Akü şarz cihazlarının bir watt'ı vardır ama herkes şarz cihazının amp'i ile konuşur, örneğin 3-5 yıldır karavanlarda kullandığımız akü şarz cihazı var şarz amp'i 25, hiç konuşulmayan watt'ı ise 360 watt...Tabiki giren watt ile çıkan watt'a dikkat etmez isek, aküye şarz cihazından yüklenen enerjiden daha fazlası harcanıyorsa, sistem bir yerde çökecek..
Şu anda karavanda kullandığım şarzlı inverter, yeni nesil "by-pass" inverter "in load"den şebeke beslemesini sürekli kontrol ediyor, şebeke yoksa aküden 220v çevrimi yapıyor, dışarıdan 220v şebeke beslemesi olursa, inverter anında akü çevrimini kesip, by-pass yapıp sistemi direkt 220v ile besliyor, aynı zamanda akülerde boşluk varsa bunuda şarz ile dolduruyor...İnverterin çok güzel bir LCD ekranı var, in-load, out-load tahteravalli gibi bir grafik ile giran ve çıkan enerjinin nasıl yönlendiği bizzat görebiliyorsunuz..Bu tip inverter kullanıldığında kutup seçici pako şalterede gerek kalmıyor, pako şalterin işini inverter-charger kendisi otomatik yapıyor...