BP5 ile GP3 Rekorları Alt Üst Etti

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SEVAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,885

SEVAL

www.sevalduban.com
Mesajlar
3,866
Tepkime Puanı
39
Web
www.sevalduban.com
Uzun süredir Transatlantik rekorunu kırmak için New-York’ta uygun hava koşullarını bekleyen, devasa G-Class trimaranlar, Groupama 3 ve Banque Populaire 5 mevcut rekorları altüst ettiler.

Groupama 3 kendisine ait olan önceki Atlantik geçiş rekorunu 9 saat 44 dakika ile yenilerken, yine kendisine ait olan 24 saatte katedilen en fazla mesafe rekorunu da 784 milden 857 mile çıkardı! Bu da yaklaşık olarak 24 saat boyunca ortalama 35,7 knotluk bir hız anlamına geliyor.

Bu sayısal verilere göre Jules Vernes rekor denemesinde geçirdikleri kazadan sonra yapılan modifikasyonlar yaramış gibi gözüküyor. Zira önceki denemelerine göre yüzde 10 daha iyi performans göstermişler.


KEYFİNİ SÜRMESİNE İZİN VERMEDİ


Bu rakamlar size inanılmaz gözüktüyse bir de Banque Populaire 5’inkilere bakın.

Groupama uzun süredir beraber yarışan ve teknelerine alışmış bir ekip olarak limitleri zorlayıp rekorları altüst ederken, Pascal Bidegorry ve ekibi ultra-modern devasa trimaranları BP5 ile Groupama’nın bu rekorların keyfini sürmesine izin vermedi.

[attachment=1][attachment=2][attachment=3]

New-York’u Groupama 3’ten 3 saat sonra dümen suyunda bırakan BP5, Atlantik'i 3 gün 12 saat 25 dakika ve 56 saniyede katederek Groupama’nın taze rekorunu 2 saat 48 dakika geride bıraktı.

Bu sonuçla tekneler New-York’u 3 saat arayla terk edip İngiltere’nin Kertenkele Burnu’na (Lizard Point) 12 dakika farkla ulaştılar.

BP5, 24 saat rekorunu da aynı denemede 907 mile çıkararak, Groupama’yı 50 mil geride bıraktı. Böylece BP5 24 saatte ortalama 37.8knot’luk bir sürat yaptı!

[attachment=4][attachment=5]

OKYANUSTA 40 KNOTLA GİTTİĞİNİZİ HAYAL EDİN




Bu durumu zihninizde canlandırmanız için okyanusun ortasında 35-40 knot arası süratte seyreden bir trimaranı hayal edin, sonra da içine kendinizi koyun ve bu temponun 3 günden fazla bir süre devam ettiğini düşünün. Tuvaletinizi yapmak, uyumak yada yemek yemenin zorluğunu tahmin etmeye çalışın. O süratte yapılacak en ufak bir hata faciaya yol açabilir bu yüzden ekibin olağanüstü bir konsantrasyona ve uyuma sahip olması lazım.

Ekipler New-York’u terk ettiklerinde Groupama 3, gösterişli rakibi için kolay lokma olmayacağının sinyallerini veriyordu. Denemenin henüz başında 24 saatte 800 mil bariyerini geçmek ve 36 saat boyunca 35 knot’luk sürat oldukça yüksek bir eşik olsada BP5 için aşılmaz değildi. Nitekim de öyle oldu.

GROUPAMA 3'ÜN KAPTANI NE DEDİ?




Groupama 3’ün kaptanı Franck Cammas rekor denemesi için şunları söyledi:

“Rüzgar ve deniz şartları böyle bir deneme için mükemmeldi. Rüzgar kuvvetli ve stabil deniz ise oldukça dalgasızdı. Teknemiz yapılan modifikasyonlarla çok daha süratliydi ve ekibim işini mükemmel yaptı.

BP5 ise oldukça yüksek bir sürat performansına sahip, bizden bu rüzgar ve deniz koşullarında daha hızlı olduklarını gösterdiler. 24 saatlik rekoru bizden yaklaşık yüzde 5 daha hızlı olarak kırdılar. Yüzde 5 önemli bir fark. Biz önceki rekorumuzu 10 saatle yeniledik her ne kadar BP5 bizi geçtiyse de bu rekor önceki performansımızı yüzde 10 artırdığımızın göstergesi olarak bizim için ayrı bir öneme sahip.

Biz ritim ve performans olarak sınırları oldukça zorladık, teknemizi her daim maksimum performansında kullanmaya çalıştık sonuç olarak oldukça hızlıydık ama BP5 ekibinin de yeni bir tekneye sahip olmalarına rağmen aynı bizim gibi teknelerini maksimum performansta kullanması oldukça etkileyici bir başarı.

BP5 çok, çok hızlıydı. Ekibi tebrik ediyorum ve bu rekorun uzun süre kırılamayacağını düşünüyorum. Çünkü hem teknelerimizi minimum kayıp ve maksimum konsantrasyonla en üst kapasitede kullandık ve en önemlisi hava koşulları uzun süre rastlanamayacak derecede mükemmeldi.

Bu deneme Jules Vernes Trofesi için iyi bir antrenman oldu. Dünyanın çevresini dolaşırken koşullar çeşitleniyor ve biz bu koşulları lehimize kullanarak BP5’in hızlı tekne avantajını aşabileceğimizi düşünüyorum.”


BP5 İLE GROUPAMA 3 BENZERLİKLERİ VE FARKLARI


BP5 ile Groupama 3 arasında şu farklar ve benzerlikler var.

Her iki trimaran da aynı zamanda BMW-Oracle’nin devasa trimaranını tasarlayan Fransız VPLP’nin kaleminden çıkma.


BP5, G3’ten 8,5 metre daha uzun ve 50 cm daha geniş. Haliyle 5 ton daha ağır. BP5’in ana yelken ve flogu 720m² ile G3’ten 163 m² daha büyük.


G3 2006’da BP5 ise bu yıl suya indirildi. Dolayısıyla iki tekne arasında dizayn ve teknoloji farkı da söz konusu. G3 daha muhafazakar baltabaş bir burun tasarımına sahipken, BP5 arkaya açılı “dalga yarıcı” (wave piercing) burun tasarımına sahip.


Ayrıca BP5’in direği rüzgardan daha fazla faydalanabilmek için rüzgarüstüne yatırılabiliyor, teknenin kanatları ise (dümen, salma) bilgisayar teknolojisinin gelişmesi ve geçmiş tecrübeler sayesinde daha ileri seviye CFD (bilgisayar kontrollü akışkanlar mekaniği) analizleriyle şekillenmiş.

Yine de herşeye rağmen son sözü söyleyen ekibin başarısı oluyor.

Önümüzdeki günlerde bu ikiliyi Jules Verne Trofesi'ni kazanmak için birbirleriyle köşe kapmaca oynarken izlemek oldukça keyifli olacak gibi gözüküyor.

Kaynak: Turksail

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg
 

Etiketler
Ynt: BP5 ile GP3 Rekorları Alt Üst Etti

inanılmaz bi yazı.
40 knot hızla giderken okyanus üzerinde birkaç gün geçirmek or rüzgara , sarsıntıya ve ıslaklığa dayanmak ve bu sırada yüksek teklonoli bir trimaranı hızla kumanda etmek nasıl bi direnç gerektirir düşünemiyorum.
insan her zaman kendini onların yerinde hayal ediyor ama eminim bilgisayar başında güzel bi müzikle o videoları izlemek ve orada olmak arasında büyük fark var:smiley:
 








Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,920
Mesajlar
1,531,702
Kayıtlı Üye Sayımız
166,948
Kaydolan Son Üyemiz
neyzenx

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst