94 3 Kapı Manuel Vites Vitarada Orjinal Difransiyel Oranı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan suleymani Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,172
Ynt: 94 3 Kapı Manuel Vites Vitarada Orjinal Difransiyel Oranı ?

arwin' Alıntı:
Mustafa bey selamlar...
Forum üyemiz ayrıca http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=47755.0
30/9.5/15 ölçüsüde tam 30 inç gelmez 29.5 inç civarıdır...

Ahmet Bey teşekkürler.
Lastik işini bugün itibariyle çözmüş gibiyim. Selamlar.
 

Etiketler

Ynt: 94 3 Kapı Manuel Vites Vitarada Orjinal Difransiyel Oranı ?

msmt' Alıntı:
Merhaba Arkadaşlar,

98 5k otomatik aracımda lastik ve ayna mahruti değişiliğini 2 ay önce gerçekleştirdim, bizzat tecrübelerimden;

27" lastik ve 5.125 ayna mahrutilerle
hız göstergesi 7mph düşük gösteriyordu. Yakıt tüketimi: 10lt/100km lgp idi, Son hız 140ı gördüm.

30" lastik ve 5.125 ayna mahrutiilerle
hız göstergesi 1mph yüksek gösteriyordu. Yakıt tüketimi 18lt/100km lpg oldu. Araç uzun yolda çok yoruluyor, hep tam gaz gitmek zorunda kalıyorsunuz. Bu şekilde 1400 km yol yaptım. Bezdirdi beni. Rampalarda 2.vitese kadar düştüğüm oldu. Otomatik araç nasıl manuel kullanılırmış öğrendim.

30" lastik ve 5.72 oranlı ayna mahruti ile
hız göstegesi 10mph düşük gösteriyor. Yakıt normale döndü 10lt/100km lpg çekiş arttı, Son hızımda 120 ye düştü. Fazlasını gitmiyor, bunda tabi aracın üstündeki fazlalıklarında çok etkisi var. Hesaplarıma göre 31" lastikle orjinal değerlerine gelecek. 31" üstü zaten bu hali ile uygun değil. Akslar ve difransiyelerin değişmesi gerekir. yoksa kırılıyor.

Görünen o ki, lastik büyütürken aracın oranlarını korumak gerekiyor. Aksi halde bu fazlalık bir yerden çıkıyor, ya yakıttan ya güç düşmesi yada malzemelerin kırılması şeklinde.

no: lpg tüketim değerleri şehir dışı içindir.

Mustafa Hocam,
Büyük lastik ve ayna-mahruti değişimi ile ilgili izlenimlerinizi aktardığınız için teşekkürler. :smiley: :smiley:
 

Ynt: 94 3 Kapı Manuel Vites Vitarada Orjinal Difransiyel Oranı ?

Selamlar,
yazdığınız yakıt tüketimi 18 lt çıkmış olması çok anormal,
ayrıca son hızı da çok düşük..
kendi aracımla kıyaslama yaparsam ..215 75 15 lastik ebatıyla ve karburatörümün arızalı olmasına rağmen 100 km de 10 lt aşmadı..lgg tüketiminde..son hızıda 140 rahat görüyor..sıkıştırdığımda 150 km hıza çıkyor.. sadece deneme amacıyla çıktım bu hıza..bizim araçlarda 120 geçilmemeli.
 

Ynt: 94 3 Kapı Manuel Vites Vitarada Orjinal Difransiyel Oranı ?

asem spor' Alıntı:
Selamlar,
yazdığınız yakıt tüketimi 18 lt çıkmış olması çok anormal,
ayrıca son hızı da çok düşük..
kendi aracımla kıyaslama yaparsam ..215 75 15 lastik ebatıyla ve karburatörümün arızalı olmasına rağmen 100 km de 10 lt aşmadı..lgg tüketiminde..son hızıda 140 rahat görüyor..sıkıştırdığımda 150 km hıza çıkyor.. sadece deneme amacıyla çıktım bu hıza..bizim araçlarda 120 geçilmemeli.

30 9.5 15 ten önce bende 215 75 15 AT lastik kullanıyordum ve tüketim 10lt idi. O hali ile rahat 140 yapıyordu. Sizin aracın 3 kapı ve hafif olması avantaj. Birde benim dezavantajım otomatik olması. 18 litre tüketim 4 kişi + 250kg yükle Ankara-Antalya-Konya-Ankara yolunda oldu.


Son değişikliklerden sonra herşey yolunda, eski değerleri yakaladım. Son hız ayna mahruti ile doğrudan alakalıdır. İspanya üretimi modellerde 4.87 sırf aracın son hıznı artırmak için yapılmıştır. Çevirme gücünü artırmak, dengelemek içinde motor 6 beygir yükseltilmiştir.

Şunuda unutmamak lazım, aracın üstündeki her fazlalık hem ağırlık oluşturuyor, hemde rüzgar direncini artırıyor. Bunlar doğrudan yakıt tüketimini etkiliyor. LAstikler bile normalden ağır ve genişler. Bunların hiçbirini arazide hissetmiyorsunuz, asvalta çıkıp ilerlemek, hızlanmak isteyince iş değişiyor.
 



Ynt: 94 3 Kapı Manuel Vites Vitarada Orjinal Difransiyel Oranı ?

Buradan hareketle 2004 grand vitaralarda da 98 hp lik motor kullanıldığını düşünürsek diferansiyel oranı 4,87 dir diyebilimiyiz?
eğer öyle ise;
orjinal lastik olan 215 65 16 yerine 205 80 16 ile (%7 daha büyük çevreli lastik) kullanmak için;
orjinal 4,87 ile değişmek için
5,72 ayna mahruti(%17 daha torklu) yerine
5,125 (%5 daha torklu) ayna mahruti daha iyi olur gibi.

şu an zaten %3 daha büyük çevreli bir lastik var üzerinde, çekiş farkı çok hafif.


oguz1134' Alıntı:
bende 2001 4 kapı 1.6 var...

sizin aracın motorunda da ise + 8 hp var ,japon olanlardan biraz daha güçlüdür ,fabrika yolda biraz daha hızlı gitsin amacı ile koymuş ,, modifiyeli araclar yola biraz bayılsa bile 4L de hepsi aslan kesilir fark hissedilemiyecek kadar az olur.
ispanyolların ön hub ları sorunludur ve biraz daha erken çürüme yapabilirler kupada ..94 ler de ön gögüs torpido kısmı eskimodel biraz daha zevksizdir.
39/8 diş- 4,87 ispanyol defransiyel oranı
41/8 diş - 5,125 japon defransiyel oranı arada%5 lik fark var
o yıllarda 8 v karbiratör ,8v enjektör ,16 v enjektörlü olmak üzre 3 ceşit motor olabilir 1993-1994 arası .........1994-1998 16 v en . dir
 

Ynt: 94 3 Kapı Manuel Vites Vitarada Orjinal Difransiyel Oranı ?

vitaralarda oranlar motor güçleri degişkendir grand kasaların verilerini veriyim yanlış hesaplara girmeyin. ;)

Suzuki Grand Vitara 1.6 i 96 cv 5.125:1 1,816 / 1,00 Suzuki Grand Vitara 1.6 i 96 cv 5.125:1 1.816 / 1.00
Suzuki Grand Vitara 2.0 i 128 cv 4.875:1 1,816 / 1,00 Suzuki Grand Vitara 2.0 i 128 cv 4.875:1 1.816 / 1.00
Suzuki Grand Vitara 2,5 i V6 144 cv 4.30:1 1,816 / 1,00 Suzuki Grand Vitara 2.5 i V6 144 cv 4.30:1 1.816 / 1.00
 

Ynt: 94 3 Kapı Manuel Vites Vitarada Orjinal Difransiyel Oranı ?

benim aracım 2001 medel otomatik vites ayna mahruti 5.125 mi acaba sıfır bir tane buldum 400 tl alacagım ama uyam konusunda teredut ediyor
 

Ynt: 94 3 Kapı Manuel Vites Vitarada Orjinal Difransiyel Oranı ?

aracınız ispanyol ,manuel vites olsaydı 39/8 ,otomatik olması işi karıştırıyor .

41/8 diş - 5,125 japon defransiyel oranı dır düz otomatik farketmez otomatik 4 vites ise ,,karbiratörlü ler de 3 vites otomatiklerde degişir.

5,125 oran en kötü sürat düşer tork kazanır dahada iyi olur .

kovanı ile (karpuzu)bereber alın komple degiştirin daha saglıklı olur bazaen uyumsuzluk yapabiliyor. ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,633
Mesajlar
1,530,876
Kayıtlı Üye Sayımız
166,926
Kaydolan Son Üyemiz
ONUR AYGÜN

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst