Araçta Nasıl Isınılır ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SERKANEFE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,150

SERKANEFE

Zirve
Mesajlar
1,291
Tepkime Puanı
31
Yer
Aydın
Arkadaşlar Dacia Duster Sahibi biriyim, aracımı yeni aldım 25 yaşındayım, gencim ve güçlüyüm :smiley: yerimde duramıyorum,doğa aşığı biriyim.Cumartesi geceleri yola çıkıp, pazar günlerimi doğada tek başıma geçirmek istiyorum. Ancak soğuklardan dolayı bunu bir türlü beceremiyorum, aracımda yatmak istiyorum, otelleri vb gibi yerleri pek sevmiyorum, aracımda ısınabilmem için bana ne önerebilirsiniz acaba ? Neler yapmam gerekiyor, idareten birşeylerinde olmasını istemiyorum açıkcası,bana tam kalıcı birşeyler olursa güzel olur. Siz değerli tecrübeli üyelerden yardım bekliyorum, saygılar.
 

Etiketler
Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

kalariferi açarsın 20 dkkada ısıtır üzerinede bir battaniye atarsın bakmışşın ki sabah olmuş ;D
 

Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

SERKANEFE' Alıntı:
Arkadaşlar Dacia Duster Sahibi biriyim, aracımı yeni aldım 25 yaşındayım, gencim ve güçlüyüm :smiley: yerimde duramıyorum,doğa aşığı biriyim.Cumartesi geceleri yola çıkıp, pazar günlerimi doğada tek başıma geçirmek istiyorum. Ancak soğuklardan dolayı bunu bir türlü beceremiyorum, aracımda yatmak istiyorum, otelleri vb gibi yerleri pek sevmiyorum, aracımda ısınabilmem için bana ne önerebilirsiniz acaba ? Neler yapmam gerekiyor, idareten birşeylerinde olmasını istemiyorum açıkcası,bana tam kalıcı birşeyler olursa güzel olur. Siz değerli tecrübeli üyelerden yardım bekliyorum, saygılar.
Bu topikte veya ısınma başlığı altında sorununuza çözüm üretebilirsiniz umarım.http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=62787.0 Bu aleti öneren arkadaşlar taktırdı ve memnunlar kendi ifadeleri ile.
 


Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

En iyi çözüm vebasto ancak daha ucuz bir çözüm isterseniz 12 volt ile çakmaktan çalışan elektrikli battaniyeler var. Birde uyku tulumunun içine girince sıcacık oluyor.
Ben bu şekilde -10 derece 2 gece araç üstü çadırda yattım, gayet rahattı.
 



Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

hsbasar' Alıntı:
En iyi çözüm vebasto ancak daha ucuz bir çözüm isterseniz 12 volt ile çakmaktan çalışan elektrikli battaniyeler var. Birde uyku tulumunun içine girince sıcacık oluyor.
Ben bu şekilde -10 derece 2 gece araç üstü çadırda yattım, gayet rahattı.
peki elektrikli battaniye akuden yemiyor mu birde oralarda akusuz kalmayalim?
 

Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

Aşağıdaki topiği okumanı tavsiye ederim.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=23328.0

Akü bitme ihtimaline karşı da ekteki ürünü tavsiye ederim.
http://www.blackanddecker.com.tr/automotive/productdetails/catno/BDV012/

606897_BDV012.jpg
 

Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

Alternatifler şöyle olsa gerek;

1- Sıcak su torbası.

2- Sıcak kanlı bir arkadaş.

3- Kanyak + Sıcak kanlı bir arkadaş :eek:

4- Isınmanın en çok gerektiği zaman uyku zamanı diye düşünürsek. 12 volt ile çalışan elektrikli battaniye yeterde artar bile. Aracının aküsünün bitmemesi için bagajına yedek bir akü koyacaksın. Elektrikli battaniyeni bu yedek aküden kullanacaksın ki aracının aküsü bitmesin. Ayrıca bu yedek aküyü uzun kamp zamanlarında da kullanabileyim dersen, bir oto elektrikçi aracın çalıştığı zaman bu yedek akünün şarj olabileceği bir sistem kuracaktır. Böylece yedek akünde daima dolu kalır. Bir ayrıntı daha var, mümkünse yedek aküde aracın kabini dışında bir yere monte edilsin. Çünkü aküler çalışırken ısınabilir ve gaz çıkışına sebep olabilir. Belki çok vahim bir senaryo değildir ama yinede bütün bir gece kimyasal bir gaz soluyup zehirlenmek mümkün yada vücütta etkileri hemen açığa çıkmayan bir rahatsızlığa sebep olabilir.

5- Bahsi geçen mazotlu kabin sobası.

6- Erkek adam üşümez.
 

Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

SERKANEFE' Alıntı:
peki elektrikli battaniye akuden yemiyor mu birde oralarda akusuz kalmayalim?

Evet aküden yiyor, eski aracımda 90 A akü vardı, sorun olmamıştı. Yeni aracımda 72 A akü + 55 A Optima 2. akü var. 72 A sadece aracı çalıştırmak için kullanılıyor, geri kalan herşey yedek 2. aküden çalışıyor. 2. akü bitse bile araç 1. akü ile çalışıyor ve ikisinide şarj ediyor.
 

Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

Ben elektrikli battaniyelrden düşünüyorum araç içine...

Stadartta 74a olan akümü ACDelco 90A 4 kutupbaşlıyla değiştiridim... Çok memnunum...
Ve 12V ile çalışan elektirikli battaniye alırsam 90A aküm bütün gece yetecek gözüküyor...

Önceki 74a akümde ac delco ve daha 1.5 senelik. sağlam olan bu akümüde basit bi sistemle aracın tesisatına yaşam aküsü olarak bağlamayı düşünüyorum...

T-Max v.s. gibi çift akü için otomatik anahtarlar var, çok incelemedim. Ama bildiğim kadarıyla bu anahtarlar pahalı ve tesisatını çekecek ustayı bulmakta zorlanacağım titizliğimden dolayı...
Yaptığım modifikasyonlarında mümkün olduğunca orjinale dönüşebilir olmasına dikkat ederim.
Yani orjinal tesisatada çok fazla müdahale istemiyorum...

Bir taraf derki,
İki aküde sisteme parallel bağlanabilir, ama iki akününde aynı amperde olması gerekir...

Bu durumda araç aynı anda iki aküyüde kullanır ve iki aküyüde beraber şarj etmeye çalışır...
Bunada std alternatör yetmeyecektir... Sorun yaşanır denir...
Dolayısı ile tavsiye edilmiyor, kullanışlı da değil zaten bu anahtarsız, seçeneksiz sistem...

Yaşam aküsünü internetten bulduğum iyi gözüken bi akü kutusunun içinde bagaja sabitlemeyi düşünüyorum...

Yaşam aküsünün Artısını, araç akünsünün Artı kutbuna(kutbuna giren kablolara) yeter kalınlıkta bi kablo çekerek sabit/devamlı bağlayacağım...

Araç aküsünün Eksi(-) kutbuna bağlanan kablolara yeter amperi çekecek bi şalter koyacağım...
(Gerçi şu anda mevcut orda öyle bişey, takmıştım. Competetion araçlarda devre kesici denilen anahtarın benzeri. Uzun süreleli parklarda felan çevirip çıkarıyorum anahtarı, tüm elektrik iptal oluyor. Bağlanıldığında da veya bi şekilde devre tamamlandığında da orjinal immobilizer ve alarm hemen devreye giriyor. Ancak orijinal uzaktan kumanda veya orjinal anahtarla kapatılıyor immo.)

Dolayısı ile bu anahtarı kapadığımda orjinal akü ne elektrik verecek araca, nede şarj olacak devresi tamamlanmadığı için...

Artısını araç aküsünün artısına bağladığım yaşam aküsünün Eksi(-) sini bagaj civarında iyi bi şaseye <araya yeter amper güçte anahtar koyarak> bağlayacağım...

Öngördüğüm kadarıyla,
Araç aküsünün Eksi kutbundan anahtarla ayrılmış kablolar Yaşam aküsünün Eksisi ile araç şasesinde birleşerek devreyi tamamlayacak...
(Zaten Araç aküsünün Eksisinden çıkan kablolar araç şasesine bağlanıyor)

Araç aküsündeki gibi aynı şekilde Yaşam aküsünün Eksisine bağladığım anahtarı kapadığımda da yaşam aküsü hem alternatörden hemde araç şebekesinden ayrılmış olacak...
Bu anda, araç aküsünün Eksine bağladığım şalteri açtığımdada çift aküden bağımsız olarak hem altarnatör sadece Eksisi açık olan aküyü şarj edecek ve hemde bu akü sisteme gerekli olan gücü sağlayacak...

Eğer, iki akününde Eksisine bağladığım anahtarları açık unutsam bile <parallel bağlandıkları için> hemen bi zarar gelmeyecek sisteme...
En fazla ben farkedene kadar alternatör yorulacak....

Fakat,

İki aküde "devamlı" artıya bağlı kalacak.

Yani,
Eksi kutbunu kapattığım akü dahi <devre tamamlanmış olmasada> devamlı Artı kutbu ile alternatöre bağlı kalmış olacak....
Bu durum "alternatöre" veya "Eksi çıkışı olmayan aküye" zarar verir mi?
Araştıracağım.....

Aslında,
Yaşam aküsün Eksisinden, araç aksüsünün eksisine de bi hat yapıp,
<parallel bağlamış olduğum iki akünün> eksilerini bi yüksek amper taşıyabilen 1-0-2 şalterle ayırabilirim...

Fakat bu durumda,
Artıdan-Artıya çektiğim hattın yanına bide Esiden-Eksiye hat çekmiş olacağım....

Gerek varmı?

Düşünüyorum....

;) ;D ÖyLeYsE VaRıM ;) ;D

__________________________________________________________
Gösterge tablomdaki orjinal Voltmetrem doğru ve verimli çalışıyor.
Bunun sayesinde araç çalışmadığında <kontak açıkken> aktif olan akünün voltajını,
Araç çalışırken de alternatörün şağladığı voltajı görebiliyorum....
Yani, araç çalışırken 13 14 V göremiyorsam alternatör arızası veya hatta kesiklik olduğunu anlıyabiliyorum....

Internetten aldığım digital bi voltmetre ilede aktif akünün değerini çakmak çıkışından kontak acc pozisyonunda iken okuyabiliyorum...
Zaten enerjiyi çakmaktan alacağım için acc hep açık olacak...
Bu digital voltmetre akü voltajı 11 küsürün altına indiğinde ışıklı ve sesli ikaz veriyor....
Dolayısı ile aracın çalışmadığı zamanlarda kullanmayı seçtiğim akünün kalan performansınıda ışıklı ve sesli uyarı ile takip edebilceğim...
___________________________________________________________

Düşünüyorum....

;) ;D ÖyLeYsE VaRıM ;) ;D
 



Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

hehehehehe :smiley:

Şimdi bi baktımda ;)

"araçta nasıl ısınılır" konusunu, "çift akü kullanma"ya çevirmişim... ;D

;D
 


Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

Aracımda, resimde gözüken 12 volt ısıtıcılı koltuk minderi şöför koltuğunda devamlı takılı durur. Sabahları araca ilk bindiğimde motor ısınıp kalorifer çalışana kadar bununla idare ederim. Pazar günleri kızı keman kursuna götürdüğümde 2 saat için eve dönmem. Genelde etrafta gezinir oyalanırım. Ama soğuk yağışlı havalarda koltuğumu yatırırım. Minderin ısıtıcısını açarım. Üzerime de montu yorgan gibi serer sıcacık mışıl mışıl kestiririm :smiley:

Botm840131_394.jpg
 

Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

Çok araştırmama rağmen en iyisimi aküye bir elektrikli battaniye bağlayıp uyumak çok güzel olucak gibi, yoksa hiç birşekilde parasında değilim ben, araç içi ısıtıcılara baktım ancak hepsi karavan tarzı araçları ısıtmak için dizayn edilmiş veya düşünülmüş(hortumlar girişler çıkışlar vs) bu dağcı arkadaşlar nasıl ısınıyor ? Yani karlı buzlu dağlarda kalan kişiler nasıl oluyorda çadırda kalıp ısınmayı başarıyorlar ?
 

Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

SERKANEFE' Alıntı:
Çok araştırmama rağmen en iyisimi aküye bir elektrikli battaniye bağlayıp uyumak çok güzel olucak gibi, yoksa hiç birşekilde parasında değilim ben, araç içi ısıtıcılara baktım ancak hepsi karavan tarzı araçları ısıtmak için dizayn edilmiş veya düşünülmüş(hortumlar girişler çıkışlar vs) bu dağcı arkadaşlar nasıl ısınıyor ? Yani karlı buzlu dağlarda kalan kişiler nasıl oluyorda çadırda kalıp ısınmayı başarıyorlar ?

Isınmanın ilk basamağı, mevcut ısıyı korumaktır diye düşünüyorum.. Yani bu işe uygun çadır, tulum,mat ve giysilerle ısınma işinin önemli bir kısmı halledilmiş oluyor... Bu ısıyı uzun süreli korumak veya stabil hale getirmek ise cep sobası (kimyasal toz içeren küçük bir poşet) , sıcak su dolu (kaynar olmayacak) plastik şişe veya termofor gibi takviyelerle mümkün... Çadırın veya aracın içine aman haaaa alevli yanan bir şey (tüplü ocak, kartuşlu ocak...hatta mum bile) koymayın.... içerdeki oksijenin tükenmesi bir tarafa, malzemelerin sentetik olmasından dolayı yangın riski çok büyük...
 



Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?

Esasında araçta ısınmanın en kolay ve ucuz yolu araçta bir mum yakmak ve çamınızı çok az açık bırakmak inanamıyacağınız kadar çabuk ve güzel ısınacaksınız ama kesinlikle camınızı açmanız gerekli aksi takdirde başınıza kötü bir sey gelebilir(gelme ihtimali çok yüksektir) ve birdaha ısınmayı düşünmek zorunda kalmayabilirsiniz mazallah ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,985
Mesajlar
1,526,785
Kayıtlı Üye Sayımız
166,733
Kaydolan Son Üyemiz
kayin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst