Dışarıdaki verilere baktığımızda;
1. Şanzuman T-90A1.Yani prizdirek diş sayısı 18 olmalı.Şayet bir değişikliğe gidilmiş ve içerisi T-90C den alınan parçalarla değiştirilmiş ise diş sayısı 16 olmuştur.18 ise ağır devir,16 ise seri olmuş demektir.
2.Arazi şanzumanı DANA 18.Yani halkımızın klasik jeep arazi şanzumanı olarak bildiği arazi.Bu arka diferansiyel kovanının 1970 öncesine ait olduğunu gösterir.Bu arazi ile birlikte kullanacağınız kovanlarda karpuz sağda olur.Sizinkinde de durum öyle görülüyor.
Ancak Türkiye'de öyle farklı uygulama örnekleri ile karşılaşıyoruz ki yinede bazı şeylerin altını çizmek istiyorum;
a.Bu diferansiyeller yapılış dizalnı olarak arka için DANA 44, ön için DANA 25-27 dir.Fakat içlerinde ayna ve mahruti diş sayıları farklı olanları mevcuttur.İsmail ustanın da dediği gibi aracın model yılını baz aldığımızda ayna=47,mahruti=11 diş sayısına sahip olmalıdır.Daha erken modellerde bu 43-8 dir ve geç modellerde 41-10 olmuştur.Sizin verdiğiniz rakamlar geç dönemi işaret ediyor,bu da akla acaba içeride bir değişiklikmi yoksa başka bir modifiyemi var diye düşündürüyor.
Şayet bu rakamları doğru sayarak vermiş iseniz araç ta seri bir diferansiyel var demektir.Şanzumanın içerisinin de T-90C ye dönüştürülmüş ve seri yapılmış olasılığı kuvvetle muhtemel.Hal böyle olunca üzerine koymayı düşündüğünüz motorlar ile çok düşük devirde yüksek tork elde edemez ve arazide kritik geçişlerde yine gaza basarak deviri yükseltmek ve beraberinde seyir hızınızı yükseltmek zorunda kalırsınız.
Daha somut açıklarsam; Biraz çamurlu dönemde sürülmüş ve kaba kesekli(tezekli) bir tarlaya sürüm yönüne paralel deyil de dik olarak girdiğinizde takviye 1. vites relanti devri ile girerseniz motor stop eder.Biraz gazına basmaya kalkarsanız hoplamaktan başınız tenteyi yırtar dışarı çıkar.
Bu durumda bir T-98 şanzuman (Kaiser) -ister Kaiser pikap tan , ister Ford yada International pikaptan çıkma olsun ,yada bir Dodge pikaptan çıkma T-18 şanzuman gerekli uyarlamalar iyi yapılırsa sizi rahatlatır.
T-98 şanzumanların jeep lere aktarılması konusu Karadeniz'de epey yaygın.İsmail ustada Bafradan yazmış.Bence aktarma prosedürünü kendisiyle bir konuşun derim.