actyon sports'a chip tuning

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alpperr Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,067

alpperr

Ana Kamp
Mesajlar
89
Tepkime Puanı
1
arkadaşlar, kullanmakta olduğum aracımda (actyon sports 4x4 manuel) chip uygulaması ile motor gücünü ve torkunu arrtırmayı düşünüyorum... araç gücü 170bg üzerine torkuda 375 n/m değerlerine ulaşıyor ortalama olarak... araştırdığım üründe "race chip" olarak geçen ve araca kablo ile bağlanan bir cihaz, cihaz araçtan söküldüğünde araç tamamiyle orjinal haline geri dönüyormuş. Piyasada değişik markalarda buna benzer kitler bulunmakta... yaklaşık 1 haftadır gerek çevremdeki kullanıcılar olsun gerek internet üzerinden olsun araştırma içerisindeyim... kullanıcıların büyük çoğunluğu yakıt tasarrufundan söz ediyor ve beni en çok cezbeden kısmıda bu aslında... sizce böyle bir uygulama yoluna gitmelimiyim , sizlerin tavsiyesi ne olur bu konuda... bu tarz cihazlar kullanarak aracında güç artışı sağlayan arkadaşlar varsa tecrübe ve yorumlarını paylaşırlarsa sevinirim...
 

Etiketler
Ynt: actyon sports'a chip tuning

alpperr' Alıntı:
arkadaşlar, kullanmakta olduğum aracımda (actyon sports 4x4 manuel) chip uygulaması ile motor gücünü ve torkunu arrtırmayı düşünüyorum... araç gücü 170bg üzerine torkuda 375 n/m değerlerine ulaşıyor ortalama olarak... araştırdığım üründe "race chip" olarak geçen ve araca kablo ile bağlanan bir cihaz, cihaz araçtan söküldüğünde araç tamamiyle orjinal haline geri dönüyormuş. Piyasada değişik markalarda buna benzer kitler bulunmakta... yaklaşık 1 haftadır gerek çevremdeki kullanıcılar olsun gerek internet üzerinden olsun araştırma içerisindeyim... kullanıcıların büyük çoğunluğu yakıt tasarrufundan söz ediyor ve beni en çok cezbeden kısmıda bu aslında... sizce böyle bir uygulama yoluna gitmelimiyim , sizlerin tavsiyesi ne olur bu konuda... bu tarz cihazlar kullanarak aracında güç artışı sağlayan arkadaşlar varsa tecrübe ve yorumlarını paylaşırlarsa sevinirim...



yakıt tasarrufu varsa ve araca zararı olmuyorsa bende alırım valla konuyu bilen arkadaşlardan haber bekliyoruz
 

Ynt: actyon sports'a chip tuning

maliyeti nedir....arabaya bir zararı varmı...ve gerçekten yakıt tasarrufu sağlıyormu....sanırım bu soruların cevabına göre bir çok kişinin kararı verecektir...


ancak ben internetten bakarken yakıt tasarrufu değil, yakıttı tüketimini artırdığını okumuştum...yanlış hatırlamıyorsam tabi....
 

Ynt: actyon sports'a chip tuning

bir tanıdık vw transporter aracına takjtırmış ve yakıtta ciddi azalma olmuş, dediklerine göre km'de 18 kuruş yakıyormuş...
işin maliyet kısmına gelince yurtdışı fiyatı 129 € ile 229 € arasında değişiyor, bizim buralardada 550 tl fiyat aldım ben...
parçayı almayı kafama taktım sayılır ama bizim araçların tarzında (pick-up) bu parçayı kullanan varsa görüşlerini almayı isterim...
dediğim parça hakkında www.recechip.de sayfasını inceleyebilirsiniz, sayfanın türkçeside var...
bir kaç marka daha var ama bu sayfada ürün fiyatlarınıda paylaşmışlar...
 

Ynt: actyon sports'a chip tuning

alper bey sanırım siz ilk olacaksınız...sabırsızlıkla tecrübelerinizi bekliyoruz...bu arada aracın garantisine sorun olurmu...yakıt tasarrufu derken garantiyi bozmayalım...
 



Ynt: actyon sports'a chip tuning

kendi videosundan izlediğim parçayı takıp çıkartması çok basit, eğer alacak olursam servis öncelerinde parçayı çıkartmayı düşünüyorum zaten...
forumda arama yaptırınca kullanan başka kişilerde olduğu görünüyor zaten bu tarz cihazları, yorumlardada şikayetçi olanını görmedim gibi...
 

Ynt: actyon sports'a chip tuning

bir sireden aldığım yazıyı kopyalayayım dedim....
"Bize daha fazla güç alabilmemiz için ne lazım? Daha şiddetli patlama. Eğer yanma odasında daha şiddetli patlama olursa sizde daha fazla vektörel kuvvet elde eder dolayısı ile motordan aldığınız güç artar. Peki daha şiddetli patlama için ne gerekir? Daha fazla yakıt. Ve mümkünse hava.. Eğer bu ikisinden birisini arttırırsanız, aynı motordan daha fazla güç elde edebilirsiniz.
Atmosferik motor için konuşursak;
Arabada motora giren havayı nasıl arttırırsınız? Eğer arabada turbo falan yoksa havanın motor içerisine daha hızlı girmesini sağlayarak. Eğer havanın hızı artarsa birim zamanda daha fazla hava taşınacağından, motorun içine giren hava artacaktır. Bunun için ne yapabilirsiniz? Havanın motora girdiği yolu mümkün olduğunca kısa tutarsınız. Nasıl olur? Manifoltu söker yerine motosikletlerde va caterhamlardaki gibi stb yani tekil gaz kelebeği takarsınız. Bu nedir? Her silindirin girişine bir fgaz kelebeği takarsınız ve kelebeğin öteki ucuna ufacık bir hava filitresi takarak havanın mümkün olan en kısa yoldan ve en hızlı şekilde motora girmesini sağlarsınız. Bu sayede süpapların açık kaldığı süre zarfında silindirin içerisine daha fazla hava alabilir hale gelirsiniz. Eğer bunu uygun yakıt miktarı ile beslerseniz motorunuzun gücü artar.Ancak, aracınızın kullanımı oldukca zorlaşır, yakıt tüketimi artar ve kullanım konforu düşer. Aynı zamanda motorunuzdan alabileceğiniz torkta düşer. Çünkü emme manifoltunda olduğu gibi uzun runnerlarınız olmadığı için rezerv olarak kullanabileceğiniz bir hava yoktur artık. Yok bu çokmu zor ve uzun geldi? Evet zor ve uzun bir yoldur o doğru.. Peki daha kolayına gelelim. Ne demiştik? Motorun içine giren hava miktarını arttırmalıyız. Dolayısı ile girişteki kesitin çapı değişmediğine göre hızını arttırmış oluruz. Bunun için bir başka yolda yolda havanın önüne çıkacak engelleri mümkün olduğunca azaltmaktır. Bu nasıl olur? Alırsınız kapağı elinize, hava girişindeki tüm pütürlü yüzeyleri dremelle iyice işleyip parlatırsınız, böylelikle girişin sürtünmesi düşer ve dolayısı ile havanın hızı artar. Bu işe port polish adı verilir. Giriş parlatma.. Eğer tüm bunları yaptıktan sonra gene giren hava miktarına uygun yakıt gönderirseniz silindirin içerisine, gene ulaştığınız güç artar. stb de olduğu gibi garip tepkilerde oluşmaz. Çünkü yaptığınız iş aracın motorunun volumetrik verimliliğini arttırmaktır. Bu da mı olmadı?
Amaç daha şiddetli patlama elde etmek değilmiydi? Evet. Peki bu motorun çalışma prensibi silindirin içine havayı attıktan sonra, sıkıştırmaktan geçmiyormuydu? Evet.. Peki biz bu hava+yakıt karışımını motorun orjinalinden daha fazla sıkıştırırsak ne olur? Patlama şiddetimiz artar ve dolayısı ile daha fazla güç elde ederiz. Tamam hepimiz gidip silindir kapaklarımızı taşlatıp motorun 11 olan (focus motoru) sıkıştırma oranını 12 ye çıkartalım. Ee noldu? Aaa motor deli gibi avans vurmaya başladı. Eksiler bilir. Karbüratörlü arabanıza binerdiniz, bolu dağlarını çıkmaya başladığınızda performans düşer arabadan takır tukur sesler gelmeye başlardı. İnerdiniz arabadan, distribütörü az birşey çevirip avansı değiştirir devam ederdiniz. Eğer kolaydaysa birazda karbüratörün karışım vidası ile oynar verirdiniz kırbacı.. Eee enjektörlü arabada ne distribütör var ne de karbüratör? Ne yapacaz şimdi? Elin gavuru bu arabaları tasarlarken işte bunuda düşünüyor. Diyorki bu adam yarın öbürgün rakımı daha yüksek olan yerlere çıkarsa basınç düşer hava soğur sonra araba hem zor çalışmaya başlar hemde performansı düşer. Hadi biz buna otomatik bir sistem yapıp bu verileri hep kontrol edelim gerektiğinde arabanın ECU su bunu ufak tefek değerlerde olacak şekilde değiştirsin. Peki bu bizim 11 den 12 ye çıkarttığımız sıkıştırmada işe yararmı yaramaz. Neden? Çünkü üretici kalkta sana motorun orasını burasını mıncıkla dememişki. Git yağına suyuna baktır benzini koy git demiş. Ne yapacaz? Bu üreticinin ayarladığı değerleri yeni duruma göre yeniden ayarlayacağız. Peki bunu nasıl yapacağız? İşte burada adına çip tuning dediğimiz şey devreye girecek.. Bu değerleri yeni şartlara yani 12 sıkıştırmaya göre yeniden ayarlayıp arabadan olması gereken performansı almaya çalışacağız. Peki nasıl olacak bu iş? Avansa retard (gecikme) vererek
Şimdi. Motorun içine giren havanın miktarı sabit ise ve biz bunu değiştiremiyorsak, yakıtın miktarınıda değiştiremeyeceğiz demek değildir. Motorda gücü belirleyen en önemli veri hava+yakıt karışım oranıdır. Yani AFR. Bu neye göre belirlenir? Tüm yakıtların verimliliği bellidir. Yani ne kadar hava ile ne kadar yakıt karışırsa ortaya ne çıkacağı üç aşağı beş yukarı belirlidir. Dolayısı ile AFR oranı da bellidir diyebiliriz. Ancak en verimli yanmanın olduğu oran en fazla güç alınabilen oran demek değildir. Benzin için konuşursak, en verimli yanmanın olduğu oran 14.7/1 dir. Yani silindirin içine 14.7 birim hava 1 birim yakıttan oluşanm karışım sokarsanız o yakıt en verimli şekilde yanar. Nedir en verimli yanma? En az atık olan yanmadır. Yakıtın mümkün olan tüm moleküllerine kadar yanmasını tarif eder bu oran. Bu sayede havayı en az oranda kirletir, makul oranda güç alır, madde dayanımınıda bu değere göre ayarladığınız için mümkün olabilecek en uzun ömürlü motora sahip olursunuz. Ee araba her zaman 14.7/1 AFR ile mi yürüyor? Elbette hayır. Rölanti dışında bir yerde bu oranda çalıştıramazsınız motoru. Neden? Çünkü 14.7 karışım oranına sahip bir motorla hızlanamazsınız. Aracın o anki hızı neyse o hızda devam edebilirsiniz sadece. Ee gaza basınca ne oluyor peki? Araba silindirin içine daha fazla yakıt püskürterek motorun gücünü arttırıyor. Bu sayede siz aracın kütlesinin ve sürtünmenin neden olduğu ters vektörel gücü yenip aracın hızlanmasını sağlıyorsunuz. Demekki neymiş? hızlanmak için güce güç içinde benzine ihtiyaç varmış. Pekii. Nereye kadar? Aracın mekanik donanımının izin verdiği yere kadar. Benzin 10/1 AFR oranından itibaren güc bandının dışına çıkacağı için daha fazla benzin basmanızın size herhangi bir faydası olmaz. E bunu yaparsak yani arabayı stiometrikte değilde daha düşük oranlarda benzin hava karışımı ile çalıştırırsak ne oluyor? Daha fazla güç alıyorsunuz ama havayıda daha fazla kirletiyorsunuz. Bizim gibi afrikanın biraz ötesinde yasal düzenlemeye sahip ülkelerde bu kirlilik normları pek önemli olmasada gelişmiş ülkelerde bu işe çok önem veriliyor. Bizde kimse araba alırken kalkıp bu araba euro4 mü yoksa euro5 normuna mı uyuyor diye bakmaz ama alman bakar. Nedenmi? Havayı çok sevmekten falan ziyade havayı daha fazla kirleten arabaların vergisinin daha yüksek oluşundan... İşte bu nedenle üreticilerde ürettikleri malı daha kolay satabilmek için mümkün olan en sıkı kirlilik normunu karşılayabilecek ama bunu yaparkende makul güç üretebilecek motorlar tasarlayıp tercih edilme oranını arttırmak ister. Dolayısı ile o adam kalıpta 10/1 gibi bir AFR oranı ile yürüyen arabalar yapmaz. Onlar atmosferik arabalarda taş çatlasa 12/1 oranlı falan arabalar üretip bilmem kaç tane katalitik konvertör ile bunu destekleyerek standartları karşılamayı 3-5 beygir daha fazlasına tercih etmek zorundadır. Dolayısı ile ortada atıl bir güç kapasitesi oluşur. Bizim apaçi gençliğimizde ne yapar? Adamın o kadar kastığı ve ürettiği arabanın önce katalitik konvertörünü söker atar. Len o yeni yapma etme.. Çık... sökecem.. E sök aferim sana. Denetleyen yokki.. Aaa egzosttan çıkan havanın hızı artıverdi. Ne güzel. E havayı hızlı atarsan hızlıda girer. Peki bunu kısıtlayan ne? Hava filitresi. Zaten üreticiler dangalak. Kalkıp filitre kutusuydu borusuydu filitreydi carttı curttu bir sürü şey tasarlayıp hem yer kaybediyorlar,i hem ağırlık yaratıyorlar hemde motorun boğazını sıkıyorlar. Sök at. YErine açık hava filitresi diye tabir edilen geçirgenliği daha yüksek bir filitre tak. Uvv havanın girişide hızlandı. Eee araba hala hızlanamadı hala ama? Hımmm... Demekki giren hava artınca benzininde artması gerekiyormuş. HAdi çip tuning yapıp benzinide arttırı verelim. E naılsa katalitiği söktümüz için emisyon falan filan gibi bir şeyde kalmadı. Tüm standartlar yalan oldu nasılsa. O zaman üreticinin belirlediği hava yakıt karışım oranını 11 e düşürelim. Bu bize kafadan min %5 kazanım sağlar. Hava miktarıda arttığına göre oradanda bi %10 falan kazanmış olsak al sana standart halinden %15 daha güçlü bir araba. Araba 100 beygirdi oldu sana 115 hp. Yada atıyorum 120 hp"
http://forum.donanimhaber.com/m_38104056/tm.htm
 


Ynt: actyon sports'a chip tuning

chip taktıran..>> o takılan kutu beyıni aldatmaya yarıyor..motoru soguk zannedip aşırı yakıt veriyor.. ;)

>>doğrusu obd soketinden chip tunıng uygulamasıdır..

>>doğru adama düşmezsenizde başınıza herşey gelebilir.. :smiley:
 

Ynt: actyon sports'a chip tuning

Chip tuning yakit dusurmesi su sekilde eger gaz pedalina fazla basmazsaniz aracin gucu arttigi icin pedala az yuklenseniz bile belli bir hiz icin yeterli geliyor! Dolayisiyla tuketim az oluyor. Ama beygirini arttiran biri de gaza az basmadigi icin eskisinden cok yakiyor!
Benim bildigim ek parca ile beygir arttirma sagliksiz eger chip tuning yapacaksaniz en dogrusu aracin yazilimini degistirmektir!
Bu arada araclarimizin performansi gayet guzel 1800devirden sonra gaz pedalina dokununca koltuga yapistiriyor insani daha fazla performans icin spor bir araba alinmali bence!
 



Ynt: actyon sports'a chip tuning

oguz1134' Alıntı:
chip taktıran..>> o takılan kutu beyıni aldatmaya yarıyor..motoru soguk zannedip aşırı yakıt veriyor.. ;)

>>doğrusu obd soketinden chip tunıng uygulamasıdır..

>>doğru adama düşmezsenizde başınıza herşey gelebilir.. :smiley:


bilmiyordum doğrusunu teşekkür ederim
 

Ynt: actyon sports'a chip tuning

Chip uygulamasından sonra normal kullanımlarda yakıt tasarrufu sağlıyor ama gaza biraz fazla yüklenildiğinde yakıt sarfiyatı eskiye oranla artıyor.Chip uygulamasıyla aracın hızını ve performansını arttırmak istiyorsanız yakıt tasarrufunu unutun.Ben bu işle uğraşan iyi bir ustaya sordum sizin araçlardan alınabilecek en iyi performans zaten fabrika tarafından yüklenmiş bence oynama dedi.Araçlar zaten yüksek ve gerçekten yeterli performansı sağlıyor bence bundan daha fazla zorlamaya gerek yok derim :smiley:
 

Ynt: actyon sports'a chip tuning

Arkadaşlar dün Maslak sanayide bulunan ECU FAST ' e gidip aracıma chip tuning yada yazılım ile beygir arttırma işlemini yaptırdım ilk izlenimlerim gayet olumlu aklıma takılan olumsuz bir durum olmadı. Aracı ölçüme çıkarmadık ama 170bg civarında olacağını düşünüyorum. Alt devirler oldukça güçlendi gaza dokunduğunuzda koltuğa yapıştırdığını hissetmeye başladım. Farkı daha iyi anlamak için istanbuldan deneme yapmak isteyen arkadaşlarım varsa boş bir yolda deneyelim :smiley:
İlgilenenlere yardımcı olurum.
 

Ynt: actyon sports'a chip tuning

yaptığınız işlemin maliyeti hakkında bilgi verebilirmisiniz...
birde yakıt sarfiyatınızda nasıl bir değişim sözkonusu artış azalış olarak...
 

Ynt: actyon sports'a chip tuning

alpperr' Alıntı:
yaptığınız işlemin maliyeti hakkında bilgi verebilirmisiniz...
birde yakıt sarfiyatınızda nasıl bir değişim sözkonusu artış azalış olarak...
Bu islemin maliyeti 500TL ufak bir pazarlik soz konusu oluyor
Yakit ile ilgili daha fark edemedim bilahre onu bildiririm
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,922
Mesajlar
1,531,718
Kayıtlı Üye Sayımız
166,948
Kaydolan Son Üyemiz
neyzenx

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst