Ynt: ACİL-2007 Santa Fe için Lastik Önerisi
235 yerine 245 olur mu sorusunu aynı aracta onu deneyen birileri varsa ancak o zaman yanıtlanabilir ama lastik dönüş çevresi %3 ten fazla değişmiyorsa ve direksiyonu tam kırınca lastik sürtmüyorsa sorun olmaması lazım. Tabi sorun derken sorundan ne anladığınıza bağlı. Mesela fren mesafesinin uzaması kimi insan için sorundur kimi zaten sakin araç sürüyorum her gün kazık fren yapacak halim yok ya der. Yazık lastikler için durum böyle. Kışlık lastikler için ise durum farklı lastik tabanını genişletmek kışın karlı yollarda motorun ve yürüyen aksamın üzerine düşen yükü arttırmaktan başka hiçbir işe yaramıyor. Faydası yok zararı var.
Boyut hesaplarına gelince. 235/245 şeklindeki yanak genişliği milimetre, 65/70 vs şeklindeki yanak yüksekliği ise yanak genişliğinin yüzdesi şeklinde. Bu yüzden taban genişleyince bu yüzdenin azalması lazım ki lastik çapı ve çevresi aşağı yukarı aynı kalsın. Bu hesapları http://www.miata.net/garage/tirecalc.html sitesindeki programla yapabilirsiniz.
235 yerine 245 olur mu sorusunu aynı aracta onu deneyen birileri varsa ancak o zaman yanıtlanabilir ama lastik dönüş çevresi %3 ten fazla değişmiyorsa ve direksiyonu tam kırınca lastik sürtmüyorsa sorun olmaması lazım. Tabi sorun derken sorundan ne anladığınıza bağlı. Mesela fren mesafesinin uzaması kimi insan için sorundur kimi zaten sakin araç sürüyorum her gün kazık fren yapacak halim yok ya der. Yazık lastikler için durum böyle. Kışlık lastikler için ise durum farklı lastik tabanını genişletmek kışın karlı yollarda motorun ve yürüyen aksamın üzerine düşen yükü arttırmaktan başka hiçbir işe yaramıyor. Faydası yok zararı var.
Boyut hesaplarına gelince. 235/245 şeklindeki yanak genişliği milimetre, 65/70 vs şeklindeki yanak yüksekliği ise yanak genişliğinin yüzdesi şeklinde. Bu yüzden taban genişleyince bu yüzdenin azalması lazım ki lastik çapı ve çevresi aşağı yukarı aynı kalsın. Bu hesapları http://www.miata.net/garage/tirecalc.html sitesindeki programla yapabilirsiniz.