Amortisör Nasıl Test Edilir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan olasiliksiz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 38,736
Ynt: Amortisör Nasıl Test Edilir?

Olabilir aracı yükseltmek için yayların altına get koyup yayı sıkıştırarak sertleşmesine neden olunmuş ola bilir aracı servisine yada ustanıza bir gösterin onlar size en dogru cevabı vereceklerdir
 

Etiketler
Ynt: Amortisör Nasıl Test Edilir?

Araçta get olduğunu zannetmiyorum çünkü yerden çok ta yüksek değil ama açıkçası bakmadım da. Bir inceletmek lazım dediğiniz gibi. Teşekkürler.
 

Ynt: Amortisör Nasıl Test Edilir?

80' Alıntı:
Yayların da çöktüğünü, değişmesi gerektiği Dursun Bey'in dediği gibi yapılıyorsa başka
hangi yöntemler vardır acaba??? Bunu da biraz açarsak hem yayı, hem de amörtisörü
konuşmuz oluruz...

Selamlar

tarık en doğrusu, bu durumda toyodiy.com sitesinden aracının şase nosu ile hangi yayın kullanıldığını öğrenip, (ölçüsüde yazıyordu sanıyorum daha önce bir bakmıştık),
şu anki yaylarını söküp ölçmen.
 

Ynt: Amortisör Nasıl Test Edilir?

Toyota servis'lerde ne yapıyorlar biliyormusun,
aracın yaylarını söküp boyu ne ise aynısını ısmarlıyorlar...

Bana çok tuhaf gelmişti, adam sanki yayının hiç basmayacağını
biliyor gibi.Merkeze bile sordurdum, ordan da aynı cevap geldi.

17-18 yıllık yay nasıl basmaz ya? ???
 

Ynt: Amortisör Nasıl Test Edilir?

Merhabalar,
Lastik çapıyla aks açısı arasında bir ilişki yoktur yani süspansiyon sisteminiz araca hangi lastiğin takılı olduğunu bilmez :smiley:
Şöyle açıklamaya çalışayım;
Standart lastiğinizin çapından 10cm büyük olanını aracınıza bağladınız ve çamurluğa sığdı diyelim. Veya sığması için aracınızın kupasını söktünüz. Çıplak şase, yürür aksam ve motor kaldı.
Bu durumda aracınız eskiye nazaran 5cm daha yükselecektir (sökülen aksamın ağırlığını ihmal edelim) fakat aks açısı, helezonların ve amortisörlerin boyları eskisi ile aynı kalacaktır.
Motor gücü ve dişli oranları bu tekerleri döndürmeyecektir belki ama konumuz o değil.

olasiliksiz' Alıntı:
Lastikler toyotanın vakti zamanında onayladığı "alternatif boy" yani P215/70R16 değil P235/60R16 belki o yüzden biraz daha alçak olabilir ve amortisör yıpranması ile birleşince dibe oturmuş olabilir.
 



Ynt: Amortisör Nasıl Test Edilir?

Lastik çapıyla aks açısı arasında bir ilişki yoktur yani süspansiyon sisteminiz araca hangi lastiğin takılı olduğunu bilmez Smiley

Doğru söylüyorsunuz o noktada saçmaladığımı sonradan bende anladım :D

Alternatif boy lastik araç alındığı anda orjinal gelip bir de alternatif boy helezona eşlik etmiyorsa tabi... ki öyle olacağını zannetmiyorum.
 

Ynt: Amortisör Nasıl Test Edilir?

tarık en doğrusu, bu durumda toyodiy.com sitesinden aracının şase nosu ile hangi yayın kullanıldığını öğrenip, (ölçüsüde yazıyordu sanıyorum daha önce bir bakmıştık),
şu anki yaylarını söküp ölçmen.

Çağlar bey, yay boyu aynı olduğu halde yıllar boyu yıpranma sonucu esnekliği azalmış yumuşamış olamaz mı? Bu durumda sökülmüş haldeki boyu değil de yük altındaki boyu önemli olur ve bunu ölçmek biraz zor (hangi yük altında olduğuna dair bir parametre var işin içinde...). 'Çöken' yayın serbest haldeki (yük altında değilken) boyu da kısalır mı?

Tabi yumuşamış yay dibe kadar çökmediyse (ki zannetmiyorum öyle olsa her bakımda frenlere bakan usta bunu kesin görürdü) süspansiyonu daha sert değil daha yumuşak yapmalı aslında bir de böyle bir durum var. Araçta get te olduğunu zannetmiyorum... gerekiye kalıyor amortisörler. Gazı kaçmış amortisörün açılıp kapanma kabiliyeti daha kısıtlı olabilir, açılma kapasitesinde bir kısıtlama olmaz belki ama kapanma kapasitesinde olur gibi geldi bana.

Dursun ustanın bahsettiği yaylardaki çökme sonucu kapanma gözle görülür bariz bir durum oluşturmadan olabiliyorsa tabi ki yaylar yine de sorun olabilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,832
Mesajlar
1,531,257
Kayıtlı Üye Sayımız
166,936
Kaydolan Son Üyemiz
TEMU Promo Code

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst