Karda: Kalkışlar çok yavaş, eğer aracın özel bir sürüş seçeneği varsa (2. viteste kalkış gibi) bu aktif edilmeli.
Bunun dışında çok yumuşak sürülmeli, ani gaz, ani fren ve ani direksiyon hareketinden kaçınılmalı. Diff lock kullanılmalı.
Buzda: Eğer aracın Çekiş Kontrol (TC) sistemi yoksa yapacak çok şey de yok
. Kar kullanımındakiler uygulanmalı ama buzda işe yarayacak tek şey ZİNCİR ;D Diff lock kullanılmalı.
Çimen: Kar ve buz zemine benzer, zincir kullanma şansı yoktur ama kardaki teknikler uygulanmalı. Burada en önemli faktör Lastik ve varsa TC. Diff lock kullanılmalı.
Çamur (hafif): Aracın diferansiyel kilidini kilitleyin, Diff lock kullanılmalı. Araç zorlanmadan High range'de ilerleyecektir.
Çamur (Ağır): Ne kadar kilit varsa açın, Low range'e alın ve iyi bir MT takın ve durmadan geçecek şekilde ugun hıza girin gaz kesmeden, vites değiştirmeden çıkmaya bakın
Kum: Ne kadar kilit varsa kilitleyin, Lastikleriniz ne kadar geniş ve yol yada AT tip ise o kadar iyi. YAVAŞça kalkın ve hızınızı kesmeyin, vitesle gereksiz oynamayın. Kumun deniz kenarında ıslak olduğu kısım daha sert ve güvenlidir. Kuru gevşek kumda manevra yapmamaya, hızınızı korumaya, vites değiştirmemeye dikkat edin. Ani gaz vermeyin, hele ki lastikleriniz MT tipiyse
Batarsanız hiç zorlamayın, bir kere patinaja düştüyseniz , çamurdan farklı olarak ileri geri yapmayın, işe yaramaz. Kuma batan aracı çekmeye çalışmayın (eğer set zeminde değilseniz) En iyi yöntem vinç, yoksa tekerlek önlerini kürekle açıp kum paleti yoksa ne bulursanız (pas pas bile iş görebilir) lastik altını doldurup yavaşça kalkış yapın ve araç yürüyorsa durmayın.
Unutmayın, arazide
mümkün olduğunca yavaş AMA
gerektiğince hızlı olmalısınız. Aracı batmadan önce kilide alın