Bir Lada Daha

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan senolakp Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,881

senolakp

Ana Kamp
Mesajlar
31
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaşlar. Ben de artık aranızdayım. Aracım 97 model. Ufak tefek bir şeyler yaptım.
Şu an yükseltme, diff kilidi, ayna-mahruti, büyük lastik, vinç, şnorkel konuları üzerinde duruyorum.
Bu konularda her türlü fikir ve öneriye açığım.
Şimdiden teşekkürler.


lada1-1-1.png
 

Etiketler


Ynt: Bir Lada Daha

Değerli arkadaşım merhaba. Yeni nivan hayırlı uğurlu olsun. 18 yıllık niva kullanıcısı olarak size tavsiyem çok fazla para harcamamanız. Zira eşekten yarış atı olmuyor.Nivayı kendi özellikleri içinde kabul edip ona göre kullanırsanız uzun yıllar size sadakatle hizmet edecektir. Nivaya yapılan her değişiklik, her ekleme ömründen dolayısıyla sizin cebinizden çok şeyi çalıp götürecek ve göreceksinizki keşke bu kadar para harcamasaydım dedirtecektir.Nivanızı iyi günlerde kullanmanız temennisiyle. Saygılarımla. A. Ziya AKALIN
 

Ynt: Bir Lada Daha

Sayın Rima61 Trabzon/Düzköy'denim.
Sayın Zoti ben bu aracı ikinci araç olarak aldım. Geçen gün yaylaya çıktım. Yolun yarısından sonra kar giderek arttı. Yaklaşık yarım metre karda rahatlıkla ilerledim. Benim için bu yeterli. Yoksa konforlu ve hızlı bir araç aramıyorum. Aracı yükseltip karda daha iyi gidebilecek şekile getirmek ilk amacım. Zaten afaki rakalmlar harcamak peşinde değilim. İçki, sigara kumar yok. Benim kumarım da bu anlayacağın. Tavsiyelerin için teşekkürler.
 



Ynt: Bir Lada Daha

öncelikle merhaba ve hoşgeldin...2 veya 3 hafta önce sizin oralardaydık 2 beyaz niva...HIDIRNEBİ YAYLASINA çıktık karda....diğer niva arıza yaptı ve onu çekerek aşagıya döndük....tanışmak isterim ,niva grupları halinde dag bayır gezelim mi topragım ?
 

Ynt: Bir Lada Daha

Şenol Bey lada nivada özellikle yükseltme şaft açılarını değiştirerek şaft mafsallarının çalışma sınırlarını çok zorlamakta ve dolayısıyla nivanın kronık hastalığı olan titreşim problemlerini dayanılmaz hale getirmektedir.Şaft açılarının değişmemesi için arazi şanzımanının ,arka ve ön defransiyelin konumlarının değiştirilmesi gündeme gelecektir. Buda hem yapısal hemde parasal büyük sorunlara yol açabilir.Bunun yanı sıra ön üst rotillere yapılacak en fazla 3 cm lik parça ve arka helezon üstüne konulacak poliamid parça sizin yükseltmedeki en üst sınırınız olmalıdır.Ön üst rotillere konulacak parça ön akslarda özelilikle dönüşlerde takırdamaya sebep olabilir.Nivada büyük jant ve lastik kullanmakta aracın kaportasında sürtmelere sebep olabilir.Daha önemlisi akslar ve bilyalar üzerine aşırı yük bindirerek zamanından önce deforme olmalarına hatta sizin yolda kalmanıza bile sebep olabilir.Kısacası 18 seneden beri nivaya yapmadığım kalmadı, epeyde para harcadım.Ancak gördümki her yapılan tadilat beraberinde sorunlarla geri döndü.Şu an satmaya kıyamadığım 1993 nivayı büyük zevkle hala kullanıyorum.Nivanın kabiliyetlerini zaman içinde öğrendiğim için sürüş stilimide ona göre ayarlıyorum dolayısıyla gül gibi geçinip gidiyoruz. Birde demişsinizki yarım metre karda gayet rahat gidebiliyorum, daha ne olsun ? hiç şüpheniz olmasınki yerden 50 cm yükseltilmiş araçlar bile 50 cm den daha fazla karda gidemezler.Gitseler bile mutlaka biryerleri kırarlar.Lütfen ladayı ucuz,küçük kabiliyetleri belli olan bir araç olarak kabul edip ondan bir dozerin yapabileceği işleri beklemeyin. Aracınızın tadını çıkarın, keyfine varın. Saygılarımla. A.Ziya AKALIN
 

Ynt: Bir Lada Daha

Sayın Akalın, ben aracı aldığımda üzerinde kaplama lastikler vardı. Onları çıkartıp normal lastik taktım. Asfalt lastiği tabir edebiliriz.
Fakat araç çim zeminde yere tutunma sorunu yaşıyor. Aslında OK lastikler benim için ideal fakat ebatları büyük anladığım kadarıyla.
Ağır devir ayna takıp bu OK ları takmak istiyorum. Ağır arazi şartlarına girmeyeceğim için bana yeterli gelirler diye düşünüyorum.
Bu ayna konusunda siz ne düşünüyorsunuz. Bu aynalar orjinal midir, yoksa yan sanayi ürünü müdür?
İlginize teşekkür ederim. Bu arada yükseltme ile ilgili sizin bahsettiğiniz sıkıntıları okumuştum. Sizin yazınızı okuduktan sonra da vazgeçtim.
 

Ynt: Bir Lada Daha

RİMA61' Alıntı:
öncelikle merhaba ve hoşgeldin...2 veya 3 hafta önce sizin oralardaydık 2 beyaz niva...HIDIRNEBİ YAYLASINA çıktık karda....diğer niva arıza yaptı ve onu çekerek aşagıya döndük....tanışmak isterim ,niva grupları halinde dag bayır gezelim mi topragım ?
Teşekkür ederim. Çalışma şartlarımdan dolayı çok fazla boş vaktim olmuyor. Arada bir boşluk bulunca kaçıyorum bazen. Bu tarafa gelirseniz beklerim. Düzköy merkezdeyim.
 

Ynt: Bir Lada Daha

Ayna mahruti oranınız muhtemelen 11/43. bu oran 1994 ten sonra nivalarda son hızı yükseltmek için kullanıldı.Ancak çekişte bir miktar azaldı. 1994 ten öncekilerde ise 10/41 lik oranda ayna mahruti kullanılıyordu.Bende şu anda 10/41 var. Bunlarda son hızda biraz daha düşük olmalarına rağmen çekişte oldukça iyi sonuç veriyor. Hatta büyük boyuttaki lastiği bile tolere edebiliyor.Şu an piyasada bulunabiliyormu bilmiyorum ama
bir ara Samsunda sipariş üzerine getirildiğini duymuştum. Size tavsiyem eğer bulabilirseniz sadece ayna-mahruti almayın, ön ve arka defransiyelleri komple alın ve alıncada takmadan önce mutlaka iyi bir defransiyelciye ayarlarını tekrar yaptırın. Bu arada alacağınız malzemelerin orijinal rus FABRİKA malı olmasına dikkat edin. Çünkü Rusyadada ucuz ve kötü yan sanayi malları üretip burada fabrika malı diye satabiliyorlar.Lastik konusunda ise ıslak çimde en baba lastik bile tutunma sorunları yaşar.OK144 lastikler karda, çamurda iyi iş yapar ancak ıslak asfaltta çok dikkat edilmelidir, nedeni frende ani kaymaya sebep olabilir. Bir diğer dezavantajıda asfaltta bayağı uğuldar. Bunun dışında pek bir sıkıntısı yoktur. Pek fazla masraf etmeden aracın yüksekliğinide artırır.Saygılarımla.
 



Ynt: Bir Lada Daha

Resimde görünen jantlar 15 inç midir?
Bu jantlardan nereden bulabilirim?
Ayrıca niva ya takılabilecek en geniş lastik ölçüsü nedir acaba, çamurluğun içine sığabilecek en geniş lastik, yükseltme yapmadan?
ladajant2.png

ladajant.png
 


Ynt: Bir Lada Daha

niva üzerine takılabilecek en geniş lastik 205 80 16 dır jant konusuna gelince sorento jantları gerçekten güzel oluyo fakat benim tavsiyem offsetli jant yaptırmanız olacak

DSC_0037.jpg


27042011667.jpg
 

Ynt: Bir Lada Daha

Resimdeki sorento jantına takılı lastikler 205/80/16 mı? Bu lastikler sürtmüyor mu? Ayrıca aracın performansını ne kadar etkiliyor? Şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: Bir Lada Daha

Ayrıca offsetli kant buralarda yaptırmam mümkün değil. Bir de offsetli jantla 205 lastik çamurluğa sürtermi?
 



Ynt: Bir Lada Daha

senolakp' Alıntı:
Resimdeki sorento jantına takılı lastikler 205/80/16 mı? Bu lastikler sürtmüyor mu? Ayrıca aracın performansını ne kadar etkiliyor? Şimdiden teşekkürler.
evet sorentoya takılı olanlar 205 80 16
sürtme çok ufak traşlamalarla halledilebiliyor performansı düşürdüğü muhakkaki ortada ama görüntü itibari ile muhteşem oluyo bence bu ebatın bir düşüğü hem görsel hemde işlevsel olarak sizi fazlasıyla memnun edebilir mesela 205 70 16 varsa araştırın derim...
;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,917
Mesajlar
1,531,649
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
gezensinem

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst