Hızlıca anlatayım.Kelime hataları ve anlatım bozuklukları için şimdiden özür dilerim. Belki birilerinin işine yarar diye hızlıca paylaşayım dedim. Ben yapalı iki ayı geçti sorun yok...Tereddüte yol açan bir nokta varsa sorun cevaplayayım
Yoğun kışı yaşadığımız günlerde bir gün kalorife fanı dördüncü devirde takıldı kaldı. 1-2-3-4 yapıyorum ama nafile fan deli gibi üflüyor. Ancak havalandırmayı kapatınca üfleme kesiliyordu. Ertesi gün arabaya bindim motoru ısıttım kaloriferi açtım tık yok. Duruma anlam veremeden o günkü doktor randevusuna yetişmek üzere yola çıktık. Hava buz gibi bira sonra arabanın içi sibirya oldu. Yol boşalıp biraz hızlanınca dışardan gelen hava nedeniyle birazcık alttan ısı geliyordu; üşüyen ayaklarımızı ıstabilmek için göğüsten hava gelen yere ayaklarımızı sokuyoruz... ama nafile. Kelimenin tam anlamıyla nafile, doktora gidip gelene kadar donduk.
Fan üflemiyordu bu seferde... Bir iki elektrikçiye sigorta röle filan kontrol ettirdim her şey normal anlamayız kurcalamayalım dediler. Helal olsun dürüst esnafa diyerek ayrıldım. Servisin yolunu tuttum. Uzun hikayenin kısası servis baktı fanı kontrol eden parça bozulmuş. Yenisi ellerinde yok siparişle gelecek ve 400 küsur TL. Çözüm olarak uyabilecek parça olarak Primeranınki önerildi.Ama garanti veremeyiz denildi fiyat 130 küsur TL...Çözüm içime sinmedi; orjinal parça pahalı geldi. Sökülen yerler öylece geri toplandı.
Eve gidince parçayı söktüm, sağını solunu kurcaladım. Ölçü aletiyle devre elemanlarını kontrol ettim. Transistörün (mosfet) kısa devre olduğunu gördüm. Transistörün üstünde yazan kodla neti araştırınca http://forums.nicoclub.com/how-to-fix-your-fan-control-amplifier-t433421.html adresine ulaştım. Bu sayfadaki resimleri burayada kopyalayacağım. Bazı resimler direk benim Patroldan.
Parçaya ulaşmak için örnek resimden farklı olarak 4 tanesi köşelerde ve 2 tanede torpido kilidinde olmak üzere
6 adet vida ile torpidonun sökülmesi gerekiyor. Torpido söküldükten sonra resimde görüldüğü gibi parçayı tutan 2 adet vidayı açarak parçayı çıkartmak gerekli.
Yanan transistör 2SK2500 kodlu.Anacak bu transistör üretimden kalkmış. Uygun parça olarak FDH5500 tam muadil gibi görünüyor ama ben onuda bulamadım. Bu parçaların özelliklerine bakarken parts.digikey.com sitesinden yararlandım. En yakın değerlere sahip olarak IRFP064N buldum. Transistörü Konya sokaktan 4TL ye aldım.Gerisi havya ve lehim işine kalmıştı.
Anladığım kadarıyla bu durum Patrol' a özgü değil başka Nissan ve türevlerinde hatta başka markalarda da yaşanan/yaşanabilecek bir durum. Yani çözüm benzer sorunu yaşayan tüm araçlara uygulanabilir.
Yoğun kışı yaşadığımız günlerde bir gün kalorife fanı dördüncü devirde takıldı kaldı. 1-2-3-4 yapıyorum ama nafile fan deli gibi üflüyor. Ancak havalandırmayı kapatınca üfleme kesiliyordu. Ertesi gün arabaya bindim motoru ısıttım kaloriferi açtım tık yok. Duruma anlam veremeden o günkü doktor randevusuna yetişmek üzere yola çıktık. Hava buz gibi bira sonra arabanın içi sibirya oldu. Yol boşalıp biraz hızlanınca dışardan gelen hava nedeniyle birazcık alttan ısı geliyordu; üşüyen ayaklarımızı ıstabilmek için göğüsten hava gelen yere ayaklarımızı sokuyoruz... ama nafile. Kelimenin tam anlamıyla nafile, doktora gidip gelene kadar donduk.
Fan üflemiyordu bu seferde... Bir iki elektrikçiye sigorta röle filan kontrol ettirdim her şey normal anlamayız kurcalamayalım dediler. Helal olsun dürüst esnafa diyerek ayrıldım. Servisin yolunu tuttum. Uzun hikayenin kısası servis baktı fanı kontrol eden parça bozulmuş. Yenisi ellerinde yok siparişle gelecek ve 400 küsur TL. Çözüm olarak uyabilecek parça olarak Primeranınki önerildi.Ama garanti veremeyiz denildi fiyat 130 küsur TL...Çözüm içime sinmedi; orjinal parça pahalı geldi. Sökülen yerler öylece geri toplandı.
Eve gidince parçayı söktüm, sağını solunu kurcaladım. Ölçü aletiyle devre elemanlarını kontrol ettim. Transistörün (mosfet) kısa devre olduğunu gördüm. Transistörün üstünde yazan kodla neti araştırınca http://forums.nicoclub.com/how-to-fix-your-fan-control-amplifier-t433421.html adresine ulaştım. Bu sayfadaki resimleri burayada kopyalayacağım. Bazı resimler direk benim Patroldan.
Parçaya ulaşmak için örnek resimden farklı olarak 4 tanesi köşelerde ve 2 tanede torpido kilidinde olmak üzere
6 adet vida ile torpidonun sökülmesi gerekiyor. Torpido söküldükten sonra resimde görüldüğü gibi parçayı tutan 2 adet vidayı açarak parçayı çıkartmak gerekli.
Yanan transistör 2SK2500 kodlu.Anacak bu transistör üretimden kalkmış. Uygun parça olarak FDH5500 tam muadil gibi görünüyor ama ben onuda bulamadım. Bu parçaların özelliklerine bakarken parts.digikey.com sitesinden yararlandım. En yakın değerlere sahip olarak IRFP064N buldum. Transistörü Konya sokaktan 4TL ye aldım.Gerisi havya ve lehim işine kalmıştı.
Anladığım kadarıyla bu durum Patrol' a özgü değil başka Nissan ve türevlerinde hatta başka markalarda da yaşanan/yaşanabilecek bir durum. Yani çözüm benzer sorunu yaşayan tüm araçlara uygulanabilir.