97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan the_hero66 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,033

the_hero66

Yeni Üye
Mesajlar
14
Tepkime Puanı
3
Yer
Ankara
öncelikle herkese merhaba,
yaklaşık 1 yıl önce bir arazi taşıtı sevdasına tutuldum. uzun araştırmalar sonucu, bu siteden aldığım bilgiler ve biraz cesaretle 97 blazer aldım. kulladıkça, tanıdıkça ne kadar doğru bir karar verdiğimi tekrar tekrar onaylamış oldum :smiley: geçen süre içinde buji, buji kablosu, hava filtresi gibi periyodik bakımını yaptırdım. gayet sorunsuz ve sağlam bir araç. burdaki yazacaklarım kimseyi (almayı düşünenleri ve hatta sahiplerini) korkumasın.
velhasıl 2 hafta önce seyir halindeyken hararetin yükseldiğini farkettim. hemen kenara çektim, kaputu açtığımda bir buhar demeti beni karşıladı. radyatör hortumu patlamış (bir kalkış denemesi yapmıştım, sanırım ondan). delik büyük olduğu için elimden birşey gelmedi, mecburen sanayiye çektirdim (amerikancı değil ama yetenekli bir ustam var, böyle işlere ona götürüyorum). geç saat olduğu için o gün birşey yapamadık. ertesi gün ustayla radyatör hortumunu ve de hazır sanayideyken yağını vs. değiştirdik. yağ kapağını üstünde yazan 5-30 inceliğindeki yağı + nanoteknoloji harikası bor power koyduk! birkaç ufak tefek yapılacaklar vardı (ses yapan v kayışı bilyesi vs.) onları hallettik. araç tam istediğim gibi oldu, eve büyük bir sevinç içinde döndüm (varan 1)
ertesi gün bir bahar yağmuru (yağmur denmezdi gerçi, tufan tufan) yollar kaldırıma kadar suyla doldu. biraz da arazi aracı olmasının verdiği güvenle suya aldırış etmeden devam edip geçtik. arabayı evin önüne park ettik. sabah araba çalışmadı. ateşlemeyi kontrol ettim var, benzin pompası mı bozuldu acaba diye boğazdan benzin döktük. nafile, çalışmadı. velhasıl beni aştı arıza 2. defa arabayı çektirdik (bu kredi kartlarının asistan özelliği büyük nimet gerçekten. 150+150 den kurtardı. bi işe yarasınlar :smiley: bu sefer amerikancı ustama götürdüm. ateşleme bobini, beyin, benzin pompası vs. denemeler sonucu yeni değiştirdiğim için hiç ihtimal vermediğimiz bujilerin ıslandığı-arızalandığı 3-4 saatlik uğraş sonucu ortaya çıktı. bujiler ngk iridyum. taktığımdan beri araçta bi sağırlık vardı zaten ama dünyanın 1 numaralı bujisi diye bujiden kaynaklı olacağını düşünmemiştim. (sağırlık: aracın ağır çekim hareket etmesi, geç tepki vermesi, vites geçişlerinin devir iyice yükselmeden gerçekleşmemesi vs.) ellerindeki ac delko bujileri takınca araç kendine geldi, resmen rahatladı. ngkları aldığım yere götürdüm, fabrikaya yolladılar. sonuç bekliyorum. araç tam istediğim gibi oldu, eve büyük bir sevinç içinde döndüm (varan 2)
ertesi gün sabah aracı çalıştırdım, 5-10 dakika sonra inceden bir tıkırtı gelmeye başladı. sesin nerden geldiğini tesbit edemedim. iş yerine vardığımda ses arttı. nasılsa artık alışkanlık yaptı, yine sanayi yollarına düştüm. 1 hafta içinde 2 kere çektirince 3. içimden gelmedi. yolda ses iyice arttı. amerikancıya gittim, yatak vuruyo dedi. 5-30 yağ koyduğumu söyleyince sebebi ona buldu. motorun belli bir km yaptığını, yataklar arası boşluğu bu incelikte yağın dolduramadığını, 10-40 gibi daha kalın bir yağ kaymam gerektiğini söyledi. masraf minimum 4-5 bin. aynı durumda başka araçlar olduğunu, çok yoğun olduğunu söyleyerek beni uğurladı. iyi ki de uğurlamış. 1-2 amerikancı daha gezdim, teşhis aynı. masraf aynı. hatta krank zarar görmüşse 6bin. ben perişan vaziyette ve başıma geleni kabullenmeye çalışırken babamı aradım. bu sefer onun her işten anlaya ustasına çektik arabayı. motor indirme işçilik ücreti olarak diğer ustaların 3te 1 fiyatına anlaştık. motor indirilirken bir yandan da parça araştırmasına başladık. ankara şaşmazda birkaç parçacı dolaştık. conta takımı: 500tl, siboplar 500tl, sekman takımı 400 tl, kol yatakları: 150tl, krank (yataklarla beraber): 1200tl. fiyat aldık. başkent sanayide amerikan hurdacılığı yapan biryer gördük. en azından fikir alırız diye danıştık. durumu anlattığımızda bizi direk ulustaki akyıl otomotive yönlendirdi (ısrarla). aldığımız fiyatlar, conta takımı: 290 tl, sekman takımı : 225tl, siboplar :300 tl, kol yatakları: 125 tl.
uzun bir uğraş sonucu motor açıldı. malesef krank taşlanamıyacak şekilde 1. piston kolunun yerini aşındırmış. akyıl otoya sorduk tabi direk. ivedikteki hurdaıclara yönlendirdi. biz de madem hurdacıdan alacağız, bizi akyıla yönlendiren hurdacıdan başlayalım dedik. şans eseri 1 tane bulduk. taşlama parası içinde 500tlye anlaştık. 150tlye binde yirmi taşladılar. krank 350tlye geldi. piston kolu da zarar görmüş, onu da 50ye aldık yine hurdacıdan. üst kapak taşlandı 150tl.
1 haftalık koşuşturma, sitres, arabasızlık... çok şükür 2 gün önce arabayı sanayiden çıkardım. eve büyük bir sevinç içinde döndüm (varan 3) birkaç ses var şu anda kulağıma gelen, sibopların alışma süreci dediler. zamanla göreceğiz artık, bu kadar oldu ya.
maliyet :
akyıldan : conta + sekman (sıkıntı yoktu, açılmışken değiştirdik) + ana-kol yatak + buji + yağ filtresi = 830tl
hurdacıdan : krank + piston kolu = 550tl
işçilik 500 + 200 (ustanın isyanlarıyla) = 700tl
kapakçı = 150 tl
yağ + temizleme için benzin + sıvı conta vs =150 tl
toplam = 2380 tl (6000 tl ile karşılaştırın)

tecrübe 1: araştırmadan, körü körüne iş yapmamak lazım,
tecrübe 2: amerikan araca japon buji iyi gelmiyor (en azından benim araba sevmiyor),
tecrübe 3: eski motora biraz daha kalın yağ koymak gerekiyor (gerçi bor'dan da hala şüpheleniyorum),
tecrübe 4: inat etmeyip aracı çektirmek gerekiyor (krank masrafı açmazdı en azından)
tecrübe 5: amerikan araçları çok fahiş masraflı araçlar değil. (herhangi bir avrupa araç da 3 aşağı 5 yukarı bu civara çıkıyor)

sonuç : olmasa iyiydi fakat başımıza geldi bir kere. maddi olarak sarssa da bir tecrübe oldu ve bir parçacı bulmama vesile oldu bu olay.
teşekkür :smiley: büyük bir sabırla ankaranın bütün sanayilerini benimle dolaşan babama, başkent sanayideki hurdacı murat ustaya, motorun indirilmesi için arazi şanzımanının da inirilmesi ve normal şanzımanın geri çekilmesi ve bilimum blazer tecrübesini benim araçta öğrenen cafer ustaya, şaşmazdaki parçacılardan 1/2, 1/3 daha ucuz parça temin eden akyıl otodaki sabri usta başta olmak üzere diğer ustalara, hergün sabırla sanayiden gelişimi bekleyen karıma ve sabırla bu yazıyı buraya kadar okuyan forumdaşlarıma teşekkürü bir borç bilirim :smiley:
 

Etiketler
Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

Aykut bey, geçmiş olsun.Malesef bu işler aynı dediğiniz gibi işliyor.Sabri abi düzgün bir esnaftır, Murat bey( birde lakabı vardır konuyla hiç alakası yok :smiley: ) belliki iyi esnaf.Benim bildiğim kadarıyla 97 blazerlardaki piston yatak gibi parçalar v8 350 makinalarla aynı. Bir takım v8 parçası aldığında iki adet artacak her seferinde.:smiley:
Bu bilgiyi araştırın ,sebebi 350 makinalar popüler motorlar dolayısı ile parçası bol ve ucuz.Sanırım sizin parçalarda bu şekilde teminn edilmiş.
Velasılı kelam; amerikancı tabir edilen sanaatkar ustalar malesef azaldı, azaldıkçada tahmin edeceğiniz durumlar söz konusu oldu.Motorların hepsi aynı mantıkla çalışıyor niye akıllı bir usta her markayı yapamasın?
 

Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

bir zamanlar japon otolarda da aynı durum söz konusuydu. usta ve parçacı sayısı çok azdı. dolayısıyla yanına yaklaşılmazdı. şu an her sanayide hatrı sayılır sayıda japoncu var. umarım amerikanlar için de bu durum gerçekleşir. o zamana kadar her işten anlayan ustalara devam.
sekmanlar pistonlarla beraber geldi, tek tek söktük ve dediğiniz gibi pistonların geldiği kutuda 8 tane göz vardı. bundan sonra o parça üzerinden de araştırırız. paylaşım için teşekkür ederim.
 

Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

Geçmiş olsun. Ben 3-4 defa bor power kullandım. Sorunun ondan kaynaklandığını zannetmiyorum, ama kullandığınız ürün orjinal olmayabilir. O bir yana, muhtemelen radyatör hortumu patlayınca motor biraz zarar görmüş ince yağ da olayın üstüne tuz biber eklemiştir (tabi bu da sadece tahmin).
 




Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

sağolun. ben hepimiz adına tecrübe etmiş olayım, kimsenin başına gelmez inşallah :smiley:
 

Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

Geçmiş olsun ben de 1 sene önce yaklaşık 4000 tl ye yaptırmıştım motoru Lpg varsa aracınızda kesinlikle yağını kontrol edin derim..
 

Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

sağolun. işin garip ironik tarafı yağını değiştirene kadar hiçbirşey yoktu. yağ değişiminden sonra oldu ne olduysa. ama dediğiniz gibi bakımlara dikkat etmek lazım.
 

Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

Geçmiş olsun, benimde aracımın her türlü (motor/mekanik) işini Japoncu ustam yapıyor.Ustanın kafası çalıştıktan ve istekli olduktan sonra yapamayacağı şey yok :smiley: Benim arabayı bizim ustanın dükkanında göre göre millet amerikan getirmeye başladı bizim ustaya :D

Parça konusunda da kesinlikle haklısınız, nedense iş amerikan arabası olunca 1 liralık parça 10 lira oluyor, belki size komik gelebilir ama 125TL ye aldığını kol yatağının takımı amerikada 4,5 dolar :smiley: Eğer amerikan kullanıyorsanız yavaş yavaş amerikalılarla ticaret işine de ısınmanız gerekiyor :smiley: tabii birde gümrükte memurlarla ahbap oluyorsunuz (tabii birde papaz olma durumu var o zaman kötü :smiley: )
 

Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

merhabalar. rockauto.com dan parçaları buldum. fakat cesaret edemedim bir türlü (ya yanlış parçaysa, ya gümrüğe takılırsa vs) bir de alışkanlık görerek almayınca güvenemiyosunuz. dediğiniz gibi fiyatlar çok komik. kargoyla bile buranın yarı fiyatına geliyor. hele ki aynı kargoyla gelirse :smiley:
son durum olarak, arabnın sesleri kesildi. sadece manifoldu yeterince sıkmamış sanırım. önden bi eksoz sesi geliyor. bir de boğaz temizliğinden sonra mulaka ayar yapılması (kalibrasyon) gerekiyor mu? malum gerekli ekipman yoktu bizim ustada. ayar namına bişey yaptırmadan çıktık geldik. tavsiye edeceğiniz bişey var mı şu aşamada (yoğurttan ağzı yanan misali :smiley:
 





Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

yavuz-çelikel' Alıntı:
bor katkısı yapan bir yer var işyerimin karşısında,bi teknoloji bi teknoloji....

hahaha :D abi gerek yok bor katkısı filan niye riske giriyorsunuz.Tam bir muamma, piyasada zaten yarısı ekledim hiçbi değişiklik olmadı diyor diğer yarısı da kullanıpta oo araba çok iyi oldu yakıt düştü performans arttı diyor bence bu 2. gurup bariz bir şekilde placebo etkisi yaşıyor.Para verdik koyduk işe yaramıştır diye düşünüyor :D
 

Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

moonwalker_arc' Alıntı:
hahaha :D abi gerek yok bor katkısı filan niye riske giriyorsunuz.Tam bir muamma, piyasada zaten yarısı ekledim hiçbi değişiklik olmadı diyor diğer yarısı da kullanıpta oo araba çok iyi oldu yakıt düştü performans arttı diyor bence bu 2. gurup bariz bir şekilde placebo etkisi yaşıyor.Para verdik koyduk işe yaramıştır diye düşünüyor :D


zaten yapıldığı yeri ve teknolojisini görsen bisikletin zincirine sürersin sadece demek istemiştim.:smiley::smiley:
 

Ynt: 97 blazer ve 1 hafta içinde yaşadıklarım

Ben de dizel toyotaya koymuştum bor 1 hafta sonra turbo gitti
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,867
Mesajlar
1,531,524
Kayıtlı Üye Sayımız
166,941
Kaydolan Son Üyemiz
aydin


Geri
Üst