Bu da benim jeep im

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Muzaffer Kargu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 283
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 49,942
Ynt: Bu da benim jeep im

Uzun süre mecmuren ara verdigim calismalara devam ediyoruz,su an ankaradan aldigimiz 130 bg turbodizel ford puma motoru nissan petrol 6 ileri sanzuman ile evlendirip takmakla mesgulüz.Sonra sirada inter scout dan cikma dana 44 ler var.
Selamlar







 

Etiketler
Ynt: Bu da benim jeep im

SElamlar Allah 1 kere değil bin kere yardımcınız olsun cok çetrefilli bi yoladasınız Kolaylıklar diliyorum saygılarımla
takip..
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba Hüseyin bey
Cok haklisiniz,,yilbasinda fatsa da idim,simdi geri döndüm,motor ve sanzuman takildi,ön diferansiyali de taktik.oran denemesi icin henüz arka dif takilmadi,bu arada dodikler de geldi ama takilmadi henüz.almanyadan beri telefonla bu kadar yapabiliyorum.ilk günkü heyecanimkalmadi artik yapmiyacagim diyorum genede duramiyorum bukadar zaman gecti dünyanin parasini harcadim,daha da sonu gelmedi.Bu arada yapim asamasinda yasadigim sorunlari paylasamiyorum cünkü kamaramin karti bozuldu cektigim resimleri kurtarmaya calisiyorum.resimleri kurtarabilirsem yapim asamasini paylasmaya devam edecegim,tabiki aldigimiz sonucu da.
selamlar
Muzaffer Kargu
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba

Kamarada ki resimleri kurtardik cok sükür,paylasmaya devam.su an motoru sanzumana baglayip yerine yerlestirdik.Motor genis gelince sase baglantisini kesip saseyi genisletmek zorunda kaldik



 





Ynt: Bu da benim jeep im

Önceden sasenin disina aldigimiz makaslar dana 44 takilinca genede uymadi makasi tekrar 2.5 cm disa almak zorunda kaldik





 


Ynt: Bu da benim jeep im

Soldaki kel kafali Jeep ustasi Günay fatsa sanayide,sagdaki makasci ali usta,ortadaki adriano dos Santos berazilyali Jeepi görmeye geldi

 

Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer bey,

Ustaların görüşünü bilemem ama makasların şase bağlantısı beni rahatsız etti. Üzerine 50 kaynak dikişi de atsalar o braket makas hareketlerini karşılayamaz. Ön diferansiyeli şaseye değil 5 - 6 mm'lik bir sac levhaya emanet etmişsiniz.

Sözüm ağır kaçarsa özür dilerim ama böyle bir bağlantıyı ne yaparım, ne yaptırırım, ne de yapana usta derim. Hiç olmazsa şase yanına şase ebatlarında bir parça ilave edip makası düz olarak bağlatsaydınız. O sac bükülme torkunu kaldırmaz.

 



Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer bey,kolay gelsin.Günay Usta'ya da selamlar.
Emin beyin uyarısını hafife alma.Gerçi parça sanırım bir oto makasından kıvrılmış gibi duruyor,ama yine de iki yanı kapatılarak takviye edilmiş olsaydı iyi olurdu.Ayrıca şaseye öyle kaynak yerine iki yanına ayrıca birer kulak koyup 4 adet civata ile bağlansa hem kaynağın pis görüntüsü ortadan kalkar ve daha estetik olur ve hemde gerektiğinde onarım tarzı müdahale daha kolay olurdu diye düşünüyorum.
Tabii Tokat'ta konuştuğumuz gibi,keşke bu tarz uğraşlara , modifiyelere hiç girmeden memlekete her gittiğinde dağ tepe sorunsuzca binebileceğin şekilde iyi bir restorasyon yapsaydın demekten de kendimi yinede alamıyorum.Çünki tam herşey nihayet bitti deyip artık binmeye başladığında da hep ard arda gelecek birtakım sorunları tekrar düzeltme çabaları korkarım kaçınılmaz olacaktır.
Allah kolaylık versin.
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba Emin Bey ve Seyit abi
Ikinizde ayni soruna degindiginiz icin ayni anda cevap vereyim,evet aynen size katiliyorum.ben her sikayet ettigim de burda böyle oluyor diyorlar.alet ve malzeme eksikliginden sikayet ediyorlar.simdi bu yapilan isin malzeme ve alet eksikligi ile ne alakasi var.Nihayet malzeme demir alet kaynak makinesi degilmi?Ne söylesem burasi Almanya degil diyorlar.Bu ustalar buranin en iyisi diyorlar.Sonradan olabilecek kaza ve olumsuzluklardan bu ustalar sorumlu olmadiklari icin islarini pek ciddiye almiyorlar galiba,oysa almanyada her usta yaptigi isten sorumludur ve de garanti verir.Uyarilarinizi dikkate alacagim ben de sizin gibi estetik olmasada emniyete cok önem veririm.Zaten bir arkadasim makas burclarini polyüretan malzemeden imal edelim demisti,onunla beraber ön makaslarda da köklü bir tadilat yapalim.Birde sizden burada yagli sistem denilen -Hydroboost brake system-hakkinda görüsbildirmenizi bekliyorum.
Saygilar selamlar
Muzaffer Kargu



 

Ynt: Bu da benim jeep im

Mesajın son kısmına ilişkin kısaca görüşüm;Şayet uygulama sırasında "Ben yaptım oldu!" anlayışıyla deyilde doğru dürüst bir uygulama yapılabilecekse bacağa kuvvet basacağın fren pedalı üzerinde senin yerine adeta frene basacak olan bu tarz sistemler hem sürücüyü yorulmaktan kurtaracak ve hemde o pedala biraz daha kuvvetli bir güç uygulaması sağlıyacaktır diye düşünüyorum.Yani daha az güç,daha fazla iş.
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Soldaki kel kafali Jeep ustasi Günay fatsa sanayide,sagdaki makasci ali usta,ortadaki adriano dos Santos berazilyali Jeepi görmeye geldi

Muzaffer bey,başta çok dikkatli bakmamışım;makasların haraketli küpelerinin duruş açısı da hatalı.Kavis vermişsiniz ve ana yaprak ile ikinci kat kısa kalmış.Küpeler çok dik konuma gelmiş.Yaklaşık 15 derecelik bir açı ile ileri doğru çıkmaları gerekir.Ya kavisi tekrar açmak yada daha uzun ana ve ikinci yaprak koymak gerekir.Kavisli yerinden yada hemen önünden sana şaseyide yırttırır.Her kasiste alttan yukarı doğru vurarak rahatsız edecek olması caba.Sözüm muhayyel.

 

Ynt: Bu da benim jeep im

Ön küpelerin pozisyonunu görmemiştim, Seyit bey söyledikten sonra dikkatimi çekti.
Küpe bağlantıları sanki makasın eki gibi olmuş. Belki makas attan alınan bir kasis darbesini kaldırır ama aşağı doğru bir esneme payı kalmamış.
Muzaffer bey, birbuçuk tonluk bir aracın tüm ön yükünü dört demir parçasına taşıtmayı düşünüyorsunuz. Her ne kadar Seyit bey, o kullanılan parçaların makas levhası olabileceğinden bahsetmiş ama o şekilde bükülebilen bir parça çelik özelliğini de kaybetmiş demektir, benim için demir parçasından farkı yoktur.
Eleştiriler için kusura bakmayın. Ben motora fazla önem vermem, en kötü ihtimalle yolda kalırım ama yürüyen aksam benim için can demektir.



 



Ynt: Bu da benim jeep im


Emin bey,zaten makas olup önce büktükten sonra dışarıda tekrar su verilmiş olsa bile şaseye kaynak yapanken o çelik özelliğini yine kaybedecektir.Tekrar eklediğim fotolara bakınca sağ ön makas küpeleri bu yapılan kulağı yük altında kırmızı okla gösterdiğim şekilde aşağı çekecek,sol küpeler ise tam tersi yük altında bu kulağı tam dik olarak yukarı itecek ve şaseyi alttan deyim yerindeyse dürtükleyecektir.Bunun sonunda ya o kulak şaseye olan kaynağından kopacak yada şaseyi yırtacak.Açık düz yolda biraz süratli giderken senkronize olarak aşağı veya yukarı birlikte çalışması gereken makaslardan birinin aşağı,diğerinin yukarı hareketi yani ters yönde çalışmaları bir denge ve kontrol zafiyeti de doğuracaktır.Sabit olan arka uçlarda ise makasların çalışırken ortaya çıkardığı radyal yüklenme yine kırmızı ile işaretlediğim şekilde bir burulma eğilimi gösterecek ve muhtemelen yeşil ile işaretlediğim ağızlardan kaynağı koparacaktır.