o kadar da korkulacak malzeme değil ki ülkemizde sal dorse sayısı düşünülürse
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

Barbaros Bey bu tip imalat yapan yerli veya yabancı bir firma bilmiyorum.
Bu konuda imalat yapan yerli firmalar ile ilgili web adresi verirseniz öğrenmiş olurum.
Ayrıca alüminyum şasi ile imalat yapan yerli veya yabancı karavan imalatcısı biliyorsanız,
onları da belirtirseniz sevinirim.

Hoşça kalın.
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

bende araştırıyorum yanlış bilgi edinmişim yanlış yönlendirme için özür dilerim alüminyum kullanılıyormuş ama şase de değil

6063 alaşımlı T5 ve T6 ısıl işlem görmüş şekli şase harici bölümlerde kullanılıyormuş

elektrikli araçlar içinse pist kullanımları için salınımın az olduğu şaselerin küçük olmasından dolayı kullanılıyormuş

teşekkür ederim
 



Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

İmalat aşamalarından birkaç resim serpeleseydiniz şöyle görseydik keşke
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

bu sayfalar ilgi çekebilir karavan imalatı için alüminyum kullanımı hakkında

doğru tır şaselerinde kullanım için projeler devam ediyormuş

kendi imalat yapanlar
http://www.gizmag.com/ecotrek-off-road-camper/29692/

http://www.tnttt.com/viewtopic.php?f=50&t=44096

profesyonel firmalar
http://www.cozycruiser.com/classic-teardrop-trailer.html

http://cellcaravans.com.au/caravan-model/cell-ultralite-1800bunk

http://www.livinlite.com/camplite-overview.php
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

Alüminyum karavan: http://goo.gl/m99Nw8
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

inceliyorum hala ama imalat konusunda özellikle kaynak ile birleştirmede ustalık gerektiriyor

çeliğe göre ısı iletkenliği çok yüksek olduğu için gerçekten kaynağı öğrenilmesi gereken bir malzeme iki punta attım oldu şekli bu malzemede sıkıntılı hal alır
 

Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

Merhabalar.

Ahşap karkas henüz gelmediği için, yapılan bir iş ve iletilecek bir resim yok maalesef.
İlgili linkte bir kaç siteye baktım, bunlar Al. şasili değil de, Al. karkaslı karavan imal ediyor.
Al. şasi olduğunu zannetmiyorum.

Bu arada, yaşam aküsünün şarjı ile ilgili bir şey öğrendim.
Akü izolatörü veya ek şarj dinamosu koyarak yaşam aküsü şarj etmek mümkün olmuyor,
zira Opel servisi haklı olarak bunu aracın elektrik sistemlerine direkt müdahale sayıyor ve
garantiyi bitiriyor.
Bence doğru bir yorum.
İş güneş enerjisine kalacak.
 



Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. :smiley: )

Kolay gelsin,bitimindeki kg ı merak ediyorum,umarım hedef tutar,
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,439
Mesajlar
1,517,967
Kayıtlı Üye Sayımız
172,092
Kaydolan Son Üyemiz
yigityigitcelik@gmai

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst