7/24 Açık Landrover'cılar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HakanBastoncu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46,274
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,427,871
Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

Arkadaşlar kusura bakmayın çok basit fakat bazı temel bilgileri öğrenmek için buraya yazıyorum el kitabından bu soruların cevabını bulamadım ??? ??? bilgi verirseniz sevinirim.
Terios'UM 105 BEYGİR ve 1170 kg. otomatik

Benim bildiğim; normal yolda D; yokuş olursa;2, daha dik yokuş olursa; L de aracı kullanıyorum.yokuştan inerkende eğime göre aynı. Patinaj yapma durumu olursa merkezi kilit düğmesine basıyorum.

Bilmediklerim; karda , buzda,çamurda,kumda ve çimde nasıl kullanmalıyım?
 

Etiketler

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

aslankurt72' Alıntı:
................... karda , buzda,çamurda,kumda ve çimde nasıl kullanmalıyım?

Karda: Kalkışlar çok yavaş, eğer aracın özel bir sürüş seçeneği varsa (2. viteste kalkış gibi) bu aktif edilmeli.
Bunun dışında çok yumuşak sürülmeli, ani gaz, ani fren ve ani direksiyon hareketinden kaçınılmalı. Diff lock kullanılmalı.

Buzda: Eğer aracın Çekiş Kontrol (TC) sistemi yoksa yapacak çok şey de yok :smiley:. Kar kullanımındakiler uygulanmalı ama buzda işe yarayacak tek şey ZİNCİR ;D Diff lock kullanılmalı.

Çimen: Kar ve buz zemine benzer, zincir kullanma şansı yoktur ama kardaki teknikler uygulanmalı. Burada en önemli faktör Lastik ve varsa TC. Diff lock kullanılmalı.

Çamur (hafif): Aracın diferansiyel kilidini kilitleyin, Diff lock kullanılmalı. Araç zorlanmadan High range'de ilerleyecektir.
Çamur (Ağır): Ne kadar kilit varsa açın, Low range'e alın ve iyi bir MT takın ve durmadan geçecek şekilde ugun hıza girin gaz kesmeden, vites değiştirmeden çıkmaya bakın :smiley:

Kum: Ne kadar kilit varsa kilitleyin, Lastikleriniz ne kadar geniş ve yol yada AT tip ise o kadar iyi. YAVAŞça kalkın ve hızınızı kesmeyin, vitesle gereksiz oynamayın. Kumun deniz kenarında ıslak olduğu kısım daha sert ve güvenlidir. Kuru gevşek kumda manevra yapmamaya, hızınızı korumaya, vites değiştirmemeye dikkat edin. Ani gaz vermeyin, hele ki lastikleriniz MT tipiyse :smiley:
Batarsanız hiç zorlamayın, bir kere patinaja düştüyseniz , çamurdan farklı olarak ileri geri yapmayın, işe yaramaz. Kuma batan aracı çekmeye çalışmayın (eğer sert zeminde değilseniz) En iyi yöntem vinç, yoksa tekerlek önlerini kürekle açıp kum paleti yoksa ne bulursanız (pas pas bile iş görebilir) lastik altını doldurup yavaşça kalkış yapın ve araç yürüyorsa durmayın.

Unutmayın, arazide mümkün olduğunca yavaş AMA gerektiğince hızlı olmalısınız. Aracı batmadan önce kilide alın :smiley:
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

nkurtkaya' Alıntı:
Karda: Kalkışlar çok yavaş, eğer aracın özel bir sürüş seçeneği varsa (2. viteste kalkış gibi) bu aktif edilmeli.
Bunun dışında çok yumuşak sürülmeli, ani gaz, ani fren ve ani direksiyon hareketinden kaçınılmalı. Diff lock kullanılmalı.

Buzda: Eğer aracın Çekiş Kontrol (TC) sistemi yoksa yapacak çok şey de yok :smiley:. Kar kullanımındakiler uygulanmalı ama buzda işe yarayacak tek şey ZİNCİR ;D Diff lock kullanılmalı.

Çimen: Kar ve buz zemine benzer, zincir kullanma şansı yoktur ama kardaki teknikler uygulanmalı. Burada en önemli faktör Lastik ve varsa TC. Diff lock kullanılmalı.

Çamur (hafif): Aracın diferansiyel kilidini kilitleyin, Diff lock kullanılmalı. Araç zorlanmadan High range'de ilerleyecektir.
Çamur (Ağır): Ne kadar kilit varsa açın, Low range'e alın ve iyi bir MT takın ve durmadan geçecek şekilde ugun hıza girin gaz kesmeden, vites değiştirmeden çıkmaya bakın :smiley:

Kum: Ne kadar kilit varsa kilitleyin, Lastikleriniz ne kadar geniş ve yol yada AT tip ise o kadar iyi. YAVAŞça kalkın ve hızınızı kesmeyin, vitesle gereksiz oynamayın. Kumun deniz kenarında ıslak olduğu kısım daha sert ve güvenlidir. Kuru gevşek kumda manevra yapmamaya, hızınızı korumaya, vites değiştirmemeye dikkat edin. Ani gaz vermeyin, hele ki lastikleriniz MT tipiyse :smiley:

Batarsanız hiç zorlamayın, bir kere patinaja düştüyseniz , çamurdan farklı olarak ileri geri yapmayın, işe yaramaz. Kuma batan aracı çekmeye çalışmayın (eğer set zeminde değilseniz) En iyi yöntem vinç, yoksa tekerlek önlerini kürekle açıp kum paleti yoksa ne bulursanız (pas pas bile iş görebilir) lastik altını doldurup yavaşça kalkış yapın ve araç yürüyorsa durmayın.

Unutmayın, arazide mümkün olduğunca yavaş AMA gerektiğince hızlı olmalısınız. Aracı batmadan önce kilide alın :smiley:
Nejat Bey, çok teşekkürler bu yararlı bilgilerden çıktı alıp aracın kullanım kitabına yapıştıracağım. :D Ancak benim araç hep standart olacak AT,MT gibi lastiklerim olamıyacak bir yazlık birde kışlık lastiklerim var sezonuna göre değiştireceğim.
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

aslankurt72' Alıntı:
Nejat Bey, çok teşekkürler bu yararlı bilgilerden çıktı alıp aracın kullanım kitabına yapıştıracağım. :D Ancak benim araç hep standart olacak AT,MT gibi lastiklerim olamıyacak bir yazlık birde kışlık lastiklerim var sezonuna göre değiştireceğim.

Kışın mutlaska zincir (2 taskım, hem önler hem arkalar için) bulundurun, karda buzda lastikten dolayı sıkıntı yaşadığınız yerde sizi kurtarır.
Islak çimende zaten yanlız olmazsınız, gerektiğinde birinin sizi çekebilmesi için strap ve mapa bulundurun araçta.
Hafif çamurda Terios zaten gider, ağır çamura da standart hali ile girip de çıkacak 4X4 zaten fazla değil.
Kumda H/T A/T lastikler ve hafif Terios ile zaten batmazsınız ama yine de ufak portatif tip bir kürek bulunsa yeter. ,

Aracı tanıyorsanız ve neyi yapıp neyi yapamayacağını biliyorsanız, uygun şürüş tekniği ile (bazi arkadaşlar buna adam-direksiyon derler :smiley: ) zaten sıkıntılı pozisyona girmezsiniz.
 






Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

Aracı tanıyorsanız ve neyi yapıp neyi yapamayacağını biliyorsanız, uygun şürüş tekniği ile (bazi arkadaşlar buna adam-direksiyon derler :smiley: ) zaten sıkıntılı pozisyona girmezsiniz.
[/quote]
Mesele burda,aracı tanımak (olumsuz) uygun sürüş tekniği(olumsuz) yavaş yavaş deneyip yanılarak ve gözlemliyerek öğreneceğiz ;D ;D ;D

cihanülker' Alıntı:
mustafa abi günaydın ankaraya yakın nerelerde kar görebiliriz bu aralar haberin varmı acaba ?
Geçen hafta Soğuksu milli parkının ordaki tepelere gittik hava sıcaktı 20-30 cm kar vardı eriyordu,
daha önceki hafta Işıkdağı'na gitmiştim kar derindi. rakımda 2000 civarında olduğu için nisan sonuna kadar orada her daim kar olur
 






Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

cihanülker' Alıntı:
yani ışık dağı diyorsun değilmi abi ;D
Işıkdağı 110 km. arazi müsait tepeye doğru kar 2 M.ye kadar yükseliyor tüm karda denenecek şeyler yapılabilir ;D
Birde Gerede eser tepe( 120 km.) nin kuzeyindeki dağlarda müsait çeşitli stabilize karlı yollar var ayrıca tesislerde var.
Arzuya göre alternatifler çoğaltılabilir
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,085
Mesajlar
1,528,480
Kayıtlı Üye Sayımız
166,828
Kaydolan Son Üyemiz
XOFA

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst