selam arkadaşlar ağırlığı 1800kg 2.9 95hp dizel 2400dd 191nm tork üreten ssang yong korando araç arazide özellikle dik rampada nasıl ilerler motor gücü yeni 1.3 dizellerle aynı olan araç nekadar başarılı olur.
kullanan bir arkadaşım asfaltta çok ağır olmasına rağmen arazide başarılı olduğunu söylemişti bir videosunu izlemiştim gayet güzel ilerliyordu turbo olmadığı için offroad da tercih sebebiymiş ama yakından izlemedim veya kullanmadım söylenenlerden biliyorum sadece
anladığım kadarıyla aracın tekerleklere verdiği güç ne oranda güçlü olursa olsun iyi bir lastik ve etkili tork dağılımı olmadan 500nm bile olsa faydası yok
şanzuman oranlarının ayarlanması aracın kalkış performansını ve son süratini belirler ancak 500Nm torkun faydasını göremeyiz demek yanlış olur, çok müthiş bir rakam bu, her lastiği en abuk sabuk şanzuman oranıyla bile rahat çevirir kanımca
Evet ben 510 nm torkla çok rahat hareket edebiliyorum diyebilirim....Lastik şart tabi...ama daha 1100 dd den itibaren torku hissetmek ve gücü tekerlere aktarmak büyük avantaj...
Sonuçta arazide düşük devirli geziyoruz ve düşük devirde yüksek torku ya yeni nesil dizel yada V8 veriyor...
işin aslı devir almadıkça V8 de yeterince tork veremez, benzinlilerin genel özelliğidir, max. tork 4000 devir civarında üretilir, dizel ise 1500-2000 civarı max. torka çıkar ve aynı değeri 4000 devire kadar korur
kesinlikle doğru. 190 nm tork bence 1.8 ton aracı güzelce çeker arazi koşullarında. ancak denildiği gibi normal kullanımda sanıyorumki perk performans beklememek lazım.
191 hp (142 kW)/ 260 ft.lbf (353 Nm) Bu beygir ve tork oranı nasıldır 2 tonluk bir araç için ve bu torku kaç bin devirde elde edebilirim bi fikri olan varmı araştırıyorum ama bulamadım henüz..
oldukça yüksek bir tork değeri, ya çok büyük bir motor yada turbo dizel. sanıyorumki alt devirlerde yeteri kadar tork veriyordur. benzinli ise 2000 devir civarı.