69 Tuzla Willys Motor Revizyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan huseyin43 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 265
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,974
seyit' Alıntı:
Burada ana şanzuman(T-90A1) ın altında ,şanzumanı araşaseye bağladığımız lastik takoz üzerine konulan metal levha(resimde görülüyor) şayet şanzuman değiştirirseniz ve bu levha boşa çıkarsa ücreti mukabili bana göndermeniz mümkün mü?

tabiki seyit bey boşa çıkarsa size haber ederim
bu konudaki engin bilğinilerinizden bizede faydalandırdıgınız için çok teşşekkür ederim
sormak istedğim bu(T-90A1 ve difransiyellerden) şanzuman ve arazi şanzumanından Nissan BD30 motorumla randıman alırmıyım ?
 

Etiketler
seyit' Alıntı:
Dışarıdaki verilere baktığımızda;
1. Şanzuman T-90A1.Yani prizdirek diş sayısı 18 olmalı.Şayet bir değişikliğe gidilmiş ve içerisi T-90C den alınan parçalarla değiştirilmiş ise diş sayısı 16 olmuştur.18 ise ağır devir,16 ise seri olmuş demektir.
2.Arazi şanzumanı DANA 18.Yani halkımızın klasik jeep arazi şanzumanı olarak bildiği arazi.Bu arka diferansiyel kovanının 1970 öncesine ait olduğunu gösterir.Bu arazi ile birlikte kullanacağınız kovanlarda karpuz sağda olur.Sizinkinde de durum öyle görülüyor.
Ancak Türkiye'de öyle farklı uygulama örnekleri ile karşılaşıyoruz ki yinede bazı şeylerin altını çizmek istiyorum;
a.Bu diferansiyeller yapılış dizalnı olarak arka için DANA 44, ön için DANA 25-27 dir.Fakat içlerinde ayna ve mahruti diş sayıları farklı olanları mevcuttur.İsmail ustanın da dediği gibi aracın model yılını baz aldığımızda ayna=47,mahruti=11 diş sayısına sahip olmalıdır.Daha erken modellerde bu 43-8 dir ve geç modellerde 41-10 olmuştur.Sizin verdiğiniz rakamlar geç dönemi işaret ediyor,bu da akla acaba içeride bir değişiklikmi yoksa başka bir modifiyemi var diye düşündürüyor.
Şayet bu rakamları doğru sayarak vermiş iseniz araç ta seri bir diferansiyel var demektir.Şanzumanın içerisinin de T-90C ye dönüştürülmüş ve seri yapılmış olasılığı kuvvetle muhtemel.Hal böyle olunca üzerine koymayı düşündüğünüz motorlar ile çok düşük devirde yüksek tork elde edemez ve arazide kritik geçişlerde yine gaza basarak deviri yükseltmek ve beraberinde seyir hızınızı yükseltmek zorunda kalırsınız.
Daha somut açıklarsam; Biraz çamurlu dönemde sürülmüş ve kaba kesekli(tezekli) bir tarlaya sürüm yönüne paralel deyil de dik olarak girdiğinizde takviye 1. vites relanti devri ile girerseniz motor stop eder.Biraz gazına basmaya kalkarsanız hoplamaktan başınız tenteyi yırtar dışarı çıkar.
Bu durumda bir T-98 şanzuman (Kaiser) -ister Kaiser pikap tan , ister Ford yada International pikaptan çıkma olsun ,yada bir Dodge pikaptan çıkma T-18 şanzuman gerekli uyarlamalar iyi yapılırsa sizi rahatlatır.
T-98 şanzumanların jeep lere aktarılması konusu Karadeniz'de epey yaygın.İsmail ustada Bafradan yazmış.Bence aktarma prosedürünü kendisiyle bir konuşun derim.

ben bi ara difransiyeli indeyim önüde arkayıda sayılara bakayım şanzumanı eski motordan ayırıcam onunda prizdirek sayısına bakim
ismail ustamında tel.numarasını alim bu değerleri bellirledikten sonra bi değerlendirme yapalım rauf ustayı aradım bana o raçta 41-10 dif. var dedi şimdi sizde böyle oynamalar olabiliyor değince indirmekten başka çarem kalmıyor

birde özel ailevi hayırlı işlerden dolayı biraz çalışmalara ara vermek zorundayım takip eden arkadaşlarımızıda bu konuda bilğilendirelim sabırsızlanan arkadaşlar olabilir ;) ;) ;) ;)
 

arka defransiyel

SAM_1984.jpg
 





huseyin43' Alıntı:
ben bi ara difransiyeli indeyim önüde arkayıda sayılara bakayım şanzumanı eski motordan ayırıcam onunda prizdirek sayısına bakim
ismail ustamında tel.numarasını alim bu değerleri bellirledikten sonra bi değerlendirme yapalım rauf ustayı aradım bana o raçta 41-10 dif. var dedi şimdi sizde böyle oynamalar olabiliyor değince indirmekten başka çarem kalmıyor

birde özel ailevi hayırlı işlerden dolayı biraz çalışmalara ara vermek zorundayım takip eden arkadaşlarımızıda bu konuda bilğilendirelim sabırsızlanan arkadaşlar olabilir ;) ;) ;) ;)
Dur hele bunun için diferansiyel falan indirme !, sac kapaklarını açmak bile yeter.
Öncelikle o hayırlı iş için " Allah hayırlı etsin" diyelim.
Biliyorum kafanızı biraz karıştırdım ama siz bukadar derine birden dalmayın.Elinizdekilere baktığımızda şöyle yada böyle bir dizel motor koyacaksınız.Şayet şanzuman değiştirmek istiyorsanız yine derine dalmadan bir Kayzer şanzuman koyarsanız hem motor devrindeki olumsuzlukları ve hemde diferansiyeldeki yüksek devirin getireceği olumsuzlukları birinci viteste ve arazide elimine edersiniz.Bunun için piriz direği saymanıza da gerek yok ya 16 yada 18 çıkar.Zaten Kayzer koyacaksanız bu sizi etkilemez.
Diferansiyel oranı hala kafamı karıştırmaya devam ediyor.
Ben sadece bilgi bakımından yıllar içerisinde kullanılan diferansiyel modelleri ve onların devir oranlarını vermeye çalışacağım.
ÖN ARKA ORAN
1.DANA 25 DANA 23 4.88

2.DANA 25 DANA 41 5.38

3.DANA 25 DANA 44 5.38

4.DANA 25 DANA 44 5.38-4.88-4.27

5.DANA 27 DANA 44 5.38 - 4.88 - 4.27 - 3.73

6.DANA 30 DANA 44 4.27 - 4.10 - 3.73 ( 1972 - 1975 aralığı)

7.DANA 30 AMC 20 2.73 - 3.07 - 3.31 - 3.54 - 3.73 - 4.10 ( 1976 - 1983 aralığı)


Sizin diferansiyele baktığımızda 1972 - 1975 arası yada 1976 - 1983 arası olan 4.10 oranını gösteriyor ki bu da ben de soru işaretleri doğuruyor. Ben ayrıca Diferansiyel modellerine ilişkin fikir vermesi bakımından da birkaç foto ekliyeceğim.

AMC20 [HDTV (1080)].jpg


DANA30 [HDTV (1080)].jpg


DANA35 [HDTV (1080)].jpg


DANA44 [HDTV (1080)].jpg


AMC20.gif
 


DANA dan sonra gelen rakamlar görünüş itibariyle diferansiyeli tanımlamak içindir.Hiç dokunulmamış yada zaman zaman yapılan bakımların ardından ön kapakları takılırken şayet birileri kaldırıp atmamışsa ayna ve mahruti diş sayılarını gösteren sac bir etiket muhafaza sacı ile birlikte monte edilmiştir.Fotoğraflardan birinde örneği görülüyor.Ayrıca diferansiyel tip numarasıda kabartma olarak döküm aşamasında işlenmiştir.
Bunun dışında ayna ve mahruti diş sayıları ayna dişli kenarında yazar.
Motor - Şanzuman - Diferansiyel uyum ve verimine gelince size Willys Jeep'in yine kendi orijinal değerlerini şu anda önümde açık duran kendi fabrika bakım kitabından vermek istiyorum.

Horsepower (SAE) = 15.63
Horsepower ( Max. Brake) = 72 @4000 rpm
Max. Torque @2000 rpm = 114 Lb-ft
Yani bu motor 2000 devirde 114 Lb-ft güç üretiyor ve bu gücü varsayalım şanzuman T-90 C yani seri şanzuman olsun o zaman 1. viteste 2.798 tur girişe karşılık 1 tur çıkarak yaklaşık üç katına çıkarıyor. 114x3=342 Lb-ft eder Şayet üzerindeki şanzuman T-98 ise yine jeepin kendi fabrika değerlerine göre 1. vites giriş 6.398 çıkış 1 tur.buna göre ise 114x6.398= 729.372 Lb-ft gibi bir güce ulaşıyor.
Bu değerleri ayrıca yukarıda verdiğim diferansiyel değerleri ile de katlıyacak olursanız hangi oranda nekadar güç alırsınız ve hangisi sizi daha hızlı götürür fakat ona mukabil daha çabuk güçten düşer bulursunuz.
Birde koyacağınız motorun 2000 devirdeki gücüne göre bu hesaplama ve karşılaştırmaları yapın.
Sizin motorlardan birisi 3800 devirde 100Lb-ft güç üretiyordu. Acaba 2000 devirde yada 1500 hatta 800 devirde ne yapar?
 

Bunca karmaşayı yarattıktan sonra size durumu şöyle özetliyeyim;
Siz şayet mevcut şanzuman ve diferansiyellerinize dokunmayıp önüne sözünü ettiğiniz motorlardan birini de koyarsanız Düz asfalt yolda 1941-1969 yılları arasında üretilmiş olan standart tüm jeeplere el sallayıp yanlarından geçip gidersiniz.Ancak rampalarda çabuk vites küçültmek zorunda kalırsınız.Ayrıca ortalama hızı yükseltilmiş olan bu araçla arazide seyir hızınızın yüksekliği rahatsızlık verir.
Buna göre iki seçeneğiniz var; Ya stroku yüksek ve düşük devirde yüksek tork üreten bir motor yada en azından 1. vites devir oranı yüksek bir şanzuman.
 

çok çok teşşekür ederim bilğiler için, hayır duanız icin seyit bey ve ismail ustam
en iyisi ve garantilisi benim kesin ve net bi difransiyel ve şanzıman değerlerini bulmam
ben asvalt için güçlü bişey aramıyorum asvaltta kaplumbağa kadar yawaş olsun sorun yok
ben bunu arazide balıkta avda köyde tarlada bağda bahçede tabi bide amatör olarak offroad da kullanabilmek için toparlıyorum
benim anladığım şu an
MOTOR nissan BD30
şanzuman T-90A1
ön difransiyel dana 25
arka difransiyel 47-11
arazide 3.500 devirde zıplayarak giderim rolantide ise motor stop eder yani devir uymaz
bide sorum şu olucak ben şanzımanı dodge kayzer şanzuman takarsam şaftlarda bi oynama yapmak zorunda kalırmıyım ?
birde arazi şanzumanım kayzer'e monajı nasıl olur?
 



huseyin43' Alıntı:
çok çok teşşekür ederim bilğiler için, hayır duanız icin seyit bey ve ismail ustam
en iyisi ve garantilisi benim kesin ve net bi difransiyel ve şanzıman değerlerini bulmam
ben asvalt için güçlü bişey aramıyorum asvaltta kaplumbağa kadar yawaş olsun sorun yok
ben bunu arazide balıkta avda köyde tarlada bağda bahçede tabi bide amatör olarak offroad da kullanabilmek için toparlıyorum
benim anladığım şu an
MOTOR nissan BD30
şanzuman T-90A1
ön difransiyel dana 25
arka difransiyel 47-11
arazide 3.500 devirde zıplayarak giderim rolantide ise motor stop eder yani devir uymaz
bide sorum şu olucak ben şanzımanı dodge kayzer şanzuman takarsam şaftlarda bi oynama yapmak zorunda kalırmıyım ?
birde arazi şanzumanım kayzer'e monajı nasıl olur?
 

seyit' Alıntı:
DANA dan sonra gelen rakamlar görünüş itibariyle diferansiyeli tanımlamak içindir.Hiç dokunulmamış yada zaman zaman yapılan bakımların ardından ön kapakları takılırken şayet birileri kaldırıp atmamışsa ayna ve mahruti diş sayılarını gösteren sac bir etiket muhafaza sacı ile birlikte monte edilmiştir.Fotoğraflardan birinde örneği görülüyor.Ayrıca diferansiyel tip numarasıda kabartma olarak döküm aşamasında işlenmiştir.
Bunun dışında ayna ve mahruti diş sayıları ayna dişli kenarında yazar.
Motor - Şanzuman - Diferansiyel uyum ve verimine gelince size Willys Jeep'in yine kendi orijinal değerlerini şu anda önümde açık duran kendi fabrika bakım kitabından vermek istiyorum.

Horsepower (SAE) = 15.63
Horsepower ( Max. Brake) = 72 @4000 rpm
Max. Torque @2000 rpm = 114 Lb-ft
Yani bu motor 2000 devirde 114 Lb-ft güç üretiyor ve bu gücü varsayalım şanzuman T-90 C yani seri şanzuman olsun o zaman 1. viteste 2.798 tur girişe karşılık 1 tur çıkarak yaklaşık üç katına çıkarıyor. 114x3=342 Lb-ft eder Şayet üzerindeki şanzuman T-98 ise yine jeepin kendi fabrika değerlerine göre 1. vites giriş 6.398 çıkış 1 tur.buna göre ise 114x6.398= 729.372 Lb-ft gibi bir güce ulaşıyor.
Bu değerleri ayrıca yukarıda verdiğim diferansiyel değerleri ile de katlıyacak olursanız hangi oranda nekadar güç alırsınız ve hangisi sizi daha hızlı götürür fakat ona mukabil daha çabuk güçten düşer bulursunuz.
Birde koyacağınız motorun 2000 devirdeki gücüne göre bu hesaplama ve karşılaştırmaları yapın.
Sizin motorlardan birisi 3800 devirde 100Lb-ft güç üretiyordu. Acaba 2000 devirde yada 1500 hatta 800 devirde ne yapar?
seyit bey benim koyacağım devir ve çıkış güçlerinde bi yanlışlık var 3800 devirde 100 lb-ft kuç üretiyor demişsiz yanlış şöyle izah edim ben
sizin verdiğiniz değer Max. Torque @2000 rpm = 114 Lb-ft (lb-ft - newtonmetre çevirisek ) sonuç 2000rpm=154.39
yani orjinal motoru 154.39 nm tork üreytiormuş
(çeviri sitesinin linkinide vereyim=http://www.convertunits.com/from/ft+lb/to/N+m
benim takaçagım NiSSAN BD30' değerini vereyim orjinal servisin verdiği değer
3800 dev/dak’da 100 Bg güç, 2000 dev/ dak’da 216 Nm tork

yani orjinal motor 2000 devirde:154.39 nm tork üretiyor.
NiSSAN BD30 2000 devirde:216.00 nm tor üretiyor.

yani bunca resimler ve sorunlar beni bu değerleri bulmam ve şanzuman ve difransiyelimle arazi şartlarında tekrar söylüyorum seyit abi
arazide bana rahat bi şürüş ve kedi gibi bi tırmanış çekiş
sonuç olarak
ön difransiyelim dana 25
arka difransiyelimde dana 44 oranı büyük bi ihtimal 47.11 ikisinden biri
şanzumanımda resimlerde görünen agır devirli içinde değişim olmayan T-90A1
arazi şanzumanıda resimde görünen bilindik arazi şanzumanı
seyit abi ve bu işten anlayan ustalarıma soruyorum değerler bunlar defransiyel değerini ve şanzıman değerlerini hesaplayalım ve sonuç ne hep beraber görelim

Saygılar hüseyin...
 


şanzumanı ve difransiyelleri söktüm
prizdirek 16 diş
ön dana 26 difransiyel 43-8
arka dana 44 difransiyel 43-8

priz direği kesip başka bi aracın prizdireği takılmış ve sekromeç sarısının altındaki tırlakları (3 adet) yok
yağ muhafaza kabındada çıkmadı yani hiç takılmamış

arka difransiyelde marutide çok boşluk var ve maruti dişleri de bayağı incelmiş
ön difransiyelde ise pimde boşluk çok koza dişlileri incelmiş durumda

size sorum komple şase üzerinde difransiylleri şanzumanı olaarak satan trafikten çekilmiş jeep hurdacısı varmıdır. benim duyduğum Düzcede öyle biyer var dediler ama int.ten araştırdım hiç bir iz bulamadım . Ama Ankara'da eminim vardır
 

hayırlı işi de hallettik Allah'ın izniyle ÇAlışmalara tam gaz devam...

işletme yönünden motorda sıkıntılar çıktı bizde ısuzu 4F1B markalı motorumuza bakım yapıp onu koymayı düşündük sonuçta yakıt çok az ve maliyeti düşük bi motor

T-90 A1 şanzumanımızın bakımlarını yaptık prizdirek bilyası değiştirdim Sekromeç Sarılarını değiştirdim

ön ve arka difransiyellerin boşluk ayarlarını yaptım üzerinde yağlarını değiştirdim
şimdi geriye motoru koymak kaldı 1 kaç günede mekanik aksamı oturtup elektirik işleri için elektirige gidecek gitmeden frenlere bakım yapmayı düşünüyorum
gezenbilir
 



huseyin43' Alıntı:
şanzumanı ve difransiyelleri söktüm
prizdirek 16 diş
ön dana 26 difransiyel 43-8
arka dana 44 difransiyel 43-8

priz direği kesip başka bi aracın prizdireği takılmış ve sekromeç sarısının altındaki tırlakları (3 adet) yok
yağ muhafaza kabındada çıkmadı yani hiç takılmamış

arka difransiyelde marutide çok boşluk var ve maruti dişleri de bayağı incelmiş
ön difransiyelde ise pimde boşluk çok koza dişlileri incelmiş durumda

size sorum komple şase üzerinde difransiylleri şanzumanı olaarak satan trafikten çekilmiş jeep hurdacısı varmıdır. benim duyduğum Düzcede öyle biyer var dediler ama int.ten araştırdım hiç bir iz bulamadım . Ama Ankara'da eminim vardır
Görünen o ki diferansiyeller ağır devir.Model yılına göre üzerinde 47-11 yani 1:4.27 diferansiyeller olmalıydı.Bu size arazide avantaj getirir fakat düz yolda daha yavaş kalmanızı sağlar.İlk verdiğiniz bilgiye göre çok farklı.Zaten o değerleri kafam yememişti.
Şanzumanla da oynandığı anlaşılıyor.Zaten üzerindeki şanzuman kutusu da T-90 A olmayıp yine model yılına göre T-90 C olmalıydı.Fakat piriz direk seri olana çevrilmiş.Tabi grup ta çevrilmiştir.Fakat diferansiyelleri daha ağır devire çevirip te şanzumanı neden seriye çevirmişler? bu da ayrı bir soru.
Piriz direk kesildiğine göre sanırım baskı ve balata jeep yerine başka bir araca çevrilmiş olsa gerek.
Ankara Beypazarında Kadir usta var ( Kadir ÇELEN) . Aradığınız çıkma yada hurda belgeli araç için onunla da görüşün derim.Telefonunu vereyim.benim de selamımı iletirsiniz.
Kadir ÇELEN tel: 0 536 657 22 20
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,916
Mesajlar
1,525,606
Kayıtlı Üye Sayımız
166,692
Kaydolan Son Üyemiz
adiduaolanadam

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst