suyabatmaz
Zirve
Ynt: Baja Bug
Merhaba Umut Bey,
Bir uzman edasında kesinlikle değil fakat bildiğim kadarı ile açıklayayım
VW Baja'lar California çıkışlı benim bildiğim. Amerika'da halen yapılan Baja 1000 mil yarışları için modifiye edilmiş beetle'lar. Genel görüntüsü itibari ile çok sevildiği ve kullanım kolaylığı itibari ile şehir içi kullanımda da yaygın olarak kullanılıyor ve uygulanıyor. Uygulanıyor derken şunu kastediyorum: mevcut Beetle karoser üzerinde, standart kaportaya uygulanan kesim işlemleri - isteğe bağlı olarak: satın alınan ve orjinal karoser üzerine uygulanan ( aynı kaporta birleşim noktaları ölçülerinde ) çeşitli kaporta parçaları ile standart bir Beetle'ı Baja haline çevirmek mümkün.
VW Buggy'ler ise : Mevcut Beetle şasesi ve yürüyen aksamı üzerine; özel olarak imal edilmiş ve kendine has bir tasarımı olan, standart Beetle'dan tamamen farklı bir kupa konulması ile ortaya çıkmış ( Çıkış yeri yine California diye biliyorum ama emin değilim ) bir VW Beetle modeli ( Baja'lar yine Beetle görünüyor fakat Buggy'ler tamamen farklı görünüyor kupa itibari ile ).
Her ikisi de ( Baja ve Buggy ) off-road kullanıma uygunlar fakat: buggy'ler daha çok sayfiye yerleri ve kumsal kullanımı - Baja'lar ağır off-road kullanımlarda tercih ediliyorlar. En önemli sebep ise: Buggy'lerin karoser parçaları ( ki genelde tek başına kupadır, kapı - çamurluk vb. ek-ilave kaporta parçaları yoktur ve genelde tek kalıp fiber karoserdir. ) kırıldığında pahalıya tamir edilmesi. Baja'larda ise: standart VW Beetle kaporta parçaları ve/veya fiber ama tek başına kırılan parçanın değişmesine izin veren bir karoser yapısına sahip olmalarıdır ( mesela: sadece ön burun fiberi - standart burun ise: sadece ön bagaj kapağı veya tek kapı veya çift kapı...vb. müdahaleye açık olması - bu örnekler uygulamaya göre değişir tabi ).
Söylediklerimin tamamı, şahsi fikirlerimdir
Konu ile ilgili, bildiklerim üzerinden yorumlarımdır. Katalog veya fabrika bilgileri değildir 
Saygılar,
Barış
yavuz-çelikel' Alıntı:baja ile buggy arasındaki fark'ı açıklıyabilirmisiniz bana?
Merhaba Umut Bey,
Bir uzman edasında kesinlikle değil fakat bildiğim kadarı ile açıklayayım
VW Baja'lar California çıkışlı benim bildiğim. Amerika'da halen yapılan Baja 1000 mil yarışları için modifiye edilmiş beetle'lar. Genel görüntüsü itibari ile çok sevildiği ve kullanım kolaylığı itibari ile şehir içi kullanımda da yaygın olarak kullanılıyor ve uygulanıyor. Uygulanıyor derken şunu kastediyorum: mevcut Beetle karoser üzerinde, standart kaportaya uygulanan kesim işlemleri - isteğe bağlı olarak: satın alınan ve orjinal karoser üzerine uygulanan ( aynı kaporta birleşim noktaları ölçülerinde ) çeşitli kaporta parçaları ile standart bir Beetle'ı Baja haline çevirmek mümkün.
VW Buggy'ler ise : Mevcut Beetle şasesi ve yürüyen aksamı üzerine; özel olarak imal edilmiş ve kendine has bir tasarımı olan, standart Beetle'dan tamamen farklı bir kupa konulması ile ortaya çıkmış ( Çıkış yeri yine California diye biliyorum ama emin değilim ) bir VW Beetle modeli ( Baja'lar yine Beetle görünüyor fakat Buggy'ler tamamen farklı görünüyor kupa itibari ile ).
Her ikisi de ( Baja ve Buggy ) off-road kullanıma uygunlar fakat: buggy'ler daha çok sayfiye yerleri ve kumsal kullanımı - Baja'lar ağır off-road kullanımlarda tercih ediliyorlar. En önemli sebep ise: Buggy'lerin karoser parçaları ( ki genelde tek başına kupadır, kapı - çamurluk vb. ek-ilave kaporta parçaları yoktur ve genelde tek kalıp fiber karoserdir. ) kırıldığında pahalıya tamir edilmesi. Baja'larda ise: standart VW Beetle kaporta parçaları ve/veya fiber ama tek başına kırılan parçanın değişmesine izin veren bir karoser yapısına sahip olmalarıdır ( mesela: sadece ön burun fiberi - standart burun ise: sadece ön bagaj kapağı veya tek kapı veya çift kapı...vb. müdahaleye açık olması - bu örnekler uygulamaya göre değişir tabi ).
Söylediklerimin tamamı, şahsi fikirlerimdir
Saygılar,
Barış