Altea 472 Pu, Brüstner Premio 455 Ts Hobby Deluxe 495wbf Yorumları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tearsofgod Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,704

tearsofgod

People and Cats
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
1
Merhaba,

Biraz kendimizden bahsederek konuya gireyim, eşimle beraber yazlık alıp tek bir yerde tıkılı kalmaktansa çekme karavan ile hem yurt içi hem de yurt dışın da daha özgür hareket edeceğimiz bir arayış içerisindeyiz. Bu durum da karşımıza çeşitli alternatifler arasında çekme karavan da bunlardan biri.

Gelelim asıl konuya çekme karavan seçiminde teknik olarak verilerin yanı sıra konfor ve rahatlığında değerlendirilmesi gerekenlerin başında geldiğini hem kendi hayatımız da hem de paylaşılan deneyimlerde ortaya çıkmakta. Yaptığım elemelerde şu üç modele kadar gelebildim. Altea 472 PU, Brüstner Premio 455 TS ve Hobby deluxe 495 wbf.
Bunlar arasında banyo ve tuvaleti ayrı olan premio ve hobby biraz daha ön plana çıkmakla berbaber ağırlık açısından hobby daha ağır kalmakta.
Sizin düşünceleriniz merak ettiğim bir kaç konu var,
  1. Kulanılan elektrik kabloları gaz tesisatı gibi malzeme kalitesi açısından hangisi daha ön plana çıkar,
  2. İşcilik
  3. Dayanıklık açısından tercihiniz
  4. Knott ve alko arasında sağlamlık ve güvenlik açısından hangisi tercihederdiniz
  5. Gövde malzemesi olarak alüminyum ile fiber yorumlarınız. Bildiğimi kadarıyla sıcak havalarda fiber göve daha serin bir ortam sağlıyor.
  6. Yerden ısıtma hakkında yorumlarınız
Aramızda bunlardan birini kullanan varsa çekici olarak kullanıdğı otomaobilin modelini de paylaşırsa sevinirim.

Şimdiden yorumlarınız ve katkılarınız için teşekkür eder, sağlıklı ve kazasız yolculukar dileriz.

Not: Sorularımın devamı gelecek :smiley:
 

Merhaba,
Foruma hoşgeldiniz.
Bahsettiğiniz karavanlar hakkında derinlemesine bilgim yok.
Ancak ben onların arasında Adria karavanları daha çok beğeniyorum.
Umarım muradınıza erersiniz. Size uygun karavanı biran önce bulursunuz.
Al-ko Knott ikisi de kaliteli fakat ben Alko kullandığım için onu daha çok seviyorum.
 

Merhaba,
Foruma hoşgeldiniz.
Bahsettiğiniz karavanlar hakkında derinlemesine bilgim yok.
Ancak ben onların arasında Adria karavanları daha çok beğeniyorum.
Umarım muradınıza erersiniz. Size uygun karavanı biran önce bulursunuz.
Al-ko Knott ikisi de kaliteli fakat ben Alko kullandığım için onu daha çok seviyorum.
Yücel Bey merhaba,
Hızlı cevabnız için çok teşekkürler,
Saygılarımla,
 

.
Bu marka karavanların Avrupadaki yüksek rekabet yüzünden belli bir kalite altında olmamasının bir göstergesi de karavan dergilerinde bunların sadece donanımlarının çeşitliliği açısından irdelenmeleri olmakta. Zaten böyle bir kalite karşılaştırması ancak tahmini olabilirdi. Bence size başka açılardan uyan birini gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.

Diğer bir çıkış noktası da çekme karavanın gezmeden çok aslında bir konaklama aracı olduğu. Türkiye’de farklı algılanıyor ve uygulanılmaya çalışılıyor olması ise bu gerçeği değiştirmiyor. Avrupa’ya ikinci kere çıkmak isteyeceğinize pek ihtimal veremiyorum. Komşu bir iki ülke hariç diyeyim.

Foruma hoş geldiniz. 🙂
 
Son düzenleme:

.
Bu marka karavanların Avrupadaki yüksek rekabet yüzünden belli bir kalite altında olmamasının bir göstergesi de karavan dergilerinde bunların sadece donanımlarının çeşitliliği açısından irdelenmeleri olmakta. Zaten böyle bir kalite karşılaştırması ancak tahmini olabilirdi. Bence size başka açılardan uyan birini gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.

Diğer bir çıkış noktası da çekme karavanın gezmeden çok aslında bir konaklama aracı olduğu. Türkiye’de farklı algılanıyor ve uygulanılmaya çalışılıyor olması ise bu gerçeği değiştirmiyor. Avrupa’ya ikinci kere çıkmak isteyeceğinize pek ihtimal veremiyorum. Yunanistan hariç diyeyim.

Foruma hoş geldiniz. 🙂
Öncelikle hoş bulduk:smiley:

Hymer karavanla ilgili bir deneyim den bahsedeyim, hymer motokaravanı olan almanya da bir arkadaşımın karavanında küçük bir inceleme yaptık kabloların hepsinde numaralarndırma var ve kablo geçişleri mükemmel yapılmış. Bu gibi detaylar aslında kalitenin de bir göstergesi. Malsefeki tanıtımlarda veya video larda bu gibi detaylar bahsedilmiyor. Tamam iç dizaynı iyi olabilir ama bence üstünde durulması gereken bir noktada görünmeyen taraftaki işcilik ve tasarım.
Yurtdışı seyathat zorluğu ile ilgili de argumanınızı belirtirseniz sevinirim.

Teşekkürler,
 



Avrupa’da karavanla konaklama konusunu biraz detaylı anlatayım.

Ilk akla gelen kampingler. Hemen her ṣehirde veya yakınlarında bir kamping bulunur. Kampinglerde çekme karavanla ve motokaravanla kalmak mümkün.

Ikincisi karavan parklar. Karavan parklarda, son zamanlarda çekme karavanların kalabileceği karavan parklar çoğalsa da, çoğunlukla motokaravanlar kalabilir. Karavan park geceleme ücretleri genellikle kampinglerin yarı fiyatında veya daha azdır. Karavan parklar çok zaman ṣehir içinde oldukları için ṣehir gezilerinde iyi ve ucuz bir konaklama olanağıdır.

Son olanak yollarda geceleme. Otobanlardaki benzin istasyonlarında bir gece konaklamak hem çekme karavan hem de motokaravan için mümkün. Buralar gürültülü yerler olduğu için yolda giderken bir iki defa geceleme dıṣında pek tavsiye edilecek yerler değil.
 

Avrupa’da karavanla konaklama konusunu biraz detaylı anlatayım.

Ilk akla gelen kampingler. Hemen her ṣehirde veya yakınlarında bir kamping bulunur. Kampinglerde çekme karavanla ve motokaravanla kalmak mümkün.

Ikincisi karavan parklar. Karavan parklarda, son zamanlarda çekme karavanların kalabileceği karavan parklar çoğalsa da, çoğunlukla motokaravanlar kalabilir. Karavan park geceleme ücretleri genellikle kampinglerin yarı fiyatında veya daha azdır. Karavan parklar çok zaman ṣehir içinde oldukları için ṣehir gezilerinde iyi ve ucuz bir konaklama olanağıdır.

Son olanak yollarda geceleme. Otobanlardaki benzin istasyonlarında bir gece konaklamak hem çekme karavan hem de motokaravan için mümkün. Buralar gürültülü yerler olduğu için yolda giderken bir iki defa geceleme dıṣında pek tavsiye edilecek yerler değil.
Merhaba,
Açıklayacı bilgileriniz için teşekkür ederim.
Sağlıcakla
 

Türkiye'de tanıdığım duayen bile denilebilecek pek çok kampçı yaz boyunca favorileri olan tek bir kampa gidiyorlar. Oradan oraya gezenlerin çok daha az olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bu forumda yazan kimseler Avrupa'lılar. Onlarla boy ölçüşebilecek klasmana gelebilmek için hem kamping konaklama sektörü olarak, hem karavan imal edenler hem de kampçılar olarak fırın fırın ekmek yememiz lazım. Avrupa'da kampçılara sunulan olanaklar çok farklı ama fiyatlar da bizim paramızla yüksek bana göre. Türkiye iyidir. En azından bazılarımız için. Hala kampçılık için umut var bu ülkede...
 

.
Bilmem diğer markalarda kabloların numaralandırılmadığından veya kalınlık ve renk olarak yeterli öngörürlük göstermediğinden emin misiniz ?
Almanya’da profesyonel üreticilerin sadece elektrik sisteminde uyması gereken normları yazan katolog bir kitap 75 €. İçinde yazılanları bilmiyorum ama bu profesyonel normların kalitesi ve özellikle yeterliliği açısından şüpheye düşüldüğünü hiç duymadım.

Çekme karavanın bilinen seyahat karakteristiği için benim gibi bir motokaravancı yerine Almanya’daki arkadaşınız gibi bir çekme karavancının yorumlarını dinlemek daha yerinde olurdu. Çünkü yazılanlar ister istemez karşılaştırma olarak algılanacak.
Forumda da en az birkaç senelik çekme karavan tecrübesi olan katılımcılar var..



Sadece yorum gerektirmeyen iki gerçeği ilave edeyim.
Karavancılığın oturduğu ülkelerde çekme ve motokaravan, farklı katagorilerde kabul görmekteler. Bu karavan cinslerinin forumları bile ayrı !
Avrupa’da çekme karavanla yukarıda sözügeçen yerlerin dışında bizdeki gibi kamp yapmak yasak. Bizde başıbozukluk yerine özgürlük olarak görülen bu durum ikisinin ayni şey olduğu algısını güçlendirmekte hatta acentalar bile kamping dışı konaklama amacıyla solarlı çekme karavan satışı yapmaktalar.
 
Son düzenleme:

.
Bilmem diğer markalarda kabloların numaralandırılmadığını veya kalınlık ve renk olarak yeterli öngörürlük göstermediğini kontrol ettiniz mi ?
Almanya’da profesyonel üreticilerin sadece elektrik sisteminde uyması gereken normları yazan etraflı bir kitap 75 €. İçinde yazılanları bilmiyorum ama bu normların kalitesi ve yeterliliği açısından şüpheye düşüldüğünü hiç duymadım.

Çekme karavanın bilinen seyahat karakteristiği için benim gibi bir motokaravancı yerine Almanya’daki arkadaşınız gibi bir çekme karavancıdan dinlemek daha yerinde olurdu. Çünkü yazılanlar ister istemez karşılaştırma olarak algılanacak.
Forumda da birkaç senedir çekme karavanı olan tecrübeli kimseler bulunmakta.
Amacım zaten modelerini belirtiğim çekme karavanların iç yapısı, teknik detayları gibi konular hakkında bilgi sahibi olmak. Bu modelleri kulanan çekme karavan kullanıcıların fikir ve görüşlerini öğrenerek seçim konusunda daha doğru karar vermek.
 



Altea 472 PU: Altea 472 PU, kolay çekme için tasarlanmış hafif bir karavan modelidir. 6,8 metre uzunluğa, 2,3 metre genişliğe ve 2,6 metre yüksekliğe sahiptir. 1.400 kg'lık maksimum ağırlık kapasitesi, temel olanaklara sahip kompakt bir karavan arayan küçük aileler veya çiftler için uygundur. Sabit bir çift kişilik yatak, buzdolabı, lavabo ve ocak içeren bir mutfak alanı ve tuvaletli ve duşlu bir banyo bulunmaktadır.

Brüstner Premio 455 TS: Brüstner Premio 455 TS, 6.9 metre uzunluğu, 2.3 metre genişliği ve 2.6 metre yüksekliği ile biraz daha büyük bir karavan modelidir. 1.500 kg maksimum ağırlık kapasitesine sahiptir ve dört kişiye kadar ağırlayabilir. Sabit çift kişilik yatak, çift kişilik yatağa dönüştürülebilen yemek alanı, buzdolabı, lavabo ve ocak içeren mutfak alanı ve tuvaletli ve duşlu banyo bulunmaktadır. Ayrıca klima, TV montajı ve bisiklet rafı gibi çeşitli özelliklerle birlikte gelir.

Hobi lüks 495: Hobby deluxe 495, 7,5 metre uzunluğu, 2,5 metre genişliği ve 2,6 metre yüksekliği ile üç karavan arasında en büyük karavan modelidir. 1.700 kg maksimum ağırlık kapasitesine sahiptir ve beş kişiye kadar ağırlayabilir. Sabit çift kişilik yatak, çift kişilik yatağa dönüştürülebilen yemek alanı ve tek kişilik yatak bulunmaktadır. Ayrıca buzdolabı, lavabo ve ocak içeren bir mutfak alanı ile tuvalet ve duş içeren bir banyo bulunmaktadır. Ek olarak, güneş paneli, gaz alarmı ve stepne gibi bir dizi özellik ile birlikte gelir.

Özetle, Altea 472 PU, üç modelin en küçüğü ve en hafifi olup, kompakt bir karavan isteyen küçük aileler veya çiftler için uygundur. Brüstner Premio 455 TS biraz daha büyüktür ve dört kişiye kadar barındırabilir, bu da onu çocuklu aileler için ideal hale getirir. Hobby deluxe 495, üçü arasında en büyük ve en zengin özelliklere sahip olanıdır, bu da onu daha büyük aileler veya daha fazla olanak ve özellik isteyenler için ideal kılar.

Nihayetinde, sizin için en iyi karavan modeli, özel ihtiyaç ve tercihlerinize bağlı olacaktır.
CHTGPT :smiley:
Amacım zaten modelerini belirtiğim çekme karavanların iç yapısı, teknik detayları gibi konular hakkında bilgi sahibi olmak. Bu modelleri kulanan çekme karavan kullanıcıların fikir ve görüşlerini öğrenerek seçim konusunda daha doğru karar vermek.
 

Yurtdışı seyathat zorluğu ile ilgili de argumanınızı belirtirseniz sevinirim.
Teoman bey siz hem çekme hem de motokaravanda yeterli tecrübe sahibisiniz.
Sanırım konumunuz bu açıdan oldukça tarafsız olmalı.
Bu iki karavan cinsinin kullanım karakteristikleri üzerine de bir şeyler söyleyebilir miydiniz ?

Ama organik olsun, çhat-pat olmasın.. 😉😀
 
Son düzenleme:

Motorkaravan değilde çakma kamper şeklinde transporter varken çok mobildik. İşten eve gelirken eve telefon açıp, hadi 2-3 günlüğüne şuraya gidelim diyorduk,yola çıkıyorduk. Dışarıdan belli olmadığı için de hemen hemen her yerde kalıyorduk.
Havalandırma, buzdolabı, yatak, portatif tuvalet, evye, ocak, 20 litre temiz su, 10 litre pis su deposu vardı. İçinde ayağa kalkamıyorduk. 2 kişi için 2-3 günlük geziler çok iyi, 1 hafta biraz uzun, 10 gün sonrası hanımla birbirimize eşya atar hale geliyorduk . Bence 6-15 yaş arası tek çocuk katılarak bu şekilde rahat gezebilir. Sıkıntı olmadan Suriye, Ürdünve Avrupa'da sıkıntısız seyahatlar yaptık. Çoğu yerde kampa girmedik.
Şimdi 455 ile benzer olan 460 var . Eve 40 km uzakta kalıyor. Hafta sonları içini ev gibi kullanıyoruz. Öyle hafta sonları bir yere gidelim deyince gözümüzde büyüyor. Geçenlerde 3-4 gün Bursa'ya gidelim dedik, 3 gece için Bursa'ya karavan mı gider dedik, gittik otelden yer ayırttık.
Çekme karavan ile mobil olmak zor. Büyüdükce daha da zor. Ama buna alışan arkadaşlar da var. Mazot maliyeti % 40 artıyor. Köprü, otoban parası çok artıyor. Kampsız bir yerde henüz kalmadık.
Yolda giderken ortalama hızının 80 km/s geçmemeli. Bir kere geçtim, neredeyse kaza yapıyordum tır sollarken oluşan ters rüzgar nedeni ile. Yollarda çok sabırlı sürmeniz gerekir.Uzun rampalarda hep dikkatli olmak gerekir, sonuçta çekme karavanda çok ilkel fren sistemi var.
Yurtdışına elbette çıkılır ama sanırım her gün kampa girmek gerekir, mazot ve otoban parası fazla olacaktır.
Çekme karavan ile yoldaki sıkıntıları göz önüne alınca gittiğiniz yerde uzun kalmak istiyorsunuz. Emekli veya evden çalışıyorsanız, gittiğiniz yerlrde uzun süre kalacabileceğiniz için ben tüm zorluğa rağmen çekme karavan derim.
Çalışıyorsanız, hafta sonu kalacağınız bağ, bahçe vs veya yıllık ücret kalabileceğiniz kamp yerlerinde kalma şansınız varsa çekme karavan olabilir.
Panelvandan yapılma motorkaravanlar bana hala uzak geliyor çünkü çok eski araçlara yapılıyor ve fiyatları çok abartılı.
 

Motorkaravan değilde çakma kamper şeklinde transporter varken çok mobildik. İşten eve gelirken eve telefon açıp, hadi 2-3 günlüğüne şuraya gidelim diyorduk,yola çıkıyorduk. Dışarıdan belli olmadığı için de hemen hemen her yerde kalıyorduk.
Havalandırma, buzdolabı, yatak, portatif tuvalet, evye, ocak, 20 litre temiz su, 10 litre pis su deposu vardı. İçinde ayağa kalkamıyorduk. 2 kişi için 2-3 günlük geziler çok iyi, 1 hafta biraz uzun, 10 gün sonrası hanımla birbirimize eşya atar hale geliyorduk . Bence 6-15 yaş arası tek çocuk katılarak bu şekilde rahat gezebilir. Sıkıntı olmadan Suriye, Ürdünve Avrupa'da sıkıntısız seyahatlar yaptık. Çoğu yerde kampa girmedik.
Şimdi 455 ile benzer olan 460 var . Eve 40 km uzakta kalıyor. Hafta sonları içini ev gibi kullanıyoruz. Öyle hafta sonları bir yere gidelim deyince gözümüzde büyüyor. Geçenlerde 3-4 gün Bursa'ya gidelim dedik, 3 gece için Bursa'ya karavan mı gider dedik, gittik otelden yer ayırttık.
Çekme karavan ile mobil olmak zor. Büyüdükce daha da zor. Ama buna alışan arkadaşlar da var. Mazot maliyeti % 40 artıyor. Köprü, otoban parası çok artıyor. Kampsız bir yerde henüz kalmadık.
Yolda giderken ortalama hızının 80 km/s geçmemeli. Bir kere geçtim, neredeyse kaza yapıyordum tır sollarken oluşan ters rüzgar nedeni ile. Yollarda çok sabırlı sürmeniz gerekir.Uzun rampalarda hep dikkatli olmak gerekir, sonuçta çekme karavanda çok ilkel fren sistemi var.
Yurtdışına elbette çıkılır ama sanırım her gün kampa girmek gerekir, mazot ve otoban parası fazla olacaktır.
Çekme karavan ile yoldaki sıkıntıları göz önüne alınca gittiğiniz yerde uzun kalmak istiyorsunuz. Emekli veya evden çalışıyorsanız, gittiğiniz yerlrde uzun süre kalacabileceğiniz için ben tüm zorluğa rağmen çekme karavan derim.
Çalışıyorsanız, hafta sonu kalacağınız bağ, bahçe vs veya yıllık ücret kalabileceğiniz kamp yerlerinde kalma şansınız varsa çekme karavan olabilir.
Panelvandan yapılma motorkaravanlar bana hala uzak geliyor çünkü çok eski araçlara yapılıyor ve fiyatları çok abartılı.
Deneyimizlerinizi paylaşmanız bizim için de faydalı olacaktır. Bu arada otomobil olarak hangi markayı kullanmıyorsunuz?
Teşekkürler
 

Bence Çekme karavanın en önemli artısı, Gittiğiniz yerde, beğendiğiniz kampa karavanınızı sabitlediğinizde, aracınızın her türlü çarşı-pazar gezi vb ihtiyaçlar için elinizde hazır kalması.
Bu araçla pekçok işinizi görebilir, yakın çevreye günübirlik geziler yapabilirsiniz.
Çekme karavandan en iyi şekilde yararlanmak için on günden fazla kalmalı ve tercihen bir tek kampa gitmelisiniz. Ben aynı zamanda çekici aracımda da yatıyorum ki bu bir çekme karavanın konforuna göre çok az imkan sunmasına rağmen onun da yolda zorlukları bulunmamakta. Ben çekme karavanımı haftasonu kampları için götürmüyorum. Yerinde kullanıyorum. He, unutmadan şunu söyleyeyim uzun süreli anlaşmayla tek bir yerde kullanacaksanız hiçbir karavan bu iş için çekme karavan gibi uygun olamaz.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,977
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst