Ynt: Aracımın Altını Ziftlettim
Merhaba,araçların sacı ne yazıkki dış etkenlere daima açık,savunmanız haldedir.
Altmışlı yıllarda ençok sorun görülen yerlere bakır kaplama ile çare aranmıştır.
Özellikle Belçika çıkışlı Amerikan araçlarında,marşpiyel,kapı etekleri bölgeleri gibi.
Daha önceki sayfalarda arkadaşlar bahsetmişler,ikisi aynı şey değil.
Ziftleme,iyice eski yıllarda kullanılan bir yöntemdi,kırk elli yıl önce gibi.
Zamanında en uygun madde olduğu düşünülmekte,her yıl belki iki yılda bir yenilenmekteydi.
Hatta bu zift şu an bile çatı izolasyonları için kullanılan ile aynı özellikte bir ürün idi.
Bu ihtiyacı gören üreticiler,flinkot denilen,daha uzun süre dayanan karışımı ürettiler.
Her zamanki gibi taklitleri ve ucuzları piyasaya çıkıp zifti millete flinkot diye uygulattılar.
Zaman içinde body deadner gibi isimler alsalarda sonuçta halk arasında zift olarak kaldı.
Yetmişlerin sonunda araç üreticileri başkalarının uygulama yapmasını yeterli bulmadılar.
Fabrika çıkışlı pütür uygulamaları başladı.Kazalı araçları yenilemede pütür ihtiyacı oluştu.
Piyasaya bu sefer pütür boya üretilmeye başlandı ve eski zift,filinkot yerini pütüre bıraktı.
Eski model olsun yeni model olsun araçların altına pütür atılmaya başlandı.
Pütür kauçuk,silikon ve bunları elastik şekilde birarada tutan kimyasalların karışımından oluşur.
Havayla temas ettiğinde kabarcıklar,içleri dolu bir şekilde reaksiyonunu tamamlayıp kururlar.
Bu arada tutundukları zemine önceden gerekli ince işlerin uygulanmış olması şarttır.
Bilinçli kullanıcılar tahliye deliklerini,astarını vs ihmal etmez ciddi şekilde uygulama yaparlar.
Pütür aslında,biraz fazla sertleşmiş kauçuktur.Alttan gelecek darbelere tampon olur.
Özellikle stabilize yollarda çokça kullanılan araçlarda son derece gerekli bir uygulamadır.
Darbe kauçuğa gelir,böylelikle sac üzerindeki esas koruyucuya zarar veremez.
Seksenli yıllardan beri araçların çoğuna,gerekli bölgelerinde fabrika çıkışlı uygulama yapılmıştır.
Kaza,çarpma,sürtme gibi durumlar olmadıkça extra korumaya pek ihtiyaç olmaz.
Olursa da bilinçli bir şekilde yapılması çürüme derdine değil aksine korumaya yarayacaktır.
Bu yazdıklarım araç üreticilerinin kalitesine ve aracın üretildiği ülke şartlarına göre farklılık gösterebilir.
Bazı markaların bazı modellerinde ve hatta bazı ülkelere göre üretilen modellerinde bile değişiklik vardır.
Bilgi olması amaçlı,bazı şahsi tecrübe ve bildiklerimi paylaştım,yardımcı olmasını umarım.