Arazi Gezisi Dönüşü Aracın Bakımı ve Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Defender Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,516

Defender

Land Rover Discovery Series II TD5
Mesajlar
187
Tepkime Puanı
0
Yer
İstanbul & Erenköy
Güzel bir gün geçirilmiş, hafifte olsa ağırda olsa araziden dönülmüş..Araç haliyle çamur pis içinde kalmış ya da toz bulamacı içinde, Aracım yeni olduğundan böyle bir durumda iç ve dış aksamda öncelikle nereleri temiz tutmalı, nasıl bakım yapmalıyım? Hangi bölgeleri kontrol etmeli, kaput altında hangi malzemelerin temizliğine dikkat edilmeli? Parça kontrolü yapmalıyım? Fazla mı genel oldu bilmiyorum ama titizlik iyidir gibi geliyor sonuçta sensörü bol bir araç? Tecrübelerinizden yararlanmak faydalı olacaktır. Saygılar
 

Etiketler
Ynt: Arazi Gezisi Dönüşü Aracın Bakımı ve Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar?..

bu tip gezilere sık gidiliyorsa bagajda bir yeni hava filitresi bulunmalı dönüşte filitre sökülüp durumuna bakılıp degiştirmeli ve önde radyatörlerde camur pislık ,sinek , böcek,vs varmı temizmi kontrol edilmeli gerekli ise su ve hava ile temizlenmeli seviye kontrollerine bakılmalı fazlası gerekiyorsada tamirci yada servisimize kısa zaman icinde gidilmeli ,sensörü bol araç larıda motor yıkayıp temizletmek dahada baş agrıtabilir bu işleride servis gözetiminde yapmak daha az baş agrısı anlamına gelir..Saygılar.
 

Ynt: Arazi Gezisi Dönüşü Aracın Bakımı ve Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar?..

Oguz beyin dediklerine ek olarak
araziden asfalta cıkılınca cok hızlı gidilmememli sonucta arazide elbette arac zorlanmıs ve en cok zorlanan bolumde yuruyen ve motor en azından arac temizlenip kontrol edilene kadar ,lastikler surekli kontrol edilmeli dikkatli olunmalı ozellikle arazi cıkısı gezi donuslerinde baya yorgun olunuyor haliyle refleks ve dikkat dagınıklıgı cok oluyor
 

Ynt: Arazi Gezisi Dönüşü Aracın Bakımı ve Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar?..

Asfalta çıkar çıkmaz frenlerin tepkisi ölçülmeli,aracın altı yağ kaçağı veya kırılan,kopan parça var mı diye iyice kontrol edilmeli.(özellikle fren hortumları) Benzin deponuz alttaysa delinme çatlama var mı,benzin akıyor mu bakılmalı..Lastiklerde kesik,yarık,balon kontrolu yapılmalı,hoşunuza gitmeyen bir durum varsa lastik inmemiş bile olsa stepne takılmalı,zira asfaltta bir anda patlayan lastiğin şakası olmaz..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,843
Mesajlar
1,531,455
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
Bir öğretmen


Geri
Üst