Bazı T 3 Soruları ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan recep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 143
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 71,704
Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

Turboyu söktürmeden basıncını ölçtürün turbo yag basıyorsa egzozdan çıkması gerek kaput içinde bir kirlenme olmaması lazım,
enjektör cadyden ziyade B4 audi 80 lerin 1,9 motorlarındakini (1988-1994) bulmaya çalışın nispeten daha hesaplıdır,
yakıt için ekzozdan duman durumu nedir,avans ayarı nasıl avans ayarınız düzgünse motor sıcakken tek ve kısa marşta çalışması gerekir(avans ayarı motor stop etmişken pompa ekzantrik ve volant üzerindeki avans işaretlerinin hepsinin yerinde olması gerekir),
enjektörleriniz damlatma yapıyor olabilir buda yatak sarma pistonların delinmesi gibi sonuçlar dogurur
 

Etiketler
Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

yağ kaput içinde değil, egzost'tan savrulup bagaj kapağına lekeler yapıyor. Bus'ın arka dış kısmında belirgin bir kirlilik yaratıyor. önce bunu çözeceğim... Bayılmadıkça duman yok gibi.. Soğukken de sıcakken de tek marşta çalışıyor... avans ayarını açıkça bilmiyorum ne durumdadır... ama sorun varmış gibi de gelmiyor... siz sente'yi diyorsanız düzgün.. orda bir sorun yok.. Turboyu motor ustası mı ölçecek turbocu mu?

teşekkürler
 



Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..


Epey zaman oldu girmiyordum. Benim sorunlar çözüldü. Turbo bakıma gitti. Enjektör ayarı yaptırdım. Yağ atma sona erdi. Doğal olarak yağ eksilmesi de. Arka kaputta yağ lekeleri de... Turboda ses filan da yok. Gayet memnunum... Bir tık ile de çalışıyor.

Benzinliler nispeten daha kolay. Yağ nedir bilmiyorum ama benzinliler için 20W 50 olması lazım sanırım. Tam bilmiyorum.
 



Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

selam Recep,

Ben de yeni T3 aldim, benim götürdügüm usta (adnan usta), triger kayisi, v-kayisi degisimlerini yaparken bakip (su anda hatirlamadigim bir nedenle) bu aracta 20/50 yag kullanilmasi gerektigini söyledi.
(hatirlayamamam cok vahim oldu bu durumda.. Ama kendisi CEM50 nin de yazdigi gibi pompa ekzantrik ve volant üzerindeki avans işaretlerini kontrol edip takti).

Aracin ayarlarini nerede yaptirdin, sorabilir miyim?

Bir de CEM50, size nasil, nerede rastlayabilirim?

Benim aracim, hava sicakliklari 10 derecenin altina düstügünden beri sabahlari calistirirken ruhunu teslim ediyor.
Kizdirma bujlerinin yeni oldugunu söylemislerdi aliken, usta da teyid etti...

Ömer abi mazot pompasindan oldugunu söylüyo...
Bazilari kesin kizdirma bujisi diyor...
Okudugum yazilarda "tipik bir JX Turbo dizel sorunu " olarak geciyor ve enjeksiyon pompalari forumlar boyunca konusuluyor (bu arada -gizli bir hayrani oldugum- CEM50 nin yazdigi AUDI 1.9 parcalarinin takilmasini ilk defa okudum, performansi nasil etkiliyor acaba?)

Siz ne diyorsunuz acaba bu ise?


1.6 TD JX Motor T3
 

Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

Kızdırma bujisi her an bozulabilecek elektrikli bir ürün en güvenlisi kışa girerken yenilemek tanesi 7,5 8 liradan başlıyor 20 liraya kadar var,
ayarlarımı kendim yapıyorum,
ben ankaradayım,
20/50 yağ o motor için yaz ayları için bile kalın gelir muhtemelen motor sekmanlardan dolayı komprasör (20/50 yağ bunun için tavsiye edilmiş olabilir )kaçırıyor buda dizel motorun sogukta zor çalışmasına sebeptir,
1,9 audi enjektörlerini kütükleri ile degiştirseniz enjektör yapısı sebebi ile daha sessiz daha atak ve daha ekonomik bir kullanıma ulaşırsınız,
kışın kolay çalıştırma için deponuza 1 litreyi geçmemek üzere benzin koyup üstünü motorinle fulleyin (bu el kitabındada vurgulanmış bir uygulama)
mazot pompası sıcak çalıştırmalarda sorun çıkartıyorsa ilk akla gelen olmalı,
soguk çalıştırmada uzun süre duman atarak çalışıyorsa avans ayarınız bozuktur,
kızdırma bujilerini söküp dışarda konrol etmek gerekli veya yenilemek,
bilgim dahilinde sorularınızı yanıtlamaya çalışırım.
 

Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

Selam Cem, (ya da CEM50) Hizli yanitin icin tesekkürler...

Usanmadan herkezin dertlerine cevap verebildiginden, cenem düsük oldugundan ve ben de ankarali oldugumdan dolayi yüz bulup biraz basini agritacagim...

Aracin ruh hali:

Yazin aldigim arac, ilk marsta sorunsuz calisiyordu. Aldiktan 2 hafta sonra hava, mazot ve yag pompalarini, yagini (20/50), triger ve V-kayislarini degistirdim.
Bakim sirasinda (ki havalar sogumus ve soguk calistirmalar zorlasmisti zaten o ara) farkettik ki yag koyulan borudan hafif mavi bir duman ve gaza basildiginda eksozdan cikan mavimsi bir duman var.
Babalarimizin arabalarindan bildigimiz üzere bu "yag yakiyo demek" di... Ustanin aciklamasi CEM50 ninki gibi sekmanlardan kacirmasiydi...
Isin kötüsü 300.000 km civarinda olan (ki görünürde ve "duyunurda" herkesin "masallah" ve "bu motor elden gecmis abi dedigi) motorun kapali bir kutu oldugunu, sekman atmak icin acinca ne gibi problemler cika(bilecegini) söylemenin güc oldugunu anlatti usta uzun uzun...

Simdi anladigim kadariyla (her ihtimale karsi) kizdirma bujileri degisecek...
Eger bi degisiklik yoksa sekman attirlacak ve arkasindan da (yeniden degisecek yag filtresiyle beraber) 15/40 yag kullanilacak...
sicak calistirmada sorun olmadigi icin ilk etapta mazot pompasi kurcalanmayacak...

Buraya kadar dogru mu?

(bu arada sicak calistirmada hic bir sorun yok, bir kere calisip isindi mi - 8 saat birakmazsam bir kösede- iki defa "KIV KIV" yapip hemen calisiyor... Forumlari okuyup, yazdiklarinizi gördükce 2 "KIV KIV"in bile fazla oldugu kanisina kapilmaya basladim, bilmem dogru mu?)
(ayrica soguk calistirma sirasinda en az 3-4 defa 10 ar saniyelik mars basma, jikle ve pompalama sonunda egsozdan kapkara bi bulut atarak ve homurdanarak calisiyor, isindiktan sonra sorun yok)


Bir baska sorun ise (bi kere basladim, tutabilene askolsun...) aldiktan sonra (malesef alirken dikkat etmemistim) su eksiltme isigini yakmaya basladi namussuz...
Simdi bu da yerli yabanci her forumda yazilan, "hic bitmeyen" olarak tanitilan bir (su sogutmali) T3 sorunu olarak islenmis.
Aciklamasi da söyle " efendim, simdi bunun en büyük sorunu, Radyatör önde, motor 4 metre geride, ondan oluyo iste"...

E tabi benim aracta da olmasaydi sasrdim... keza basladi isik yakmaya...

(biraz masal gibi yaziyorum ki okumasi SIKICI olmasin)

Yine ayni usta bi göz atti, bakti radyatörün sol alt tarafindan hafif sizdiriyor. Ben pek inanmak istemedim aslinda 3 günde bir bu kadar kacakla bu kadar su eksiltmesine.
Sonra sirasiyla:

- yeni radyatör fiyati soruldu, brezilya mali 500 TL dendi (usta, "manyak misin 500 TL verme sakin radyatöre" dedi
- (Günahini almiyim) yine ayni usta "bu radyatörler plastik, tamir olmaz degisir" dedi (bu da bi baska muamma, bana radyatör kakalamaya kalksa "500 TL verilmez" demezdi herhalde)
- Ocak basinda (restoran degil, mevsim) hic olmadigini tahmin ettigim (ve yanilmadigim) radyatör suyuna ANTIFIZ koyma islemi sirasinda, benzinci arkadas (sagolsun) "cürük/pas" var mi diye ölctü, "olsaydi ANTIFRIZ koyma patlatir" derdim dedi.
Olmadigini görünce de Havasini alip antifirzi ekledik... Hatta ön tarafi acip radyatöre baktigimizda 2. bir sizma da fark ettik.
- ama o gün bu gündür o "isigi" bi daha yakmadi...


buraya kadar ki kisim hikayeden ibaretti... simdi sorular:

- Sicak calistirmada sorun olmayan (bakiniz "KIV KIV" ikilemi) bu motorun derdini anlayabiliyor musun(uz)?
- Arkin'in da söyledigi (gösterdigi) giibi, JIKLE'nin rolü HER CALISTIRMADA bu kadar büyük mü?
- Yukarida 20/50 den 15/40 a gecis teorisi doru mu? (sekman yapildiktan sonra)
- Bu islemler icin istanbulda tavsiye ettiginiz, bildiginiz bir yer/usta/servis var mi?
- Radyatörün öneminin farkindayim. Sizce sagda solda satilan, radyatöre koyulup da kacak deligi sivadigi söylenen sivilari koymanin bi alemi var mi, yoksa hakikaten radyatör yenilenecek mi? (ki eger o sivi konulacaksa nerden ekleyecegiz- cünki havasini almak icin acilan o ufacik tipasindan birsey koymak imkansiz, motorun yanindaki suya katmanin da gereksiz olacagi söylendi)...
- T3 lere orijinal parca temini, (go-westy.com ve benzeri yabanci sitelerin yaninda) Türkiye'den de mümkün mü? (ayni parca sorusu tabii ki 1,9 AUDI enjektörleri ve kütükleri icin de gecerli, ki bunlarin temininin Istanbul'da sorun olmayacagini zannediyorum)
- Kisin "Full mazot+1 l. Benzin" cözümü Almanya'nin eksi 20 lik soguklari icin bir cözüm mü sadece? yoksa yukardaki olasiliklari degerlendirmeden mazota benzin katmam araca ne kadar fayda saglayacaktir acaba?


daha aklima gelen sorular icin biraz cenemi tutuyorum...

Simdiden cevaplar icin tesekkürler...
 

Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

Dizel araclarda 20/50 yağ kullanıyorlar.. Benim Küheylanada aynısını koyuyorlar... Ben Şenol ustanın yalancısıyım... :smiley:
Sızdırma işini hemen hallet, yoksa hava yapınca havalar biraz ısınınca contanı eline alırısın :smiley:))))
Bu işleride cok abartma...altı üstü 20-30 senelik arabalar kullanıyoruz :smiley:))))))
Hararete dikkat et yeter :smiley:)))))
sevgiler.....
 

Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

Merhaba;

Doğrusu bu yazılanları okudukça T3'ler ve sahipleri için üzülüyorum. Neden bir türlü "doğru cevapları" bulamıyoruz diye hayıflanır oldum. Altan içinde benzer şeyleri buluştuğumuzda gördüm. Pazar günü yaptığımız kahvaltıda aradıığı sorulara cevap bulamamanın sıkıntısı yüzünden belli oluyordu. Benzer durum benim içinde geçerli. Daha araçlarımıza koyacağımız yağ'ın bile ne olacağını bilmiyoruz. Şahin'e biniyor olsak bu kadar sıkıntı çekmeyiz :smiley:

Yeni bir T3 sahibi olarak "elimde bir el bombası ile dolaşıyorum" duygusuna kapılır oldum. Trafiğe bile çıkmaktan korkuyorum - birisi gelir çarpar diye. Örneğin bugün Arkın - sağolsun - orjinal bir iç lambası bulabildi diye öyle sevinmişti ki, beni arayıp lambaların iki tanesini yedeğe çekmemi tavsiye etti. Nedir bu böyle ?

Bir toplaşsak, paylaşsak, birbirimize destek olsak, T3'leri yaşatsak ??

T2'ler bile bizden daha iyi durumda.

Sevgi ve saygılarımla
 



Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

Ben 20/50 ile 15.000 km yol yaptım :smiley: rahat olun arkadaşlar....walla bukadar kasmayın...ne demekye oyle elimde bomba falan taşıyorum demek...demeyin boyle yerin kulağı var...yapıveriler bir kazı mazallah..... :smiley:)))
 

Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

altannn' Alıntı:
Selam Cem, (ya da CEM50) Hizli yanitin icin tesekkürler...

Usanmadan herkezin dertlerine cevap verebildiginden, cenem düsük oldugundan ve ben de ankarali oldugumdan dolayi yüz bulup biraz basini agritacagim...

Aracin ruh hali:

Yazin aldigim arac, ilk marsta sorunsuz calisiyordu. Aldiktan 2 hafta sonra hava, mazot ve yag pompalarini, yagini (20/50), triger ve V-kayislarini degistirdim.
Bakim sirasinda (ki havalar sogumus ve soguk calistirmalar zorlasmisti zaten o ara) farkettik ki yag koyulan borudan hafif mavi bir duman ve gaza basildiginda eksozdan cikan mavimsi bir duman var.
Babalarimizin arabalarindan bildigimiz üzere bu "yag yakiyo demek" di... Ustanin aciklamasi CEM50 ninki gibi sekmanlardan kacirmasiydi...
Isin kötüsü 300.000 km civarinda olan (ki görünürde ve "duyunurda" herkesin "masallah" ve "bu motor elden gecmis abi dedigi) motorun kapali bir kutu oldugunu, sekman atmak icin acinca ne gibi problemler cika(bilecegini) söylemenin güc oldugunu anlatti usta uzun uzun...

Simdi anladigim kadariyla (her ihtimale karsi) kizdirma bujileri degisecek...
Eger bi degisiklik yoksa sekman attirlacak ve arkasindan da (yeniden degisecek yag filtresiyle beraber) 15/40 yag kullanilacak...
sicak calistirmada sorun olmadigi icin ilk etapta mazot pompasi kurcalanmayacak...

Buraya kadar dogru mu?

(bu arada sicak calistirmada hic bir sorun yok, bir kere calisip isindi mi - 8 saat birakmazsam bir kösede- iki defa "KIV KIV" yapip hemen calisiyor... Forumlari okuyup, yazdiklarinizi gördükce 2 "KIV KIV"in bile fazla oldugu kanisina kapilmaya basladim, bilmem dogru mu?)
(ayrica soguk calistirma sirasinda en az 3-4 defa 10 ar saniyelik mars basma, jikle ve pompalama sonunda egsozdan kapkara bi bulut atarak ve homurdanarak calisiyor, isindiktan sonra sorun yok)


Bir baska sorun ise (bi kere basladim, tutabilene askolsun...) aldiktan sonra (malesef alirken dikkat etmemistim) su eksiltme isigini yakmaya basladi namussuz...
Simdi bu da yerli yabanci her forumda yazilan, "hic bitmeyen" olarak tanitilan bir (su sogutmali) T3 sorunu olarak islenmis.
Aciklamasi da söyle " efendim, simdi bunun en büyük sorunu, Radyatör önde, motor 4 metre geride, ondan oluyo iste"...

E tabi benim aracta da olmasaydi sasrdim... keza basladi isik yakmaya...

(biraz masal gibi yaziyorum ki okumasi SIKICI olmasin)

Yine ayni usta bi göz atti, bakti radyatörün sol alt tarafindan hafif sizdiriyor. Ben pek inanmak istemedim aslinda 3 günde bir bu kadar kacakla bu kadar su eksiltmesine.
Sonra sirasiyla:

- yeni radyatör fiyati soruldu, brezilya mali 500 TL dendi (usta, "manyak misin 500 TL verme sakin radyatöre" dedi
- (Günahini almiyim) yine ayni usta "bu radyatörler plastik, tamir olmaz degisir" dedi (bu da bi baska muamma, bana radyatör kakalamaya kalksa "500 TL verilmez" demezdi herhalde)
- Ocak basinda (restoran degil, mevsim) hic olmadigini tahmin ettigim (ve yanilmadigim) radyatör suyuna ANTIFIZ koyma islemi sirasinda, benzinci arkadas (sagolsun) "cürük/pas" var mi diye ölctü, "olsaydi ANTIFRIZ koyma patlatir" derdim dedi.
Olmadigini görünce de Havasini alip antifirzi ekledik... Hatta ön tarafi acip radyatöre baktigimizda 2. bir sizma da fark ettik.
- ama o gün bu gündür o "isigi" bi daha yakmadi...


buraya kadar ki kisim hikayeden ibaretti... simdi sorular:

- Sicak calistirmada sorun olmayan (bakiniz "KIV KIV" ikilemi) bu motorun derdini anlayabiliyor musun(uz)?
- Arkin'in da söyledigi (gösterdigi) giibi, JIKLE'nin rolü HER CALISTIRMADA bu kadar büyük mü?
- Yukarida 20/50 den 15/40 a gecis teorisi doru mu? (sekman yapildiktan sonra)
- Bu islemler icin istanbulda tavsiye ettiginiz, bildiginiz bir yer/usta/servis var mi?
- Radyatörün öneminin farkindayim. Sizce sagda solda satilan, radyatöre koyulup da kacak deligi sivadigi söylenen sivilari koymanin bi alemi var mi, yoksa hakikaten radyatör yenilenecek mi? (ki eger o sivi konulacaksa nerden ekleyecegiz- cünki havasini almak icin acilan o ufacik tipasindan birsey koymak imkansiz, motorun yanindaki suya katmanin da gereksiz olacagi söylendi)...
- T3 lere orijinal parca temini, (go-westy.com ve benzeri yabanci sitelerin yaninda) Türkiye'den de mümkün mü? (ayni parca sorusu tabii ki 1,9 AUDI enjektörleri ve kütükleri icin de gecerli, ki bunlarin temininin Istanbul'da sorun olmayacagini zannediyorum)
- Kisin "Full mazot+1 l. Benzin" cözümü Almanya'nin eksi 20 lik soguklari icin bir cözüm mü sadece? yoksa yukardaki olasiliklari degerlendirmeden mazota benzin katmam araca ne kadar fayda saglayacaktir acaba?


daha aklima gelen sorular icin biraz cenemi tutuyorum...

Simdiden cevaplar icin tesekkürler...

Aracınız komprasör kaçagından zor çalışıyor bu motorlar 20/1 22/1 gibi sıkıştırma ile çalıştıkları için komprasör kaçagı özellikle soguk havalarda sıkıntı oluyor bunu görmenin en kolay yolu motor sıcakken külbütör yani üst siyah sac kapaga giren hortumu sökün motor çalışırken duman veriyorsa motor sekman vs için adaydır kızdırmaları kontrol edin öyle degiştirin bence
hararet göstergesindeki ışıga gelince motor üzerinde ve sogutma hattında 5 veya 6 tane ölçüm noktası var bunlardan biri elektrik baglantısını kesse ışık gene yanıyor ben 84 model olan T 3 ümde ışıgı bir türlü söndürememiştim sebebide plastik kazanın birini usta geçinen bir arkadaş bakır olanı ile degiştirmiş ancak yamalı bohça gibi idi hollanda malı bir delik tıkayıcı ile sorunu içten yani sogutma suyuna karıştıarak çözmüştüm
radyatörün üstündeki tapa su ilavesi için degil sistemdeki en tepe nokta oldugundan hava alma tapasıdır radyatör için 500 büyük bir rakkam
 

Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

osak' Alıntı:
Ben 20/50 ile 15.000 km yol yaptım :smiley: rahat olun arkadaşlar....walla bukadar kasmayın...ne demekye oyle elimde bomba falan taşıyorum demek...demeyin boyle yerin kulağı var...yapıveriler bir kazı mazallah..... :smiley:)))
20/50 motor için degil ancak turbo için ilk çalıştırmada 15/40 göre daha kalın oldugundan turbo yataklarını daha az yaglamaya yol açarak uzun vadede turbo sıkıntısı çıkartıyor,
birde lifterlerin doldurma ve boşaltma delikleri yag ömrünün sonuna yaklaşırken tıkanmaya başlıyor yeni yagdada 200 300 km sonra açılmaya başlıyor bu aralıkta lifterler az yaglandıkları için sesli çalışıyor
ne yazıkki piyasada az bulunan ve kıymeti sadece meraklıları tarafından bilinen araçlarla trafikte dolaşmak her zaman sıkıntılı oluyor
 

Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

bu arada sicak calistirmada hic bir sorun yok, bir kere calisip isindi mi - 8 saat birakmazsam bir kösede- iki defa "KIV KIV" yapip hemen calisiyor... Forumlari okuyup, yazdiklarinizi gördükce 2 "KIV KIV"in bile fazla oldugu kanisina kapilmaya basladim, bilmem dogru mu?)
(ayrica soguk calistirma sirasinda en az 3-4 defa 10 ar saniyelik mars basma, jikle ve pompalama sonunda egsozdan kapkara bi bulut atarak ve homurdanarak calisiyor, isindiktan sonra sorun yok)

jigle istanbul ve ankara için kışın en soguklarda bile gereksiz dizel aracı benzinli gibi çalıştırırken gaz pedalını pompalamak hele birde jigle çekili ise iyice zorlaştırır
 

Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

Benim aracımda ilk eskişehirde kastı. Çalışmakta zorlandı. Sonra Baktıkki 1 kızdırma sağlam ve 2 derece hava sıçaklığı normal.
Değiştirdim sorun kalmadı. Ama denedim jikle cekip marş basarsam daha çabuk alıyor. Kıv Kıv yerine Kıw da alıyor :D
Bulduğum parçayı herkese telefon acıp söyledim. Paylaşmak güzel . Paylaştıkça işimiz kolaylaşır.
Yarın Muayeneye gireceğim. Plam proje tamam artık hayırlısı.
 



Ynt: Bazı T 3 Soruları ?..

Cevaplar icin herkese tesekkürler...

Metin bana demin benim aracin gümrükdeki halinin fotografini yollamis...

altancar.jpg


Merak edip www.tasis.gov.tr dan "bakalim daha neler var" diye bakinca asagidaki dilberi gördüm.
Ihale bedeli 4.280 TL.
Okuduklarima göre (bu paraya alindigi varsailsa bile) en az 10.000 TL ye cikacak bir arac...
Tabi herkes gümrükten öyle kola arac cekemiyo "sana yedirmezler" diyolar genelde...


54739608.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,027
Mesajlar
1,527,435
Kayıtlı Üye Sayımız
166,771
Kaydolan Son Üyemiz
dralpk

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst