4 x 4 ve ESP ilişkisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan eseber Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,332

eseber

Ana Kamp
Mesajlar
51
Tepkime Puanı
0
Merhabalar,


Yakın zamanda bir 4 x 4 110 bg ESP opsiyonlu duster almayı düşünüyorum. Ancak aklıma bir soru takıldı. 2 x 4 modundayken ESP devrede kalıyor mu yoksa sadece 4 x 4 seçili iken mi ESP aktif?


Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

eseber' Alıntı:
Merhabalar,


Yakın zamanda bir 4 x 4 110 bg ESP opsiyonlu duster almayı düşünüyorum. Ancak aklıma bir soru takıldı. 2 x 4 modundayken ESP devrede kalıyor mu yoksa sadece 4 x 4 seçili iken mi ESP aktif?


Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
ESP 2 veya 4 çekerde sürekli aktif haldedir.İstediğinizde kapatabiliyorsunuz. Ama hızınız 50km'yi geçince tekrar otomatik aktif oluyor.
 


Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

Duster'da 4x4 modda iken fren sistemi çalışma prensibi de değişiyo.
Mıcır toprak vb. zeminde 4x4 modda iken çok düşük hızda, ABS sürekli devreye gireceğinden aracın tam bir duruş gerçekleştiremeyeceği düşüncesiyle ABS yi geçici oalrak devre dışı bırakarak tekerlekleri bloke ediyo. Ve araç 4 tekeri bloke ederek tam duruş yapıyo. Buna bazı firmalar OFFROAD ABS diyo. Mesela yeni VW Amarok da tutunmanın zayıf olduğu durumlarda araç aynı durumu sergiliyo ama buna çok gelişmiş bir offroad ABS fren sistemi var deniliyo. Bu Duster 4x4 de zaten var.
 

Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

youngsun' Alıntı:
Duster'da 4x4 modda iken fren sistemi çalışma prensibi de değişiyo.
Mıcır toprak vb. zeminde 4x4 modda iken çok düşük hızda, ABS sürekli devreye gireceğinden aracın tam bir duruş gerçekleştiremeyeceği düşüncesiyle ABS yi geçici oalrak devre dışı bırakarak tekerlekleri bloke ediyo. Ve araç 4 tekeri bloke ederek tam duruş yapıyo.
Bunu Duster mı yapıyo :eek: Alla alla. Bence bu bölümün adını ya dilek ve temenniler olarak değiştirelim yada bana Duster yerine destur satmışlar heralde benimki hiç böyle şeyler yapamıyo ;D
 



Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

Monti' Alıntı:
Bunu Duster mı yapıyo :eek: Alla alla. Bence bu bölümün adını ya dilek ve temenniler olarak değiştirelim yada bana Duster yerine destur satmışlar heralde benimki hiç böyle şeyler yapamıyo ;D

Yapar yapar.. 4X2 ve Automod da yapmıyo ama. 4x4 modda yapıyo. Bosch 8.1 ABS ye uyarlı.
 


Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

youngsun' Alıntı:
Duster'da 4x4 modda iken fren sistemi çalışma prensibi de değişiyo.
Mıcır toprak vb. zeminde 4x4 modda iken çok düşük hızda, ABS sürekli devreye gireceğinden aracın tam bir duruş gerçekleştiremeyeceği düşüncesiyle ABS yi geçici oalrak devre dışı bırakarak tekerlekleri bloke ediyo. Ve araç 4 tekeri bloke ederek tam duruş yapıyo. Buna bazı firmalar OFFROAD ABS diyo. Mesela yeni VW Amarok da tutunmanın zayıf olduğu durumlarda araç aynı durumu sergiliyo ama buna çok gelişmiş bir offroad ABS fren sistemi var deniliyo. Bu Duster 4x4 de zaten var.

Enterasan bir bir bilgi. Doğruysa eğer süper bişey bu. Elimdeki aracı satar satmaz bir duster alacağım. Anlaşılan araç hakkında bilmediğim daha çok şey var.
 

Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

youngsun' Alıntı:
Duster'da 4x4 modda iken fren sistemi çalışma prensibi de değişiyo.
Mıcır toprak vb. zeminde 4x4 modda iken çok düşük hızda, ABS sürekli devreye gireceğinden aracın tam bir duruş gerçekleştiremeyeceği düşüncesiyle ABS yi geçici oalrak devre dışı bırakarak tekerlekleri bloke ediyo. Ve araç 4 tekeri bloke ederek tam duruş yapıyo. Buna bazı firmalar OFFROAD ABS diyo. Mesela yeni VW Amarok da tutunmanın zayıf olduğu durumlarda araç aynı durumu sergiliyo ama buna çok gelişmiş bir offroad ABS fren sistemi var deniliyo. Bu Duster 4x4 de zaten var.
Sayın youngson, Bosch 8.1 ABS ile Offroad ABS sistemleri farklı iki şeydir. 4x4 Duster'da bahsettiğiniz offroad abs sistemi yoktur maalesef.
Bosch 8.1 ABS nedir ?
Yenilenen Bosch ABS'nin üretimine başlandı.
Çıkan gürültünün önemli ölçüde azalması sayesinde daha fazla konfor
Daha verimli hidrolik güç sayesinde daha az hacim gereksinimi
Pürüzsüz yüzeylerde en uygun fren performansı


Bosch Anti Blokaj Fren Sistemi ABS’nin yenilenmiş bir modelinin üretimine başladı. Yeni ABS 8.1’in hidrolik bileşeni
bir önceki modelden neredeyse %20 daha küçük ve daha hafif. Buna ek olarak modeli geliştiren uzmanlar özellikle kaygan zeminlerde fren mesafelerini daha da azaltmayı başardılar. Sistem kumanda hareketi esnasında daha sessiz
ve fren pedalı daha az titreşim yapıyor. Bosch Şasi Sistemleri Kontrol işkolunun Geliştirme Başkan Yardımcısı Klaus Meder, “Bu yeni model, araç üreticilerinin her bir birim için daha da düşürülmüş ağırlık ve montaj alanı hedeflerine uygun", diyor.


Geliştirmelerin temelinde, hızı artık sürüş durumuna göre ayarlanabilen dönüş pompasının motoruna ilişkin daha verimli
bir kumanda döngüsü yatmaktadır. Bu durum mühendislerin daha küçük boyda bir elektrik motoru kullanmalarına olanak tanımıştır. Ayrıca, pompa ve valf tetikleme ürün geliştirme doğrultusunda optimize edilmiştir. En kompakt modelinde, eklenen ECU ile birlikte hidrolik ünitenin kutu hacmi artık bir
litre çizgisinin altında kalmış olup, sadece 1.4 kg. ağırlığa sahiptir. Elektrik motorunun değişken hız kumandası, süreç esnasında meydana gelen titreşim ve gürültünün daha da azalmasına neden olmaktadır. Mühendisler aynı zamanda, çalışma gürültüsündeki daha yüksek frekans yayan sinyallerin yoğunluğunu fark edilir ölçüde bastırmayı da başarmıştır.
Bu durum araçta bulunanların konforuna büyük ölçüde katkıda bulunur. Sürtünme katsayısı düşük olan yollarda; yani, ıslak, karla kaplı veya buzlu zeminlerde, ABS 8.1 durma mesafesini daha da kısaltacak ve kompakt motor pompasının daha düşük güç tüketimi aracın elektrik sistemini boşaltmayacaktır.

Anti Blokaj Fren Sistemi , acil frenleme esnasında teker- leklerin kilitlenmesini önler. Araç hala direksiyonla idare edilebilir; bu da sürücünün bir yandan frene asılırken, aynı zamanda engellerden kaçınabilmesine olanak tanır. Bosch elektronik kontrollü Anti Blokaj Fren Sistemlerinin seri üretimi konusunda dünyanın ilk tedarikçisidir. Sistem ilk kez 1978 yılında Mercedes-Benz S-sınıfı araçlara, kısa bir süre sonra
da BMW 7serisine takılmıştır. O günden bu yana, Bosch dünyanın dört bir yanındaki OEM’lere yaklaşık 130 milyon
adet ABS işlevli fren kontrol sistemi teslim etmiştir.
Kaynak: http://rb-kwin.bosch.com/tr/tr/automotivetechnology/overview/newsspecial/abs_8_1.html
 

Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

Dikkat ettiyseniz Bosch 8.1 ABS ye uyarlı dedim. Bosch 8.1 ABS=Offroad ABS dir demedim. Çünkü tüm Dacialarda zaten Bosch 8.1 kullanılıyo.

Tekrar söylüyorum 4x4 modda gevşek zeminde ABS sistemi farklı tepki verir. Dusterda 1. vitesin de hızlı kaldığı durumlarda ayrıca LOW mod olmadığı için mecburen bu sistem konulmuştur.
Gevşek zeminde 4 tekeri de bloke eder.

Kullanıcı Kitabının sayfa 2.13 ve 2.15'ine bakabilirsiniz.
 



Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

Arkadaşlar kullanıcı kitabındaki bilgileri yazıyorum.
2.13
LOCK Modunda Fren Sistemi
4WD Lock Modu devredeyken ABS'nin ''Her Türlü Yol'' modu devreye girer.
Bu durumda, zemine daha iyi yerleşebilmek için tekerlekler çevirimsel olarak kilitlenebilir. Bu da hareketli zeminde frenleme mssafelerini kısaltır. Bu mod devrede olduğu sürece,
*Araç hakimiyeti frenleme sırasında sınırlanır (Bu mod buzda tavsiye edilmemektedir).
2.15
4 Tahrik tekerlekli araçların özellikleri
4 WD LOCK modunda sistem yumuşak zeminde (kar,çamur, kum...) frenleme mesafesini sağlamak için tekerlekleri aniden kilitleyebilir.


Bunu OFFROAD ABS başlığı altında vermiş olsaydı, herşey tamamdı. Prensip aynı. Ama DACIA buna ''ABS'nin her türlü yol modu'' demiş.
 

Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

youngsun' Alıntı:
Arkadaşlar kullanıcı kitabındaki bilgileri yazıyorum.
2.13
LOCK Modunda Fren Sistemi
4WD Lock Modu devredeyken ABS'nin ''Her Türlü Yol'' modu devreye girer.
Bu durumda, zemine daha iyi yerleşebilmek için tekerlekler çevirimsel olarak kilitlenebilir. Bu da hareketli zeminde frenleme mssafelerini kısaltır. Bu mod devrede olduğu sürece,
*Araç hakimiyeti frenleme sırasında sınırlanır (Bu mod buzda tavsiye edilmemektedir).
2.15
4 Tahrik tekerlekli araçların özellikleri
4 WD LOCK modunda sistem yumuşak zeminde (kar,çamur, kum...) frenleme mesafesini sağlamak için tekerlekleri aniden kilitleyebilir.


Bunu OFFROAD ABS başlığı altında vermiş olsaydı, herşey tamamdı. Prensip aynı. Ama DACIA buna ''ABS'nin her türlü yol modu'' demiş.
Teşekkürler Selim Hocam, Dacia Offroad ABS olayını çok iyi tanımlayamamış anlaşılan :smiley:
 


Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

aynı şeyleri farklı şekilde anlatıyorsunuz arkideşler, stress yapman... ;) ;D
 

Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

Şimdi karlı buzlu bir zeminde 4x4 modu sakat bir durum Auto Mode daha iyi mi deniliyor tam olarak anlayamadım. 4x4 modunda kamp alanındaki dağlık alanda 4x4 moduyla inerken aracı biraz kaydırdımda ayagımı frene attıgımda abs'nin calıstıgını esp ışığının yandığını gördüm, o yüzden soruyorum.
 



Ynt: 4 x 4 ve ESP ilişkisi

SERKANEFE' Alıntı:
Şimdi karlı buzlu bir zeminde 4x4 modu sakat bir durum Auto Mode daha iyi mi deniliyor tam olarak anlayamadım. 4x4 modunda kamp alanındaki dağlık alanda 4x4 moduyla inerken aracı biraz kaydırdımda ayagımı frene attıgımda abs'nin calıstıgını esp ışığının yandığını gördüm, o yüzden soruyorum.
Karda buzda inişlerde aracı AUTO moduna almak daha emniyetli. Çünkü 4WD LOCK modu zaten buzda önerilmiyo ve tekerlekleri kilitleyebiliyo. Bu modu offroad yaparken çakılda kumda dik inişlerde kullanmak gerek.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,837
Mesajlar
1,531,364
Kayıtlı Üye Sayımız
166,938
Kaydolan Son Üyemiz
kgulum

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst