KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Arkadaşlar paraya sıkıştığım için çok sevdiğim 300 tdi mi satmıştım. Şimdi tekrar defender satın almak istiyorum. 3.9 v8 ilk tercihimdir. İkinci tercihim 3.5 v8 dir. 110 kasa. Bu araçlardan hangisini seçmem konusunda bana yardımda ederseniz sevinirim.
Merhaba oncelikle hayirli olsun. 3.9 Defender bulmaniz zordur. Zira stadart uretimde olan bir arac degildir. Sonradan motor degisimi yapilmis olmasi gerekiyor. Turkiye de bir kac tane var ve asagi yukari hepsini taniyorum. Su anda satilik oldugunu bildigim yok. Tabii bu arada 3.9 araclarda ruhsat sorunu da mevcuttur.
3.9 araclar enjektorludur (cunku disco dan alinir motoru) 3.5 lar ise karburatorludur. Yani daha cok yakar.
3.5 v8 piyasada mevcut. Malum sitede cok iyi durumda olan ve cok iyi toplanmis bir arac hali hazirda var. Bunun disinda toplanmasi gereken araclar da mevcut.
Ben bayagidir 3.5 v8 kullaniyorum. Uzerinde standart cift stromberg yada SU karburator ile gelir. Bunlari edelbrock yada holley karburator ile degistirirseniz performansi inanilmaz fark eder. Uzerine bir de timing belt ile acili cam shaft takarsaniz performansi cok iyi olur. Bunun otesinde headers ve egzost degisimi ile daha da iyi sonuclar alabilirsiniz.
Acikcasi benim arabam su andaki konfigurasyonu ile 3.9 araclardan daha seri ve guclu.
Merhaba oncelikle hayirli olsun. 3.9 Defender bulmaniz zordur. Zira stadart uretimde olan bir arac degildir. Sonradan motor degisimi yapilmis olmasi gerekiyor. Turkiye de bir kac tane var ve asagi yukari hepsini taniyorum. Su anda satilik oldugunu bildigim yok. Tabii bu arada 3.9 araclarda ruhsat sorunu da mevcuttur.
3.9 araclar enjektorludur (cunku disco dan alinir motoru) 3.5 lar ise karburatorludur. Yani daha cok yakar.
3.5 v8 piyasada mevcut. Malum sitede cok iyi durumda olan ve cok iyi toplanmis bir arac hali hazirda var. Bunun disinda toplanmasi gereken araclar da mevcut.
Ben bayagidir 3.5 v8 kullaniyorum. Uzerinde standart cift stromberg yada SU karburator ile gelir. Bunlari edelbrock yada holley karburator ile degistirirseniz performansi inanilmaz fark eder. Uzerine bir de timing belt ile acili cam shaft takarsaniz performansi cok iyi olur. Bunun otesinde headers ve egzost degisimi ile daha da iyi sonuclar alabilirsiniz.
Acikcasi benim arabam su andaki konfigurasyonu ile 3.9 araclardan daha seri ve guclu.
Metin bey size çok teşekkür ederim.
Sahibinden.com da pek 3.5 v8 bulamadım hatta 3.9 hiç bulamamıştım şimdi sebebini anladım. Araçların linklerini veya fotolarını atarsanız sevinirim.
110 V8 niyetiniz varsa ve hem görsel hem de mekanik-motor olarak iyi kondisyonda olsun istiyorsanız kaçırılmayacak fırsat. Bu araç satılmazdı aslında ama... takdir böyle imiş.
110 V8 niyetiniz varsa ve hem görsel hem de mekanik-motor olarak iyi kondisyonda olsun istiyorsanız kaçırılmayacak fırsat. Bu araç satılmazdı aslında ama... takdir böyle imiş.
Arac icin bilgileri yollamasi icin saticiya email adresinizi gondereyim isterseniz? Onda daha detayli bilgi vardir. Yada site uzerinden temasa gecebilirsiniz.
Eşim ve çocuklarımla olan yoğun konuşmalarımdan sonra benzinli defenderdan vazgeçip, eski satmış olduğumuz gibi 300 tdi veya 200 tdi (300 ile 200 arasındaki farkıda bilmiyorum beni aydınlatırsanız sevinirim) almaya karar verdik. İlk başta benzinli diyerek sizleri uğraştırdığım için sizlerden özür dilerim.
200Tdi ile300Tdi arasında performans olarak büyük fark yok. 200Tdi eski Disco I'lerde kullanılan motor. Yurtdışında Defender'da da kullanılmış ama Türkiye'de orijinal 200Tdi olan Defender benim bildiğim 1 tane var. Diğerleri birçok 300Tdi gibi 2.5 be3nzinli veya düz dizelden motor değişikliği yapılanlar. Orijinal 300Tdi motorlu Defender'lar 96 ve üzeri modellerde bulunur.
Benim eski Defender'im 93 model 200Tdi idi. ASlında 2.5 benzinli imiş sonradan devşirilmiş. 200Tdi motorun LT77 şamzıman ile uyumu harikaydı.
Yeni Defender'ım 98 model 300Tdi. Tercih etmemin sebebi fabrika çıkışı orijinal 300Tdi motor ve 24 freze akslar, Hidrolik direksiyon, arka koltuk emniyet kemerleri, 4 teker disk fren, digital gösterge, RN380 şanzıman olmasıydı. Bunlar için hiçbirşey yapmadım.
200Tdi ile300Tdi arasında performans olarak büyük fark yok. 200Tdi eski Disco I'lerde kullanılan motor. Yurtdışında Defender'da da kullanılmış ama Türkiye'de orijinal 200Tdi olan Defender benim bildiğim 1 tane var. Diğerleri birçok 300Tdi gibi 2.5 be3nzinli veya düz dizelden motor değişikliği yapılanlar. Orijinal 300Tdi motorlu Defender'lar 96 ve üzeri modellerde bulunur.
Benim eski Defender'im 93 model 200Tdi idi. ASlında 2.5 benzinli imiş sonradan devşirilmiş. 200Tdi motorun LT77 şamzıman ile uyumu harikaydı.
Yeni Defender'ım 98 model 300Tdi. Tercih etmemin sebebi fabrika çıkışı orijinal 300Tdi motor ve 24 freze akslar, Hidrolik direksiyon, arka koltuk emniyet kemerleri, 4 teker disk fren, digital gösterge, RN380 şanzıman olmasıydı. Bunlar için hiçbirşey yapmadım.
Bilgilendirmeniz için teşekkürler. 300tdi +4 hp daha güçlü oldugunu biliyorum birde ben. Bu bilgiler dogrultusunda tekrar 300tdi ye dönecegim galiba 300tdi kullanımı çok zevkli eglenceli bit arac zaten
Evet, 200Tdi 107hp, 300Tdi 111hp.
Ama esas fark orijinal fabrika çıkışı 300Tdi ile beraber gelen;
24 freze akslar,
Hidrolik direksiyon,
arka koltuk emniyet kemerleri,
4 teker disk fren,
digital gösterge,
RN380 şanzıman
Ve ne motor yerine otursun diye ekleme ne de motor şanzıman uyumu için priz direk, flanş vs ihtiyacı olmaması.
Evet, 200Tdi 107hp, 300Tdi 111hp.
Ama esas fark orijinal fabrika çıkışı 300Tdi ile beraber gelen;
24 freze akslar,
Hidrolik direksiyon,
arka koltuk emniyet kemerleri,
4 teker disk fren,
digital gösterge,
RN380 şanzıman
Ve ne motor yerine otursun diye ekleme ne de motor şanzıman uyumu için priz direk, flanş vs ihtiyacı olmaması.