Bungee Jumping

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CemInJar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,951

CemInJar

Ana Kamp
Mesajlar
68
Tepkime Puanı
1
Yer
Istanbul
Bungee Jumping Nedir?

19990730-alexandre-alapetite-1.jpg


Bungee Jumping’in kökeni Doğu Avusturalya’nın açıklarında Pasifik Okyanusunda “New Hembridis” adalar grubundaki Vanatu adası yerlilerinin “Gkol” adını verdikleri erkekliğe geçiş törenlerinde bambudan yaptıkları kulelerden sarmaşıktan yaptıkları iplere bağlanarak atlamasına dayanır.

Günümüz şartlarında bu sarmaşıkların yerini yüksek teknoloji ürünü elastik ipler ve bambu kulelerinin yerini de yüksek köprüler, çelik konstruksiyon atlama kuleleri ve vinçler almıştır.

bj3.jpg


Avrupa’da 1970’lerde Oxford Üniversitesi öğrencilerince bagaj gerdirme lastikleriyle ilk bungee atlayışlarının temeli atılmıştır. 1980’lerde artan talep karşısında teknolojinin tüm imkanlarından faydalanarak önemli ve güvenli bir sektör haline gelmiş, günümüzde ise tüm dünyada yüzbinlerce kişiye ulaşan, uluslararası alanda yarışmaları düzenlenen bir spor dalı olarak kabul görmüştür.

Man-Bungee-Jumping-from-a-Hot-Air-Balloon-Photographic-Print-C11995883.jpeg


Bungee Jumping Nasıl Yapılır?

Bungee Jumping yapacak kişi öncelikle bu sporu yapmak için tehlikeli olabilecek rahatsızlıklarının bulunmadığını yazılı beyanatla belirtmek zorundadır. Bundan sonra bungee jumping yapacak kişinin ağırlığı görevlilerce ölçülerek gerekli güvenlik malzemeleri giydirilir. Atlayıcı vinç tarafından yukarı çekilecek sepete bir görevliyle birlikte gerekli emniyet önlemleri alınarak bindirilir ve ağırlığına uygun olan iple, vinç tarafından gerekli yüksekliğe çıkarılarak (yükseklik yaklaşık olarak 50 m.dir.) buradan boşluğa bırakılır. Atlayıcı yaklaşık olarak 10m.lik bir serbest düşüşten sonra insan fiziğine zarar vermeyecek bir ivmeyle ip tarafından yavaşlatılır. Düştüğü yüksekliğin yaklaşık %70’i kadar tekrar yukarı ivmelenir ve bu hareket sönümleninceye kadar devam eder. Daha sonra atlayıcı vinç tarafından yer minderine indirilerek görevlilerce emniyet malzemeleri çıkartılır.

bungee_jumping_in_spain.jpg


Bungee Jumping nerede yapılabilir?

Bungee Jumping büyük bir kamyonun girebileceği her yerde yaz veya kış, gece veya gündüz yapılabilir.

Bungee jumpingle neler yapılabilir?


Bungee ipiyle sörf, kayak, bisiklet gibi ekipmanlarla atlayarak tanıtmak istediğiniz ürünü en iyi şekilde en doğru kitleye ulaştırabilirsiniz.

Neden Bungee Jumping?


Son yıllarda ülkemizde de popülaritesi hızla artmakta olan bungee-jumping, büyük davet, açılış ve organizasyonlarda, festivallerde, parti ve konserlerde; kısacası eğlencenin olduğu her ortamda ilgi odağıdır.

Yüksek adrenalin seviyesiyle bungee, sadece atlayanları değil, izleyicileri de heyecanın içine çeker.

Atlayış Kuleleri


425x319.aspx


Bungee Jumping yapılabileceği yerler sadece vinçle sınırlı değildir. Yüksekliğin ve açının uygun olduğu her türlü kule ve köprüden atlayış gerçekleştirilebilir.

fAT%20pEOPLE%20BUNGEE%20JUMPING.bmp


bungee_jumping_in_spain.jpg
 

Etiketler

Ynt: Bungee Jumping

*Bungee Jumping tarihçesine ek bilgiler
Sporun modern versiyonu İngiltere'deki Oxford Tehlikeli Sporlar Kulübü tarafından tam da 1 Nisan 1978'de başlatılmış. İlk atlayış ise Bristol'daki Clifton Suspension Köprüsü'nde yapılmış. Amerika'da Kockleman Kardeşler ve Yeni Zellanda'da A.J. Hackett ile 1988 yılında Bungee Jumping, ticari bir aktivite olarak halka açılmaya başlamış. Zamanla değişik versiyonları da çıktı. Mesela catapulting. Bungee Jumping'in tam tersi. Atlayışçının yukarı doğru 80 km/ saat hızla fırlatıldığı, istenen tüm sağlık özelliklerinin aynı ama ip dışında tamamen farklı ekipmanların kullanıldığı bir başka spor...


Tarihteki bazı rekorlara göz atarsak:

- Jochen Schwizer 1997 yılında tam 1055 metreden atlamış. Hem de bir helikopterden... Atlayışta 330 metrelik bir ip kullanmış ve tam 415 metre serbest düşüş yapmış.

- David Kirke (İngiltere'deki Oxford Tehlikeli Sporlar Kulübü'nden, hatırlayın, ilk bungee atlayışçıları) 350 metrelik Royal George Köprisü'nden 140 metrelik bir iple atlıyor, sonra da 1980 yılında Colorado'da 200 metrelik bir atlayışı başarıyla gerçekleştiriyor. Yıl 2000'de A.J. Hackett aynı köprüden 320 metrelik bir atlayış yapıyor.

- Dünyanın en kalabalık toplu atlayışı 25 kişiyle 1998'de Frankfurt, Almanya'da Deutsche Bank Genel Merkezi'nde yapılıyor. Yükseklik 56 metre.

- Ekim 1998'de A.J. Hackett, Yeni Zellanda'nın bir binasından ve tam 196 metreden atlıyor.

MALZEMELER :

KILIFLI İPLER :Bu ip, 1978 yılında İngiltere'de ilk modern bungee atlayışında kullanıldı. İp, askeri amaçlı geliştirilmiş olup, hala pek çok ülke ordusu tarafından kullanılmakta. Uçaktan atılan ağır (ağır derken jeep, top gibi ağılıkları kastediyoruz) malzemelerin, paraşütle olan bağlantılarını bu ipler sağlıyor. İpin merkez kısmındaki ince lastik lifler sentetik bir kılıfla korunurken, her bir ip 800 kilo taşıyabilme kapasitesine sahip. İç kısımdaki lastik lifler, paraşütün açıldığı anda malzemenin ortaya çıkardığı şoku belli ölçüde absorbe eder. Normal ip, gerekli olan esnemeyi sağlayamadığı için açılış anında paraşütün yırtılmasına yol açar. İnsan için de aynı kural geçerli. Bungeede ise bu iplerden kaç tane kullanılacağı atlayan kişinin ağırlığına bağlıdır.


LASTİK İPLER : Bu tarz ip Yeni Zellanda'da, sadece bu spor için özel olarak üretilmiştir. Yukarıda anlattığımız kılıflı ipler, gelişmiş yapılarına rağmen yeterli performansı gösteremediğinden farklı bir ipe ihtiyaç duyuldu. Binden fazla lastik lifin birlikte kullanılması ile oluşur. Bu materyal, atlayış sırasında normal uzunluğunun 4 katı kadar esneyebilir. Bu esneme, atlayan kişinin vücuduna kılıflı ipe göre çok daha az kuvvet uygular. Tabi bunun da bazı dezavantajları var. Lastik iplerde, atlayış sonrası geri çekme fazladır. Oran lastik ipte %85, diğer ipte %75'tir. Gelişen teknoloji ile birlikte, iplerin uzama katsayısı azaltılmış ve normal uzunluğunun 3 katına çekilmiştir. Bu da size daha uzun bir ip ömrü vermekte. Kullanım süresi eskiden 400 iken şu an 1000 civarında.

EMNİYET KOLONLARI (HARNESS) : Göğüs-bel emniyet kolonu ve ayak bileği emniyet kolonu olmak üzere iki çeşittir. Göğüs emniyet kolonu, yeni başlayan ve kısa mesafe atlayışçıları için uygundur. Bu tarz emniyet kolonlarında ipin vücuda bağlandığı yer, ağırlık ve dönüş merkezlerine çok yakın olduğundan, vücutta en az baskının oluşması sağlanır. Ayak bileğinden bağlananlarda ise serbest düşüş ve salınımlar daha çok hissedilir. Uzun atlayışlar için daha uygundur.


DÜNYA ÇAPINDA YAPILAN BELLİ MERKEZİ YERLER :

CALIFORNIA : Los Angeles Milli Parkı'nda bir köprü var. Adı Bridge to Nowhere.Yani hiç bir yere giden köprü. Bir kanyondan aşağı, köpüren sulara atlarken köprüye neden bu adın verildiğini çok iyi öğrenebilirsiniz. Tek atlayıştan extreme atlayış denen 5'li pakete kadar pek çok seçeneğiniz var. Bu pakette ilk 4 atlayış vücut kolonu ile düz dalış, ters dalış, öne takla, arkaya takla ve asansör düşüşü. Beşincisi ayak kolonu ile. Kalbiniz için pek tavsiye edilmiyor.


TROPICAL BUNGEE , COSTA RICA : Colorado Nehri Köprüsü, Costa Rica'nın tropic ormanlarının 90 metre üstünde yükselir. Müthiş bir manzara! Eğer atlayış yetmezse kaya tırmanışı ve yamaç paraşütü de var.


KANADA : Kanada'daki 70 metrelik " Goliath" sarp bir kayalıktan masmavi bir suya atlayabileceğiniz nadir yerlerden biri. Üstelik atladıktan sora cennet kumsalda rahatlaması da bedava.


NEPAL : Tibet sınırında Himalayalar'dan 270 metrelik bir atlayışa ne dersiniz? Etrafınız balta girmemiş ormanların üstünden görünen tepelerle çevrili. Pek çok insanın dünyanın en güzel noktası dediği yerden, Nepal'in en deli nehirlerinden biri olan Bhote Kosi'ye atlayın.

ZIMBABWE - ZAMBIA SINIRI : 105 metre yüksekliğindeki Victoria Şelalesi Köprüsü tarafsız bölge de. Yani Zimbabwe ve Zambia sınırında.Komik olan şu ki pasaportunuzla atlıyor ve 45 dakikalık bir yürüyüşle gümrükten geçerek geri dönüyorsunuz.


FAYDALI BİLGİLER :
1-Fransa'da üretilen Bungee ipleri dünya standartlarına göre en iyi kabul edilmekte. Ana ekipmanda kullanılan madde saf latex.

2-Her ip, atlayıştaki darbe kuvveti ile oluşacak etki seviyesinin çok üzerinde kuvvete dayanacak şekilde yapılır. Ağırlık arttıkça iplerin sayısı -atlayıcının konforu ve darbe enerjisini minimize etmek için artar. Bu da herhangi bir kaza riskini elimine eder.

3-Her yeni bungee ipi için bir kart alınır. İp kullanım ömrünü doldurduğunda, ipler yenileriyle değiştirilir ve eskiler imha edilir.

4-İpin atlayışçıya bağlandığı nokta özel bir yumuşak ekipman ile kaplanır. Bu sayede sürtünmeden dolayı ipin atlayıcıya vereceği rahatsızlık azaltılmış olur.

5-İpler her sabah ve her akşam mutlaka kontrol edilir.

6-Ayak ya da göğüs-bel emniyet kolonları, çelik karabinler ve tüm diğer destek ekipman ve bağlantılarının uluslararası normlarda olması gerekmekte.

7-Bu işi birileriyle yapacaksanız kesinlikle profesyonel olduklarından emin olun. Uluslararası standartlara göre eğitim almış ve kesinlikle referans verebilecek kuruluşlarla çalışın. Zaten bu standartlara uymak mecburi.

8-İstatistiksel olarak bungee atlayışı hemen hemen 150 km hız ile araba kullanmak kadar tehlikeli. Ya da o kadar güvenli... (Can kaybı oranı milyonda 2) Kazaların neredeyse tümü atlayıcının ipe veya ipin kuleye tam bağlanmamış olmasından kaynaklanıyor. Yani insan hatası. Bu yüzden, yukarıdaki standartlara uyulduğu sürece korkmaya gerek yok.


BUNGEE JUMPING YAPMAK İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR :

Karar verdiniz. Atlamaya hazırsınız. Herşeyden önce 2 şahit eşliğinde aşağıdaki hastalıklardan herhangi birinin sizde olmadığını beyan etmelisiniz.

· Kalp hastalığı
· Sara
· Yüksek tansiyon
· Hamilelik
· Alkol veuyuşturcu bağımlılığı
· Ortopedik problemler
· Psikolojik rahatsızlıklar
· Sinirsel hastalıklar

Bungee nasıl yapılıyor? Önce atlayışçı 2 defa tartılır. 2 görevli tüm güvenlik ekipman ve giysilerini atlayışçıya giydirdikten sonra onu vinçle yukarı kaldırılacağı platforma çıkarır. Ağırlığına göre gerekli yüksekliğe çıkarılan kişi, görevlilerin son kontrolünden sonra kendini aşağıya bırakır. Atladıktan sonra bungee ipi tarafından frenlenerek tekrar ilk atlayışının yüzde 70'i kadar yükseğe çıkar. Bu hareket ipteki tüm kuvvet absorbe edilene kadar (3-4 defa) devam eder. -Bu salınımın sağlıklı bir insan için kesinlikle zararlı olmadığı belirtiliyor- Hareket bittiğinde platform alçaltılır, atlayışçı yere indirilir ve ekipmanını çıkartmasına yardımcı olunur.


ek:çok yapmak istedim , olmadı ... inşallah yapacağız bi gün
 

Ynt: Bungee Jumping

hayatta atlamam ööle alanya da vardı eskiden yaklaşık 4-5 sene oluyor adam atladı ve halat kotu ve tabi kayalıkarda adam böyle bir olaya şahit olduktan sonra kesinlikle denemem zaten kaldırıldı o olaydan sonra da tabi eminm çok zevklidir ama almıyım :smiley:
 

Ynt: Bungee Jumping

bel açısından pek faydalı bir olay değilmiş, omurların açılmasına neden olup bel fıtığı riski doğuruyormuş, adrenalinin her şekline ok ama sağlığı tehlikeye atmamak gerek
 



Ynt: Bungee Jumping

Hayatımda ilk kredi kartı olayını Bungee Jumping yapılan yerde görmüştüm :smiley: (90 lı yılların başı :smiley:
 


Ynt: Bungee Jumping

Evet Mertçim Ömrümde ilk kredi kartını ve pos makinasını o zaman görmüştüm :smiley:
 

Ynt: Bungee Jumping

anlaşıldı ;D
yine 90lı yıllardı benim de kredi kartım yoktu, paragliding e niyetlenmiştik, ben de ilk banknotumu o zaman desteletmiştim ;D boşuna "para" koymuyorlar bu sporların başına ;D
 

Ynt: Bungee Jumping

Yaa şöyle bir arkama baktığımda küçükken amma çılgınmışım :smiley: herşeyi o zaman yaşamak lazımmış Bungee Jumping hayatımda en çok yapmak istediğim olaydı şimdi üstüne para verseler yapmam :smiley:
 





Ynt: Bungee Jumping

İSTANBUL JUMPING PROFESIYONEL KADROSUYLA ISTANBUL / ISTINYE 'DE 1o ve 11 EYLUL 2010 'da SIZLERI ISTANBUL JUMPING ACILISINA BEKLEMEKTEDIR. REZERVASYONLARINIZI 0542 453 86 89 veya 0541 455 92 18 Telefonlarıyla iletişime geçerek yada Online MSN hattımız olan ( info@istanbuljumping.com ) adresini ekleyerek Ön rezervasyon yaptırınız.

Ayrıntılı Bilgi için ( www.istanbuljumping.com - www.bangijumping.com ) adreslerini ziyaret ediniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,831
Mesajlar
1,531,238
Kayıtlı Üye Sayımız
166,936
Kaydolan Son Üyemiz
TEMU Promo Code

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst