4x4 Duster hakkında öğrenmek istediklerim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alisulun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,579

alisulun

Yeni Üye
Mesajlar
1
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar, 4x4 2012 bir Duster aldım (28000 km.de). Üzerinde Universal Cross Country (arazi lastiği) lastikler var. Karda işe yarar mı? Çamurda ne yapar?

İçeriye çok yol sesi alıyor, Cross Country lastikler yüzünden midir?

6 ileri şanzımanı var; çok araba kullandım ama hiç böyle araba görmedim. Tahmin ediyorum 1. ve 2. vitesler arazide bayağı bir başarı gösterecek. Normal yolda arabayı 6 vites kullanmaya gerek yok, 2 ile kalkıp 4'e, az gidip 6'ya atabiliyorsunuz. Kesinlikle 7. vites istiyor, çünkü 6. vitesle 110 km/s ile giderken neredeyse 3000 devri geçiyor.

Uzun yolda araba boşken 90-110 km/s süratle gösterge 8.6 yakıt gösteriminde çakılı kalıyor. Bu arabalar için "az yakıyor" diyenler daha önce nasıl arabalar kullandılar acaba? Serviste baktırdım, "her şey normal" dediler. Sizce de bu durum normal mi? Bilgisayarında bir arıza olabilir mi?

Ön-arka koruma barları çıkmacılardan temin edilebiliyor mu?

Arazi arabasına alaşım jant koymuşlar, sorun teşkil etmiyor mu?

Ön yolcu koltuğuna ağırlık sensörü koyacaklarına, ön kaputa amortisör koyacaklarına; bilgisayarına dış ısı göstergesi, sol kapı koluna da cam kumandalarını koyamazlar mıydı acaba?

Bu arabaya otomatik far sensörü taktıranınız oldu mu, nasıl netice aldınız?

Sileceklerin son hızı yeterli değil, arttırılabilir mi, nereden, ne şekilde?

Bilhassa yanlara ve ön kaputa şeffaf koruma filmi tavsiye eder misiniz? Renkli olanlar sadece belli bölgelere uygulandığında abes durmuyor mu? (arabam metalik mavi renkte)

Yüksek taşlık arazi egzoz için tehlike arz ediyor mu, ediyorsa egzoz korumaya alınabiliyor mu?

Daha iyi bir netice için ön ampulleri değiştirmeli miyim; evet ise hangi ampulleri tavsiye edersiniz?

Sis farları gerçekten işe yaramakta mıdır?

Ben hep klimada kullandım, klimanın açık olması yakıtı arttırıyor mudur? (Daha öncesinde 2010 Multix Kangoo'mda etkilemiyordu)

Kitapçığı, normal yolda, arabanın şanzıman ayarını auto'da tutmayı tavsiye eder gibi; 4x2'de tutsak bir sakıncası var mıdır, belki de yakıtı daha düşebilir mi?

Şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: 4x4 Duster hakkında öğrenmek istediklerim

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.bende 2011 bir Duster 4 WD kullanıcısı olarak sorularınızın bazılarına cevap vermek isterim.

*Ses alma durumu kesinlikle dişli arazi lastiklerindendir. Zira ben orj.lastikleriyle kullanıyorum ses yok.

*Dediğiniz gibi 1. vites çok kısa olduğundan şehir içi atak kuıllanımda rahatsız edici olabiliyor. Ama ben alıştım bazen 2 vitesle de kalkıyorum.

*Yakın zaman tüketim değerleinden örnek vereyim uzun yolda Aknkara-Eskişehir gidiş dönüş ortlama 5.9 lt yaktı araç fuul dolu 5kişi idi. Şehir içinde yaz aylarında 7-8 lt kullanıma göre değişiyor. kış aylarında kısa mesafe kullanımda 10 lt civarı olabiliyor. Bence 1400 kg ağırlıkta bir araç için tüketim değerleri iyi.

*Aracın donanım yetersizlikleri ile ilgili düşüncelerinize katılmakla birlikte bu fiyata bukadar diyorum.

*Klima kullanımı , şehir içi dur kalk trafikte yakıt tüketimini ciddi arttırıyor. Uzun yolda ise makul seviyelerde artış olabilir.

*Ben aracımı sürekli 2 wd kullanıyorum. Ancak kış aylarında kar vs durumunda Auto yada daha zorlu şartlarda 4 wd lock olarak kullanıyorum. Daha düşük yakıt tüketimi için 2 WD kullanmanızı öneririm.
 

Naçizane tavsiyem şudur ki, Duster'ınızı olduğu haliyle sevmeye çalışın, başka araçlarla da kıyaslamayın. Bazı kusurlarına rağmen bu paraya piyasadaki en optimum 4x4 araç Duster. Gerçek arazi aracı olacak diye 15-20 yıllık, 300-400 bin km yapmış, beş defa el değitirmiş, çoğu parçası bulunmayan, koltuklarına kaplama yapılmış bir külüstürün derdini yaşatmaz. Ağır off road koşulları dışında her yerden de geçer. Yakıt göstergesine gelince rakamlar hatalı olabiliyor, yakıt tüketimini depoyu tam doldurup öyle ölçebilirsiniz.
 
Son düzenleme:


"Gerçek arazi aracı olacak diye 15-20 yıllık, 300-400 bin km yapmış, beş defa el değitirmiş, çoğu parçası bulunmayan, koltuklarına kaplama yapılmış bir külüstürün derdini yaşatmaz."

ben de aynı fikirdeyim. 1400 kilo bir araba için bu yakıt o kadar da fazla değil. gaza biraz daha az basmalıyız
 



Naçizane tavsiyem şudur ki, Duster'ınızı olduğu haliyle sevmeye çalışın, başka araçlarla da kıyaslamayın. Bazı kusurlarına rağmen bu paraya piyasadaki en optimum 4x4 araç Duster. Gerçek arazi aracı olacak diye 15-20 yıllık, 300-400 bin km yapmış, beş defa el değitirmiş, çoğu parçası bulunmayan, koltuklarına kaplama yapılmış bir külüstürün derdini yaşatmaz. Ağır off road koşulları dışında her yerden de geçer. Yakıt göstergesine gelince rakamlar hatalı olabiliyor, yakıt tüketimini depoyu tam doldurup öyle ölçebilirsiniz.
Her aracin arti eksilerini kendi icinde degerlendirmek lazim.Ancak 15-20 yasinda 200-300.000 km de araba almamak icin duster almaya gitmis ve navara alip gelen biri olarak sunu dusunuyorum;
sinifinda 10 yasinin altinda ve 150.000 km civarinda isitmali elektronik deri doseme, sunrooflu, yagmur sensoru, far sensoru, elektronik ayna, istege bagli duz ve agir 4 cekeri olan, cruise kontrollu, uzun yolda en az araba kadar konforlu ve arabadan km de 100 kurus fazla yakan, buzdolabi ayarinda sogutan dahasi klima acik yada kapli yakitta sadece 0.3 lt/100 km fark ettiren, 2 tonluk 170 beygirlik fiyatida 40.000 tl civari olan bana gore tek arac var ki oda Navara.

Dedigim gibi araclar kendi siniflarinda arti ve eksileri var.Ancak ben Duster deneyip Navara aldim.Bu duster in kotu oldugunu gostermez ancak arazi araci isteyene Dusteri da tek makul secenek bana gore yapmaz

Saygilar

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ben de navarayı beğenmiştim ama çok çok çok büyüktü ve şehir içinde çekilmez diye düşünmüştüm , 4x4 olanının vergisi epey fazlaydı. imkan ve olanaklara göre değişiyor bazı tercihler. bence de orta gelir grubu için duster en iyi 4x4 araç.
 

ben de navarayı beğenmiştim ama çok çok çok büyüktü ve şehir içinde çekilmez diye düşünmüştüm , 4x4 olanının vergisi epey fazlaydı. imkan ve olanaklara göre değişiyor bazı tercihler. bence de orta gelir grubu için duster en iyi 4x4 araç.

Ankara, İstanbul, Bursa, İzmir illerinden birinde yaşıyorsanız büyüklük konusunda kesinlikle katılıyorum.Vergi konusu göreceli.1-3 yaşındaki Duster ile 7-11 yaş arası 4x4 Navara arasında yıllık toplamda 900 tl gibi bir fark çıkıyor.Bu rakama değer mi değmez mi göreceli.4x2 Alcak olursanız kamyonet sınıfına girdiği için Aynı yaşta Navaranın vergisi duster dan da düşük çıkıyor.

Dusterı Konfor odaklı bakılarak bir takım donanımsal iyileştirmeler yapsalar, ben dahil birçok kişinini favorisi olur.
 

4x4 ve diferansiyel kilidi konusuna fena halde takık olduğum için bütçem dahilinde türkiyede alınabilecek 2 araç görebildim. biri duster, biri de suzuji jimny idi önceleri ekönömik sebeplerden . 2. el jimny alacaktım. deneme sürüşü yaptım hastası oldum. tam alacaktım ki, fazladan bir para elime geçti , 2. elle , lpgyle tüple uğraşmiyim diye gidip sıfır duster aldım.
4x2 kamyonetler küçük şehir ve kalabalık olmayan mahallede yaşayan , ve fazla çamura girmeyecek adam için için gerçekten konforlu.özellikle yağmur çamur çok olmayan güney illerinde gayet işe yarar.

en nihayetinde paraya bakan konular. para çokomel olsa zaten gider toyota prado falan alırız vururuz arazinin gözüne anasını satem :D:D:D
 

Arkadaşlar, 4x4 2012 bir Duster aldım (28000 km.de). Üzerinde Universal Cross Country (arazi lastiği) lastikler var. Karda işe yarar mı? Çamurda ne yapar?

İçeriye çok yol sesi alıyor, Cross Country lastikler yüzünden midir?

6 ileri şanzımanı var; çok araba kullandım ama hiç böyle araba görmedim. Tahmin ediyorum 1. ve 2. vitesler arazide bayağı bir başarı gösterecek. Normal yolda arabayı 6 vites kullanmaya gerek yok, 2 ile kalkıp 4'e, az gidip 6'ya atabiliyorsunuz. Kesinlikle 7. vites istiyor, çünkü 6. vitesle 110 km/s ile giderken neredeyse 3000 devri geçiyor.

Uzun yolda araba boşken 90-110 km/s süratle gösterge 8.6 yakıt gösteriminde çakılı kalıyor. Bu arabalar için "az yakıyor" diyenler daha önce nasıl arabalar kullandılar acaba? Serviste baktırdım, "her şey normal" dediler. Sizce de bu durum normal mi? Bilgisayarında bir arıza olabilir mi?

Ön-arka koruma barları çıkmacılardan temin edilebiliyor mu?

Arazi arabasına alaşım jant koymuşlar, sorun teşkil etmiyor mu?

Ön yolcu koltuğuna ağırlık sensörü koyacaklarına, ön kaputa amortisör koyacaklarına; bilgisayarına dış ısı göstergesi, sol kapı koluna da cam kumandalarını koyamazlar mıydı acaba?

Bu arabaya otomatik far sensörü taktıranınız oldu mu, nasıl netice aldınız?

Sileceklerin son hızı yeterli değil, arttırılabilir mi, nereden, ne şekilde?

Bilhassa yanlara ve ön kaputa şeffaf koruma filmi tavsiye eder misiniz? Renkli olanlar sadece belli bölgelere uygulandığında abes durmuyor mu? (arabam metalik mavi renkte)

Yüksek taşlık arazi egzoz için tehlike arz ediyor mu, ediyorsa egzoz korumaya alınabiliyor mu?

Daha iyi bir netice için ön ampulleri değiştirmeli miyim; evet ise hangi ampulleri tavsiye edersiniz?

Sis farları gerçekten işe yaramakta mıdır?

Ben hep klimada kullandım, klimanın açık olması yakıtı arttırıyor mudur? (Daha öncesinde 2010 Multix Kangoo'mda etkilemiyordu)

Kitapçığı, normal yolda, arabanın şanzıman ayarını auto'da tutmayı tavsiye eder gibi; 4x2'de tutsak bir sakıncası var mıdır, belki de yakıtı daha düşebilir mi?

Şimdiden teşekkürler.

2 yıl kadar duster kullandım 4wd sonra aracı sattım ama şimdi eski aracımı geri alacakmışım gibi duruyor.

Birkaç noktada yorumda bulunmak istedim.
-Ses kesinlikle lastiklerdendir. Başınızı bacaklarınız arasına alıp torpidonun altına sokmadığınız sürece öyle aman aman bir yol sesi almıyordu.

-Cam düğmelerinin farklı yerde olması gerçekten tuhaf hissettiriyor, hele ki arka camlar. Ancak birkaç ay kullanınca alışıyor yadırgamamaya başlıyorsunuz o kadar dert etmeyin derim.

- Son olarak ta sağ koltuktaki ağırlık sensörüne değinmek isterim. Özellikle araziye giriyor toz toprak görüyorsa büyük ihtimal bozulacaktır. O sensör bir türlü doğru çalışmadı ilk 6 aydan sonra kendi aracımda. Sürekli olarak kemer takılı kaldı ki bu en sevmediğim şeylerden biri. İmkanınız var ise iptal ettirin direk :D

-Autoda bırakmak konusunda ise gerek yok. Araç 60km'nin üzerinde hiç bir zaman 4x4 kalmıyor 4x2 düşürüyor kendini. Kaldı ki düz yolda giderken hiç 4x4'e geçtiğini görmedim. Toprak yolda da genelde geçmiyor. O yüzden 4x2 de durması yakıtı pek değiştirmez zaten araç neredeyse hep 4x2 gidiyor çünkü.

-Vitese gelirsek, dusterda arazi şanzumanını ayrı olarak koymadıkları için böyle yapmışlar, vites aralıkları dar. 2. Normal aracın 1. videsi gibi. Arazi kullanımı dışında 1. vitese gerek olmuyor. 7. vites gerektiğini bende düşünüyorum ama onun haricinde şanzımanın genel performansından memnun kalmıştım ben. Vites aralıklarının dar olması özellikle arazide avantaj sağlıyor.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,937
Mesajlar
1,526,016
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst