Ynt: Araçta Nasıl Isınılır ?
Ben elektrikli battaniyelrden düşünüyorum araç içine...
Stadartta 74a olan akümü ACDelco 90A 4 kutupbaşlıyla değiştiridim... Çok memnunum...
Ve 12V ile çalışan elektirikli battaniye alırsam 90A aküm bütün gece yetecek gözüküyor...
Önceki 74a akümde ac delco ve daha 1.5 senelik. sağlam olan bu akümüde basit bi sistemle aracın tesisatına yaşam aküsü olarak bağlamayı düşünüyorum...
T-Max v.s. gibi çift akü için otomatik anahtarlar var, çok incelemedim. Ama bildiğim kadarıyla bu anahtarlar pahalı ve tesisatını çekecek ustayı bulmakta zorlanacağım titizliğimden dolayı...
Yaptığım modifikasyonlarında mümkün olduğunca orjinale dönüşebilir olmasına dikkat ederim.
Yani orjinal tesisatada çok fazla müdahale istemiyorum...
Bir taraf derki,
İki aküde sisteme parallel bağlanabilir, ama iki akününde aynı amperde olması gerekir...
Bu durumda araç aynı anda iki aküyüde kullanır ve iki aküyüde beraber şarj etmeye çalışır...
Bunada std alternatör yetmeyecektir... Sorun yaşanır denir...
Dolayısı ile tavsiye edilmiyor, kullanışlı da değil zaten bu anahtarsız, seçeneksiz sistem...
Yaşam aküsünü internetten bulduğum iyi gözüken bi akü kutusunun içinde bagaja sabitlemeyi düşünüyorum...
Yaşam aküsünün Artısını, araç akünsünün Artı kutbuna(kutbuna giren kablolara) yeter kalınlıkta bi kablo çekerek sabit/devamlı bağlayacağım...
Araç aküsünün Eksi(-) kutbuna bağlanan kablolara yeter amperi çekecek bi şalter koyacağım...
(Gerçi şu anda mevcut orda öyle bişey, takmıştım. Competetion araçlarda devre kesici denilen anahtarın benzeri. Uzun süreleli parklarda felan çevirip çıkarıyorum anahtarı, tüm elektrik iptal oluyor. Bağlanıldığında da veya bi şekilde devre tamamlandığında da orjinal immobilizer ve alarm hemen devreye giriyor. Ancak orijinal uzaktan kumanda veya orjinal anahtarla kapatılıyor immo.)
Dolayısı ile bu anahtarı kapadığımda orjinal akü ne elektrik verecek araca, nede şarj olacak devresi tamamlanmadığı için...
Artısını araç aküsünün artısına bağladığım yaşam aküsünün Eksi(-) sini bagaj civarında iyi bi şaseye <araya yeter amper güçte anahtar koyarak> bağlayacağım...
Öngördüğüm kadarıyla,
Araç aküsünün Eksi kutbundan anahtarla ayrılmış kablolar Yaşam aküsünün Eksisi ile araç şasesinde birleşerek devreyi tamamlayacak...
(Zaten Araç aküsünün Eksisinden çıkan kablolar araç şasesine bağlanıyor)
Araç aküsündeki gibi aynı şekilde Yaşam aküsünün Eksisine bağladığım anahtarı kapadığımda da yaşam aküsü hem alternatörden hemde araç şebekesinden ayrılmış olacak...
Bu anda, araç aküsünün Eksine bağladığım şalteri açtığımdada çift aküden bağımsız olarak hem altarnatör sadece Eksisi açık olan aküyü şarj edecek ve hemde bu akü sisteme gerekli olan gücü sağlayacak...
Eğer, iki akününde Eksisine bağladığım anahtarları açık unutsam bile <parallel bağlandıkları için> hemen bi zarar gelmeyecek sisteme...
En fazla ben farkedene kadar alternatör yorulacak....
Fakat,
İki aküde "devamlı" artıya bağlı kalacak.
Yani,
Eksi kutbunu kapattığım akü dahi <devre tamamlanmış olmasada> devamlı Artı kutbu ile alternatöre bağlı kalmış olacak....
Bu durum "alternatöre" veya "Eksi çıkışı olmayan aküye" zarar verir mi?
Araştıracağım.....
Aslında,
Yaşam aküsün Eksisinden, araç aksüsünün eksisine de bi hat yapıp,
<parallel bağlamış olduğum iki akünün> eksilerini bi yüksek amper taşıyabilen 1-0-2 şalterle ayırabilirim...
Fakat bu durumda,
Artıdan-Artıya çektiğim hattın yanına bide Esiden-Eksiye hat çekmiş olacağım....
Gerek varmı?
Düşünüyorum....

;D ÖyLeYsE VaRıM

;D
__________________________________________________________
Gösterge tablomdaki orjinal Voltmetrem doğru ve verimli çalışıyor.
Bunun sayesinde araç çalışmadığında <kontak açıkken> aktif olan akünün voltajını,
Araç çalışırken de alternatörün şağladığı voltajı görebiliyorum....
Yani, araç çalışırken 13 14 V göremiyorsam alternatör arızası veya hatta kesiklik olduğunu anlıyabiliyorum....
Internetten aldığım digital bi voltmetre ilede aktif akünün değerini çakmak çıkışından kontak acc pozisyonunda iken okuyabiliyorum...
Zaten enerjiyi çakmaktan alacağım için acc hep açık olacak...
Bu digital voltmetre akü voltajı 11 küsürün altına indiğinde ışıklı ve sesli ikaz veriyor....
Dolayısı ile aracın çalışmadığı zamanlarda kullanmayı seçtiğim akünün kalan performansınıda ışıklı ve sesli uyarı ile takip edebilceğim...
___________________________________________________________
Düşünüyorum....

;D ÖyLeYsE VaRıM

;D