Alıştırmalar
İnsanlar yamaç paraşütü sporunu çeşitli nedenlerle yaparlar. Amacınız iyi bir pilot olmaksa bu konuda kendinizi geliştirmenin en iyi yolu her uçuşta yeni bir şeyler öğrenmektir. Herhangi bir yarışmaya katılma amacı olmaksızın uçmak ve zamanı harcamak kolaydır. Bununla birlikte uçtuğunuz her günü en verimli şekilde değerlendirmek için yapabileceğiniz pek çok alıştırma vardır.
Yerde İdare
Hava kötüyse, tepede sis ya da kalkış yerinde çok kuvvetli rüzgâr varsa, aşağıda yer çalışmaları yaparak deneyiminizi arttırabilirsiniz. Örneğin beş nokta taklası yamaç paraşütünüzü dahi açmadan yapabileceğiniz bir çalışmadır. Bu çalışma sırasında vücudunuzun yere temas eden noktalarını (özellikle omuz ve kalça), giysilerde kullanılan ve pamuktan yapılan vatka gibi nesnelerle desteklemeniz acı duymanızı engelleyecektir.
Kalkış Alıştırmaları
Kalkış denemelerini alçak, hafif eğimli bir yerde yapabilir ve böylece bir gün içinde büyük bir tepeden yaptığınızdan daha fazla kalkış yapabilirsiniz.
Küçük Alanlara İniş
Bu mükemmel bir alıştırmadır. Her zaman indiğiniz yerde çit gibi bir engelin bulunduğunu hayal edin. Hayali çitin bulunduğu bu küçük alana inmeye çalışın. Böyle bir alıştırma yaptığınızda gerçekten çit bulunan küçük bir alana inmek sizin için daha kolay olacaktır.
Belli Noktaya İniş
Yukarıdakine benzemekle birlikte bu defa belli bir hedefe inmeye çalışın. Böylece kanadınızı daha iyi tanıyıp kendi kapasiteniz hakkında pek çok şey öğrenebilirsiniz. Ancak bu çalışmanın bir alıştırma olduğu hiçbir zaman unutulmamalı ve hiçbir şekilde riske girilmemelidir
Eğimli bir Alana İniş
Günün birinde imli bir alana inmek zorunda kalabilirsiniz. Böyle bir durumda çok fazla yürümek istemiyorsanız fırsatları değerlendirebilmek için hafif eğimli yerlerde iniş tekniğinizi geliştirmeniz gereklidir. Bununla birlikte 45 dereceden fazla eğimi olan yerlerde yada sert rüzgarlarda bu alıştırma yapılmamalıdır.
360 Derecelik Dönüş
Dönüşler; tepe inişlerinde, uçuş planlamasında veya termallerde işe yaraması açısından çok iyi öğrenilmesi gereken bir harekettir. Bu manevra için oldukça büyük bir hareket gereklidir. Çünkü bazen arka rüzgârı almak ve rüzgâr yönünde sürüklenmek olasıdır. Bu alıştırmanın başlangıçta rüzgârın hafif olduğu büyük tepelerde denenmesinde yarar vardır.
Yelken Uçuş
Bu alıştırma en önemli çalışmalardan biridir. Kendinizi yelken uçuşuna hazırlamak için; tepeye paralel uçmaya çalışın, 180 derecelik dönüş yapın ve aynı alanı ters yönde yeniden uçun. Hafif rüzgarda küçük bir tepenin yakınında ya da daha şiddetli rüzgarda kaldırma bandının uzağında bunu yapmayı başarabilirseniz, herhangi bir kaldırma olduğunda yelken uçuşunu daha kolay yapabilirsiniz.
Karışıklıklar
Bazen yamaç paraşütünü yatırıp söndürmeye çalışırken ya da toplarken iplerin umutsuz bir şekilde karışmış olduğunu görebilirsiniz. Eğer böyle bir durumla karşı karşıya kaldıysanız hiç endişelenmeyin.
Öncelikle durumunuzu değerlendirin ve eğer çevrenizde size yardımcı olabilecek birileri varsa yardım istemek için çekingen olmayın ve bu konuda fazla gururlu davranmayın. Bu tür durumlarda yapılan en büyük hata, karışıklıkları taşıyıcı kolonların başlangıcından değil de, iplerin ortasından ya da daha yukarılardan çözmeye çalışmak ve bu arada harnesi iplerin arasında dolaştırmaktır. Bunun sonucunda ipler daha fazla karışabilir. İkinci önemli nokta, taşıyıcı kolonların bağlantılarını harnesten ayırıp ayırmamakla ilgilidir. Bu, her şeyden önce kişisel bir tercih olmakla birlikte karışıklığın net bir şekilde görüldüğü durumlarda harnes bağlantılarını çözmeye gerek yoktur.
Eğer gerçekten çok kötü bir karışıklık varsa, ger şeyden önce yamaç paraşütünü rüzgâr almayan bir yere götürüp açın ve sonra bilinçli bir şekilde düzeltmeye çalışın. Biraz sabırla ve ikinci bir kişinin yardımıyla, zamanla en kötü karışıklıkları bile kolayca çözmenin yollarını öğrenebilirsiniz. Sizi şaşırtan ve endişelendiren bu karışıklıkları çözmek zamanla eğlenceli bir işe dönüşür.
--------------------------------------------------------------------------------
Kaynak : Orhan ÖZGÜLBAŞ
İnsanlar yamaç paraşütü sporunu çeşitli nedenlerle yaparlar. Amacınız iyi bir pilot olmaksa bu konuda kendinizi geliştirmenin en iyi yolu her uçuşta yeni bir şeyler öğrenmektir. Herhangi bir yarışmaya katılma amacı olmaksızın uçmak ve zamanı harcamak kolaydır. Bununla birlikte uçtuğunuz her günü en verimli şekilde değerlendirmek için yapabileceğiniz pek çok alıştırma vardır.
Yerde İdare
Hava kötüyse, tepede sis ya da kalkış yerinde çok kuvvetli rüzgâr varsa, aşağıda yer çalışmaları yaparak deneyiminizi arttırabilirsiniz. Örneğin beş nokta taklası yamaç paraşütünüzü dahi açmadan yapabileceğiniz bir çalışmadır. Bu çalışma sırasında vücudunuzun yere temas eden noktalarını (özellikle omuz ve kalça), giysilerde kullanılan ve pamuktan yapılan vatka gibi nesnelerle desteklemeniz acı duymanızı engelleyecektir.
Kalkış Alıştırmaları
Kalkış denemelerini alçak, hafif eğimli bir yerde yapabilir ve böylece bir gün içinde büyük bir tepeden yaptığınızdan daha fazla kalkış yapabilirsiniz.
Küçük Alanlara İniş
Bu mükemmel bir alıştırmadır. Her zaman indiğiniz yerde çit gibi bir engelin bulunduğunu hayal edin. Hayali çitin bulunduğu bu küçük alana inmeye çalışın. Böyle bir alıştırma yaptığınızda gerçekten çit bulunan küçük bir alana inmek sizin için daha kolay olacaktır.
Belli Noktaya İniş
Yukarıdakine benzemekle birlikte bu defa belli bir hedefe inmeye çalışın. Böylece kanadınızı daha iyi tanıyıp kendi kapasiteniz hakkında pek çok şey öğrenebilirsiniz. Ancak bu çalışmanın bir alıştırma olduğu hiçbir zaman unutulmamalı ve hiçbir şekilde riske girilmemelidir
Eğimli bir Alana İniş
Günün birinde imli bir alana inmek zorunda kalabilirsiniz. Böyle bir durumda çok fazla yürümek istemiyorsanız fırsatları değerlendirebilmek için hafif eğimli yerlerde iniş tekniğinizi geliştirmeniz gereklidir. Bununla birlikte 45 dereceden fazla eğimi olan yerlerde yada sert rüzgarlarda bu alıştırma yapılmamalıdır.
360 Derecelik Dönüş
Dönüşler; tepe inişlerinde, uçuş planlamasında veya termallerde işe yaraması açısından çok iyi öğrenilmesi gereken bir harekettir. Bu manevra için oldukça büyük bir hareket gereklidir. Çünkü bazen arka rüzgârı almak ve rüzgâr yönünde sürüklenmek olasıdır. Bu alıştırmanın başlangıçta rüzgârın hafif olduğu büyük tepelerde denenmesinde yarar vardır.
Yelken Uçuş
Bu alıştırma en önemli çalışmalardan biridir. Kendinizi yelken uçuşuna hazırlamak için; tepeye paralel uçmaya çalışın, 180 derecelik dönüş yapın ve aynı alanı ters yönde yeniden uçun. Hafif rüzgarda küçük bir tepenin yakınında ya da daha şiddetli rüzgarda kaldırma bandının uzağında bunu yapmayı başarabilirseniz, herhangi bir kaldırma olduğunda yelken uçuşunu daha kolay yapabilirsiniz.
Karışıklıklar
Bazen yamaç paraşütünü yatırıp söndürmeye çalışırken ya da toplarken iplerin umutsuz bir şekilde karışmış olduğunu görebilirsiniz. Eğer böyle bir durumla karşı karşıya kaldıysanız hiç endişelenmeyin.
Öncelikle durumunuzu değerlendirin ve eğer çevrenizde size yardımcı olabilecek birileri varsa yardım istemek için çekingen olmayın ve bu konuda fazla gururlu davranmayın. Bu tür durumlarda yapılan en büyük hata, karışıklıkları taşıyıcı kolonların başlangıcından değil de, iplerin ortasından ya da daha yukarılardan çözmeye çalışmak ve bu arada harnesi iplerin arasında dolaştırmaktır. Bunun sonucunda ipler daha fazla karışabilir. İkinci önemli nokta, taşıyıcı kolonların bağlantılarını harnesten ayırıp ayırmamakla ilgilidir. Bu, her şeyden önce kişisel bir tercih olmakla birlikte karışıklığın net bir şekilde görüldüğü durumlarda harnes bağlantılarını çözmeye gerek yoktur.
Eğer gerçekten çok kötü bir karışıklık varsa, ger şeyden önce yamaç paraşütünü rüzgâr almayan bir yere götürüp açın ve sonra bilinçli bir şekilde düzeltmeye çalışın. Biraz sabırla ve ikinci bir kişinin yardımıyla, zamanla en kötü karışıklıkları bile kolayca çözmenin yollarını öğrenebilirsiniz. Sizi şaşırtan ve endişelendiren bu karışıklıkları çözmek zamanla eğlenceli bir işe dönüşür.
--------------------------------------------------------------------------------
Kaynak : Orhan ÖZGÜLBAŞ

