.
Ahmet bey,
eğer sisteminizi, iki yeni ve ayni 155Ah aküyü baştan parelel bağlayarak çözmeyi düşünürseniz; kazandığınız bu 310Ah akım değeriyle,
* destek aramanıza gerek kalmayacak kadar hazır kapasiteniz olacağı gibi,
* gerektiği zamanki kablo bağlama hatta seperatör işleriyle uğraşmaz ve
* zaten akülerin zahmetsizce alternatörden beraberce dolumunu da sağlamış olurdunuz.
Galiba sonuç düşünceniz de bu yöndeydi ? Ben sadece bunu, onları yeni almayı düşündüğünüz zaman, tamamen ayni akülerle ama baştan yapmanızın, daha uygun olacağını söylemek isterdim.
İkinci akü neden atıl dursun ki. Kullanmadığınızdan erken sülfatlaşma rizikosu yahut devamlı kontrol ve doldurma angaryası var.
İki haftada bir birkaç saat yollardaysanız önemi yok ama aracınızın haftalarca yatma durumunda,sülfatlaşmayı önlemek için akülerinizi her ay 48 saat kadar çok fazlı bir dolum cihazıyla şebekeye bağlamanız da yerinde olurdu.
Akülerin devamlı dolu kalmaları için gerekli solar panel hesabını ise aşağıda imzamdaki “Solar Hesabı”in tıklayıp indireceğiniz cetvellerle yapabilirsiniz.
Fakat hesaplarken baştan marş aküsü için öngörülen kapasiteyi çıkartırsak, ~160Ah kadar akım, yaşam kapasitesi olarak geriye kalmakta.
Bu da akülerin en uygun dörtte bir boşaltılma prensibi sonucu, sisteminiz size günlük 40Ah kadar güvenli bir değeri sunuyor demek.
Arada bir güneşi az olan günlerde bu sınırı geçmeniz tabii sorun değil.
Günlük tüketiminizin ne olduğunu bilmesem de bu bence iyi bir değer.
Bu durumda cetvellerle hesaplanacak şey, bulunduğunuz yer ve mevsime göre panel kapasitesi olmakta.
Cetveller olmadan da hesap için şöyle diyebilirim.
Tecrübelerim alternatörden akım almasanız bile, solar panel için bu tüketim miktarının senenin güneşli yarısı boyunca, Türkiye’nin güney yarısı için 120 Watt’ı gösterdiği yönünde. Tabii aracınız hep güneşin altında kalmalı.
Zaten arada bir alternatörle yollarda da olacaksınız.
Fakat yine de sisteme devamlı bağlı bir Voltmetre taşıyarak dolumu az çok dikkat altında bulundurmak yanlış sayılmaz.
Tam bu iş için çakmak girişinden kullanılan Voltmetrelerin olduğunu gördüm.
Böylelikle çakmak girişi de nihayet boş kalmamış olur..
...
Bütün bunları yaşam aküsünden bahsettiğiniz için yazdım.
Bir sorum olacak.
Off-Road özlemi olan bir karavancı mısınız yoksa Off-Road aracınızı karavan karakterli mi kullanacaksınız ?
.