Belki bir kısmını belki hepsini biliyorsunuz...
Az bilenler eksiklerini tamamlasın, bilenler de bildiklerini tazelesin diye ekledim
2WD (two wheel drive)..........................iki çeker
3-4SM (3-4 AT shift solenoid)..................3-4 otomoatik şanzuman kol selonoidi
4WD/4*4 (four wheel drive)....................dört çeker
4WS (four wheel steering)......................dört tekerlek hareketli
AAC (auxiliary air control)........................hava kontrolü
AAV (auxiliary air valve)...........................hava valfi
ABDC (after bottom dead centre)............alt ölü merkez sonrası
ABS (anti lock brakes)............................anti kitleme fren
AC (air condition)..................................klima
ACT (air charge temperature -sensor)......hava şarz ısı sensörü
ACV (air control valve)...........................hava kontrol valfi
AEI (integrated electronic ignition)..........elektronik ateşleme entegresi
AFS (air flow sensor).............................hava akış sensörü
AIV (air induction valve).........................hava giriş supabı
AKR (anti-knock control)........................anti vuruntu kontrolü
ALU (aluminium aritmetic-logic unit).........bölgesel ünite(aliminyum)
AP (air pump)......................................hava pompası
APC (adaptive pilot control)...................adapte edilebilir otomatik kontrol
APP (accelerator pedal position).............gaz pedal pozisyonu
ARB (anti-roll bar).................................denge demiri
AS (air suction)....................................hava emiş gücü
ASR (acceleration skid control)...............patinaj (kayma) kontrolü
ASV (air suction valve)..........................hava emiş supabı
AT (automatic transmission)..................otomatik şanzuman
ATDC (after top dead centre)...............üst ölü bölge sonrası
AWD (all wheel drive)...........................tüm tekerleklerden çekiş
BAC (By-pass air control).......................hava kontrol By-pass
BARO (barometric pressure)..................basınç
BAS (brake assist system).....................fren yardımcı sistem
BBDC (before bottom dead centre).......alt ölü bölge öncesi
BDC (bottom dead centre)...................alt ölü bölge
BFP (brake fluid pressure).....................fren hidrolik basıncı
BPP (brake pedal position)....................fren pedal durumu
BSI (distributorless semiconductor ignition).......................distribütörsüz ateşleme
BTDC (before top dead centre).............üst ölü bölge öncesi
Cab/Cabrio (cabriolet/convertible)...........üst açılır
Cam (camshaft)...................................eksantrik mili
CAN (controller area network -data bus-).........................bölgesel bilgisayar kontrolü
CANP (canister purge solenoid)..............kanister seloneidi
Carb-2V (carburettor - twin choke)........çift kelebekli karbüratör
Carb-Elec (carburettor - electronıcally controlled -FBC-).......elektronik kontrollü karbüratör
Carb-FJ (carburettor - fixed jet).............otomatik jikleli karbüratör
Carb-VV (carburettor - varıable venturi)............................değişken venturili karbüratör
Cat (catalytic converter).......................katalitik konvektör
CB (contact breaker ıgnıtıon).................devre kesicili ateşleme
CCO (clutch converter override).............debriyaj dönüştürücüsünü geçersiz kılmak
CDI (capacitor discharge ignition)............şarz olmayan ateşleme kapasitörü
CKP (crank shaft posıtıon)......................grank mil pozisyonu
CMP (cam shaft posıtıon).......................eksantrik mil pozisyonu
CO (carbon monoxide)..........................karbon monoksid
CO2 (carbon dioxide)............................karbon dioksid
Cpe (coupe)........................................coupe
CPP (clutch pedal posıtıon)....................debriyaj pedal pozisyonu
CPU (central processing unit).................ana programlama ünitesi
Crank (crank shaft)...............................grank mili
CS (crank shaft)...................................grank mili
CSV (cold start valve)............................soğuk çalıştırma valfi
CTP (closed thorttle posıtıon).................kapalı boğaz pozisyonu
CTS (coolant temperature sensor)..........su sıcaklık sensörü
CVS (constant volume sampling).............değişmez ses örneklemesi
CVT (current to vacuum sensor).............vakum sensör değeri
DEE (digital engine electronics)...............dijital motor elektroniği
DI (dırect/dıstributorless ignition).............distribütörsüz ateşleme
DICS (dual intake control solenoid)...........çiftli emme kontrol selonoidi
DIS (digital idling system)........................dijital rolanti sistemi
DLC (data link connector).......................data bağlantısı
DME (digital motor electronics -Motronic-).........................dijital motor elektroniği
DOHC (double overhead camshaft)..........üstten çift eksantrik
DPFE (differantial pressure feed back exhaust)...................değişken egzoz basıncını geri beslemek
DVM (digital volt meter).........................dijital volt metre
EACV (electronic air control valve)...........elektronik hava kontrol valfi
EBD (electronic brake pressure distribution).......................elektronik fren basınç dağıtıcısı
ECCS (electronic concentrated control system)..................yoğunlaştırılmış elektronik kontrol sistemi
ECI (electronically controlled injection).....elektronik kontrolle enjektör
ECM (elektronic (engine) control module)..........................elektronik kontrol modulü
ECT (engine colant temperature)............motor soğutma ısısı
ECU (electronic control unit)...................elektronik kontrol ünitesi
EDIS (electornic distributorless ignition system)...................elektronik distribütörsüz ateşleme sistemi
EDL (electronic differetial lock)................elektronik diferansiyel kilidi
EEC (exhaust emission control)................egzoz emisyon kontrolü
EEC (electronic engine control)................elektronik motor kontrolü
EEC (evaporative emission control)............buharlaştırmalı gaz kontrol
EFI (electronic fuel injection)....................elektronik benzinli enjektör
EFP (electronic accelerator pedal)..............elektronik gaz pedalı
EGR (exhaust gas recirculation)..................egzoz gaz kazanımı
EICV (electronic idle control valve).............elektronik rolanti kontrol valfi
ELCD (evaporative loss control device)........buharlaşma kayıp kontrol cihazı
ELD (electronic load detector)...................elektronik yük detektörü
EMI (electro-magnetic interference)...........elektro manyetik karışım
EPC (electronic pressure control)...............elektronik basınç kontrolü
EPROM (erasable programmable read only memory).............silinebilir programlanabilir hafıza
EPT (exhaust pressure transducer)............ekzoz basınç çeviricisi
ESA (electronic spark advance).................elektronik ateşleme avansı
ESC (electronic spark control)...................elektronik ateşleme kontrolü
ESP (electronic stability programme)..........elektronik sabitleme programı
ETC (electronic traction control)...............elektronik patinaj kontrolü
ETV (electronic throttle valve)..................elektronik boğaz valfi
EVAP (evaporative emission -canister purge valve-)..............buharlaşmış gaz(kanister valfi)
EVR (electronic vacuum regulator).............elektronik vakum regulatörü
EZF/K/L-i/-h (computerised ignition)...........bilgisayarlı ateşleme
F (cooling fan)........................................soğutma fanı
FBC (feed-back carburettor).....................geri beslemeli karbüratör
FICD (fast idle control device)...................hızlı rolanti kontrolü
FPED (full power enrichment device).........tam güç zenginleştirme cihazı
FWD (front wheel drive)..........................önden çeker
G (guide pulley)......................................yardımcı pule
GEN (alternator).....................................şarz dinamosu
HC (high compression ratio)......................yüksek kompressiyon değeri
HD (heavy duty).....................................ağır hizmete uygun
HEGO (heated exhaust gas oxygen -sensor-)......................oksijen sensörü
HO2S (heated oxygen sensor)..................oksijen sensörü
HT (high tension)....................................yüksek tansiyon
Hyd (hydraulic -tappets-)..........................hidrolik
I/O (input-output unit)............................giriş-çıkış ünitesi
IAC (idle air control).................................rolanti hava kontrol
IAT (intake air temperature).....................emme hava sıcaklkığı
IC (integrated circuit)...............................entegre akımı
ICE (computerised ignition system).............bilgisayarlı ateşleme
ICM (ignition control module).....................ateşleme kontrol modülü
ICSV (idle control selenoid valve)................rolanti kontrol seloneid valfi
IMA (idling mixture adjustment sensor)........rolanti karışım ayar sensörü
IRS (independent rear suspension)..............bağımsız arka suspansiyon
ISB (idle speed boost)...............................rolanti arttırıcı
ISC (idle speed control).............................rolanti hız kontrolü
ISCS (idle speed control servo)...................rolanti hız kontrol dümeni
ISMP (idling speed mixture potentiometer)...potansiyometreli rolanti ayarlayıcı
Jet. (Jetronic)..........................................jetronik
KAM (keep alive memory)...........................hafızayı canlı tutmak
Kat (catalytic converter).............................katalitik konvektör
Kmb/3/5/Est. (estate 3/5 door)...................3/5 kapılı arazi arcı
KS (knock sensor)......................................vuruntu sensörü
Lambda (lambda value -special test equipment-)..................lambda test cihazı
LC (low compression ratio)...........................düşük kompresyon değeri
LED (light emitting diode)............................ışık yayıcı diyot
LH (left-hand)............................................sol el
LHD (left-hand drive)...................................soldan kullanıcı
Lim (hatchback 3/5 door).............................3/5 kapılı hatcback
Lim 2/4 (saloon 2/4 door).............................2/4 kapılı sedan
LSD (limited slip differential)..........................kilitli diferansiyel
LWB (long wheel base)................................uzun araç zemini
MAF (mass air flow -sensor-)..........................hava kütle emiş sensörü
MAP (manifold absolute pressure -sensor-).......manifolt basınç sensörü
Map-DI (ECM controlled direct ignition)............beyinden kontrollü direk ateşleme
Map-DIS (ECM controlled distributorless ignition)..................beyinden kontrollü distribütörsüz ateşleme
Map-h (ECM controlled,Hall effect ignition).......beyinden kontrollü eksantrikten okuyuculu ateşleme
Map-i (ECM controlled,inductive ignition)..........beyinden kontrollü bobinli ateşleme
Mass (mass (hot wire) air flow meter)..............hava kütle ölçer
Max (maximum)............................................maksimum
MEMS (modular engine management system)....module edilebilir motor yönetimi
MFI-c (multi-port fuel injection-continuous).......sürekli çok noktadan enjektör
MFI-i (multi-port fuel injection-intermittent).......fasılalı çok noktadan enjektör
MFI-s (multi-port fuel injection-sequential).........sıralı çok noktadan enjektör
MIL (malfunction indicator lamp)......................arıza lambası
Min (minimum)..............................................minimum
min (minutes)...............................................dakika
MLUS (modulated lock-up solenoid)..................modüle edilebilir kilitli üst solenoid
MMC (manuel mixture control).........................manuel karıştırıcı kontrol
MMFD (magneti marelli fuel division)..................magnetti marelli yakıt bölümü
MON (motor octane number)..........................motor oktan numarası
Mono. (Monopoint)........................................tek nokta
Mot. (Motronic).............................................motronic
MPFI (multi-point fuel injection)........................çok noktadan benzin enjektörü
Mpi (multi-point injection)................................çok noktadan enjektör
MPS (motor position switch/sensor)..................motor pozisyon anahtarı/sensörü
MT (manueal transmission)...............................manuel şanzuman
MY (model year)............................................model yılı
N (neutral position,automatic transmission -negative-)..........otomatik şanzumanda boş pozisyonu
N= (91 octane petrol )...................................91 oktan benzin
NO (nitric oxide)............................................nitrik oksid
NO2 (nitrous dioxide).....................................nitrous dioksid
Nox (oxides of nitrogen -conrol-)......................nitrojen oksidi(kontrol)
NTC (negative temperature coefficient)............negatif sıcaklık faktörü
O2S (oxygen sensor)......................................oksijen sensörü
OD (overdrive)...............................................üst kullanış
OHC (overhead camshaft)................................üstten çift eksantrik
OHV (overhead valve).....................................üstten supap
P (park position,automatic transmission -positive-)...............otomatik şanzumanda park pozisyonu
PAIR (pulsed secondary air)..............................ikinci hava atımı
PAS (power assisted streering).........................power direksiyon yardımcısı
PCV (positive crankcase ventilstion)...................mutlak karter havalandırması
PIP (profile ignition pick-up -signal-)...................ateşleme sinyal durumu
PNP (park/neutral position)..............................park/boş pozisyonu
PRCV (pressure regulator control solenoid valve).................basınç ayralayıcı kontrol supabı
PROM (programmable read only memory)...........programlanabilir okunabilir hafıza
PS (power steering).......................................power direksiyon
PSP (power steering pressure).........................power direksiyon basıncı
PTC (positive temperature coefficient)..............pozitif sıcaklık faktörü
quattro (all wheel drive)..................................tüm tekerleklerden çekiş
RAM (random access memory)..........................rastgele erişimli bellek
R-Cat (regulated catalytic converter).................regule edilebir katalitik konvektör
RH (right-hand)..............................................sağ el
RHD (right hand drive).....................................sağdan kullanıcı
RICV (rotary idle control valve)..........................rotatif rolanti kontrol supabı
ROM (read only memory)..................................okunabilir hafıza
RON (research octane number).........................seçilebilir oktan numarası
RPM (revolutions per minute)............................motor devri
RUF (adaptable to catalytic converter)................katalitik konvektöre uyarlı
S= (95 octane petrol)......................................95 oktan benzin
SACV (secondary air control valve)......................ikinci hava kontrol supabı
SAI (seconder air injection)................................ikinci hava püskürtmesi
SAS (speed adjusting screw)..............................hız ayarlayıcı vida
SC (supercharger).............................................supercharger
SLS (self levelling suspension).............................kendinden ayarlı suspansiyon
SMJ (super multiple junction)..............................süper çoklu birleşim
SPI (single point injection)..................................tek nokta enjektör
SPOUT (spark output signal)...............................buji çıkış sinyali
SPS (speed sensitive power steering)...................hız duyarlı power direksiyon
STA (start signal)...............................................başlangıç sinyali
STO (self test output)........................................kendinden test çıkışı
SWB (short wheel base)......................................kısa araç zemini
SZ (coil ignition -breaker triggered-).......................ateşleme bobini
T (tensioner)......................................................tansiyon
TBI-c (throttle body injection-contiuous).................boğazdan enjektör-sürekli
TBI-i (throttle body injection-intermittent)...............boğazdan enjektör-fasılalı
TC (traction control).............................................çekiş kontrolü
TCCS (toyota computer control system)..................toyota bilgisayar kontrol sistemi
TCM (transmission control module)..........................şanzuman kontrol modülü
TCS (traction control system).................................çekiş kontrol sistemi
TDC (top dead centre)..........................................üst ölü bölge
TP (throttle position -switch/sensor-).......................boğaz pozisyonu
TPS (throttle position switch/sensor).......................boğaz pozisyon anahtarı/sensörü
TR (transmission range)..........................................şanzuman aralığı
Trans-h (transistorized Hall effect ignition).................transsistorize edilmiş ateşleme
Trans-i (transistorized inductive ignition)....................transsistorize edilmiş endüktif ateşleme
TSZ-h (transistorized ignition-Hall effect)...................transsistorize edilmiş ateşleme
TSZ-i (transistorized ignition-magnetic induction)........transsistorize edilmiş manyetik ateşleme
TWC (three-way catalytic converter).......................üç yollu katalitik konvektör
TWSV (three-way solenoid valve)............................üç yollu seloneid valf
U-CAT (unregulated catalytic converter)...................regüle edilemez katalitik konvektör
VAF (volume air flow).............................................hava geçiş seviyesi
Vanos (variable valve timing)....................................ayarlanılabilir valf zamanı
VEZ (fully electronic ignition)...................................full elektronik ateşleme
VIC (variable inertia control)....................................ayarlanılabilir eylemsizlik kontrolü
VIN (vehicle identification number)...........................araç tanıtım numarası
VP (vacuum pump)................................................vakum pompası
VSS (vehicle speed sensor).....................................hız sensörü
VSV (vacuum switching valve).................................vakum valf anahtarı
V-Tec (variable valve timing and valve lift).................ayarlanabilir valf zamanı ve valf yüksekliği
VTV (vacuum transmitting valve).............................vakum gönderici/verici valf
WAC (wide open throttle AC cut-off valve)...............tam açık boğaz klima kesici valfi
WOT (wide open throttle).....................................tam açık boğaz
WP (water pump).................................................su pompası
Az bilenler eksiklerini tamamlasın, bilenler de bildiklerini tazelesin diye ekledim
2WD (two wheel drive)..........................iki çeker
3-4SM (3-4 AT shift solenoid)..................3-4 otomoatik şanzuman kol selonoidi
4WD/4*4 (four wheel drive)....................dört çeker
4WS (four wheel steering)......................dört tekerlek hareketli
AAC (auxiliary air control)........................hava kontrolü
AAV (auxiliary air valve)...........................hava valfi
ABDC (after bottom dead centre)............alt ölü merkez sonrası
ABS (anti lock brakes)............................anti kitleme fren
AC (air condition)..................................klima
ACT (air charge temperature -sensor)......hava şarz ısı sensörü
ACV (air control valve)...........................hava kontrol valfi
AEI (integrated electronic ignition)..........elektronik ateşleme entegresi
AFS (air flow sensor).............................hava akış sensörü
AIV (air induction valve).........................hava giriş supabı
AKR (anti-knock control)........................anti vuruntu kontrolü
ALU (aluminium aritmetic-logic unit).........bölgesel ünite(aliminyum)
AP (air pump)......................................hava pompası
APC (adaptive pilot control)...................adapte edilebilir otomatik kontrol
APP (accelerator pedal position).............gaz pedal pozisyonu
ARB (anti-roll bar).................................denge demiri
AS (air suction)....................................hava emiş gücü
ASR (acceleration skid control)...............patinaj (kayma) kontrolü
ASV (air suction valve)..........................hava emiş supabı
AT (automatic transmission)..................otomatik şanzuman
ATDC (after top dead centre)...............üst ölü bölge sonrası
AWD (all wheel drive)...........................tüm tekerleklerden çekiş
BAC (By-pass air control).......................hava kontrol By-pass
BARO (barometric pressure)..................basınç
BAS (brake assist system).....................fren yardımcı sistem
BBDC (before bottom dead centre).......alt ölü bölge öncesi
BDC (bottom dead centre)...................alt ölü bölge
BFP (brake fluid pressure).....................fren hidrolik basıncı
BPP (brake pedal position)....................fren pedal durumu
BSI (distributorless semiconductor ignition).......................distribütörsüz ateşleme
BTDC (before top dead centre).............üst ölü bölge öncesi
Cab/Cabrio (cabriolet/convertible)...........üst açılır
Cam (camshaft)...................................eksantrik mili
CAN (controller area network -data bus-).........................bölgesel bilgisayar kontrolü
CANP (canister purge solenoid)..............kanister seloneidi
Carb-2V (carburettor - twin choke)........çift kelebekli karbüratör
Carb-Elec (carburettor - electronıcally controlled -FBC-).......elektronik kontrollü karbüratör
Carb-FJ (carburettor - fixed jet).............otomatik jikleli karbüratör
Carb-VV (carburettor - varıable venturi)............................değişken venturili karbüratör
Cat (catalytic converter).......................katalitik konvektör
CB (contact breaker ıgnıtıon).................devre kesicili ateşleme
CCO (clutch converter override).............debriyaj dönüştürücüsünü geçersiz kılmak
CDI (capacitor discharge ignition)............şarz olmayan ateşleme kapasitörü
CKP (crank shaft posıtıon)......................grank mil pozisyonu
CMP (cam shaft posıtıon).......................eksantrik mil pozisyonu
CO (carbon monoxide)..........................karbon monoksid
CO2 (carbon dioxide)............................karbon dioksid
Cpe (coupe)........................................coupe
CPP (clutch pedal posıtıon)....................debriyaj pedal pozisyonu
CPU (central processing unit).................ana programlama ünitesi
Crank (crank shaft)...............................grank mili
CS (crank shaft)...................................grank mili
CSV (cold start valve)............................soğuk çalıştırma valfi
CTP (closed thorttle posıtıon).................kapalı boğaz pozisyonu
CTS (coolant temperature sensor)..........su sıcaklık sensörü
CVS (constant volume sampling).............değişmez ses örneklemesi
CVT (current to vacuum sensor).............vakum sensör değeri
DEE (digital engine electronics)...............dijital motor elektroniği
DI (dırect/dıstributorless ignition).............distribütörsüz ateşleme
DICS (dual intake control solenoid)...........çiftli emme kontrol selonoidi
DIS (digital idling system)........................dijital rolanti sistemi
DLC (data link connector).......................data bağlantısı
DME (digital motor electronics -Motronic-).........................dijital motor elektroniği
DOHC (double overhead camshaft)..........üstten çift eksantrik
DPFE (differantial pressure feed back exhaust)...................değişken egzoz basıncını geri beslemek
DVM (digital volt meter).........................dijital volt metre
EACV (electronic air control valve)...........elektronik hava kontrol valfi
EBD (electronic brake pressure distribution).......................elektronik fren basınç dağıtıcısı
ECCS (electronic concentrated control system)..................yoğunlaştırılmış elektronik kontrol sistemi
ECI (electronically controlled injection).....elektronik kontrolle enjektör
ECM (elektronic (engine) control module)..........................elektronik kontrol modulü
ECT (engine colant temperature)............motor soğutma ısısı
ECU (electronic control unit)...................elektronik kontrol ünitesi
EDIS (electornic distributorless ignition system)...................elektronik distribütörsüz ateşleme sistemi
EDL (electronic differetial lock)................elektronik diferansiyel kilidi
EEC (exhaust emission control)................egzoz emisyon kontrolü
EEC (electronic engine control)................elektronik motor kontrolü
EEC (evaporative emission control)............buharlaştırmalı gaz kontrol
EFI (electronic fuel injection)....................elektronik benzinli enjektör
EFP (electronic accelerator pedal)..............elektronik gaz pedalı
EGR (exhaust gas recirculation)..................egzoz gaz kazanımı
EICV (electronic idle control valve).............elektronik rolanti kontrol valfi
ELCD (evaporative loss control device)........buharlaşma kayıp kontrol cihazı
ELD (electronic load detector)...................elektronik yük detektörü
EMI (electro-magnetic interference)...........elektro manyetik karışım
EPC (electronic pressure control)...............elektronik basınç kontrolü
EPROM (erasable programmable read only memory).............silinebilir programlanabilir hafıza
EPT (exhaust pressure transducer)............ekzoz basınç çeviricisi
ESA (electronic spark advance).................elektronik ateşleme avansı
ESC (electronic spark control)...................elektronik ateşleme kontrolü
ESP (electronic stability programme)..........elektronik sabitleme programı
ETC (electronic traction control)...............elektronik patinaj kontrolü
ETV (electronic throttle valve)..................elektronik boğaz valfi
EVAP (evaporative emission -canister purge valve-)..............buharlaşmış gaz(kanister valfi)
EVR (electronic vacuum regulator).............elektronik vakum regulatörü
EZF/K/L-i/-h (computerised ignition)...........bilgisayarlı ateşleme
F (cooling fan)........................................soğutma fanı
FBC (feed-back carburettor).....................geri beslemeli karbüratör
FICD (fast idle control device)...................hızlı rolanti kontrolü
FPED (full power enrichment device).........tam güç zenginleştirme cihazı
FWD (front wheel drive)..........................önden çeker
G (guide pulley)......................................yardımcı pule
GEN (alternator).....................................şarz dinamosu
HC (high compression ratio)......................yüksek kompressiyon değeri
HD (heavy duty).....................................ağır hizmete uygun
HEGO (heated exhaust gas oxygen -sensor-)......................oksijen sensörü
HO2S (heated oxygen sensor)..................oksijen sensörü
HT (high tension)....................................yüksek tansiyon
Hyd (hydraulic -tappets-)..........................hidrolik
I/O (input-output unit)............................giriş-çıkış ünitesi
IAC (idle air control).................................rolanti hava kontrol
IAT (intake air temperature).....................emme hava sıcaklkığı
IC (integrated circuit)...............................entegre akımı
ICE (computerised ignition system).............bilgisayarlı ateşleme
ICM (ignition control module).....................ateşleme kontrol modülü
ICSV (idle control selenoid valve)................rolanti kontrol seloneid valfi
IMA (idling mixture adjustment sensor)........rolanti karışım ayar sensörü
IRS (independent rear suspension)..............bağımsız arka suspansiyon
ISB (idle speed boost)...............................rolanti arttırıcı
ISC (idle speed control).............................rolanti hız kontrolü
ISCS (idle speed control servo)...................rolanti hız kontrol dümeni
ISMP (idling speed mixture potentiometer)...potansiyometreli rolanti ayarlayıcı
Jet. (Jetronic)..........................................jetronik
KAM (keep alive memory)...........................hafızayı canlı tutmak
Kat (catalytic converter).............................katalitik konvektör
Kmb/3/5/Est. (estate 3/5 door)...................3/5 kapılı arazi arcı
KS (knock sensor)......................................vuruntu sensörü
Lambda (lambda value -special test equipment-)..................lambda test cihazı
LC (low compression ratio)...........................düşük kompresyon değeri
LED (light emitting diode)............................ışık yayıcı diyot
LH (left-hand)............................................sol el
LHD (left-hand drive)...................................soldan kullanıcı
Lim (hatchback 3/5 door).............................3/5 kapılı hatcback
Lim 2/4 (saloon 2/4 door).............................2/4 kapılı sedan
LSD (limited slip differential)..........................kilitli diferansiyel
LWB (long wheel base)................................uzun araç zemini
MAF (mass air flow -sensor-)..........................hava kütle emiş sensörü
MAP (manifold absolute pressure -sensor-).......manifolt basınç sensörü
Map-DI (ECM controlled direct ignition)............beyinden kontrollü direk ateşleme
Map-DIS (ECM controlled distributorless ignition)..................beyinden kontrollü distribütörsüz ateşleme
Map-h (ECM controlled,Hall effect ignition).......beyinden kontrollü eksantrikten okuyuculu ateşleme
Map-i (ECM controlled,inductive ignition)..........beyinden kontrollü bobinli ateşleme
Mass (mass (hot wire) air flow meter)..............hava kütle ölçer
Max (maximum)............................................maksimum
MEMS (modular engine management system)....module edilebilir motor yönetimi
MFI-c (multi-port fuel injection-continuous).......sürekli çok noktadan enjektör
MFI-i (multi-port fuel injection-intermittent).......fasılalı çok noktadan enjektör
MFI-s (multi-port fuel injection-sequential).........sıralı çok noktadan enjektör
MIL (malfunction indicator lamp)......................arıza lambası
Min (minimum)..............................................minimum
min (minutes)...............................................dakika
MLUS (modulated lock-up solenoid)..................modüle edilebilir kilitli üst solenoid
MMC (manuel mixture control).........................manuel karıştırıcı kontrol
MMFD (magneti marelli fuel division)..................magnetti marelli yakıt bölümü
MON (motor octane number)..........................motor oktan numarası
Mono. (Monopoint)........................................tek nokta
Mot. (Motronic).............................................motronic
MPFI (multi-point fuel injection)........................çok noktadan benzin enjektörü
Mpi (multi-point injection)................................çok noktadan enjektör
MPS (motor position switch/sensor)..................motor pozisyon anahtarı/sensörü
MT (manueal transmission)...............................manuel şanzuman
MY (model year)............................................model yılı
N (neutral position,automatic transmission -negative-)..........otomatik şanzumanda boş pozisyonu
N= (91 octane petrol )...................................91 oktan benzin
NO (nitric oxide)............................................nitrik oksid
NO2 (nitrous dioxide).....................................nitrous dioksid
Nox (oxides of nitrogen -conrol-)......................nitrojen oksidi(kontrol)
NTC (negative temperature coefficient)............negatif sıcaklık faktörü
O2S (oxygen sensor)......................................oksijen sensörü
OD (overdrive)...............................................üst kullanış
OHC (overhead camshaft)................................üstten çift eksantrik
OHV (overhead valve).....................................üstten supap
P (park position,automatic transmission -positive-)...............otomatik şanzumanda park pozisyonu
PAIR (pulsed secondary air)..............................ikinci hava atımı
PAS (power assisted streering).........................power direksiyon yardımcısı
PCV (positive crankcase ventilstion)...................mutlak karter havalandırması
PIP (profile ignition pick-up -signal-)...................ateşleme sinyal durumu
PNP (park/neutral position)..............................park/boş pozisyonu
PRCV (pressure regulator control solenoid valve).................basınç ayralayıcı kontrol supabı
PROM (programmable read only memory)...........programlanabilir okunabilir hafıza
PS (power steering).......................................power direksiyon
PSP (power steering pressure).........................power direksiyon basıncı
PTC (positive temperature coefficient)..............pozitif sıcaklık faktörü
quattro (all wheel drive)..................................tüm tekerleklerden çekiş
RAM (random access memory)..........................rastgele erişimli bellek
R-Cat (regulated catalytic converter).................regule edilebir katalitik konvektör
RH (right-hand)..............................................sağ el
RHD (right hand drive).....................................sağdan kullanıcı
RICV (rotary idle control valve)..........................rotatif rolanti kontrol supabı
ROM (read only memory)..................................okunabilir hafıza
RON (research octane number).........................seçilebilir oktan numarası
RPM (revolutions per minute)............................motor devri
RUF (adaptable to catalytic converter)................katalitik konvektöre uyarlı
S= (95 octane petrol)......................................95 oktan benzin
SACV (secondary air control valve)......................ikinci hava kontrol supabı
SAI (seconder air injection)................................ikinci hava püskürtmesi
SAS (speed adjusting screw)..............................hız ayarlayıcı vida
SC (supercharger).............................................supercharger
SLS (self levelling suspension).............................kendinden ayarlı suspansiyon
SMJ (super multiple junction)..............................süper çoklu birleşim
SPI (single point injection)..................................tek nokta enjektör
SPOUT (spark output signal)...............................buji çıkış sinyali
SPS (speed sensitive power steering)...................hız duyarlı power direksiyon
STA (start signal)...............................................başlangıç sinyali
STO (self test output)........................................kendinden test çıkışı
SWB (short wheel base)......................................kısa araç zemini
SZ (coil ignition -breaker triggered-).......................ateşleme bobini
T (tensioner)......................................................tansiyon
TBI-c (throttle body injection-contiuous).................boğazdan enjektör-sürekli
TBI-i (throttle body injection-intermittent)...............boğazdan enjektör-fasılalı
TC (traction control).............................................çekiş kontrolü
TCCS (toyota computer control system)..................toyota bilgisayar kontrol sistemi
TCM (transmission control module)..........................şanzuman kontrol modülü
TCS (traction control system).................................çekiş kontrol sistemi
TDC (top dead centre)..........................................üst ölü bölge
TP (throttle position -switch/sensor-).......................boğaz pozisyonu
TPS (throttle position switch/sensor).......................boğaz pozisyon anahtarı/sensörü
TR (transmission range)..........................................şanzuman aralığı
Trans-h (transistorized Hall effect ignition).................transsistorize edilmiş ateşleme
Trans-i (transistorized inductive ignition)....................transsistorize edilmiş endüktif ateşleme
TSZ-h (transistorized ignition-Hall effect)...................transsistorize edilmiş ateşleme
TSZ-i (transistorized ignition-magnetic induction)........transsistorize edilmiş manyetik ateşleme
TWC (three-way catalytic converter).......................üç yollu katalitik konvektör
TWSV (three-way solenoid valve)............................üç yollu seloneid valf
U-CAT (unregulated catalytic converter)...................regüle edilemez katalitik konvektör
VAF (volume air flow).............................................hava geçiş seviyesi
Vanos (variable valve timing)....................................ayarlanılabilir valf zamanı
VEZ (fully electronic ignition)...................................full elektronik ateşleme
VIC (variable inertia control)....................................ayarlanılabilir eylemsizlik kontrolü
VIN (vehicle identification number)...........................araç tanıtım numarası
VP (vacuum pump)................................................vakum pompası
VSS (vehicle speed sensor).....................................hız sensörü
VSV (vacuum switching valve).................................vakum valf anahtarı
V-Tec (variable valve timing and valve lift).................ayarlanabilir valf zamanı ve valf yüksekliği
VTV (vacuum transmitting valve).............................vakum gönderici/verici valf
WAC (wide open throttle AC cut-off valve)...............tam açık boğaz klima kesici valfi
WOT (wide open throttle).....................................tam açık boğaz
WP (water pump).................................................su pompası

