Bende L200'cü Oldum!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan diablo2barbar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 81
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,631
Ynt: Bende L200'cü Oldum!

lokosit' Alıntı:
Size katılıyorum pilotaj tabiiki önemli. Aracınız yere daha yakınsa (standart cherokeden bahsediyoyum) istediğiniz kadar pilotajınız iyi olsun sonuç bellidir. Pilotaj her zaman 1cm açıyla girmenize uygun olmayabilir. Hem benim yazdığım yazıdan neden pilotaj ile alakalı bir mana çıkardınız anlamıyorum:smiley:)
Magnumda ASTC standart yazım altında yazan yazıyla alakalı değildi, başka bir soruya cevaptı. Yani Magnumda ASTC standart diye L200 daha fazla keyif alacaksınız anlamını çıkartmayın ;)

Ülkemizde Ben daha triton yazan modelini görmedim, ama belki 100 tane magnum yeniL200 gördüm:smiley:) Sen Tritonu nerede gördün?
Galiba en son çıkan uzun kasa L200 lerden bahsediyorsun ama triton onlarda da yok, magnumuda en son kasada sanırım kullanmadılar ama 2008 ve 2009 model yeniL200 lerde Magnum var. Triton modeli sanırım 3000cc motor hacmine sahip ve benzinli diye aklımda kalmış.

Neden mi pilotajdan bahsediyorum? Bahsettiğiniz tecrübenizde ASTC'li L200 daha iyi bir pilotaja sahip olmuş olabilir. Ve bu yüzden sizde ASTC'li L200 arazide daha iyidir diye bir kanıya sahip olmuş olabilirisiniz.

Keyif alacağım veya almayacağım, alakalı veya değil. MAGNUM denilen model bir eski kasa L200 leri adlandırmak için kullanılıyor. Ve eski kasa L200'de ASTC falan yok, ozaman nasıl standart oluyor?

Diyelim ki yeni kasa L200 için magnum dediniz, bizde öyle varsaydık. Magnum dediğiniz L200'lerde ASTC donanım pakedine göre mevcut. 3 ayrı donanım pakedi var. Invite, Intense ve Instyle. Bunlardan sadece Instyle'da ASTC varken sizin deyiminizle Magnum'da nasıl ASTC standart olabiliyor. Sizin değiminizle Invite donanım pakedine sahip olan L200 Magnum değil mi?

Magnum dediğiniz şeyin esası, eski kasa L200'lerin 4x4 olanı için kullanılıyor.

Madem yok öyle birşey diyorsunuz, ozaman google a soralım. Resimlerde, Önce L200 Triton diye aratın ve nekadar eski kasa L200 bulacaksınız not edin, sonra ise L200 Magnum diye aratın ve nekadar eski kasa L200 bulacaksınız not edin. Ozaman ne demek istediğmi anlarsınız.

Ayrıca buda wikipedia linki. Başlığa ve resime dikkat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Triton

Buda google'a yazında çıkan mitsubishinin sitelerinden birisi:
http://www.mitsubishimotors.com.br/main.cfm/site/142/content/1/subModelo/57

Ruhsatta yazandan bahsediyorsanız orda yazan bilgilerin genelde çoğu yanlış. L200 ler için donanım pakedi bile yazmıyor. Satan bilmiyorsa aracın iyice inceleyerek modelini tehşis ediyorsunuz.

Düzenleme:

Şimdi dh forumunda açtığınız bir konuyu gördüm. Orada siz de L200 için Triton yazmışsınız. =)
http://forum.donanimhaber.com/m_21755697/tm.htm
 

Etiketler
Ynt: Bende L200'cü Oldum!

Bu yeni L200 lerin kasasını istihap haddinden dolayı uzattılar. Sizce yakıştımı yakışmadımı ? Eski kasalara göre savurma olayı dahamı fazla olur ?
 

Ynt: Bende L200'cü Oldum!

W140' Alıntı:
Neden mi pilotajdan bahsediyorum? Bahsettiğiniz tecrübenizde ASTC'li L200 daha iyi bir pilotaja sahip olmuş olabilir. Ve bu yüzden sizde ASTC'li L200 arazide daha iyidir diye bir kanıya sahip olmuş olabilirisiniz.

Keyif alacağım veya almayacağım, alakalı veya değil. MAGNUM denilen model bir eski kasa L200 leri adlandırmak için kullanılıyor. Ve eski kasa L200'de ASTC falan yok, ozaman nasıl standart oluyor?

Diyelim ki yeni kasa L200 için magnum dediniz, bizde öyle varsaydık. Magnum dediğiniz L200'lerde ASTC donanım pakedine göre mevcut. 3 ayrı donanım pakedi var. Invite, Intense ve Instyle. Bunlardan sadece Instyle'da ASTC varken sizin deyiminizle Magnum'da nasıl ASTC standart olabiliyor. Sizin değiminizle Invite donanım pakedine sahip olan L200 Magnum değil mi?

Magnum dediğiniz şeyin esası, eski kasa L200'lerin 4x4 olanı için kullanılıyor.

Madem yok öyle birşey diyorsunuz, ozaman google a soralım. Resimlerde, Önce L200 Triton diye aratın ve nekadar eski kasa L200 bulacaksınız not edin, sonra ise L200 Magnum diye aratın ve nekadar eski kasa L200 bulacaksınız not edin. Ozaman ne demek istediğmi anlarsınız.

Ayrıca buda wikipedia linki. Başlığa ve resime dikkat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Triton

Buda google'a yazında çıkan mitsubishinin sitelerinden birisi:
http://www.mitsubishimotors.com.br/main.cfm/site/142/content/1/subModelo/57

Ruhsatta yazandan bahsediyorsanız orda yazan bilgilerin genelde çoğu yanlış. L200 ler için donanım pakedi bile yazmıyor. Satan bilmiyorsa aracın iyice inceleyerek modelini tehşis ediyorsunuz.

Düzenleme:

Şimdi dh forumunda açtığınız bir konuyu gördüm. Orada siz de L200 için Triton yazmışsınız. =)
http://forum.donanimhaber.com/m_21755697/tm.htm
Sanırım yazdıklarımı yanlış anlıyorsunuz:smiley:) Triton ismi tr de kullanılmıyor. Ben kullanmam tr de üretiliyor anlamına gelmiyor.
şöyle söyleyeyim kısa yeniL200 modelde belirtiyorum dikkat ediniz. 2008 ve 2009 model 4x4 kısa L200 lerde magnum modeli vardır ve astc onlarda standarttır. Bu magnum üretildiği zaman ınstyle yoktu intense, intense lux, ıntense lux otm ve magnum vardı ve magnumda iintense lux a ilave olarak sunroof vardı.
Daha eski kasa L200 lerde astc yoktur.
Siz magnum deyince sadece 2006 kasaları anlıyorsunuz sanırım. Ama 2008 ve 2009 model magnum vardır.

@diablo2barbar
bence uzun kasa daha ticari amaç güdüyor, ben beğenmedim. İç aksamı daha iyi olmuş diyebilirim
 

Ynt: Bende L200'cü Oldum!

lokosit' Alıntı:
Sanırım yazdıklarımı yanlış anlıyorsunuz:smiley:) Triton ismi tr de kullanılmıyor. Ben kullanmam tr de üretiliyor anlamına gelmiyor.
şöyle söyleyeyim kısa yeniL200 modelde belirtiyorum dikkat ediniz. 2008 ve 2009 model 4x4 kısa L200 lerde magnum modeli vardır ve astc onlarda standarttır. Bu magnum üretildiği zaman ınstyle yoktu intense, intense lux, ıntense lux otm ve magnum vardı ve magnumda iintense lux a ilave olarak sunroof vardı.
Daha eski kasa L200 lerde astc yoktur.
Siz magnum deyince sadece 2006 kasaları anlıyorsunuz sanırım. Ama 2008 ve 2009 model magnum vardır.

@diablo2barbar
bence uzun kasa daha ticari amaç güdüyor, ben beğenmedim. İç aksamı daha iyi olmuş diyebilirim

Türkiyede bu işi bilmedikleri için, "daha önce 4x4 magnum diyolardı buda magnumdur" mantığıyla magnum ismiyle piyasaya sürüldü. Ancak dünyada hiçbir zaman magnum diye anılmadı yeni L200.

Burada bi karışıklık var, benim söylemek istediğim magnum olup olmayan L200'ler. Sizin bahsettiğiniz donanım pakedinin adı. İkisininde adı aynı olunca karışıyor.

Ancak şu var, 2006 ve öncesi eski kasa L200 lerde magnum olanlar 4x4 iken diğerleri değildi. Ama artık yeni L200 lerin hepsi triton diye adlandırılıyor bir çok ülkede.(en azından avrupa ülkelerinde)

Toparlamak gerekirse eski L200 için magnum veya değil ayrımı yapabiliriz. Çünkü dünyada da "magnum" olan L200 ler 4x4 olarak biliniyor. Zaten youtube'da videolara bakarsanız offroad görüntülerinde büyük çoğunlukla magnum yazar.

Ama yeni L200lerde magnum ibaresini donanım pakedi olarak sunmuşlar. İşte karışıklık buradan meydana geliyor. :D
 

Ynt: Bende L200'cü Oldum!

Mitsubishi L200 Strada,Triton, Warrior, Animal, Storm, Trojan ve Magnum. Bunlar L200'lere farklı ülkelerde verilen pazar isimleri. Intense/Instyle gibi tanımlamalar ise araçların teknik ve aksesuar donanım seviyelerini belirliyor. Türkiye'de ise eski kasa L200'ler Magnum adı ve üst donanım seviyesi olan Intense paketi ile satışa çıktı. Buna pek takılmamak lazım bence
 




Ynt: Bende L200'cü Oldum!

lokosit' Alıntı:
Cherokeyi arayacaksın:smiley:) Bakalım aynı parkurdan bu geçecekmi:D
Bence on küsür yaşında, 8 silindirli ve pahalı bir arıza çıkarma ihtimali yüksek bir araçtan sonra yeni model, dizel bir araç aynı parkurdan geçmese bile tercih edilir; kaldı ki fotoğraflardan görebildiğim kadarıyla L200 aynı parkurun rahatlıkla üstesinden gelir...
Çok doğru bir tercih olmuş, hayırlı olsun...
 

Ynt: Bende L200'cü Oldum!

Bu arada ASTC yerine manuel diferansiyel kilidi çoğu durumda tercih edilir.
ASTC tekerlerden birinin patinaja düştüğünü algıladıktan sonra devreye girer ve patinaja düşen tekerleğe fren yaptırır ki bu da derin kar, derin çamur ve kum gibi bazı zor parkurlarda aracın ataletini kaybetmesine neden olur, ama diferansiyel kilidini aracın patinaja düşeceğini tahmin ettiğiniz durumda önceden kilitleyerek önünüzdeki engelden isteğiniz dışında frenlenmeyen tam aksine sürekli tam dönen tekerleklerle daha rahat geçebilirsiniz.
Çeşitli video sitelerinden ARB airlocker ve elektronik çekiş sistemlerinin karşılaştırmalarının videolarını seyrederek ne demek istediğim daha iyi anlaşılabilir.
Bu arada söylediklerimden her durumda manuel diferansiyel kilidi her durumda üstündür dediğim anlaşılmasın, bazı durumlarda ASTC daha üstün ve kontrollü çekiş sağlar ama çoğu durumda manuel diferansiyel kilidi daha üstündür...
 

Ynt: Bende L200'cü Oldum!

bcvsorhan' Alıntı:
Bu arada ASTC yerine manuel diferansiyel kilidi çoğu durumda tercih edilir.
ASTC tekerlerden birinin patinaja düştüğünü algıladıktan sonra devreye girer ve patinaja düşen tekerleğe fren yaptırır ki bu da derin kar, derin çamur ve kum gibi bazı zor parkurlarda aracın ataletini kaybetmesine neden olur, ama diferansiyel kilidini aracın patinaja düşeceğini tahmin ettiğiniz durumda önceden kilitleyerek önünüzdeki engelden isteğiniz dışında frenlenmeyen tam aksine sürekli tam dönen tekerleklerle daha rahat geçebilirsiniz.
Çeşitli video sitelerinden ARB airlocker ve elektronik çekiş sistemlerinin karşılaştırmalarının videolarını seyrederek ne demek istediğim daha iyi anlaşılabilir.
Bu arada söylediklerimden her durumda manuel diferansiyel kilidi her durumda üstündür dediğim anlaşılmasın, bazı durumlarda ASTC daha üstün ve kontrollü çekiş sağlar ama çoğu durumda manuel diferansiyel kilidi daha üstündür...

Her kelimesine katılıyorum ..
 

Ynt: Bende L200'cü Oldum!

selam arkadaşlar sonunda bende l 200 aldım zorr bela resim yüklüyorum herkeze bol çamurlar mugla datdadan sinan
http://img33.imageshack.us/i/tnsam2747.jpg/
 






Ynt: Bende L200'cü Oldum!

KAZASIZ BELASIZ BULLANIN.
Aracınız güzel duruyor.
Vinçi Turgay beyinki gibi saklayabilseniz tam olacak. Bu şekilde zaten yeterince uzun olan aracı dahada uzatmış oluyor.
 

Ynt: Bende L200'cü Oldum!

sagolun mete bey sizde kazasız belasın kullanın bende tampon içine gömmek istedim ama bulundugun yerde dogu dürüst usta yok bunu bile zor yaptırdım 2 günde oldu lastiklerde geldimi kendimi arazi ve camura atıcam sizede boll comurlar
 



Ynt: Bende L200'cü Oldum!

kptn48' Alıntı:
sagolun mete bey sizde kazasız belasın kullanın bende tampon içine gömmek istedim ama bulundugun yerde dogu dürüst usta yok bunu bile zor yaptırdım 2 günde oldu lastiklerde geldimi kendimi arazi ve camura atıcam sizede boll comurlar
Teşekkürler bu sene işten güçten çamura dalamadım bir türlü. Maalesef büyük şehirler dışında bunları yapacak usta çok az. Elemanın usta olması yetmiyor, offroada da ilgisi olması lazım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,796
Kaydolan Son Üyemiz
SemihK

SON KONULAR



Geri
Üst