KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Merhaba arkadaşlar benim bir kaç sorum var. Birincisi, aracımın motoru soğuk dahi olsa (1 günden fazla yatsa da) radyatör kapağını açınca su fışkırıyor. Aracımda su eksiltme sorunu vardı. Radyatörü değiştirdim gözlem yapmak için kontrol ediyorum. Fakat kapağı her açtığımda zaten kapağı tam sökene kadar bir hayli su eksilttiği için anlayamıyorum. Neden bu şekilde su atıyor kapağı açarken? İkincisi, radyatörün (karşımıza aldığımızda) sağ kısmında ki boru şiş. Bu normalmidir? Yoksa bir yerden hava mı alıyor? Çünkü borunun olduğu yerden zemine özellikle gaza bastığımda bir şey damlıyor. Fakat sanırım yağ çünkü siyah ve leke bırakıyor, ama gözle görülür derecede yağ eksiltmiyor araba. Üçüncüsü o damlayan maddeye benzer yada aynı maddeyi egzozdan atıyor. Bunu neden yapar? Bilgili arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim. Şimdiden alaka gösteren herkese teşekkürler.
selam sorun radyatörde değil sanırım sizin motorla ilgili bir probleminiz var kecelerinden radyatöre yağ karıştırıyor bunu sıkı takip edin bir sonrası motor elde oyunudur ikinci ve basit olanı müşür açmıyor olabilir termostadı sökün öyle kullanın eğer motor radyatör hortumu yine şişerse yaylalar yaylalar ama şişmezse 10-15 tl termostad iyi günler
selam sorun radyatörde değil sanırım sizin motorla ilgili bir probleminiz var kecelerinden radyatöre yağ karıştırıyor bunu sıkı takip edin bir sonrası motor elde oyunudur ikinci ve basit olanı müşür açmıyor olabilir termostadı sökün öyle kullanın eğer motor radyatör hortumu yine şişerse yaylalar yaylalar ama şişmezse 10-15 tl termostad iyi günler
selam yağı suya suyu yağa verince eksikliği anlayamazsın termostat sökükse son bir ihtimal devirdaim kalıyor keçe değilse oda sağlamsa yaylalalr yaylalar (sıkıntı verici bir durumda söylenen bir terimdir burda) inşalah küçüktür sorun
öncelikle aracın willys gibi geldi bana cj değilde ve motor yağına su karışırsa gayetde iyi anlarsın motor yağına su karıştığında sütlü nescafe gibi bir renk alır yani en anlatılır hali ile renki cok acık açaip bişe olur bu arada willyslerde hararet her daim başlı başına sorun olmuşdur öncelikle devirdaim termostat gibi yerlere bak ki sökülmüş diyosun termostat radyatör peteğin ne durumda onu kont et seneler içinde içindeki petekler tıkanmış iseki muhtemelen orjinalde değildir radyatörünü temizlet
yağ kaçağın resimden anlayabildiğim kadarı ile alt karterden başlayıp bir dünya yerden geliyor denilebilir onun için aracın motorunu alt üst yıkat nerden geldiğini tespit et derim kolay gelsin
Ya silindir kapak contanız yanık,yada motor bloğunda veya silindir kapağında(muhtemelen blokta) çatlak var.Biryandan silindirlere su kaçağı ve doğal sonucu sürekli su eksiltme söz konusu ve diğer yandan bu kaçak noktasından radyatör içerisine motor kompesörü basınç yapıyor.Umarım conta olsun.Motorunuz tamamen soğumadan açtırmamak kaydıyla silindir kapağını açtırıp contaya bakın.Şayet blokta çatlak varsa olası yeri blok üst yüzeyinde,2. ve 3. silindirler arası ard arda dizili olan su geçiş gözleri ve kapak saplama yuvaları olan kısımdadır,yani 2.ve3. silindirler arasında kalan kısımda.Çatlak durumuna göre çok becerikli bir usta dikiş atabilir,fakat " yaparım" diyen herkese yaptırmayın olmazsa ikinci bir şansınız kalmaz.
aslında seyit abi en doğrusunu en sonda demiş bende bircok yerde dediğim gibi arac sökülmeden incelenmeden ne denilirse denilsin boş iyi bir usta kontrol edecek bilerek ama gercekden usta olacak genel mantıkda şu olmalı BENCE diye belirteyim ekmek fırından alınır bilmem anlatabilirmi burda özellikle int ortamında insanlar sadece fikirlerini beyan ediyor illea budur illa şudur bak şunun dediği olmadı bunun dediği gibi yanlış anlamalar ve konuşmalar olmaması en güzeli bence İNT SADECE FİKİR BEYANIDIR SÖYLENENLER İLLA DOĞRU DİYE BİŞE YOKTUR BU NOKTAYI KACIRMAMAK LAZIM
Çok haklısın Ünal abi. Seyit abi ilgilendiğin için çok teşekkür ederim kafamda az çok netleşti. Aracımı bostancıda Başkan jeep Murat abiye götürüyorum genelde. Daha önceden ufak bir çatlak vardı blokta ilaç attım tuttu demişti. Demek ki tutmadı. Ben iyisimi tekrar götüreyim bir baksın contayada çatlağada. Tekrar ilgi gösteren herkese teşekkür ederim.
Resimdeki üzeri çelik sargı kaplı hortum egsoz manifoltuna temas etmekte içinden geçen plastik hortum kesin yanmıştır manifoltta yüzlerce derece ısı var onu o aradan kurtarın manifolttan uzaklaştırın o hortumu yenilemeniz gerekebilir radyatörde basınç normalden fazla ise silindir kapak contası kompresyon kaçırıyor olabilir ya yanıktır yada silindir kapak saplamaları tam torkunda sıkılmamıştır motora yağ konan kapağı açtığınızda kapakta köpüğe benzer mayi bir oluşum varmı bu tür problemlerin ana nedeni aracın motor ve silindir kapak contalarıdır aracınızın kapağı döküm alüminyum değil lpg pek yaramıyor bu kapaklara çatlak olabilir aklıma gelen bunlar saygılar