Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan srknc09 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,307
Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-bu-fiyata-kacmaz-firsat-87556108/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-emsalsiz-jeep-cj5-44667390/detay/

yurt dışından

http://www.carsforsale.com/used_cars_for_sale/1978_JEEP_CJ7_149272393

hepsi 78 hepsi disk fren
 

Etiketler
Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

jeep' Alıntı:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-bu-fiyata-kacmaz-firsat-87556108/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-emsalsiz-jeep-cj5-44667390/detay/

yurt dışından

http://www.carsforsale.com/used_cars_for_sale/1978_JEEP_CJ7_149272393

hepsi 78 hepsi disk fren

78 olup disk olmayan çok daha fazla bunların sonradan disk yapılmadığı nereden belli :smiley:
 

Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

bu tür polemiklerden çok hoşlanmıyorum. CJ yi ben üretmedim. Disk olmayabilir. İlla disk değil diyorsan, senden kıymetli değil. Disk olmasın ;D
 

Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

**FatsaOffRoad**' Alıntı:
78 olup disk olmayan çok daha fazla bunların sonradan disk yapılmadığı nereden belli :smiley:

Kitapta 77 yılı ikinci yarısı kampanalı üretim sonlandırıldı diyorsa, "78 CJ brake parts" diye google araması yaptığımda sadece disk fren parçalarıyla ilgili yüzlerce sayfa açılıyorsa ve 77 sonrası için hiç kampanalı sistem yedek parçası yoksa bu durumda ben o 78lerin 78 öncesi olduğunu ve ruhsat hatası olduğunu varsayarım.

Aslında Moses Ludel'in Jeep Bible kitabı olsaydı bu konuyu tartışma götürmez bir şekilde netleştirebilirdik. Kimsede yok mu?
 

Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

enginertopuz' Alıntı:
Merhabalar. Bunda tartışılacak bir nokta yok. 1979 ve üstü önler disktir. o kadar... yanlış bilgilenmeyelim. öncesi ise sonradan diske çevirmedir. bu kadar basit...

Belge olmadan bu tartışma bitmez. AMC de Chrysler'e satıldığına göre soracak uzman da kalmamıştır. Benden de nokta (.)
 



Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

From Wikipedia
CJ-5Willys CJ-5/Jeep CJ-5
CJ-5 with V6 engine
Also called Ford Jeep (Brazil)[15]
Jeep Shahbaz (Pars Khodro)[16]
Production 1954-1983
Engine Willys Hurricane F-head I4
192 cu in (3.15 L) Perkins Diesel I4
225 cu in (3.7 L) Dauntless V6
151 cu in (2.5 L) Iron Duke I4
232 cu in (3.8 L) AMC I6
258 cu in (4.2 L) AMC I6
304 cu in (5.0 L) AMC V8
Transmission 3-speed manual
4-speed manual
Wheelbase 81 in (2,057 mm) (1954-1971)[4]
83.5 in (2,121 mm)[17] (1972-1983)
Length 138.2 in (3,510 mm)
Width 68.5 in (1,740 mm)
Height 67.7 in (1,720 mm)
Curb weight 2,665 lb (1,209 kg)[18]
Related Jeep DJ-5

The Willys CJ-5 (after 1964 Jeep CJ-5) was influenced by new corporate owner, Kaiser, and the Korean War M38A1 Jeep. It was intended to replace the CJ-3B, but that model continued in production. The CJ-5 repeated this pattern, continuing in production for three decades while three newer models appeared. "The CJ-5 has the distinct honor of being a vehicle that was hard to kill off... equaling the longest production run of note."[19] A total of 603,303 CJ-5s were produced between 1954 and 1983.

From 1961 to 1965, optional for the CJ-5 and CJ-6 was the British-made Perkins 192 cu in (3.15 L) Diesel I4 with 62 gross horsepower (46 gross kW) at 3000 rpm and 143 gross torque at 1350 rpm.[20]

In 1965, Kaiser bought the casting rights to the Buick 225 cu in (3.7 L) V6 Dauntless and the CJ-5 and CJ-6 got a new engine with 155 hp (116 kW) supplementing the four-cylinder Willys Hurricane engine. Power steering was a $81 option.[4]

Side-marker lights were added in 1969.[4]

The company was sold to American Motors (AMC) in 1970, and the GM engine was retired after the 1971 model year. (GM's Buick division repurchased the engine tooling in the early 1970s which served as the powerplant in several GM vehicles.) The "Trac-Lok" limited-slip differential replaced the "Powr-Lok" in 1971.

American Motors began using their own engines in 1972. Replacing the Hurricane was the one-barrel 232 cu in (3.8 L) (except in California). Optional was a one-barrel 258 cu in (4.2 L) (standard in California). Both engines used the Carter YF carburetor. Also in 1972, AMC's 304 cu in (5.0 L) V8 engine became available in the same tune as a base V8 muscle car. To accommodate the new engines the fenders and hood were stretched 5 inches (127 mm) starting in 1972 and the wheelbase was stretched 3 inches (76 mm). Other drive train changes took place then as well, including the front axle becoming a full-floating Dana 30. In 1973, a new dash was used, with a single gauge in the center of the dash housing the speedometer, fuel and temp. gauges.[4]

In 1976 the tub and frame were modified slightly from earlier versions. The frame went from an open channel to boxed in front of the rear axle, and the body tub became more rounded. The windshield frame and windshield angle were also changed, meaning that tops from 1955 to 1975 will not fit a 1976-1983 CJ-5 and vice-versa. The rear axle was also changed in 1976 from a Dana model 44 to an AMC-manufactured model 20 which had a larger-diameter ring gear but used a two-piece axleshaft/hub assembly instead of the stronger one-piece design used in the Dana.

For 1977, power disc brakes and the "Golden Eagle" package(which included a tachometer) were new options.[4]In 1979, the standard engine became the 258 cu in (4.2 L) I6 that now featured a Carter BBD two-barrel carburetor.

An AM/FM radio became optional in 1981.[4]

From 1980 to 1983, the CJ-5 came standard with a "Hurricane"-branded version of the GM Iron Duke I4 with an SR4 close-ratio four-speed manual transmission. The 258 cu in (4.2 L) I6 remained available as an option, but the transmission was changed from the Tremec T-150 3-speed to a Tremec T-176 close-ratio four-speed. The Dana 30 front axle was retained, but the locking hubs were changed to ones using a five-bolt retaining pattern.

Several special CJ-5 models were produced:

1961-1963 Tuxedo Park Mark III
1965 "Tuxedo Park Mark IV"
1969 Camper[21][22][23][24][25][26]
1969 462
1970 Renegade I
1971 Renegade II
1972-1983 Renegade Models — featuring a 304 cu in (5.0 L) V8, alloy wheels, and a Trac-Lok limited-slip differential
1973 Super Jeep
1977-1983 Golden Eagle
1979 Silver Anniversary
Early Tuxedo Park models were trim lines, but the Tuxedo Park Mark IV was claimed as a separate model than the other CJ series (marked in 1965 as the "Universal"), with more differences than past models. The Tuxedo Park Mark IV was an attempt to crack the mass market; it was, according to Jeep, “a new idea in sports cars ... the sportiest, most FUNctional car on the automotive scene.” It added to the standard CJ chrome bumpers, hood latches, gas cap, mirror, and tail lamp trim. 81 and 101 inch wheelbases were available, with a variety of convertible top and seat colors, and front bucket seats in “pleated British calf grain vinyl.” Sales of this model, introduced in 1965, were low.[27]

In Australia, a unique variant of the CJ5/CJ6 was produced in limited numbers. In 1965, when the CJ was given the all-new Buick V6, Jeep saw the need for something similar in Australia. As such, they began to fit Falcon 6-cylinder engines to them at their Rocklea factory in Queensland. The jeep was fitted with an engine, pedal box and clutch/brake system corresponding to the equivalent Falcon at the time; i.e. a 1965 CJ5 would be fitted with 1965 Falcon engine/clutch components. When the Falcon received a hydraulic clutch system, so too did the Jeep. Combat 6 jeeps were also fitted with Australian Borg Warner differentials, and Borg Warner brand gearboxes. Unfortunately there is very little documentation about these jeeps, and often the only way to conclusively identify them is by owner history. Web page describing Jeep's presence in Australia, including the "Combat 6"


77 de disk olmuş. ama sonlarıdır ve 78 model olarak geçmiştir.
 

Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

Buggy' Alıntı:
Belge olmadan bu tartışma bitmez. AMC de Chrysler'e satıldığına göre soracak uzman da kalmamıştır. Benden de nokta (.)

Bende nokta diyorum sizin dediğiniz gibi olursa kimin cj si kaç model hep karışır 77 78 de olabilir 79 77 de olabilir :D kazanan cj kardeşliği iyi akşamlar herkese ama yine lafımdayım 77 ve 78 modeller kampana :smiley:
 

Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

In 1979, the standard engine became the 258 cu in (4.2 L) I6 that now featured a Carter BBD two-barrel carburetor.

79 Modellerde çift bare karbüratör ve 4.2l 258cu motor budamı yanlış ;D 78 lerde yok yani.. 78 modellerde disk konulupta şuanda 100 tane 78 model cj den 3-5 tanesi diskli çıkması gerçekten ilginç açıkcası :eek:
 

Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

**FatsaOffRoad**' Alıntı:
Bende nokta diyorum sizin dediğiniz gibi olursa kimin cj si kaç model hep karışır 77 78 de olabilir 79 77 de olabilir :D kazanan cj kardeşliği iyi akşamlar herkese ama yine lafımdayım 77 ve 78 modeller kampana :smiley:

değil .. 77 kampana 78 disk.. nokta... hatta noktalar... ;D ruhsatı yanlış cj ler piyasada çok. istisnalar kaideyi bozmaz..

motorların 79 da değiştiğini de buradan öğrendim.. ben 78 de dğişti sanıyordum. değilmiş..

saygılar.
 

Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

jeep' Alıntı:
değil .. 77 kampana 78 disk.. nokta... hatta noktalar... ;D ruhsatı yanlış cj ler piyasada çok. istisnalar kaideyi bozmaz..

motorların 79 da değiştiğini de buradan öğrendim.. ben 78 de dğişti sanıyordum. değilmiş..

saygılar.
abi bende anlatmaya çalışıyorum 78de disk var die ama anlatamıyorum eğer 78 model kampanalı cj varsa ruhsata yanlış yazılmıştır..
 



Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

**FatsaOffRoad**' Alıntı:
Bende nokta diyorum sizin dediğiniz gibi olursa kimin cj si kaç model hep karışır 77 78 de olabilir 79 77 de olabilir :D kazanan cj kardeşliği iyi akşamlar herkese ama yine lafımdayım 77 ve 78 modeller kampana :smiley:

Ruhsat yalan söyler ama VIN'la şaka olmaz. Madem karışma ihtimali var gibi görünüyor, buradan ikazımızı yapalım, CJ alacak arkadaşlar mutlaka VIN sorgulaması yapsınlar. Konuyu da kazandibi yiyerek kapatalım. Ne alaka demeyin, evde başka tatlı birşey bulamadım da ondan ;D
 

Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

ruhatlar kesinlikle yalan söyler heleki konu cj ise :D
4 yıl önce aracı satarken alıcı, atilla özel e göstermek istedi, gittik bakıldı ruhsat kontrolü yapıldığında 76 model bildiğim aracımın 75 olduğunu öğrenmiştim , o zaman çok şaşırmıştım ama meğerse bunun örnekleri çokmuş ;D
benden kısa özet polemiğe gerek yok ;D ;D 77-78-79 fark etmez CJ mi kalbi atıyorsa sıkıntı yok ;)
 

Ynt: Bilgi dolu yardımlarınızı bekliyorum

bu konunun tartışılması güzel bende bazı noktalarda çelişki içerisindeydim açıkcası
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,093
Mesajlar
1,528,632
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst