selin22
Kamp I
Kisa mesafeler icin araba yerine bisiklet kullanmak istedigimden elektrikli bir bisiklet arayisina girdim. Ozellikle elektrikli istememin baslica nedeni ise hem dizimdeki rahatsizlik hem de yokuslari yorulmadan cikabilmekti. Internette arastirmaya basladigimda 7-8 bin TL bandinda Volta, Rks, Soultech gibi markalara denk geldim. Ancak kullanici yorumlari bu markalar icin pek iyi degildi. Menzilin 30 km yazmasina ragmen 10 km de akunun bittigi, cukurlara girildiginde elektrigin kesildigi, lastiklerin cok cabuk patladigi, yokuslari yeterli performansta cikamadigi, yagmurda ekranin su aldigi vs gibi yorumlar epey fazlaydi. Iyi yorumlar alan firmalar ise 13-15 bin TL bandindaydi. Bir tanesi donusum kitleri satan Pilli Bisiklet firmasi ve digeri de hazir elektrikli bisiklet satan Alba firmasiydi. Pilli Bisiklet te ihtiyacim olan donusum kiti 7150 tl idi. Ve iyi bir bisiklet de asagi yukari 6000 TL oldugundan bana 13.000 TL ye malolacakti. Katlanir bisiklet istedigimden ve ayri ayri aldigimda aku, selenin arkasina monte edileceginden bu secenegi eledim. Hali hazirda bisikleti olanlar icin iyi bir secenek olabilir ancak benim icin mantikli degildi. Alba'da ise aku, bisikletin agirlik merkezinde, kadronun icinde konumlandirildigi icin ve selesinden, frenlerine lastiklerinden vitesine kaliteli markalari tercih ettigi icin kararimi Alba dan yana verdim. Lcd ekran ve daha yuksek amperli aku secenekleri ile bana 14.600 TL ye maloldu.
Bisiklet 19,5 kg agirligiyla diger 25-30 kg agirligindaki katlanir elektrikli bisikletlere gore oldukca hafif. Katlayip toplu tasimaya ya da arabaya koymak cok kolay ve motor devrede degilken de sadece pedalla rahatca yol alabiliyorsunuz. Diger bisikletlerde 6 vites bulunurken Alba da 8 vites mevcut. 5. Seviyede 25 km de seyrederken 8 vites olmasinin avantajini anliyorsunuz. Bafang Hub motor sayesinde 30 derece yokusta dahi duz yolda gider gibi pedal cevirerek rahatca tirmaniyorsunuz. Ben 7.8 ah yerine 9.6 ah lik lityum iyon batarya tercih ettim. Bisiklet elime ulastiginda full sarj ettim ve genelde duz yolda olmak uzere ve 2. 3. Seviyede kullanimla 84 km yol katettim. Ikinci sarja taktigimda hala aku tam olarak bitmis degildi. Bisiklet ayrica bir el gaziyla geliyor ve bu da sehir icinde, kalabalik yollarda buyuk rahatlik sagliyor. Hizi motosikletteki gibi el gaziyla istediginiz gibi ayarliyorsunuz. Lcd gostergede hiz, katedilen mesafe, sarj durumu, motorun cektigi watt gibi verileri anlik takip edebiliyorsunuz. Ayrica kadronun uzerinde bulunan usb girisiyle telefonunuzu da seyir halindeyken sarj edebiliyorsunuz. Firma ayrica malinin arkasinda duran ve cevreci cozumler sunan yenilikci bir firma. Bisiklet 2 yil garantili ve 1000 sarjdan sonra aku zayiflamaya basladiginda sifir bir akuden cok daha uygun bir fiyata akuyu firmaya gonderip hucrelerini yeniletebiliyorsunuz.
Artan yakit fiyatlari ve iklim krizi yuzunden elektrikli bisiklet kisa mesafede arabaya cok iyi bir alternatif olabilir. Zorlanip pek terlemeyeceginizden ise gidip gelirken dahi kullanilabilirsiniz. 2020'de Avrupa'da 4 milyon elektrikli bisiklet satilmis ve bu rakam her sene %20 artiyormus. Umarim belediyeler daha fazla bisiklet yollari yaparlar ve ulkemizde de bisiklet kullanimi her gecen gun artar. Ben bisikleti aldigim gunden beri muthis bir zevkle kullaniyorum. Trafige cikmadan bolca pratik yapilmasi ve kask, dizlik gibi guvenlik ekipmanlariyla kullanilmasi gerekir.
Bisiklet 19,5 kg agirligiyla diger 25-30 kg agirligindaki katlanir elektrikli bisikletlere gore oldukca hafif. Katlayip toplu tasimaya ya da arabaya koymak cok kolay ve motor devrede degilken de sadece pedalla rahatca yol alabiliyorsunuz. Diger bisikletlerde 6 vites bulunurken Alba da 8 vites mevcut. 5. Seviyede 25 km de seyrederken 8 vites olmasinin avantajini anliyorsunuz. Bafang Hub motor sayesinde 30 derece yokusta dahi duz yolda gider gibi pedal cevirerek rahatca tirmaniyorsunuz. Ben 7.8 ah yerine 9.6 ah lik lityum iyon batarya tercih ettim. Bisiklet elime ulastiginda full sarj ettim ve genelde duz yolda olmak uzere ve 2. 3. Seviyede kullanimla 84 km yol katettim. Ikinci sarja taktigimda hala aku tam olarak bitmis degildi. Bisiklet ayrica bir el gaziyla geliyor ve bu da sehir icinde, kalabalik yollarda buyuk rahatlik sagliyor. Hizi motosikletteki gibi el gaziyla istediginiz gibi ayarliyorsunuz. Lcd gostergede hiz, katedilen mesafe, sarj durumu, motorun cektigi watt gibi verileri anlik takip edebiliyorsunuz. Ayrica kadronun uzerinde bulunan usb girisiyle telefonunuzu da seyir halindeyken sarj edebiliyorsunuz. Firma ayrica malinin arkasinda duran ve cevreci cozumler sunan yenilikci bir firma. Bisiklet 2 yil garantili ve 1000 sarjdan sonra aku zayiflamaya basladiginda sifir bir akuden cok daha uygun bir fiyata akuyu firmaya gonderip hucrelerini yeniletebiliyorsunuz.
Artan yakit fiyatlari ve iklim krizi yuzunden elektrikli bisiklet kisa mesafede arabaya cok iyi bir alternatif olabilir. Zorlanip pek terlemeyeceginizden ise gidip gelirken dahi kullanilabilirsiniz. 2020'de Avrupa'da 4 milyon elektrikli bisiklet satilmis ve bu rakam her sene %20 artiyormus. Umarim belediyeler daha fazla bisiklet yollari yaparlar ve ulkemizde de bisiklet kullanimi her gecen gun artar. Ben bisikleti aldigim gunden beri muthis bir zevkle kullaniyorum. Trafige cikmadan bolca pratik yapilmasi ve kask, dizlik gibi guvenlik ekipmanlariyla kullanilmasi gerekir.