Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi
youngsun' Alıntı:
Duster'da 4x4 modda iken fren sistemi çalışma prensibi de değişiyo.
Mıcır toprak vb. zeminde 4x4 modda iken çok düşük hızda, ABS sürekli devreye gireceğinden aracın tam bir duruş gerçekleştiremeyeceği düşüncesiyle ABS yi geçici oalrak devre dışı bırakarak tekerlekleri bloke ediyo. Ve araç 4 tekeri bloke ederek tam duruş yapıyo. Buna bazı firmalar OFFROAD ABS diyo. Mesela yeni VW Amarok da tutunmanın zayıf olduğu durumlarda araç aynı durumu sergiliyo ama buna çok gelişmiş bir offroad ABS fren sistemi var deniliyo. Bu Duster 4x4 de zaten var.
Sayın youngson, Bosch 8.1 ABS ile Offroad ABS sistemleri farklı iki şeydir. 4x4 Duster'da bahsettiğiniz offroad abs sistemi yoktur maalesef.
Bosch 8.1 ABS nedir ?
Yenilenen Bosch ABS'nin üretimine başlandı.
Çıkan gürültünün önemli ölçüde azalması sayesinde daha fazla konfor
Daha verimli hidrolik güç sayesinde daha az hacim gereksinimi
Pürüzsüz yüzeylerde en uygun fren performansı
Bosch Anti Blokaj Fren Sistemi ABS’nin yenilenmiş bir modelinin üretimine başladı. Yeni ABS 8.1’in hidrolik bileşeni
bir önceki modelden neredeyse %20 daha küçük ve daha hafif. Buna ek olarak modeli geliştiren uzmanlar özellikle kaygan zeminlerde fren mesafelerini daha da azaltmayı başardılar. Sistem kumanda hareketi esnasında daha sessiz
ve fren pedalı daha az titreşim yapıyor. Bosch Şasi Sistemleri Kontrol işkolunun Geliştirme Başkan Yardımcısı Klaus Meder, “Bu yeni model, araç üreticilerinin her bir birim için daha da düşürülmüş ağırlık ve montaj alanı hedeflerine uygun", diyor.
Geliştirmelerin temelinde, hızı artık sürüş durumuna göre ayarlanabilen dönüş pompasının motoruna ilişkin daha verimli
bir kumanda döngüsü yatmaktadır. Bu durum mühendislerin daha küçük boyda bir elektrik motoru kullanmalarına olanak tanımıştır. Ayrıca, pompa ve valf tetikleme ürün geliştirme doğrultusunda optimize edilmiştir. En kompakt modelinde, eklenen ECU ile birlikte hidrolik ünitenin kutu hacmi artık bir
litre çizgisinin altında kalmış olup, sadece 1.4 kg. ağırlığa sahiptir. Elektrik motorunun değişken hız kumandası, süreç esnasında meydana gelen titreşim ve gürültünün daha da azalmasına neden olmaktadır. Mühendisler aynı zamanda, çalışma gürültüsündeki daha yüksek frekans yayan sinyallerin yoğunluğunu fark edilir ölçüde bastırmayı da başarmıştır.
Bu durum araçta bulunanların konforuna büyük ölçüde katkıda bulunur. Sürtünme katsayısı düşük olan yollarda; yani, ıslak, karla kaplı veya buzlu zeminlerde, ABS 8.1 durma mesafesini daha da kısaltacak ve kompakt motor pompasının daha düşük güç tüketimi aracın elektrik sistemini boşaltmayacaktır.
Anti Blokaj Fren Sistemi , acil frenleme esnasında teker- leklerin kilitlenmesini önler. Araç hala direksiyonla idare edilebilir; bu da sürücünün bir yandan frene asılırken, aynı zamanda engellerden kaçınabilmesine olanak tanır. Bosch elektronik kontrollü Anti Blokaj Fren Sistemlerinin seri üretimi konusunda dünyanın ilk tedarikçisidir. Sistem ilk kez 1978 yılında Mercedes-Benz S-sınıfı araçlara, kısa bir süre sonra
da BMW 7serisine takılmıştır. O günden bu yana, Bosch dünyanın dört bir yanındaki OEM’lere yaklaşık 130 milyon
adet ABS işlevli fren kontrol sistemi teslim etmiştir.
Kaynak: http://rb-kwin.bosch.com/tr/tr/automotivetechnology/overview/newsspecial/abs_8_1.html