Başkent Karavan Prime 400 İnceleme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan xenofx Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,656

xenofx

Ana Kamp
Mesajlar
87
Tepkime Puanı
19
Aralık 2024 de sipariş verdiğim başkent karavan modelini Nisan ayında teslim aldım.

Öncelikle firmanın tanıtım videosunu izlerseniz benim incelemem daha net anlaşılacaktır:,
Prime 400 Tanıtımı:
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uEp9lJuQ0f0


Henüz kamp yapmadım ama yeterince inceledim ve 1 gece de konakladım. İzlenimler şöyle.

Şasi ve yol tutuş:
Şasi oldukça düzgün görünüyor. Vidalı bükümlü sistem, alko knotttan farkı yok gibi tabi uzmanı değilim. Yol tutuşu veya gidişiyle ilgili bir sorun yaşamadım. Otoyolda temiz düzlüklerde ara ara 120 lere kadar çıktım problem yok. Genel olarak 80 le gidiyorum.

Kabuk:
CTP panel kabuk mevcut ve iç dış olarak silikonlaması bağlantıları oldukça düzgün görünüyor. Dıştan güzel bir şekil de verilmiş, avrupa karavanlara benzer görüntüsü var. Ciddi yağmurlar yağdı bir sorun görünmüyor henüz, fakat ön bagajla ilgili yağmur suyu alma sorunu var, ön bagajdaki dizel ısıtıcı dahil herşey ıslanıyor.

Yalıtım:
Kabuk CTP fakat ön tüplük alanının arkasında kalan ve karavanın iç ön kısmına denk alanda yalıtım yok. Sadece 1 cm ahşap malzeme var. ve bu alan 2metre kare. Daha doğrusu CTP panel ön camın alt hizasında bitiyor. Neden böyle yapmışlar bilmiyorum ama kış kampı için çok sorun yaşatır, soğuk bir yana, içerdeki nem doğrudan ö cam altından başlayan alana yapışıyor ve terleme yapıyor. Karavanın kalan %90 lık kısmında o harika yalıtım bu kısım sebebiyle yerle bir oluyor maalesef. Deneme amacıyla geçirdiğimiz gecede ısınam problemi olmadı fakat bu yalıtımsız alana yakın yattığımdan bir tarafım sıcakken diğer tarafım dondu, en büyük sıkıntı terleme yapması.

Mobilyalar:
Kavak kontra mobilyalar oldukça sağlam ve düzgün monte edilmiş görünüyor. Malum uzun süreli kullanmadık ama uzun vadede sorun çıkaracağını sanmıyorm. Her karavan kendine münhasır üretildiğinden kesimler sebebiyle kenar köşelerde bazen 4-5 mm lik boşluklar göze çarpıyor. Tüm kilitler tut çek plastik kilit. Dikkatli kullanılırsa sorun çıkaracak gibi durmuyorlar.

Camlar ve Tavan heki:
Camlar pleksi çift kat ve terleme yapmıyor. Tavan heki de yeterli, fanlı olsaymış daha da iyi olurmuş. Tuvalette pencere var fakat fanlı havalandırma şart gibi.

Su sistemi:
Sessiz çalışan hidrofor ve 100 litre su deposu var. Fakat bütün su boruları zemin altında dış kısımda ve yalıtımsız şekilde banyo mutfağa gidiyor. Kışın ilk gecede donar, sonraki günler susuz bırakır. Gri su atık sistemi gırtlak boru dediğimiz mavi borular ile tek bir noktada toplanıp arka taraftan çıkış ucu verilmiş.

Elektrik Sistemi:
En garip kısım burada, sistem sırasıyla şu şekilde işliyor: 12V Akü > Inverter > 220 den 12 ye düşürücü trafo > Ledler/Su pompası/Su ısıtıcı vesaire. Yani bu kısım çok garip, 12 yi 220 ye ordan tekrar 12 ye düşürmek sebebiyle %30 kayıp var. 200 ah akü var fakat %30 kayıp dolayısıyla 60ah uçup gidiyor, geriye 140ah akü kalıyor gibi düşünün, onunda yarısını kullanabiliyorsunuz yani sonuç olarak 70ah akü kullanımı kalıyor. Üretici bunun sebebini inverter herşeyi korusun, aküleri bitirmesin vesaire gibi düşünmüş ama başka çarelet üretilebilirdi.


Isıtma Soğutma Sistemi:
Ortam ısıtma için webesten dizel ısıtıcı var fakat ön tüplüğün(bagajın) tam ortasına yerleştirilmiş, tüplük neredeyse ölü durumda. Bu dizel ısıtıcıların termostat sistemi saçma sapan o yüzden araştırmalar sonucu en mantıklı kullanım olarak 2kw güce düşürerek fan hızınıda 10. seviyeden 1. seviyeye çekeren en düşükte sürekli çalıştırma yoluyla çözüyorsunuz. Diğer türlü ortam bir yanıyor bir donuyor.
Su ısıtma için 10 litre (12v) termosifon tarzı su ısıtıcı taktırdım. yaklaşık 2.5 saatte 75 derece su veriyor. Buda 36-37 derecelik yaklaşık 40-50 litre su alabileceğimiz anlamına geliyor. Fakat kablosu 2.5 luk olduğundan suyu ısıtamıyor, kablosunu değiştirecekler normalde 25 lik kablo takılması gerekiyor.
Ortam soğutma için klima yok.

Tuvalet banyo:
Tuvalet normalde portatif ama ben sabit dıştan kasetli istedim, berhimi ct2000 takmışlar gayet yeterli bir sistem. Lavabo çok küçük ve lavabo altı dolap haricinde başka bir dolap ayna askı yok. Pleksi buzlu camı var. Bu alana küçük bir havalandırma fanı takmak gerekecektir.

Destek ve Servis:
Üretici firmanın sahibi ve ustalarına ne söylediysem dönüş yaptılar ve bahsettiğim ısıtıcı elektrik sistemi, tüplüğün su alması gibi sorunları çözeceklerini ilettiler. Sadece yalıtım konusunda anlaşamadık onu da çözeceklerini düşünüyorum çünkü 2 metre yalıtımsız alan tüm karavanın yalıtımsız olması ile neredeyse aynı. Destek alabilmek önemli.

Bu karavanda neler yapılmış olsaydı dört dörtlük olurdu ?
1-) Su boruları dışardan da olsa yalıtımlı olsaydı veya iç kısımdan gitseydi.
2-) Elektrik sisteminde 220v olan cihazlar invertöre, diğerleri korumalı olarak doğrudan aküye bağlansaydı ve tam sinüs inverter kullanılsaydı.
3-) Ön bagaj alanındaki cihazlar daha planlı yerleştirilse ve oradaki alan kullanılabilir hale getirilseydi.

Çok basit bir planlama ile neredeyse maliyete etki etmeyecek 3 madde ile işler düzelebilirdi.

Sonuç : Bu benim ilk karavanım. Şunun farkındayım, ne kadar para o kadar köfte. Milyonluk avrupa karavanlar ile kıyaslamıyorum çok basit hatalardan/plansızlıktan kaynaklanan sorunlar (ki bence eksikleri tamamlansa harika olur) ama özellikle elektrik sistemi ve su sistemi ile ön bagajın yerleşimi noktasında ülkenin en çok satış yapan markasının basit hatalar yapması beni üzdü. Gerçekten fiyat performans olarak dört dörtlük bir ürün olacakken yarıda kalmış aceleye gelmiş bir üretimle ile ortaya çıkmış. Bu bildiklerimi alırken biliyor olsaydım arada kaldığım 1-2 marka model vardı diğerlerine yönelirdim açıkçası.

Son Söz: Her halukarda firmanın eksikleri gidereceğini ve tam anlamıyla güzel bir ürün çıkaracağını düşünüyorum, çünkü ilk defa orta seviye diyebileceğimiz prime modelini piyasaya sürüyorlar, fakat bu haliyle çok basit hatalar sebebiyle olmamış maalesef. Çok fazla markamız var, en çok satış yapan markanın artık basit standartları yakalaması ve uygun fiyatlı olarak satışlarına devam etmesi, yerelde köklü bir marka haline gelerek bizlerin düzgün karavanlara erişmesini sağlaması ve dünyaya da açılmasını isterim.



YALITIM SORUNU:
ön bagaj.jpg




ELEKTRİK SİSTEMİ:

elektrik ve dizel ısıtıcı.jpeg



DİZEL ISITICI BAGAJ ALANINI ÖLDÜRÜYOR.

dizel ısıtıcı alanı.jpg


YALITIMSIZ SU BORULARI:
SU BORULARI.jpg
 
Son düzenleme:







Bugün bakmaya gittim, bahsettiğim sorunları a dan z ye düzeltiyorlar.

Üretici servis desteğinin ne kadar önemli olduğu ortaya çıktı. Milyonluk arabalara bile servisler böyle destek vermiyor.

İşlemler tamamlanınca son halini tekrar paylaşacağım.
 


Yalıtımın olmadığı güneş ışığının doğrudan göründüğü yeri nasıl yapacaklarını merak ettim.. Kaportayı açacaklar mı..?? yoksa içeriden söküp bir iki strafor felan sıkıştırıp ışık sızmasını mı engelleyecekler..??

Ayrıca elektrik tesisatını hiç beğenmedim.. Yamuk yumuk şekilsiz çalışsın yeter mantığı ile yapılmış.. Avrupadaki karavan üreticileri böyle bir elektrik tesisatı yapar mı diye kendinize bir sorun bence.. Kablolar kanaldan taşmış görünüyor, bir incelik ve bütünlük yok..
 

Henüz foto çekemedim. ama sorunlar büyük ölçüde halledildi sadece test kısmı kaldı.

Öncelikle ön bagaj su almaya devam ediyor. Bagaj kapaklarını yeniden yapmışlar yeni bir kapak takılacak.

Dizel ısıtıcı yan bagaj bölümüne taşınmış çok çok iyi olmuş. Ön bagaj boş durumda.

Su tesisatı alttan komple yalıtılmış. Donma tehlikesi kalkmış.

Isıtıcı 75 dereceye kadar çıktığından çıkışına termostatik vana takıldı. Artık ayarlanan sıcaklıkta sabit akış oluyor. Yandım dondum derdi yok.

Yalıtımla ilgili sorunu motokaravanlarda da kullanılan yalıtım malzemesi ile çözdüler. Açıkta kalan kısımların tamamına bundan yapıştırıldı. Şu an ön bagaj dahil yalıtımlı durumda.

Elektrik tesisatı ile ilgili kablo değişimi yapıldı su ısıtıcı için. onun haricinde henüz invertere çözüm sunulmadı hala modifiye sinüs takılı. Bununla ilgili de tekrar görüşeceğim, çünkü laptop kullanamıyorum. 220v prizler var ama basit cihazlar için, tv laptop gibi hassas cihazlara uygun değil.

Servis hizmeti alamayanlar için çokça paylaşım görüyoruz sosyal medyada. Satılan malın arkasında durulması önemli, şu ana kadar evet sorunlar sebebiyle henüz kullanamadım zaten fırsatım da yoktu ama servis için hizmet alabiliyor olmak büyük bir artı.
 




Servis hizmeti alamayanlar için çokça paylaşım görüyoruz sosyal medyada. Satılan malın arkasında durulması önemli, şu ana kadar evet sorunlar sebebiyle henüz kullanamadım zaten fırsatım da yoktu ama servis için hizmet alabiliyor olmak büyük bir artı.


Üzüntüyle yazıyorum ki...Bİr çok Türk esnafının , sanayicisinin TERBİYESİZLİĞİ bu..
Malı satıncaya kadar kırk takla atılır, harika yalanlar sıralanır,
satıştan sonra, " KULLANIM HATASI" yalanı ile sıyrılmaya çalışılır..

Yıllar önce bir Alman arkadaşımın, çok ince bir iğnelemesini yazayım:

Türkiye'de ayakkabı boyacısı bile 3 yıl garanti veriyor ...!!

Güler misin, ağlar mısın !!!
 

Epey zaman oldu, karavanla 30 günlük bir karadeniz turu yaptık, yaklaşık 2500-3000 km yol.

Karavanı iç dış sitesinden görebilirsiniz. Bende ek olarak mover, dıştan kasetli tuvalet, city water ile su ısıtıcı var.

Yolculuk boyunca herhangi bir sorun yaşamadık. Kapı sinekliği bozulmuştu, ön kapağın su alması, kırık bir kulp, ocak vidaları gevşemesi vesaire gibi ıvır zıvır bir kaç şey için dönüş yolunda fabrikaya uğradık hepsini hallettiler. Gerçi ön kapak hala az da olsa su alıyor.

Karavanı kullanma amacımız konaklamaydı, bu ihtiyacımızı karşıladı, herhangi bir sorun yaşayıp gezip tozmak yerine karavanla uğraşmak zorunda kalmadık. Fakat biz kampçı değiliz, Bir yerde uzun süre içinde durmadık, Gündüz gezdik gece gelip yattık. Bu şekilde kullanıma göre özellikle eksik gördüğüm yönlere ait değerlendirmelerimi yazacağım, fakat tekrar söylüyorum yerli karavanlardaki sıkıntılar malum... bizim karavanımız tatilimizi bozacak bizi yolda bırakacak bir sorun yaşatmadı en önemlisi buydu, tabiri caizse çatır çatır gezdik geldik.

Oturma Düzeni:
Standart 2 kişilik yatak olabilen 4 kişilik masa oturma düzeni ile alt tarafı 2 kişilik oturma alanı olan ranza ve üstte katlanır ranza var. Ranzaları biz hep yatak olarak kullandık hiç masaya çevirmedik. 4 Kişilik oturma grubu ise sabah kahvaltı için akşam yatma için kur kaldır şeklinde oldu. Süngerler yüksek dans, alışık olduğumuz için çok sert olması bizi rahatsız etmedi.

Yalıtım:
Öğlen güneşinde dahi sıcaklık içeri vurmuyor, içinde rahatlıkla oturulur, yalıtım çok iyi, yalnız dış kısımdaki gri renkler çok koyu seçilmiş, dolayısıyla güneş vurunca soba etkisi yapıyor bu sıcaklığı o kısımlarda içeri veriyor. Keşke açık bir renk tercih edilseymiş.

Verimsiz elektrik sistemi ve Buzdolabı Havalandırması:
Verimsiz elektrik sisteminden bahsetmiştim malum, 2-3 gün haricinde elektrikte sorun yaşamadık, 2 ya da 3 gün kadar gece elektrik bitti, yani inverter ötüyor ve kendini kapatıyor, bu durumda buzdolabını kapattım, ışıklar ve hidrofor çalışmaya devam ediyordu sorun olmuyordu. Çok sıcak bir zamana denk geldik, gündüz sıcaklıkları 40 dereceleri buluyordu, dolap sürekli çalıştı ve elektrik yönünden bu sıkıntı oldu, çünkü havalandırma menfezi tam dolap motorunun önünde yani alt tarafta, sıcak hava yükseliyor fakat çıkacak yeri yok,üst tarafta ikinci bir menfez olmalıydı, çünkü her hâlükârda hava yükselirken akış oluşturarak içerden kenar boşluklardan da olsa havayı çekebilir ve yükseldiği yerde dışarı çıkardı. Ama tam tersi sistem söz konusu, alttaki menfezden dışardan hava girip yükseliyor fakat içerde çıkacak yer yok. Hem içeriyi ısıtıyor hem de o bölge alev gibi olduğundan dolap neredeyse sürekli çalışıyor.
Elektriğin bitme sebebi su ısıtıcı açıyor olmamız, 200 wattlık ısıtıcıyı sabah açıp ısınınca kapatmak lazım ama biz gece gelene kadar sürekli açık ve sürekli 75 derecede suyu tutmaya çalıştığından aküyü zorluyor. Bunun yanında 36v8a gücünde bisiklet pilini de şarj ediyoruz 2 günde bir. Bu sebeple 2-3 gün elektrik sıkıntısı oldu. İnvertörün modifiye sinüs olmasından bahsetmiştim, maalesef burada ucuza kaçılmış ama sorun çıkmadı.

Fansız Tavan Heki, Camsız üst kat ranzası.
4 köşede bolca cam olmasına rağmen 10 gün kadar yaprak kıpırdamadı ve bunaldık. Kastamonudan sonra geceleri de sıcak oldu, buraya kadar geceleri hava soğuyor rahat ediyorduk ama Kastamonu sonrası genellikle geceleri de sıcak oldu ve esinti de olmayınca 10 gün kadar baya sıcakladık. Tavan heki fanlı olsaydı fan yönünü dışarı doğru çevirirdik, en azından camlardan taze hava girip tavandan çıkardı yani bu işlem zaten doğal olarak oluyor ama fan olsaydı bu akışı 5-10 kat artırabilirdi. Tavan heki olmayan karavanları düşünemiyorum yükselen sıcak hava içeriyi hamam gibi yapar sanırım. Tavan heki olsa bile ikinci kat ranzasında pencere olmaması o kısımda sıcak hava birikmesine ve orada bulunan kişinin bunalmasına neden oluyor bu da bir eksik.

Tuvalet ve Su:
20 litrelik tuvalet 2 günde doluyor. Yine de önemli bir ihtiyaç çünkü kamp alanlarına hiç girmedik. Gece ve sabah ihtiyacımızı karşıladı. Dıştan kasetli olduğundan boşaltmak oldukça basit, benzincilerde ya da umumi tuvaletlerde bu işi halledebiliyorsunuz. Su almak için benzincilerin hepsi yardımcı oldu, genellikle benzin istasyonlarında doldurdum.

Banyo ve sıcak su:
100 litre ile 5 kişi banyo yapabildik, Aslında 5 litre bile 1 kişiye yeterli. Su ısıtıcı 10 litrelik wert marka elektrikli termosifon. 2 saatte 75 dereyece geliyor bu da 5 kişiye yaz sıcağında ılık su ile banyo yapmayı sağlıyor. Termosifon çıkışına termostatik vana taktırmıştım, dolayısıyla ayarlanan sabit sıcaklıkta su geliyor.

Mutfak:
Mutfak yeterli fakat ocak küçük, Kahvaltıyı her zaman karavanda yaptık, yemek ise 5-6 kere yaptık sorun burada ortaya çıkıyor zaten, iki gözlü ocak var fakat 26 cm lik tencere koysanız yanına başka bir kap koyamıyorsunuz. Bu yüzden ocağı bir dahaki sefere en azından iki tencere sığacak şekilde almak lazım. Bu sebeple yemek yapmak sıkıntı, 2 çeşit aynı anda pişemediğinden tek çeşitle idare ediyorsunuz.

Karavanı Parketme ve Toplama:
En usandığım nokta bu oldu, dediğim gibi biz kamp alanlarında kalmadık. en çok durduğumuz yerde 3 gün durduk. Muhtemelen gün içinde değiştirdiğimiz yerlerle beraber karavanı 30 kere kurup kaldırmışımdır. Parkederken önce pilot tekeri takıyorum, sonra araçtan ayırma, destek ayaklarını açıyorum ve teraziye almaya çalışıyorum. Eğer parkedilecek yer sıkıntılı ise moverı devreye alma ve devreden çıkarma işlemi de var. Toplarken yine aynı, mover, destek ayakları, araca bağlama ve pilot tekeri söküp ön tüplüğe koyma. Bu iş gerçekten hem sıkıyor hem yoruyor, çünkü kampçı değilim, bu işi en az 30 kere yapmışımdır. Özellikle pilot tekeri her seferinde sök tak tam bir eziyet. Bir daha karavan alırsam kesinlikle elektrikli destek ayağı alacağım ve pilot tekeri avrupa karavanlar gibi kuleli yani yukarı kalkınca şase altına sarkmayacak şekilde isteyeceğim.

Mover Gerekli mi:
Mover olmasaydı tamamen cinnet geçirebilirdim. 5 kişiyiz aileyiz ama bu park işini yapabilecek tek kişi benim,düz zeminde dahi karavanı sağa sola çekiştirme gerçekten güneş altında zor iş, bir kere yapmayı denedik ter içinde kaldık, dolayısıyla yanaşamadığım yerlerde mover ile hallettim işi. 3 ayrı noktada da mover kurtarıcı oldu. Sinop içinde navigasyon iki kere yokuş yola soktu, biri asfalttı ve geri salarak kurtardık, fakat diğer yokuş asfalt başlayıp stabiliziye döndü gece olduğundan farkedemedik, araç artık patinaja düşünce mecbur durduk, durduk ama araç durmadı 50 cm kaydık geri, ileri gitsen gitmez geri gelsen frene dokunduğun an kayıyorsun, yanımıza tek araç geldi o bile kaldı geri döndü, mover olmasaydı büyük sıkıntı yaşardık, aracı ayırdım ve karavanla aracı ayrı ayrı indirdim, moversiz sadece el freni ile karavanı rampada yerinden dahi oynatamazsınız, elinizden kayıp gider. Karadeniz köy yollarında karavanın giremeyeceği dönemeyeceği rampa yerler oldu yine buralarda da mover kullandık.

Klima ve jeneratör:
Klima olsaydı iyi olurdu, en azında 220v masaüstü vantilatör bile alsaydık ferahlatırdı esmeyen yerlerde. Bir dahaki karavanda kesinlikle otomatik devreye giren 12v jeneratör alacağım ve buna özel yalıtımlı yer yaptıracağım, voltaj düşünce otomatik devreye girecek, dolayısıyla klima ve diğer cihazlarda rahatlıkça çalışacak.

13" Jant Lastik:
Jant lastik küçük seçilmiş. Dolayısıyla şase 14"-15" jant lastiğe göre 10 cm kadar alçak kalıyor. Bu da hem moverin yere çok yakın olup bazı kötü yollarda sürtmesine hem de araca gereksiz bası yapmasına sebep. 10bin liraya 15" jant lastik takımı (knott) var sıfır olarak fakat değişiklik yapmayacağım, not ettim bu da bir sonraki karavana artık.

Sürüş:
Stabilizatör yok, hiç bir yolda en ufak bir şey hissetmedim. Karavanın alçak olup araca fazlaca basması mıdır yoksa normalimi budur bilemiyorum oldukça stabil bir sürüş oldu. Fakat 5.5 metre karavan ve 5 metre araç uzunluğu şehir içinde sıkıntı, özellikle karadenizde şehirler çok dar, 10.5 metre bir araçla dolaşmak sıkıntı olabiliyor.

Park yerlerimiz ve Güvenlik:
Genellikle cami önlerini tercih ettim, ihtiyaç konusunda rahat oluyor, gitmeden önce haritadan bakıyor önü geniş kimsenin gözüne batmayacak bir cami bulup geceyi orada geçiriyorduk. Hiç sorun yaşamadık, bizi farkeden cemaat neredeyse her zaman yardımcı olmaya çalıştı, hatta Ordu'da ısrarla caminin bahçesine aldılar bizi. Bunun haricinde karadeniz sahil yolu kenarı park ceplerinde kaldık ama yol gürültüsü oluyor bu durumda, parklar mesire alanları da var ama yine aynı gürültü problemi mevcut. Güvenlikle ilgili sıkıntımız olmadı yine de camlarımızı belirli bir saatten sonra yaz modunda kilitledim. Çeki oku için topuz kilit almıştım ama çoğu zaman takmayı unuttum diyebilirim, sanırım karavanın tümden çalınmasından ziyade içine hırsız girmesi riski daha yüksek bu sebeple içerde önemli bir eşya bırakmadık.

Motokaravan mı Çekme Karavan mı?
Daha önceki konularımda da bahsetmiştim. Motokaravan bize uygun değil, biz aracımızı ayırıp şehirde bir çok noktaya gidiyoruz, bazen aynı gün içinde 10 farklı yeri ziyaret ettiğimiz oluyor, bazen 50-100 km kadar iç kısımlara girip geri geliyoruz. Bu sebeple çekme karavan bize uygun olan seçim.

Sonuç:
Son olarak sıkıntı yaşamadan gezdik geldik, en önemli şey buydu. Başkent Karavan herhangi bir problemde elinden geldiğinde halletmeye çalışıyor, ek olarak keşke bazı şeyleri opsiyon olarak sunup anlatsalar, fanlı heki alın deseler mesela, ya da tam sinüs inverter tercih edebilirsiniz deseler, yada daha yüksek şase için 15" jant lastik ister misiniz deseler. Bunlar sonradan olacak işler değil çünkü olsa da gereksiz maliyet doğuyor. Sonuç olarak üreticiye teşekkür ediyorum, kendince belli bir standart yakalamış ve insanlar mağdur olmadan alıp kullanabiliyor.


Screenshot_2.jpg
Screenshot_1.jpg
Screenshot_5.jpg
Screenshot_4.jpg


Screenshot_3.jpg
 
Son düzenleme:


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,003
Kayıtlı Üye Sayımız
166,795
Kaydolan Son Üyemiz
tora2005

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst