Bir Ducato (minibüs) Daha Karavan Olma Yolunda...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osmanaktuna Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,926

Etiketler
Bilindik markalar 2000 tl ye doğru satılırken üstteki cihaz ile bu iş mümkün olabilir mi? Hem de 60A

Eşyanın tabiatı açısından bakarsak, marka örneklerine göre 1/4 lük bir fiyatla üstelik daha güçlü fakat isimsiz bir aleti yurdum bir satıcının kendini jiletlercesine satıyor olması bence akla uygun değil Osman bey.

Ararsanız Ali Express’de bulacağınız bu aletin performansından normal bir satıcının ilgisi ve hatta “gerçek” bilgisi bile olmadığı da işin diğer yönü olmalı.

Ben, orjinal Steca’ya (Çin taklitlerini yapıyor) , temsilcisinden Victron’a veya Bursa’da üretilen Havensis’e yönelirdim. Hatta yeterli yer ve panelim varsa MPPT ‘yi bile düşünmez, çok fazlı dolum yapabilen kalite bir PWM alırdım.



Herşeyden önce tahmini günlük tüketiminizi en fazla ne kadar hesapladınız ?
Eğer bu değeri bilmeden solara giriyorsanız, işe kuyruğundan başladınız demektir..
 
Son düzenleme:


Video: https://www.youtube.com/watch?v=rBVsHu38iaY&t=133s


Bunu izledikten sonra mppt ye karar verdim ama henüz almadım. Her an tamamen "duygusal" nedenlerle pwm ye dönebilirim
 


Herşeyden önce tahmini günlük tüketiminizi en fazla ne kadar hesapladınız ?
Eğer bu değeri bilmeden solara giriyorsanız, işe kuyruğundan başladınız demektir..
Hesaplama konusunda da ekteki dosyadan yararlandım...
 

Ekli dosyalar

  • tüketim hesaplama.xlsx
    17.9 KB · Görüntüleme: 193

.
Dosyanızda buzdolabının günlük normal ~8 saat kadar çalışması, nedense 24 saat olarak alınmış.
Tüketime göre ideal akü gereksinimleri ise şaşılacak derecede abartılı.
Dosya, oldukça evhamlı bir karavancı veya cingöz bir satıcı tarafından düzenlenmiş olmalı ?
Panel kapasitesi için de zaman ve konum bilgisi olmadan sadece ortalama bir değer verilmiş.

Sanırım sabit bir başlıkta olmadığı için aşağıdaki detaylı solar cetveli gözünüzden kaçtı galiba ?
Bir de oradan deneyin isterseniz.


...
Seçiminiz LFP akü olursa PWM regülatörünün LFP çıkışının olması yeterli. Çok fazlı dolum sadece kurşun asit akülere gerekli.
 

Ekli dosyalar

  • SOLAR CETVEL.xlsx
    923.5 KB · Görüntüleme: 155
Son düzenleme:



Üstadım duygusal nedenlerle LFP akü seçemem maalesef AGM deep cycle 225A mutlu seçtim. Şarj dinamosundan yararlanmak gibi bir takıntım var. O yüzden jel seçmedim.
 

.
Karavanda devamlı yaşamayacak veya dünya turu falan yapmayacaksanız LFP akü bence zaten rantabl değil.
AGM aküde karar kılmanız ise gayet isabetli.

Fakat jel akünün, şarj dinamosuna uygun olmaması gibi bir durum söz konusu değil. Westfalia’nın karavanıma kurduğu bu sistem tek bir sorun olmadan 10. yılını geride bıraktı.
 
Son düzenleme:

Jel akünün şarj dinamosundan şarj olması için araya konması gereken cihaz var diye bir bilgiye ulaşmıştım. Ben ise basit bir devre kesici ile araç aküsü ile yaşam aküsünü bağlamak istiyorum.
 

.
Osman bey, aşağıdaki başlıkta sizin için faydalı olacak bilgiler var.

Kastettiğiniz ayırıcı aletler zaten bütün aküler için söz konusu !
 
Son düzenleme:

Üstadım verdiğiniz başlıktaki "A" şıkkında ayırıcı şalterden başka bir cihaz yok değil mi? Ben öyle anladım ve yapmak istediğim de bu (muhtemel sıkıntıları göğüsleyerek ).
 



.
Osman bey birinci şık devamlı dikkat gerektiriyor. Motorun çalışmasından 8-10 saniye sonra aküleri birleştirip, durmasından sonra da açmayı unutmamanız lazım. (Biliyorsunuz sistemdeki aküler dolarken beraber, boşaltırken ayrık olmalı)

Size de LFP akü düşünmediğinizi göre, benimki gibi ikinci şık gayet uygun bir çözüm. Üstelik pahalı da sayılmaz.
Yukarıda yazdığım işlemleri otomatikman kendisi yapıyor.
Forumda bu aleti ilk defa eline alıp, karavanına kendi monte eden katılımcılar var. Westfalia’nın aracıma koyduğu bu aleti dedim ya, 10 senedir (100.000 km) sorunsuz kullanmaktayım. Şemasını gösterirseniz bir oto elektrikçisi de monte edebilir.
Yalnız karavan pratiğine yabancı biri olmaması yerinde olurdu.
Tekne elektrikçileri bu işin piri..
 
Son düzenleme:

Şoför arkasına banyo/wc planını uygulayacağız. Yaşam aküsünü ve elektronikleri koyayacak en uygun yeri düşünürken ikili koltuğun altını düşündüm. Ne dersiniz?
 

Oldukça uzun zaman geçmiş ama başladığı işi yarım bırakanlarla aynı kefede olmak istemem Koltukları, döşemeleri söküp aracı tamamen soyduktan sonra kapsamlı bir bakım yaptırmaya karar verdim. Bu kararın bedeli 5 haftayı ve 50 bin lirayı geçti İzolasyonda tüm yüzeylere 6mm kauçuk yapıştırdım ve mümkün olan maksimum kalınlıkta (duvarlara 7 cm tavana ve tabana 2 cm strafor uyguladım. Ama bu hızla yani sadece hafta sonları çalışarak 1 senede ancak bitirebileceğimi anlayınca bir mobilyacı ile çalışmaya karar verdim. Duvarlar ve tavan komple kayın kontra ile kaplandı. Dolaplar mdflam dan yapıldı. Yatak için iskelet yapılmayıp 2 duvardan destekli profiller üzerine oturtuldu. Su sistemi için buradan aldığım fikirle dalgıç pompa kullandım ama şofbeni çalıştıracak yeterli basıncı sağlamadı. Su sisteminde pünomatik kolay bağlantı kullandım. Çok kolay oldu. Elektrik sistemi için sadece işçilik bedeli olarak bir firma 6 bin 500 diğer firma 10 bin lira isteyince arife günü bağlantıları kendim yaptım, kablolar biraz ortada kaldı ama minimum gerekleri (220v buzdolabı, 12v aydınlatma, mutfakta su akıyordu, ocak yanıyordu) sağladım ve yola çıktık. Baş üstü dolaplarımız ve mutfak dolabı kapaklarımız yetişmese de 6 geceyi karavanda geçirdik. Yatak için yine buradan bulduğum firmanın yaptığı yataktan çok memnun kaldık. Konya Karavan Parkı(1), Erdemli Zincirlikuyu Plajı(3), Tarsus Karavan Parkı(2), Konya Karavan Parkı(1) toplam 1450km 2 sefer Torosları çıkıp indim 7,2 lt/100km ortalama çok hoşuma gitti. Yaptırdığım en güzel şeylerden biri hız sabitleyici taktırmak oldu. Düşük yakıt tüketiminde önemli rolü olduğunu düşünüyorum(80-90km/s ile kullandım)... Şimdilik bu kadar... Gelişmeler oldukça yazarım...