arazi tipi lastikler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asyaasrın Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,673

asyaasrın

Yeni Üye
Mesajlar
17
Tepkime Puanı
0
1996 model gransd cherokee limitedlerde en uygun (kar ve çamurda) genişlik ve yükseklikteki arazi lastiklerinin hangisini önerirsiniz? teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: arazi tipi lastikler

orjinal ebat(225/70/16) ve MICHELİN'den başka lastik düşünmem,biraz pahalı ama değer bence...
 

Ynt: arazi tipi lastikler

asyaasrın' Alıntı:
1996 model gransd cherokee limitedlerde en uygun (kar ve çamurda) genişlik ve yükseklikteki arazi lastiklerinin hangisini önerirsiniz? teşekkürler.

kar ve çamur derken şunu bi açalım...
mt lastikleri buzda berbattır, satnadart yol lastiği gibi hemen hemen hiç tutmaz diyebilirim...ancak arazide kar altı yumuşak zemin gibi durumlarda tutuş sağlar...
şehir içi kullanım şeklinize göre desenleri agresifleştirebilir yada yumuşatabilirsiniz...top speedinizi düşüreceksiniz (normal kullanımınızdaki yaptığınız sürat 140 sa 120 ye gibi) çünkü ses yapacaktır biraz...
çok para vermiyim az çok yukarıda yazdığım gibi işler yapsın derseniz gt-radial savero mt alın en iyi fiyat onda bildiğim kadarıyla...
yok baba ben arazide iddialı olayım asfaltta epey ödün veririm aten şehir dışına fazla çıkmıyorum derseniz silverstone extreme 117 alın takın...

son ebat 245-75-16 2'' takoz yükseltme sınırıyla...



şunu unutmayın nereye yaklaşırsanız diğer taraftan uzaklaşırsınız...
 


Ynt: arazi tipi lastikler

unal' Alıntı:

Ünal abi bize yazı yazdırıyorsun buralara valla...yardımcı olsana arkadaşlara...
derdinize dermanı Ünal abi olabilir, kendisiyle iletişime geçin başka ildeyseniz bile size uygun kargo vs konusunda yardımcı olacaktır...
 



Ynt: arazi tipi lastikler

sn.levent bey veya unal bey

bu lastik konusunu biraz daha acabilirmisiniz? yani mt lastik ne demektir bunun gibi adlandırılan baska lastikler varmıdır? benim kullandıgım bildigimiz ebatlarda olan 245*70*16 good year 4 mevsim lastikler ancak forumdan gordugum ve okudugum kadarı ile sizlerin yazmıs oldugu turlu turlu ebatlar var atıyorum 30 yada 31.5.... lastikler ve ofsetli(ofsetli jant da celik yada alimunyum jant gibi bir alısımmı yoksa farklı bir ozelligimi var)

bu aralar bi merakdır gidiyorum ya hayırlısı :smiley:
 

Ynt: arazi tipi lastikler

ttos' Alıntı:
sn.levent bey veya unal bey

bu lastik konusunu biraz daha acabilirmisiniz? yani mt lastik ne demektir bunun gibi adlandırılan baska lastikler varmıdır? benim kullandıgım bildigimiz ebatlarda olan 245*70*16 good year 4 mevsim lastikler ancak forumdan gordugum ve okudugum kadarı ile sizlerin yazmıs oldugu turlu turlu ebatlar var atıyorum 30 yada 31.5.... lastikler ve ofsetli(ofsetli jant da celik yada alimunyum jant gibi bir alısımmı yoksa farklı bir ozelligimi var)

bu aralar bi merakdır gidiyorum ya hayırlısı :smiley:

aslında konu cok basit her yol şartına göre farklı ldesenlerde lastik vardır ..yani karda buzda asfaltta kumda camurda kayalık yolda gibi heee gitmezmi dersen her lastik her yerde gider ama ne kadar gider önemli olan noktası bu :smiley:))..ama ülkemizde genel anlamda 2 tip lastik kullanılır genelde oda arazi camur lastiği yada karda buzda gitsin diye ..ama bunlar bile kendi aralarında farklı desenlere sahipdir ..sürücünün en başta bilmesi gereken hangi yolda ne lastiği kullanacağıdır ..lastikteki her yazının kendisine göre anlamı vardır tabi bide firmalar kendine göre guruplandırmışdır ağır arazi lastikleri mt diye gecer gibi ..jantlarda ise demir cok ağırdır aleminyum cok daha hafifdir gibi iç ofset dış ofset konuları vardır tabiki jantlarda göre amaça göre hizmet eder :smiley:)) en anlatılabilir kısa özü bu
 

Ynt: arazi tipi lastikler

unal' Alıntı:
aslında konu cok basit her yol şartına göre farklı ldesenlerde lastik vardır ..yani karda buzda asfaltta kumda camurda kayalık yolda gibi heee gitmezmi dersen her lastik her yerde gider ama ne kadar gider önemli olan noktası bu :smiley:))..ama ülkemizde genel anlamda 2 tip lastik kullanılır genelde oda arazi camur lastiği yada karda buzda gitsin diye ..ama bunlar bile kendi aralarında farklı desenlere sahipdir ..sürücünün en başta bilmesi gereken hangi yolda ne lastiği kullanacağıdır ..lastikteki her yazının kendisine göre anlamı vardır tabi bide firmalar kendine göre guruplandırmışdır ağır arazi lastikleri mt diye gecer gibi ..jantlarda ise demir cok ağırdır aleminyum cok daha hafifdir gibi iç ofset dış ofset konuları vardır tabiki jantlarda göre amaça göre hizmet eder :smiley:)) en anlatılabilir kısa özü bu

:smiley:pek anlayamadım acıklamanızdan.
mt=ağır arazi lastigi (camur-buz-kar-kaya tırmanısı hangisi yoksa hepsimi?)
st=?
at=?
bu lastik isimleri sizin acıklamanız ile firmaların kendine gore gruplandırmasımıdır yoksa gercekden bu lastiklerin kendilerine gore bir sınıflandırması yani vasıflarımı varmıdır? size basit gelen bu sorular bence bu ise yeni baslayan her arkadasın kafasındaki soru isaretleridir ama bu soruları gundeme getiren bir baslık bulamadım bu baslık altında vaktiniz oldukca bizlere acıklama getirirseniz sevinirim yada bizlere gosterebileceginiz baska bir link varsa oradan arastıralım :smiley:
ornek: ofsetli jant konusu, demissinizki ic ofset dış ofset ama ben ofset derken sanki celik jant yada alimunyum jant gibi birsey dusunuyordum birde ic dıs diye birsey cıktı :smiley:
simdiden tesekkur ederim.
 

Ynt: arazi tipi lastikler

Lastik konusunda her türlü özellikleri bu forumda ince detaylarıyla çok tartışıldı. Konu başlıklarına bakarak öğrenmek istediğiniz bütün sorularınıza cevap bulabilirsiniz.


Selamlar,
 

Ynt: arazi tipi lastikler

Bakınız, bu sayfanın üst tarafındakı konu kutucuğuna off-set yazarsanız, veya ne soracaksanız onu yazarsanız , daha evvel paylaşılan bilgilere kolaylıkla ulaşabilirsiniz.


Selamlar,
 



Ynt: arazi tipi lastikler

Zakof' Alıntı:
Bakınız, bu sayfanın üst tarafındakı konu kutucuğuna off-set yazarsanız, veya ne soracaksanız onu yazarsanız , daha evvel paylaşılan bilgilere kolaylıkla ulaşabilirsiniz.


Selamlar,
sn zakof,
dediginiz gibi arama bolumunde yazdıgımız zaman bircok konu onumuze cıkıyor ve sayfalarca okuyarak bi sonuca ulasamıyoruz (ki cogunda ben okudukca kafam daha cok karıstı)caylaklar olarak, sonuc olarak isin pesini bırakıp bosverip bilgisiz kalıyoruz taki bir ortamda jeep kullanıyorsun ne lastik takıyorsun yada takmalısın gibi sorular ile karsılasana kadar niye cunku tartısan veya tartısılan konu uzadıkca uzuyor halbuki benim sordugum cevap istedigim konular kısa ve oz st=mt=at= lastikler nedir? siz off-set yazmıssınız ben ofset yazıyorum bu yazım hatasından bile alakasız konular onumuze cıkabiliyor :smiley:

bakarsanız levent bey bilir bir lsd konusu vardı aramadan baktım bircok konu cıktı niye cumlede lsd geciyor diye coguna girdim okudum kafam allak bullak oldu ama levent bey ve sina bey bir baslıkda bana bir acıklama yaptılar kendimce olayı cozebildim :smiley:
yani lutfen aramadan bakın bulursunuz diyip isin kolayına kacıp soru soran arkadasıda sanki hic arastırma yapmıyormus konumuna dusurup mahcup etmeyin bircok arkadas bu yuzden sormak istedigi soruları soramıyor bence niye cunku aramadan bak bulursun gibi cevap gelir endisesi ile ama bana diyorsanızki senin sorun da soru degil be kardesim o zaman sizde haklısınız derim :smiley:
saygılar.
 

Ynt: arazi tipi lastikler

tamam kısaca yazalım...

standart lastik zaten adı üstünde...
mt= çamur lastiği = arazi şartlarında kullanılan bir lastiktir...araziye hiç girmeyen biri için tamamen gereksizdir...kalın dişleri nedeniyle gürültü yapar asfaltta...ama bu kalın dişler çamurda tutunmanızı sağlar...hemen hemen bi çok markanın 4x4 araçlar için ürettiği mt lastik ebatları vardır...mesela isimlerini yazayım google dan fotolarına kendiniz bakın...goodyear wrangler----cooper stt---silverstone extreme 117----federal courega mt--- gibi...
özeti şudur arazi ağırlığınız yani aracınızı kullanım amacınızdaki öncelik arazi ise tercih edilir genelde yada şehir dışı yolculuk yapmayan kişiler tercih edilir...çünkü yüksek asfaltta süratlerde, yağmurda pek güvenli değillerdir...yakıtınızı arttırır, ses yapar...

at latik= all treain denen tüm koşulların lastiği diye geçer 4x4 ler için... ya ne yardan geçerim ne serden geçerim diyenler takabilir...ne arazide çok iyidir ne asfaltta çok iyidir...
yani standart lastikle arazide yürümeniz nerdeyse imkansız gibidir özellikle çamurulu yollarda, mt lastik asfaltta kötü dedik bu AT lastiklerde her koşulda aracınızı az çok kullanmanıza olanak verir...
mesela hafta içi günlük 40-100 km işe giden biri hafta sonu ufak çaplı çoluğu çocuğu arabaya doldurup piknik alanının biraz daha bakir olan üst taraflarına çıkmayı isteyenler takabilir gib ;)


bf goodridge at---goodyear wrangler at--cooper st---gibi googlen desenlere bakabilirsiniz...

st diye bi model yoktur...bazı özel mrkaların model desen kodudur sadece...
 

Ynt: arazi tipi lastikler

997799' Alıntı:
tamam kısaca yazalım...

standart lastik zaten adı üstünde...
mt= çamur lastiği = arazi şartlarında kullanılan bir lastiktir...araziye hiç girmeyen biri için tamamen gereksizdir...kalın dişleri nedeniyle gürültü yapar asfaltta...ama bu kalın dişler çamurda tutunmanızı sağlar...hemen hemen bi çok markanın 4x4 araçlar için ürettiği mt lastik ebatları vardır...mesela isimlerini yazayım google dan fotolarına kendiniz bakın...goodyear wrangler----cooper stt---silverstone extreme 117----federal courega mt--- gibi...
özeti şudur arazi ağırlığınız yani aracınızı kullanım amacınızdaki öncelik arazi ise tercih edilir genelde yada şehir dışı yolculuk yapmayan kişiler tercih edilir...çünkü yüksek asfaltta süratlerde, yağmurda pek güvenli değillerdir...yakıtınızı arttırır, ses yapar...

at latik= all treain denen tüm koşulların lastiği diye geçer 4x4 ler için... ya ne yardan geçerim ne serden geçerim diyenler takabilir...ne arazide çok iyidir ne asfaltta çok iyidir...
yani standart lastikle arazide yürümeniz nerdeyse imkansız gibidir özellikle çamurulu yollarda, mt lastik asfaltta kötü dedik bu AT lastiklerde her koşulda aracınızı az çok kullanmanıza olanak verir...
mesela hafta içi günlük 40-100 km işe giden biri hafta sonu ufak çaplı çoluğu çocuğu arabaya doldurup piknik alanının biraz daha bakir olan üst taraflarına çıkmayı isteyenler takabilir gib ;)


bf goodridge at---goodyear wrangler at--cooper st---gibi googlen desenlere bakabilirsiniz...

st diye bi model yoktur...bazı özel mrkaların model desen kodudur sadece...

nokta :smiley:
mt bana uymaz :smiley: ( su an)
at tam istedigim (simdilik)
st zaten yok benim uydurmam olmus hani forum dan okudugum kadarı ile :smiley:
verdiginiz linke bakıcam tesekkur ederim.

baslık sahibine yardımı olur sanırım.
 

Ynt: arazi tipi lastikler

bende lastık bf goodridge at hafta sonu ıncelersın ben cok memnunum bılıyorsun ıkı hafta o camura rahat rahat gırıp cıktı
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,843
Mesajlar
1,531,494
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
Bir öğretmen

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst