Araç modifiyesi konusunda çok bilgim yok ama aracı yükselttiğinizde ağırlık merkezini de yukarı çekmiş oluyorsunuz. Sürekli karavan çekmiyorsunuz. Karavan ve ekstra bagaj ağırlıklarınız olmadığı zamanlarda aracın sürüş güvenliğini de göz önünde bulundurunuz. Mesela viraj performansı düşer.
Aracın üreticisi bütün yürür aksamın boyutlarını, dayanımlarını ve diğer ayarlarını kendisi uzun süren çalışmaların ve testlerin ardından belirlediği için sizin 1 cm'lik bir yükseltme yapmanız bile sürüş dinamiklerini ve aracın yürüyen aksamının ömrünü olumsuz yönde etkileyecektir.
Bunun ne kadar önemli olduğuyla ilgili şöyle bir örnek vereyim; Subaru firması bir arabasında önceki modellerine göre ağırlık merkezini 0,5 cm aşağı indirdiğini broşürlerinde övünerek bahsediyordu.
Sizin servisteki usta arkada çökme olmuş derken neresinde çökme olduğunu gözlemlemiş? Eğer süspansiyon elemanları gibi değiştirilebilir parçalarsa belki normal kullanan birine göre daha sık değiştirirsiniz ama sizin sürüş güvenliğiniz etkilenmez. Benim düşünceme göre aracın mekanik aksamı aşırı yorulup kırılma gibi bir tehlike yaratmıyorsa sizin emniyetinizden daha öncelikli değil. Sadece vaktinden önce masraf çıkartır.
Aracınızın ruhsatında yazan azami yüklü ağırlığını aşmadıktan sonra (zaten aşmamalısınız) kısa süreli yolculuklarınız için yükseltme yapmak gereksiz bir önlem gibi duruyor. Dediğim gibi aşınan parçalar zamanı geldiğinde değiştirilir.
Eğer mutlaka bir modifiye gerekiyorsa, aracı yükseltmeden sadece süspansiyon elemanlarını sertleştirerek aracın çökmesini engelleme yoluna gitmeniz daha iyi olur bence. Bu durumda araç yüklü değilken sürüş konforunuz olumsuz etkilenir sadece.