the_hero66
Yeni Üye
öncelikle herkese merhaba,
yaklaşık 1 yıl önce bir arazi taşıtı sevdasına tutuldum. uzun araştırmalar sonucu, bu siteden aldığım bilgiler ve biraz cesaretle 97 blazer aldım. kulladıkça, tanıdıkça ne kadar doğru bir karar verdiğimi tekrar tekrar onaylamış oldum
geçen süre içinde buji, buji kablosu, hava filtresi gibi periyodik bakımını yaptırdım. gayet sorunsuz ve sağlam bir araç. burdaki yazacaklarım kimseyi (almayı düşünenleri ve hatta sahiplerini) korkumasın.
velhasıl 2 hafta önce seyir halindeyken hararetin yükseldiğini farkettim. hemen kenara çektim, kaputu açtığımda bir buhar demeti beni karşıladı. radyatör hortumu patlamış (bir kalkış denemesi yapmıştım, sanırım ondan). delik büyük olduğu için elimden birşey gelmedi, mecburen sanayiye çektirdim (amerikancı değil ama yetenekli bir ustam var, böyle işlere ona götürüyorum). geç saat olduğu için o gün birşey yapamadık. ertesi gün ustayla radyatör hortumunu ve de hazır sanayideyken yağını vs. değiştirdik. yağ kapağını üstünde yazan 5-30 inceliğindeki yağı + nanoteknoloji harikası bor power koyduk! birkaç ufak tefek yapılacaklar vardı (ses yapan v kayışı bilyesi vs.) onları hallettik. araç tam istediğim gibi oldu, eve büyük bir sevinç içinde döndüm (varan 1)
ertesi gün bir bahar yağmuru (yağmur denmezdi gerçi, tufan tufan) yollar kaldırıma kadar suyla doldu. biraz da arazi aracı olmasının verdiği güvenle suya aldırış etmeden devam edip geçtik. arabayı evin önüne park ettik. sabah araba çalışmadı. ateşlemeyi kontrol ettim var, benzin pompası mı bozuldu acaba diye boğazdan benzin döktük. nafile, çalışmadı. velhasıl beni aştı arıza 2. defa arabayı çektirdik (bu kredi kartlarının asistan özelliği büyük nimet gerçekten. 150+150 den kurtardı. bi işe yarasınlar
bu sefer amerikancı ustama götürdüm. ateşleme bobini, beyin, benzin pompası vs. denemeler sonucu yeni değiştirdiğim için hiç ihtimal vermediğimiz bujilerin ıslandığı-arızalandığı 3-4 saatlik uğraş sonucu ortaya çıktı. bujiler ngk iridyum. taktığımdan beri araçta bi sağırlık vardı zaten ama dünyanın 1 numaralı bujisi diye bujiden kaynaklı olacağını düşünmemiştim. (sağırlık: aracın ağır çekim hareket etmesi, geç tepki vermesi, vites geçişlerinin devir iyice yükselmeden gerçekleşmemesi vs.) ellerindeki ac delko bujileri takınca araç kendine geldi, resmen rahatladı. ngkları aldığım yere götürdüm, fabrikaya yolladılar. sonuç bekliyorum. araç tam istediğim gibi oldu, eve büyük bir sevinç içinde döndüm (varan 2)
ertesi gün sabah aracı çalıştırdım, 5-10 dakika sonra inceden bir tıkırtı gelmeye başladı. sesin nerden geldiğini tesbit edemedim. iş yerine vardığımda ses arttı. nasılsa artık alışkanlık yaptı, yine sanayi yollarına düştüm. 1 hafta içinde 2 kere çektirince 3. içimden gelmedi. yolda ses iyice arttı. amerikancıya gittim, yatak vuruyo dedi. 5-30 yağ koyduğumu söyleyince sebebi ona buldu. motorun belli bir km yaptığını, yataklar arası boşluğu bu incelikte yağın dolduramadığını, 10-40 gibi daha kalın bir yağ kaymam gerektiğini söyledi. masraf minimum 4-5 bin. aynı durumda başka araçlar olduğunu, çok yoğun olduğunu söyleyerek beni uğurladı. iyi ki de uğurlamış. 1-2 amerikancı daha gezdim, teşhis aynı. masraf aynı. hatta krank zarar görmüşse 6bin. ben perişan vaziyette ve başıma geleni kabullenmeye çalışırken babamı aradım. bu sefer onun her işten anlaya ustasına çektik arabayı. motor indirme işçilik ücreti olarak diğer ustaların 3te 1 fiyatına anlaştık. motor indirilirken bir yandan da parça araştırmasına başladık. ankara şaşmazda birkaç parçacı dolaştık. conta takımı: 500tl, siboplar 500tl, sekman takımı 400 tl, kol yatakları: 150tl, krank (yataklarla beraber): 1200tl. fiyat aldık. başkent sanayide amerikan hurdacılığı yapan biryer gördük. en azından fikir alırız diye danıştık. durumu anlattığımızda bizi direk ulustaki akyıl otomotive yönlendirdi (ısrarla). aldığımız fiyatlar, conta takımı: 290 tl, sekman takımı : 225tl, siboplar :300 tl, kol yatakları: 125 tl.
uzun bir uğraş sonucu motor açıldı. malesef krank taşlanamıyacak şekilde 1. piston kolunun yerini aşındırmış. akyıl otoya sorduk tabi direk. ivedikteki hurdaıclara yönlendirdi. biz de madem hurdacıdan alacağız, bizi akyıla yönlendiren hurdacıdan başlayalım dedik. şans eseri 1 tane bulduk. taşlama parası içinde 500tlye anlaştık. 150tlye binde yirmi taşladılar. krank 350tlye geldi. piston kolu da zarar görmüş, onu da 50ye aldık yine hurdacıdan. üst kapak taşlandı 150tl.
1 haftalık koşuşturma, sitres, arabasızlık... çok şükür 2 gün önce arabayı sanayiden çıkardım. eve büyük bir sevinç içinde döndüm (varan 3) birkaç ses var şu anda kulağıma gelen, sibopların alışma süreci dediler. zamanla göreceğiz artık, bu kadar oldu ya.
maliyet :
akyıldan : conta + sekman (sıkıntı yoktu, açılmışken değiştirdik) + ana-kol yatak + buji + yağ filtresi = 830tl
hurdacıdan : krank + piston kolu = 550tl
işçilik 500 + 200 (ustanın isyanlarıyla) = 700tl
kapakçı = 150 tl
yağ + temizleme için benzin + sıvı conta vs =150 tl
toplam = 2380 tl (6000 tl ile karşılaştırın)
tecrübe 1: araştırmadan, körü körüne iş yapmamak lazım,
tecrübe 2: amerikan araca japon buji iyi gelmiyor (en azından benim araba sevmiyor),
tecrübe 3: eski motora biraz daha kalın yağ koymak gerekiyor (gerçi bor'dan da hala şüpheleniyorum),
tecrübe 4: inat etmeyip aracı çektirmek gerekiyor (krank masrafı açmazdı en azından)
tecrübe 5: amerikan araçları çok fahiş masraflı araçlar değil. (herhangi bir avrupa araç da 3 aşağı 5 yukarı bu civara çıkıyor)
sonuç : olmasa iyiydi fakat başımıza geldi bir kere. maddi olarak sarssa da bir tecrübe oldu ve bir parçacı bulmama vesile oldu bu olay.
teşekkür
büyük bir sabırla ankaranın bütün sanayilerini benimle dolaşan babama, başkent sanayideki hurdacı murat ustaya, motorun indirilmesi için arazi şanzımanının da inirilmesi ve normal şanzımanın geri çekilmesi ve bilimum blazer tecrübesini benim araçta öğrenen cafer ustaya, şaşmazdaki parçacılardan 1/2, 1/3 daha ucuz parça temin eden akyıl otodaki sabri usta başta olmak üzere diğer ustalara, hergün sabırla sanayiden gelişimi bekleyen karıma ve sabırla bu yazıyı buraya kadar okuyan forumdaşlarıma teşekkürü bir borç bilirim 
yaklaşık 1 yıl önce bir arazi taşıtı sevdasına tutuldum. uzun araştırmalar sonucu, bu siteden aldığım bilgiler ve biraz cesaretle 97 blazer aldım. kulladıkça, tanıdıkça ne kadar doğru bir karar verdiğimi tekrar tekrar onaylamış oldum
velhasıl 2 hafta önce seyir halindeyken hararetin yükseldiğini farkettim. hemen kenara çektim, kaputu açtığımda bir buhar demeti beni karşıladı. radyatör hortumu patlamış (bir kalkış denemesi yapmıştım, sanırım ondan). delik büyük olduğu için elimden birşey gelmedi, mecburen sanayiye çektirdim (amerikancı değil ama yetenekli bir ustam var, böyle işlere ona götürüyorum). geç saat olduğu için o gün birşey yapamadık. ertesi gün ustayla radyatör hortumunu ve de hazır sanayideyken yağını vs. değiştirdik. yağ kapağını üstünde yazan 5-30 inceliğindeki yağı + nanoteknoloji harikası bor power koyduk! birkaç ufak tefek yapılacaklar vardı (ses yapan v kayışı bilyesi vs.) onları hallettik. araç tam istediğim gibi oldu, eve büyük bir sevinç içinde döndüm (varan 1)
ertesi gün bir bahar yağmuru (yağmur denmezdi gerçi, tufan tufan) yollar kaldırıma kadar suyla doldu. biraz da arazi aracı olmasının verdiği güvenle suya aldırış etmeden devam edip geçtik. arabayı evin önüne park ettik. sabah araba çalışmadı. ateşlemeyi kontrol ettim var, benzin pompası mı bozuldu acaba diye boğazdan benzin döktük. nafile, çalışmadı. velhasıl beni aştı arıza 2. defa arabayı çektirdik (bu kredi kartlarının asistan özelliği büyük nimet gerçekten. 150+150 den kurtardı. bi işe yarasınlar
ertesi gün sabah aracı çalıştırdım, 5-10 dakika sonra inceden bir tıkırtı gelmeye başladı. sesin nerden geldiğini tesbit edemedim. iş yerine vardığımda ses arttı. nasılsa artık alışkanlık yaptı, yine sanayi yollarına düştüm. 1 hafta içinde 2 kere çektirince 3. içimden gelmedi. yolda ses iyice arttı. amerikancıya gittim, yatak vuruyo dedi. 5-30 yağ koyduğumu söyleyince sebebi ona buldu. motorun belli bir km yaptığını, yataklar arası boşluğu bu incelikte yağın dolduramadığını, 10-40 gibi daha kalın bir yağ kaymam gerektiğini söyledi. masraf minimum 4-5 bin. aynı durumda başka araçlar olduğunu, çok yoğun olduğunu söyleyerek beni uğurladı. iyi ki de uğurlamış. 1-2 amerikancı daha gezdim, teşhis aynı. masraf aynı. hatta krank zarar görmüşse 6bin. ben perişan vaziyette ve başıma geleni kabullenmeye çalışırken babamı aradım. bu sefer onun her işten anlaya ustasına çektik arabayı. motor indirme işçilik ücreti olarak diğer ustaların 3te 1 fiyatına anlaştık. motor indirilirken bir yandan da parça araştırmasına başladık. ankara şaşmazda birkaç parçacı dolaştık. conta takımı: 500tl, siboplar 500tl, sekman takımı 400 tl, kol yatakları: 150tl, krank (yataklarla beraber): 1200tl. fiyat aldık. başkent sanayide amerikan hurdacılığı yapan biryer gördük. en azından fikir alırız diye danıştık. durumu anlattığımızda bizi direk ulustaki akyıl otomotive yönlendirdi (ısrarla). aldığımız fiyatlar, conta takımı: 290 tl, sekman takımı : 225tl, siboplar :300 tl, kol yatakları: 125 tl.
uzun bir uğraş sonucu motor açıldı. malesef krank taşlanamıyacak şekilde 1. piston kolunun yerini aşındırmış. akyıl otoya sorduk tabi direk. ivedikteki hurdaıclara yönlendirdi. biz de madem hurdacıdan alacağız, bizi akyıla yönlendiren hurdacıdan başlayalım dedik. şans eseri 1 tane bulduk. taşlama parası içinde 500tlye anlaştık. 150tlye binde yirmi taşladılar. krank 350tlye geldi. piston kolu da zarar görmüş, onu da 50ye aldık yine hurdacıdan. üst kapak taşlandı 150tl.
1 haftalık koşuşturma, sitres, arabasızlık... çok şükür 2 gün önce arabayı sanayiden çıkardım. eve büyük bir sevinç içinde döndüm (varan 3) birkaç ses var şu anda kulağıma gelen, sibopların alışma süreci dediler. zamanla göreceğiz artık, bu kadar oldu ya.
maliyet :
akyıldan : conta + sekman (sıkıntı yoktu, açılmışken değiştirdik) + ana-kol yatak + buji + yağ filtresi = 830tl
hurdacıdan : krank + piston kolu = 550tl
işçilik 500 + 200 (ustanın isyanlarıyla) = 700tl
kapakçı = 150 tl
yağ + temizleme için benzin + sıvı conta vs =150 tl
toplam = 2380 tl (6000 tl ile karşılaştırın)
tecrübe 1: araştırmadan, körü körüne iş yapmamak lazım,
tecrübe 2: amerikan araca japon buji iyi gelmiyor (en azından benim araba sevmiyor),
tecrübe 3: eski motora biraz daha kalın yağ koymak gerekiyor (gerçi bor'dan da hala şüpheleniyorum),
tecrübe 4: inat etmeyip aracı çektirmek gerekiyor (krank masrafı açmazdı en azından)
tecrübe 5: amerikan araçları çok fahiş masraflı araçlar değil. (herhangi bir avrupa araç da 3 aşağı 5 yukarı bu civara çıkıyor)
sonuç : olmasa iyiydi fakat başımıza geldi bir kere. maddi olarak sarssa da bir tecrübe oldu ve bir parçacı bulmama vesile oldu bu olay.
teşekkür

