Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 706
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 192,662

Etiketler


Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

hyavuz2000' Alıntı:
Selam Nejat :D, Yavuz abi Şu alttaki çıtaları söküp atmaya karar verdi, yerine Çıta görünümünde(biraz daha kalın) profilden güzel bişey yapıcaktı da kaynak makinasıyla başka bir iş vardı onu tamamlıyordu. Disco ya yapmıştı benzer bir uygulama. Bayağı sağlam oluyor, alttan ve yandan darbelere de dayanıklı hemde orjinalliği bozulmuyor çok fazla.

Bakalım görücez ustanın maharetini ;D ;D ;D ;D

Çıtalar hazır cuma günü kestirdim 3 mm sac, 50X100 mm profil, üzerine otokar basamaklar kesilip monte edilecek, şasi bağlantı kulaklarına bağlanacak, hi-lift ile aracı kaldırabilecek dayanıklılıkta olacak. hem kaya hem ağaç kaydırıcı olarak görev yaparken aynı zamanda basamak olarak kullanılacak.

Detayları fotoğraflıyorum bizden sonra uğraşanlara fikir oluşturur.
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

rumelian' Alıntı:
yavuz abi, hadi, 10 gün beklettin bizi resime ve bilgiye doyur bizi ;D ;D ;D

Döndüm ama arabayla uğraşacak zaman bulamadım, ilerleyen günlerde paylaşıma devam. ;D
 




Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

sword7' Alıntı:
Abi hadi ya çile yaptık valla ;D

Umut bu işin püf noktası sabır ;D ;D herşeyi bir kere yapmaya çalışıyoruz 100 kere düşünüp araştırıp 1 defada bitirmek istiyoruz buda zaman alıyor doğal olarak. Ama dersenki sen sabırsızlanmıyormusun direksiyona geçmeye , hemde nasıl sabırsızlanıyorum tarif edemem ;D ;D

Birde üstüne Umut Çelikel 100 tane kadar LR mounthly dergisi bıraktı, onları incelemeye başladım 100 lerce proje aracı inceledim şu ana kadar hata yapık diyeceğimiz birşey bulamadım, doğru yoldayız ;)
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

discovery-V8' Alıntı:
Umut bu işin püf noktası sabır ;D ;D herşeyi bir kere yapmaya çalışıyoruz 100 kere düşünüp araştırıp 1 defada bitirmek istiyoruz buda zaman alıyor doğal olarak. Ama dersenki sen sabırsızlanmıyormusun direksiyona geçmeye , hemde nasıl sabırsızlanıyorum tarif edemem ;D ;D

Birde üstüne Umut Çelikel 100 tane kadar LR mounthly dergisi bıraktı, onları incelemeye başladım 100 lerce proje aracı inceledim şu ana kadar hata yapık diyeceğimiz birşey bulamadım, doğru yoldayız ;)

Bende de hiç yok o püf noktadan abi, sen en doğrusunu yapıyorsun ama. Allah gönlünüze göre versin, ben yine sabırsızlıkla bekliyorum ;D
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

allah kolaylıklar versin inşallah hiç bir hatası olmadan bitireceksiniz bu işi
bu arada yavuz abi benim defenderide göndereyim elin batmışken onuda yap olurmu ;D
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

Gerçekten okuması çok eğlenceli bir çalışma olmuş, ancak yapımda inanılmaz sıkıntılar yaşanmış. Araca binmek için portatif merdiven mi düşünüyorsunuz? :D
 



Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

discovery-V8' Alıntı:
Birde üstüne Umut Çelikel 100 tane kadar LR mounthly dergisi bıraktı, onları incelemeye başladım 100 lerce proje aracı inceledim şu ana kadar hata yapık diyeceğimiz birşey bulamadım, doğru yoldayız ;)
Abi onu bunu anlamam dergileri çabuk oku ve başka kimseyede verme ;) ;)
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

discovery-V8' Alıntı:
Umut bu işin püf noktası sabır ;D ;D herşeyi bir kere yapmaya çalışıyoruz 100 kere düşünüp araştırıp 1 defada bitirmek istiyoruz buda zaman alıyor doğal olarak. Ama dersenki sen sabırsızlanmıyormusun direksiyona geçmeye , hemde nasıl sabırsızlanıyorum tarif edemem ;D ;D

Birde üstüne Umut Çelikel 100 tane kadar LR mounthly dergisi bıraktı, onları incelemeye başladım 100 lerce proje aracı inceledim şu ana kadar hata yapık diyeceğimiz birşey bulamadım, doğru yoldayız ;)


Yavuz abi ön diferansiyelle ve akslarla ilgili güçlendirme çalışması oldu mu? Baktım göremedim, gözden kaçırmış olabilirim. Ama bizim Gaziantep'teki landlarda ortak sorun ön diff i kolay parçalamaları oluyor. Hatta traktör lastiği takan bir defender 2 gün üst üste 2 ön aksı kesti. 38 lastik ile ekstra önlem almışsındır. İşin içine kilit de girince bayağı bir yük binecek.
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

slm yavuz abi eline sağlık süper oluyor hani bir reklam varya biz daha iyisini yapana kadar iyisi bu bence sen ve ekibin daha iyisini yapanakadar en iiyisi budur okadarrrrrrr
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

jeep' Alıntı:
Yavuz abi ön diferansiyelle ve akslarla ilgili güçlendirme çalışması oldu mu? Baktım göremedim, gözden kaçırmış olabilirim. Ama bizim Gaziantep'teki landlarda ortak sorun ön diff i kolay parçalamaları oluyor. Hatta traktör lastiği takan bir defender 2 gün üst üste 2 ön aksı kesti. 38 lastik ile ekstra önlem almışsındır. İşin içine kilit de girince bayağı bir yük binecek.

Göktuğ ön dif parçalanmasında bir kaç sorun oluyor

1- istavroz piminin kırılması (Çözümü kilitli diff, kilitlerin içindeki pimler %40-100 arası daha güçlü)
2- Aks kesmesi (genelede ucuz 10 freze akslar kolay keser, Çözümü a)- 24-30 freze aksa dönmek b)- Günlendirilmiş 10 fereze aks kullanmak. c)- kapaksız tek parça 24 freze aks kullanmak.)
3- Swivel joint kırılması (Tükçesi TAS sanayide öyle diyorlar :smiley: Genelde kolay kırılmaz ama sürekli kırılıyorsa ya orjinal değildir, ki eğer orjinalide kırıyorsa onlarında güçlendirilmişi var)

Biz 24 freze tek parça aks kullandık, dışlarında kapak yok aks ve kapak tek parça, eğer sorun çıkarsa ki uzun süredir 3 tonluk kilitli diffli discoda kullanıyorum hiç sorun yaşamadım, bir takım ashcroft aks alacağız ,sorunu kökünden çözeceğiz. ;)
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

Abi teşekkür ederim. Sizin de dediğiniz gibi 3 defenderda 10 freze ;D beyaz olan pim kırdı, ayna mahruti parçaladı. diğeri ise tas ı dağıttı kırdı. Bu yazıyı yazarken eski üzerinde duran disco jantlarını sordular.. Satılık mıdır ;D
 



Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

jeep' Alıntı:
Abi teşekkür ederim. Sizin de dediğiniz gibi 3 defenderda 10 freze ;D beyaz olan pim kırdı, ayna mahruti parçaladı. diğeri ise tas ı dağıttı kırdı. Bu yazıyı yazarken eski üzerinde duran disco jantlarını sordular.. Satılık mıdır ;D

Hangi Disco jantları? metalik yıldız şeklinde olan disco I jantlarımı ? 10 freze kapaklara uymaz o jantlar 1- 1,5 cm flanş koymak lazım ama satabilirim galiba ::smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,034
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst