Aracımın Altını Ziftlettim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 06mustafa06 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,073

06mustafa06

Ana Kamp
Mesajlar
36
Tepkime Puanı
0
Yer
ankara
ARKADAŞLAR aracın altını üzün ömürlü kullanım ve ses yalıtımı olsun diye , uzun suren araştırmalar üzerine iyi bir usta bularak zivtlettim daha doğrusu pütür dedikleri veya kauçuklu zivt dedikleri olayı yaptırdım. Hemde büyük firmaların verdiği fiyatın 4/1 kadar bir rakama , ANKARA'DA yaşayan arkadaşlar varsa özelden mesaj atsınlar elimden geldiğince yardımcı oluyum...
 

Etiketler
Ynt: Aracımın Altını Ziftlettim

arac altini ziftletmek pek faydali degildir.. aracin curumesini hizlandirirsiniz...
 

Ynt: Aracımın Altını Ziftlettim

Salih bey saygılar. ben bu konuya çok araştırdım... tüm ustalar ve konuyla uzun yıllardır ilgilenenler şiddetle tavsiye ediyorlar.. inanın ilk defa sizden duyuyorum zararlı olduğunu ,bu konuda bildiklerinizi paylaşırsanız bilgi sahibi olmak adına sevinirim. teşekkürler.
 

Ynt: Aracımın Altını Ziftlettim

Bende faydalı diye biliyordum. Mantık olarak da öyle olması gerekiyor zaten. Mekaniğin sıvı ve dış etkenlerden ilişiğinin kesilmesi erken yaşlanmayı önler galiba...
 





Ynt: Aracımın Altını Ziftlettim

kullandıgınız malzeme büyük bir ihtimalle darbe koruyucu diye adlandırılan ve tabanca ile atılan sıvı silikon .bu malzemenin mukavemeti ve yalıtımı çok kuvvetli. böyle bakınca güzel görünüyor fakat asıl sorun buradan başlıyor aracın içerisine bilinçli veya habersiz giren sıvılar dışarı çıkamıyor çünkü bu yöntemle küçük tahliye deliklerinide kapatmış oluyorsunuz,havalanamayan sac normal koşullarda iki veya üç günde kuruması gerekirken haftalar hatta kış aylarında aylarca kurumuyor, ve küçük oksitlenmerle başlayan çürüme zamanla altından kalkılmaz sorunlara sebep veriyor. bizim araçların sacı normalden kalın bu yüzden içten içe çürüme oldugu için zamanında fark edilmz ve zaten üzeride kapalı oldugu için mudahele edilemez zaten fark ettigimizdede iş işten geçmiş olur ama yine en dogru olan insanın kendi inandıgıdır.
 


Ynt: Aracımın Altını Ziftlettim

arac komple soyulmusken yapilan ziftlemeler veya putur atmalar faydali olabilir... ancak alttan bu sekilde araca mudahale aracin sacinin hava almasini engeller .. sac ile putur arasina sikisan oksijen ve H2O curumeyi hizlandirir... Mustafa Dirican da bu konuya deginmis....
 

Ynt: Aracımın Altını Ziftlettim

Ziftle pütür aynı şey değil.
Aracı ziftletmeyin, zift, yani bildiğiniz asfalt malzemesi zamanla nem tutar, aracın daha çok çürümesine sebep olur. Çok eskiden kullanılırdı, lada niva gibi bazı eski araçlarda halen görebilirsiniz. Altlarının genelde çürüdüğünü de görürsünüz.
Pütür yaptırabilirsiniz, fabrikada tekerlek yuvalarına zaten pütür yapıyorlar.
Aracın altının tamamını ise yapmıyorlar. Vardır herhalde bir bildikleri.. ama zift gibi nem tutmaz en azından. Su tahliye yollarını tıkar mı bilmiyorum. Öyle birşey varsa tıkamamaya çalışın.
 





Ynt: Aracımın Altını Ziftlettim

Merhaba,araçların sacı ne yazıkki dış etkenlere daima açık,savunmanız haldedir.
Altmışlı yıllarda ençok sorun görülen yerlere bakır kaplama ile çare aranmıştır.
Özellikle Belçika çıkışlı Amerikan araçlarında,marşpiyel,kapı etekleri bölgeleri gibi.

Daha önceki sayfalarda arkadaşlar bahsetmişler,ikisi aynı şey değil.
Ziftleme,iyice eski yıllarda kullanılan bir yöntemdi,kırk elli yıl önce gibi.
Zamanında en uygun madde olduğu düşünülmekte,her yıl belki iki yılda bir yenilenmekteydi.
Hatta bu zift şu an bile çatı izolasyonları için kullanılan ile aynı özellikte bir ürün idi.

Bu ihtiyacı gören üreticiler,flinkot denilen,daha uzun süre dayanan karışımı ürettiler.
Her zamanki gibi taklitleri ve ucuzları piyasaya çıkıp zifti millete flinkot diye uygulattılar.
Zaman içinde body deadner gibi isimler alsalarda sonuçta halk arasında zift olarak kaldı.

Yetmişlerin sonunda araç üreticileri başkalarının uygulama yapmasını yeterli bulmadılar.
Fabrika çıkışlı pütür uygulamaları başladı.Kazalı araçları yenilemede pütür ihtiyacı oluştu.
Piyasaya bu sefer pütür boya üretilmeye başlandı ve eski zift,filinkot yerini pütüre bıraktı.
Eski model olsun yeni model olsun araçların altına pütür atılmaya başlandı.

Pütür kauçuk,silikon ve bunları elastik şekilde birarada tutan kimyasalların karışımından oluşur.
Havayla temas ettiğinde kabarcıklar,içleri dolu bir şekilde reaksiyonunu tamamlayıp kururlar.
Bu arada tutundukları zemine önceden gerekli ince işlerin uygulanmış olması şarttır.
Bilinçli kullanıcılar tahliye deliklerini,astarını vs ihmal etmez ciddi şekilde uygulama yaparlar.

Pütür aslında,biraz fazla sertleşmiş kauçuktur.Alttan gelecek darbelere tampon olur.
Özellikle stabilize yollarda çokça kullanılan araçlarda son derece gerekli bir uygulamadır.
Darbe kauçuğa gelir,böylelikle sac üzerindeki esas koruyucuya zarar veremez.

Seksenli yıllardan beri araçların çoğuna,gerekli bölgelerinde fabrika çıkışlı uygulama yapılmıştır.
Kaza,çarpma,sürtme gibi durumlar olmadıkça extra korumaya pek ihtiyaç olmaz.
Olursa da bilinçli bir şekilde yapılması çürüme derdine değil aksine korumaya yarayacaktır.

Bu yazdıklarım araç üreticilerinin kalitesine ve aracın üretildiği ülke şartlarına göre farklılık gösterebilir.
Bazı markaların bazı modellerinde ve hatta bazı ülkelere göre üretilen modellerinde bile değişiklik vardır.
Bilgi olması amaçlı,bazı şahsi tecrübe ve bildiklerimi paylaştım,yardımcı olmasını umarım.
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,937
Mesajlar
1,526,019
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst