@oralakbas ,
Önce enerji sisteminizi gayet optimal bulduğumu söyleyerek başlayayım.
Günümüzde akü şarj cihazı bence mutlaka akılı yani elektronik bazlı olmalı.
* Daha az enerji kaybı var. Zaten o yüzden vantilatöre gerek olmuyor.
* Sessiz
* Hızlı dolum yapabilsede taşkın dolguyu kontrolü yüzünden aküyü yormayıp kullanım süresini uzatabiliyor.
* Dolumda akım ve gerılimi gerekli değerlerde elektronik olarak değiştiriyor.
* Enaz 5 fazlı dolum yapıyor. Fazları kontrol edip otomatikman diğerine geçiyor. En sıhattli dolum tarzı bu.
* Hatta herbir akü hücresine göre dolumu yönetebiliyor. Bozuk hücreleri tesbit edebiliyor.
* Çoğunda alıp verilen küçük akım impulslarıyla akü rejerasyonu sağlama opsiyonu var
* Daha hafif ve az yer kaplıyorlar.
Ama daha pahalılar. Hüseyin'in bahsettiği Ctek böyle biri. Herkes Ferhat bey değil. Tek başına kendisi elektronik kontrol mübarek.
Bizler ise maalesef mahkumuz bu cihazlara..
Şarj cihasının kapasitesi üzerine...
Benim 140 Ah jel aküm için Westfalia sadece
10 Amperlik şarj cihazı koymuş.
Pratikteki durum şöyle:
* Bir günlük kamping konaklamalarında aceleniz olduğundan akünüz zaten boş değil. Geldiğiniz hızla tekrar yola çıkıyorsunuz genellikle. İber yolculuğunuzdan bilmelisiniz Tek gün yeterli. Üstelik yeterli paneliniz de var.
* İki günlük molalarda ise akünüz ne kadar boş olsa da kolaylıkla tamamen dolmakta.
Zaten ayda bir yaptığım periyodik bakım dolumlarında da 48 saat yeterli oluyor.
Şarj cihazının akünüzü, akü kapasitesinin en fazla % 10 ile doldurması sadece oryantasyon kaidesi. Sistemimi bu güne kadar 600 gün aktif kullandım. Tek bir defa bile düşük kapasitesine rağmen bu şarj cihazının yetersiz kaldığı olmadı.