Ben de Vitaralı oldum.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan silversmoke Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,007

silversmoke

Yeni Üye
Mesajlar
9
Tepkime Puanı
0
Yer
İstanbul
Öncelikle herkese merhaba, ismim Ümit, bu foruma yazdığım ilk mesaj. Ben de artık bir Vitara sahibiyim. 2006 Grand Vitara 2.0 JLX-AL Otomatik Benzinli. Aracım 94.000 km de, önceki sahibi 86.000 de bakım yaptırmış. Gayet temiz gözüken ve güzel giden bir araç. Aldıktan sonra fikir edinmek için forumları okumaya başladım. Benzin sarfiyatı gerçekten fazla gözüküyor ama bu heybete değer. Forumlardan öğrendiğim kadarıyla en çok övgüyle söz edilen yetkili servis Özdoğan. Bu bilgiyi alınca telefon açıp bakımla ilgili kendilerinden bilgi istedim. Aracın bakımının durumuna göre 300 - 500 TL arasında olacağını söylediler. Her 15.000 km'de bir bakım yapılmalı dediler. Ayrıca triger zincirinin her 100.000 km de değişmesi gerektiğini ve eğer bilyeler zarar görmemişse bu işlemin 1.000 TL olacağını ama artabileceğini söylediler. Fikir almak için aracın daha önce bakımlarının yapıldığı Bostancı Yıldırım'ı aradım. Onlar da genel bakımın yeterli olacağını ve bu bakımın 500 TL civarında tutacağını söylediler. Her 10.000 km'de bir bakım yapılmalı dediler. Triger zincirini sorduğumdaysa rutin olarak değişmesinin gerekmediğini, durumu iyiyse kullanılabileceğini söylediler. Değişirse ne kadar tutar dedim. 2500 TL fiyat verdiler.

Açıkçası bu tutarsızlık kafamı karıştırdı. Ben de buradaki tecrübeli arkadaşlara danışmak istedim. Fikirlerinizi bekliyorum.
 

Etiketler
Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

silversmoke' Alıntı:
Öncelikle herkese merhaba, ismim Ümit, bu foruma yazdığım ilk mesaj. Ben de artık bir Vitara sahibiyim. 2006 Grand Vitara 2.0 JLX-AL Otomatik Benzinli. Aracım 94.000 km de, önceki sahibi 86.000 de bakım yaptırmış. Gayet temiz gözüken ve güzel giden bir araç. Aldıktan sonra fikir edinmek için forumları okumaya başladım. Benzin sarfiyatı gerçekten fazla gözüküyor ama bu heybete değer. Forumlardan öğrendiğim kadarıyla en çok övgüyle söz edilen yetkili servis Özdoğan. Bu bilgiyi alınca telefon açıp bakımla ilgili kendilerinden bilgi istedim. Aracın bakımının durumuna göre 300 - 500 TL arasında olacağını söylediler. Her 15.000 km'de bir bakım yapılmalı dediler. Ayrıca triger zincirinin her 100.000 km de değişmesi gerektiğini ve eğer bilyeler zarar görmemişse bu işlemin 1.000 TL olacağını ama artabileceğini söylediler. Fikir almak için aracın daha önce bakımlarının yapıldığı Bostancı Yıldırım'ı aradım. Onlar da genel bakımın yeterli olacağını ve bu bakımın 500 TL civarında tutacağını söylediler. Her 10.000 km'de bir bakım yapılmalı dediler. Triger zincirini sorduğumdaysa rutin olarak değişmesinin gerekmediğini, durumu iyiyse kullanılabileceğini söylediler. Değişirse ne kadar tutar dedim. 2500 TL fiyat verdiler.

Açıkçası bu tutarsızlık kafamı karıştırdı. Ben de buradaki tecrübeli arkadaşlara danışmak istedim. Fikirlerinizi bekliyorum.
Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.
İstanbul'daki arkadaşların servis konusundaki gözdesi Suzuki Aksiyon'dur.
 

Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

Aracınız hayırlı olsun. Bir hatırlatma, aracınız sadece vitara değil, en grandından vitaradır ;)
 

Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

İyi dileklerinize teşekkür ederim. Araç gerçekten de GRAND, hele ki benim gibi Tempra'dan inip Grand'a bindiyseniz heybeti ve gücü hissediyorsunuz. Şimdilik benim için tek kötü yanı çok yakması. LPG takıp arabaya müdahale etmek istemiyorum ayrıca bagaj da benim için önemli. Yakıt tasarrufu için önerilerinize açığım.
 

Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

İyi günler
Ümit bey
Aracınızı iyi ve mutlu günlerde kullanmanız dileğiyle
Saygılar
Batuhan
 




Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

veteriner' Alıntı:
Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.
İstanbul'daki arkadaşların servis konusundaki gözdesi Suzuki Aksiyon'dur.

Selam aracınız hayırlı olsun suzuki iyi bir seçim olmuş eğer aracınız garanti dışındaysa maslak 2inci kısım suzuki aksiyon murat usta 10 numaradır her alanda yardımcı olur sizi üzmez ;) ;)
 

Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

Ben Vitara JLX aracımı alalı 6. yıl bitmek üzere ve 180 bin km'dir benzinle biniyorum, kişiye özel diyebileceğimiz sebeplerle böyle binmeye de devam ediyorum.
Yakıt tasarrufuna yönelik kullanımla parasal olarak LPG lia raçların tüketimine yakın bir benzin tüketimim var.
Siz de bu şekilde kullanarak minimum tüketim yakalatyabilrsiniz, motor hacmi, gücü, ağırlığı vs.... farklı araçlar olsa da temel kriterlere dikkat ederek siz de aracınızda minimum tüketim yaklayabilirsiniz.
Fakat ön şart aceleniz olmayacak, hızla işiniz olmayacak. Bu sayede aracınızda yakıt tasarrufu yanında fren , debriyaj vs.... bir ço parça ömrü uzun olduğu gibi kaza riski de minimize edilmiş olur. Tabi ki bu teknikler off road'da geçerli değil, o zaman kavgada yumruk sayılmaz deyip Allah ne verdiyse veriyoruz coşkuyu, ortalama tüketim 80 lt /100 km ye bile çıkabiliyor benim 1.6 araçta.
Sakin kullanımın yanında aracın bakımlı olması ve orjinalde yol bilgisayarı yoksa bile sonradan takılması çok önemli.

Forumda başka bir başlıkta yakıt tüketimi ile ilgili yazdıklarımı, o başlığı görmemiş olabileceğinizden buraya kopyalıyorum.
Benim araç 2000 md, 1.6 JLX Benzinli, 2.5 inch Yükseltme Kiti ve 235-75-15 AT sınıf lastik var.
Başka bir modifiye yok.
Bu araçlarda yakıt tüketim verisi orjinal 195-80-15 lastikleri ile şehir dışı 6.5 lt/100 km'dir.
Benim araç şu an mevcut lastik ve yükseltme ile, sakin sürmek şartıyla GPS navigasyon cihazının ölçtüğü km'ye göre yapılan hesapta şehir dışı güzergahtaki yol dümdüzse 5 lt/100 km, kısmi rampalar varsa 6-7 lt/100 km, tamamen yokuşyukarı bir güzergahsa 8 lt/100 km tüketiyor. (tüketimi aracıma sonradan taktırdığım yol bilgisayarıyla ve her depo bitiminde aynı pompadan ağzına kadar fulleyerek hassas şekilde ölçerim)
Hızlı ve agresif sürüşle tüketim %20-30 civarı daha artar.
ARAÇ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Buji ve buji kablolarını kontrol ettiriniz. Genelde titreme, silkeleme tarzı belirtileri olur. Sorun varsa ateşleme düzgün olmayacağından yakıt tüketimini artırır.
2-Hava filtresini kontrol ettirin, kirli ise yakıt tüketimini artırır.
3- Kaliteli bilindik marka yakıt kullanın.
4- Termostat tam arızalı olmasa bile dört dörtlük çalışmıyorsa araç geç ısınıp kolay soğuyacağından yakıt tüketimini arttırır. En iyisi orjinali ile değiştirin.
5- Kalitesiz, yetersiz oranda antifriz, saf su yerine çeşme suyu kullanılması tıkalı- kirli radyatör, kalorifer peteği ve hortumlar ısı transferini zorlaştıracağından aracın ısınma-soğuma durumunu etkileyerek yakıt tüketimini arttırır.
6- Kalın motor yağı kullanımı özellikle motor soğukken iç sürtünmeyi arttıracağından yakıt tüketimini arttırır.
7-Diferansiyel ve şanzıman yağlarının kalın olması aynen motordaki gibi soğukta iç sürtünme fazla olacağından yakıt tüketimini arttırır. Orjinal yağ 75W-90 dır.
8- MT veya Kış lastikleri marka, desen, hammadddeye göre %10'a kadar yakıt tüketimini artırabildiği söylenmektedir.
9- Ateşleme-avans-subap ayarlarının düzgün olmaması yakıt tüketimini artırır.
10- Yıpranmış debriyaj balatası aracın çekişini düşürüp yakıt tüketimini arttırır.
11- Normalde 3 bar basınçla çalışması gereken benzin pompası tamamen bozulmayıp aracın çalışması için gereken minimum basınç olan 2 bar civarına düşmüşse sürücüye araç gitmiyor hissi verip gaza daha fazla basmasına sebep olarak dolaylı şekilde yakıt tüketimini arttırabilir.
12- Oksijen sensörü, hava debimetre, MAF-MAP- TPS-IAT sensörleri gibi ECU nun yakıt püskürtmede ölçü aldığı parametreleri etkileyen elektronik arızalar, yakıt tüketimini artırır. Bu tip sorunlarda genelde arıza ışığı yanmakla beraber nadiren de olsa arıza olduğu halde ışığı yakmayabilir. Aracı OBD cihazına bağlatarak varsa hata kodunu okutunuz.
13- Kirlenmiş gaz kelebeği /boğaz kelebeği yakıt tüketimini arttırır. Mümkünse manifoldla birlikte temizletin.
14- Tıkalı benzin filtresi de yakıt tüketimini arttırır.
15- Tıkalı katalizör de yakıt tüketimini artırır. İptal ettirmeniz faydalı olabilir.
16- Port bagaj, karter koruma, demir tamponlar gibi aero dinamik yapıyı bozan ve ağırlık yapan her şey yakıt tüketimini arttırır.
17- İçine toz, balata tozları birikmiş frenler yağışlı havalarda veya su geçişlerinde içine su alırsa tozlar çamura dönüşüp her fren basmada yapışmaya sebep olur, freni bırakıp gaza bastığınızda bu yapışma ayrılana kadar kısa süreli de olsa zorlanma ile yakıt tüketimini arttırabilir. Kampanaları söküp içlerini temizletip gerekirse tornalatın.
18- Enjektörler test edilip gerekiyorsa ultrasonik cihazla temizlenmeli veya değiştirilmeli.
SÜRÜŞ STİLİ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Motoru ısıtmak için bekleme beklememe konusu ihtilaflı ve karmaşık. Ama genel eğilim ısıtmadan yürüyüp düşük devirde sürerek yolda ısıtmak.
2-Mümkün olan en çabuk şekilde, mümkün olan en üst vitese çıkıp aracın titremeden gidebildiği en alt devirde sürün.
Mesela benzinli JLX de şehir içinde düz yolda 5. vites 1500-1800 rpm 40-50 km/s hız civarı araç titremeden yürüyor ve bu sırada tüketim yol bilgisayarında 4-5 lt/100 km civarı oluyor.
3- Ayağınızı gazda sabit tutmaya çalışın, hızı korumaya çalışmayın. Mesela tatlı bir rampa geldi, araç biraz yavaşlayarak da olsa o viteste rampayı tamamlayabilecekse gazı yükseltmeden sabit çıkın. Aynı şekilde acil bir durum yoksa hızlanırkende aniden köklemeden ağırca hızlanın.
4-Çok dik rampalarda 3500, orta dikliklerde 2500-3000, düzde 1500-1800 devir civarı gitmek en az yakıtı sağlar.
5-Hız olarak yolun durumuna göre 60-90 arası en az yakıtı sağlar.
6- Şehir içinde trafiğin ilerisine bakarak yavaşlamak gerektiğinde duruma göre ilk planda ayağı gazdan çekip yüksek viteste ilerlemek, olmazsa boşa almak son çare freni kullanmak en az yakıtı sağlar.
6- İnişlerde araç 1800 devire yakın gidebiliyorsa 5. viteste gaza basmadan inmek, araç gaza basılmayınca sürekli yavaşlama veya 1500 devir altına düşme eğilimindeyse motor da sıcaksa boşa almak en az tüketimi sağlar.
Yokuş aşağı inerken motor ısısı yeterliyse (70 derece civarı yani göstergede alt çizgiyi birkaç mm geçmiş ) devir de 1800 ve üzerindeyse 5. viteste ayak gazdan çekilirse cut-off devreye girer, araç yakıt püskürtmeyi durdurur, tüketim 0 olur. Devir azalırsa araç tekrar yakıt püskürtmeye başlayacağından meyil müsaitse bir alt vitese alıp deviri yükselterek tekrar cut off'u devreye sokulur ve böylelikle yol durumuna göre km'lerce 0 tüketimle gidilebilir.
Sonuç olarak rampa çıkarken 15-20 lt/100 km'ye fırlayan fazla tüketim ortalamada telafi edilmiş olur.
Eğer meyil ve motor sıcaklığı cutt of'a müsait değilse inişlerde vites boşa alınırsa tüketim hıza göre 1-2 lt /100 km civarı olur.
7- Soğuk motorda manevra tüketimi artıracağından araç uzun süreli park edileceğinde çıkarken manevrasız çıkabilecek şekilde park etmek en az tüketimi sağlar. Böylelikle manevra sıcak motorla yapılmış olacağından tüketim minimum olur. Manevra esnasındaki tüketimin büyüklüğü konusunda fikir vermesi açısından aracımdan örnek vereyim. Benim aracımdaki yol bilgisayarının anlık tüketimi 99.9 lt/100 km'ye kadar okuyabiliyor. Daha yüksek tüketimde ekranda --- işareti görülüyor. Aracımı akşamdan garaja geri sokmazsam sabah soğuk motorda manevra yaparak garajdan çıkmaya çalıştığımda anlık tüketim 100 lt/100km veya daha üzeri olduğundan ekranda --- görülüyor.
8-Klima, güçlü ses sistemleri, gereksiz far yakmak dahi yakıt tüketimini arttırır.
9-Motor ısınırken suyun bir kısmının kalorifer peteğine gitmesi motorun ısınmasını geciktirir. Dolayısıyla yakıt tüketimi artar.
Mümkünse araç çalıştığında hararet en üst seviyeye gelene kadar kalorifer düğmesini soğuk olan mavi bölümde tutun.
Fan üfleme kademesini mümkün olan en az rakamda tutun.
 

Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

Aynı araçtan kullanıyoruz. Bu şimdilik 8. Suzukim :smiley: . Kullandığım araçta KitMTM LPG mevcut. Şimdilik bir sorun ile karşılaşmamakla birlikte, bana göre bir önceki aracım 2002 hdi ye göre lpgde bile fazla yakıyor :(
Benzinli kullanımda size sabırlar diliyorum.

Benzin sarfiyatı konusuna gelince;
Az yaktırma konusunda Abdullah bey üstaddır. Ekleyecek bir şey bulamıyorum ;D ;D
 




Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkürler. Suzuki Aksiyonla telefonda görüştüm, 2000 km sonra genel bakıma oraya gitmeye karar verdim. Görüştüğüm ustanın ismini sormadım ama sabırla sorularıma cevap verdi. Triger zinciri değişimi ile ilgili olarak yetkili servisin dediği gibi her 100.000 km'de değiştirmeye gerek olmadığını söyledi. Genel bakım için de yağ değişimleri, buji değişimi, balata değişimi ve işçilik için ortalama 450 - 600 TL arası bir bedel öngördü. Randevu alıp gidince sonuçları ve izlenimleri burada paylaşırım.
 

Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

silversmoke' Alıntı:
Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkürler. Suzuki Aksiyonla telefonda görüştüm, 2000 km sonra genel bakıma oraya gitmeye karar verdim. Görüştüğüm ustanın ismini sormadım ama sabırla sorularıma cevap verdi. Triger zinciri değişimi ile ilgili olarak yetkili servisin dediği gibi her 100.000 km'de değiştirmeye gerek olmadığını söyledi. Genel bakım için de yağ değişimleri, buji değişimi, balata değişimi ve işçilik için ortalama 450 - 600 TL arası bir bedel öngördü. Randevu alıp gidince sonuçları ve izlenimleri burada paylaşırım.

Ustamızın ismi murat mekanın sahibidir,yanında birde kalfası murat ve apo ile iki oğlu birlikte servis hizmeti veriyorlar memnun kalacağınıza şimdiden garanti.
Yakıt konusunda en doğru bilgi sayın veteriner tarafından verilmiştir fabrika bile bu kadar bilgi vermez. ;D ;D ;)
 

Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

veteriner' Alıntı:
Ben Vitara JLX aracımı alalı 6. yıl bitmek üzere ve 180 bin km'dir benzinle biniyorum, kişiye özel diyebileceğimiz sebeplerle böyle binmeye de devam ediyorum.
Yakıt tasarrufuna yönelik kullanımla parasal olarak LPG lia raçların tüketimine yakın bir benzin tüketimim var.
Siz de bu şekilde kullanarak minimum tüketim yakalatyabilrsiniz, motor hacmi, gücü, ağırlığı vs.... farklı araçlar olsa da temel kriterlere dikkat ederek siz de aracınızda minimum tüketim yaklayabilirsiniz.
Fakat ön şart aceleniz olmayacak, hızla işiniz olmayacak. Bu sayede aracınızda yakıt tasarrufu yanında fren , debriyaj vs.... bir ço parça ömrü uzun olduğu gibi kaza riski de minimize edilmiş olur. Tabi ki bu teknikler off road'da geçerli değil, o zaman kavgada yumruk sayılmaz deyip Allah ne verdiyse veriyoruz coşkuyu, ortalama tüketim 80 lt /100 km ye bile çıkabiliyor benim 1.6 araçta.
Sakin kullanımın yanında aracın bakımlı olması ve orjinalde yol bilgisayarı yoksa bile sonradan takılması çok önemli.

Forumda başka bir başlıkta yakıt tüketimi ile ilgili yazdıklarımı, o başlığı görmemiş olabileceğinizden buraya kopyalıyorum.
Benim araç 2000 md, 1.6 JLX Benzinli, 2.5 inch Yükseltme Kiti ve 235-75-15 AT sınıf lastik var.
Başka bir modifiye yok.
Bu araçlarda yakıt tüketim verisi orjinal 195-80-15 lastikleri ile şehir dışı 6.5 lt/100 km'dir.
Benim araç şu an mevcut lastik ve yükseltme ile, sakin sürmek şartıyla GPS navigasyon cihazının ölçtüğü km'ye göre yapılan hesapta şehir dışı güzergahtaki yol dümdüzse 5 lt/100 km, kısmi rampalar varsa 6-7 lt/100 km, tamamen yokuşyukarı bir güzergahsa 8 lt/100 km tüketiyor. (tüketimi aracıma sonradan taktırdığım yol bilgisayarıyla ve her depo bitiminde aynı pompadan ağzına kadar fulleyerek hassas şekilde ölçerim)
Hızlı ve agresif sürüşle tüketim %20-30 civarı daha artar.
ARAÇ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Buji ve buji kablolarını kontrol ettiriniz. Genelde titreme, silkeleme tarzı belirtileri olur. Sorun varsa ateşleme düzgün olmayacağından yakıt tüketimini artırır.
2-Hava filtresini kontrol ettirin, kirli ise yakıt tüketimini artırır.
3- Kaliteli bilindik marka yakıt kullanın.
4- Termostat tam arızalı olmasa bile dört dörtlük çalışmıyorsa araç geç ısınıp kolay soğuyacağından yakıt tüketimini arttırır. En iyisi orjinali ile değiştirin.
5- Kalitesiz, yetersiz oranda antifriz, saf su yerine çeşme suyu kullanılması tıkalı- kirli radyatör, kalorifer peteği ve hortumlar ısı transferini zorlaştıracağından aracın ısınma-soğuma durumunu etkileyerek yakıt tüketimini arttırır.
6- Kalın motor yağı kullanımı özellikle motor soğukken iç sürtünmeyi arttıracağından yakıt tüketimini arttırır.
7-Diferansiyel ve şanzıman yağlarının kalın olması aynen motordaki gibi soğukta iç sürtünme fazla olacağından yakıt tüketimini arttırır. Orjinal yağ 75W-90 dır.
8- MT veya Kış lastikleri marka, desen, hammadddeye göre %10'a kadar yakıt tüketimini artırabildiği söylenmektedir.
9- Ateşleme-avans-subap ayarlarının düzgün olmaması yakıt tüketimini artırır.
10- Yıpranmış debriyaj balatası aracın çekişini düşürüp yakıt tüketimini arttırır.
11- Normalde 3 bar basınçla çalışması gereken benzin pompası tamamen bozulmayıp aracın çalışması için gereken minimum basınç olan 2 bar civarına düşmüşse sürücüye araç gitmiyor hissi verip gaza daha fazla basmasına sebep olarak dolaylı şekilde yakıt tüketimini arttırabilir.
12- Oksijen sensörü, hava debimetre, MAF-MAP- TPS-IAT sensörleri gibi ECU nun yakıt püskürtmede ölçü aldığı parametreleri etkileyen elektronik arızalar, yakıt tüketimini artırır. Bu tip sorunlarda genelde arıza ışığı yanmakla beraber nadiren de olsa arıza olduğu halde ışığı yakmayabilir. Aracı OBD cihazına bağlatarak varsa hata kodunu okutunuz.
13- Kirlenmiş gaz kelebeği /boğaz kelebeği yakıt tüketimini arttırır. Mümkünse manifoldla birlikte temizletin.
14- Tıkalı benzin filtresi de yakıt tüketimini arttırır.
15- Tıkalı katalizör de yakıt tüketimini artırır. İptal ettirmeniz faydalı olabilir.
16- Port bagaj, karter koruma, demir tamponlar gibi aero dinamik yapıyı bozan ve ağırlık yapan her şey yakıt tüketimini arttırır.
17- İçine toz, balata tozları birikmiş frenler yağışlı havalarda veya su geçişlerinde içine su alırsa tozlar çamura dönüşüp her fren basmada yapışmaya sebep olur, freni bırakıp gaza bastığınızda bu yapışma ayrılana kadar kısa süreli de olsa zorlanma ile yakıt tüketimini arttırabilir. Kampanaları söküp içlerini temizletip gerekirse tornalatın.
18- Enjektörler test edilip gerekiyorsa ultrasonik cihazla temizlenmeli veya değiştirilmeli.
SÜRÜŞ STİLİ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Motoru ısıtmak için bekleme beklememe konusu ihtilaflı ve karmaşık. Ama genel eğilim ısıtmadan yürüyüp düşük devirde sürerek yolda ısıtmak.
2-Mümkün olan en çabuk şekilde, mümkün olan en üst vitese çıkıp aracın titremeden gidebildiği en alt devirde sürün.
Mesela benzinli JLX de şehir içinde düz yolda 5. vites 1500-1800 rpm 40-50 km/s hız civarı araç titremeden yürüyor ve bu sırada tüketim yol bilgisayarında 4-5 lt/100 km civarı oluyor.
3- Ayağınızı gazda sabit tutmaya çalışın, hızı korumaya çalışmayın. Mesela tatlı bir rampa geldi, araç biraz yavaşlayarak da olsa o viteste rampayı tamamlayabilecekse gazı yükseltmeden sabit çıkın. Aynı şekilde acil bir durum yoksa hızlanırkende aniden köklemeden ağırca hızlanın.
4-Çok dik rampalarda 3500, orta dikliklerde 2500-3000, düzde 1500-1800 devir civarı gitmek en az yakıtı sağlar.
5-Hız olarak yolun durumuna göre 60-90 arası en az yakıtı sağlar.
6- Şehir içinde trafiğin ilerisine bakarak yavaşlamak gerektiğinde duruma göre ilk planda ayağı gazdan çekip yüksek viteste ilerlemek, olmazsa boşa almak son çare freni kullanmak en az yakıtı sağlar.
6- İnişlerde araç 1800 devire yakın gidebiliyorsa 5. viteste gaza basmadan inmek, araç gaza basılmayınca sürekli yavaşlama veya 1500 devir altına düşme eğilimindeyse motor da sıcaksa boşa almak en az tüketimi sağlar.
Yokuş aşağı inerken motor ısısı yeterliyse (70 derece civarı yani göstergede alt çizgiyi birkaç mm geçmiş ) devir de 1800 ve üzerindeyse 5. viteste ayak gazdan çekilirse cut-off devreye girer, araç yakıt püskürtmeyi durdurur, tüketim 0 olur. Devir azalırsa araç tekrar yakıt püskürtmeye başlayacağından meyil müsaitse bir alt vitese alıp deviri yükselterek tekrar cut off'u devreye sokulur ve böylelikle yol durumuna göre km'lerce 0 tüketimle gidilebilir.
Sonuç olarak rampa çıkarken 15-20 lt/100 km'ye fırlayan fazla tüketim ortalamada telafi edilmiş olur.
Eğer meyil ve motor sıcaklığı cutt of'a müsait değilse inişlerde vites boşa alınırsa tüketim hıza göre 1-2 lt /100 km civarı olur.
7- Soğuk motorda manevra tüketimi artıracağından araç uzun süreli park edileceğinde çıkarken manevrasız çıkabilecek şekilde park etmek en az tüketimi sağlar. Böylelikle manevra sıcak motorla yapılmış olacağından tüketim minimum olur. Manevra esnasındaki tüketimin büyüklüğü konusunda fikir vermesi açısından aracımdan örnek vereyim. Benim aracımdaki yol bilgisayarının anlık tüketimi 99.9 lt/100 km'ye kadar okuyabiliyor. Daha yüksek tüketimde ekranda --- işareti görülüyor. Aracımı akşamdan garaja geri sokmazsam sabah soğuk motorda manevra yaparak garajdan çıkmaya çalıştığımda anlık tüketim 100 lt/100km veya daha üzeri olduğundan ekranda --- görülüyor.
8-Klima, güçlü ses sistemleri, gereksiz far yakmak dahi yakıt tüketimini arttırır.
9-Motor ısınırken suyun bir kısmının kalorifer peteğine gitmesi motorun ısınmasını geciktirir. Dolayısıyla yakıt tüketimi artar.
Mümkünse araç çalıştığında hararet en üst seviyeye gelene kadar kalorifer düğmesini soğuk olan mavi bölümde tutun.
Fan üfleme kademesini mümkün olan en az rakamda tutun.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[[font=arial black]Önce konu sahibi ve yeni araç sahibi arkadaşa araçı hayırlı olsun, allah kaza bela vermesin diyeyim,
Sanra, Sayın veteriner beye; arkadaşın yeni araçı hem benzinli hem, 2.0 motor hemde otomatik, böyle bir araçın çok yakması gayet normal, nasıl önlem alacakta, Fabrika verileri tüketimini aşağıya çekecek doğrusu merak ettim.
Sizin araç 1.6 manule tabiki 2.0 otomatik araça göre az yakacak...Galiba gözden kaçırdınız arkadaşın yeni araçının teknik verilerini...kolay gelsin....esen kal....][lpg den başka şansı yok bu arkadaşın
....]
 

Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

Sayın yimust'a
pardon çok özür dilerim. Öncelikle ben otomatik 2.0 aracın 1.6 manuel kadar yakacağını iddia etmedim. Ben aracın 2.0 grand otomatik vs... olduğunu bilerek bu kadar laf kalabalığı ettim.
Ben araç otomatik de olsa, 2.0 da olsa yine de ekonomik sürüş tekniklerine dikkat ederek aracı bakımlı tutarak kendi kategorisinde minimum tüketim sağlanır sanıyordum. Mesela manuel araçlardaki kadar istediğimiz viteste gitmek mümkün olmasa da gaza ani basmayıp yavaş yavaş basarsak daha düşük devirlerde vites yükseltir, boşa alma şansı olmasa da mümkün olduğunca cut-off'dan yararlanılabilir felan sanıyordum.
Demek ki, zamanında uygun malzemelerle yapılan bakımlar veya sürüş teknikleri 2.0 otomatik grandlarda hikayeymiş, bu araçlar çok yakmaya mahkummuş. Öğrendiğim iyi oldu.
 

Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

veteriner' Alıntı:
Sayın yimust'a
pardon çok özür dilerim. Öncelikle ben otomatik 2.0 aracın 1.6 manuel kadar yakacağını iddia etmedim. Ben aracın 2.0 grand otomatik vs... olduğunu bilerek bu kadar laf kalabalığı ettim.
Ben araç otomatik de olsa, 2.0 da olsa yine de ekonomik sürüş tekniklerine dikkat ederek aracı bakımlı tutarak kendi kategorisinde minimum tüketim sağlanır sanıyordum. Mesela manuel araçlardaki kadar istediğimiz viteste gitmek mümkün olmasa da gaza ani basmayıp yavaş yavaş basarsak daha düşük devirlerde vites yükseltir, boşa alma şansı olmasa da mümkün olduğunca cut-off'dan yararlanılabilir felan sanıyordum.
Demek ki, zamanında uygun malzemelerle yapılan bakımlar veya sürüş teknikleri 2.0 otomatik grandlarda hikayeymiş, bu araçlar çok yakmaya mahkummuş. Öğrendiğim iyi oldu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Merhaba, yazımdan galiba alındınız, ben şunudemek istedim:Bir aracın fabrika verileri ortada, nekadar teknik kullanırsanız kullanın bu verilerin altına inemezsiniz, bu verilerde;normal bizim kullandığımız 1.6 lara göre çok ama çok yüksek.Ben bunu demek istedim, arkadaş sizin değerlendirmeniz kapsamında da aracını kullansa dahi 2.0 otomatik aracın yakıtı ona çok fazla gelecek...Sizin araç kullanma yorumunuz doğru, her araç sahibinin tercihide bu doğrultuda olması gerekir. Gelelim Bu arkadaşımızın aracına, hem 2.0 motor, hem benzin hemde otomatik buda yetmezmi .......]
 



Ynt: Ben de Vitaralı oldum.

yimust' Alıntı:
veteriner' Alıntı:
Sayın yimust'a
pardon çok özür dilerim. Öncelikle ben otomatik 2.0 aracın 1.6 manuel kadar yakacağını iddia etmedim. Ben aracın 2.0 grand otomatik vs... olduğunu bilerek bu kadar laf kalabalığı ettim.
Ben araç otomatik de olsa, 2.0 da olsa yine de ekonomik sürüş tekniklerine dikkat ederek aracı bakımlı tutarak kendi kategorisinde minimum tüketim sağlanır sanıyordum. Mesela manuel araçlardaki kadar istediğimiz viteste gitmek mümkün olmasa da gaza ani basmayıp yavaş yavaş basarsak daha düşük devirlerde vites yükseltir, boşa alma şansı olmasa da mümkün olduğunca cut-off'dan yararlanılabilir felan sanıyordum.
Demek ki, zamanında uygun malzemelerle yapılan bakımlar veya sürüş teknikleri 2.0 otomatik grandlarda hikayeymiş, bu araçlar çok yakmaya mahkummuş. Öğrendiğim iyi oldu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Merhaba, yazımdan galiba alındınız, ben şunudemek istedim:Bir aracın fabrika verileri ortada, nekadar teknik kullanırsanız kullanın bu verilerin altına inemezsiniz, bu verilerde;normal bizim kullandığımız 1.6 lara göre çok ama çok yüksek.Ben bunu demek istedim, arkadaş sizin değerlendirmeniz kapsamında da aracını kullansa dahi 2.0 otomatik aracın yakıtı ona çok fazla gelecek...Sizin araç kullanma yorumunuz doğru, her araç sahibinin tercihide bu doğrultuda olması gerekir. Gelelim Bu arkadaşımızın aracına, hem 2.0 motor, hem benzin hemde otomatik buda yetmezmi .......]
2.0 Aracın yakıt tüketiminin sahibine ağır geleceğini,
fabrika verilerinin altına indirilemeyeceğini kesin nasıl bilebiliyorsunuz?
Ayrıca benim araç kullanma yorumum mutlak doğru denilemez
mesela performanslı kullanım isteyen için yanlıştır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,935
Mesajlar
1,531,772
Kayıtlı Üye Sayımız
166,951
Kaydolan Son Üyemiz
mikeshustons

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst