Çekme Karavan Yapımına Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hakanweb1907 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,228

hakanweb1907

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaşlar.

3.80 boyunda çekme karavan yapıyorum. Römorkum ve dış iskeletim hazır. Kaplama için ctp kullanacağım. Dış kaplamayı yaparken yanlış birşey yapmamak adına daha önceden bu işi yapmış tecrübeli anadolu yakasında oturan bir arkadaş varmı bana yönlendirme yapacak
 

Etiketler
diş
Merhaba arkadaşlar.

3.80 boyunda çekme karavan yapıyorum. Römorkum ve dış iskeletim hazır. Kaplama için ctp kullanacağım. Dış kaplamayı yaparken yanlış birşey yapmamak adına daha önceden bu işi yapmış tecrübeli anadolu yakasında oturan bir arkadaş varmı bana yönlendirme yapacak
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz.

Karavan yapım sürecinizin güncel hallerini bizimle paylaşabilirseniz burdan da fikir verebileceğimiz konular olabilir. Ayrıca forumda yapım konuları ile ilgili bir çok detaylı bilgi bulunuyor, bu konuları da incelemenizi öneririm.

Şu an hazır olan şasi ve karkasınız kaç kg ? Tartma şansınız oldu mu?
 

Merhaba arkadaşlar.

3.80 boyunda çekme karavan yapıyorum. Römorkum ve dış iskeletim hazır. Kaplama için ctp kullanacağım. Dış kaplamayı yaparken yanlış birşey yapmamak adına daha önceden bu işi yapmış tecrübeli anadolu yakasında oturan bir arkadaş varmı bana yönlendirme yapacak
Merhaba, Foruma hoşgeldiniz.
 

Öncelikle aramıza hoşgeldiniz.

Karavan yapım sürecinizin güncel hallerini bizimle paylaşabilirseniz burdan da fikir verebileceğimiz konular olabilir. Ayrıca forumda yapım konuları ile ilgili bir çok detaylı bilgi bulunuyor, bu konuları da incelemenizi öneririm.

Şu an hazır olan şasi ve karkasınız kaç kg ? Tartma şansınız oldu mu?
Tartma şansım yok ancak römork o1 belgeli torsiyon dingilli 750kg lık römork. Benim merak ettiğim bir iki soru var.
1- dış kaplamaya başlantığında üst-yan- yan sırasıyla mı yapmak lazım. Montaj bantı olarak geçen bantlar yeterli miktarda tutuyor mu?
2- önce dış ölçüye göre kesimi yapıp komple dayson sürüp üstüne öyle mi oturtuluyor. Yoksa üstünde mi kesmek lazım. Dayson kuruma süresi nekadar sürüyor.
3- kapıyı monta edilirken ctp e mi daysonla yapıltırılıyor yoksa kaynak mı yapılıyor.

IMG 20231014 163153


IMG 20231014 163202 1


IMG 20231014 163036


IMG 20231014 163004 1
 

Tartma şansım yok ancak römork o1 belgeli torsiyon dingilli 750kg lık römork. Benim merak ettiğim bir iki soru var.
1- dış kaplamaya başlantığında üst-yan- yan sırasıyla mı yapmak lazım. Montaj bantı olarak geçen bantlar yeterli miktarda tutuyor mu?
2- önce dış ölçüye göre kesimi yapıp komple dayson sürüp üstüne öyle mi oturtuluyor. Yoksa üstünde mi kesmek lazım. Dayson kuruma süresi nekadar sürüyor.
3- kapıyı monta edilirken ctp e mi daysonla yapıltırılıyor yoksa kaynak mı yapılıyor.

Yüklediğiniz fotoğraflardan kaba bir hesap yapınca karkasınız yaklaşık 100kg ağırlığında.

Biliyorsunuz ctp paneller (Cam elyaf Takviyeli Polyester) genellikle 1.5 - 2 mm kalınlığında.

Ve oldukça hafif bir malzeme. M2 başına düşen ağırlığı 1,5kg.

Şu aralar bende kendime O2 belgeli bir karavan yapıyorum. Ben ctp'den ziyade kompozit panel tercih edeceğim.

Fakat sizin seçiminiz doğru. 750kg altı için CTP çok daha uygun bir seçim.

Aslında CTP paneller daha çok şu formatta kullanılıyor.
Cube zj9g


Gördüğünüz gibi yapı, çift taraflı ctp panel ve iç kısımda yer alan izolasyon malzemesinden oluşuyor.

Bu yapım formatında metal bir karkas bulunmuyor. Yapımınız karkaslı olduğu için böyle bir yöntem kullanma şansınız bulunmuyor.

Bir de ctp'nin karkaslı kullanımı var. O da şu şekilde. Siz bu şekilde bir üretim yapacaksınız.

1



Anladığım kadarıyla ctp paneli yaprak plaka olarak kullanacaksınız. Bu durumda izolasyonu yaparken iç kısmı üstte yer alan görselde gördüğünüz gibi çok iyi desteklemeniz gerekecek. Herhangi bir boşluğa mahal vermemek gerekir. Aksi taktirde profil aralıklarınız geniş olduğu için dışardan gelen darbelerde gövde de deformasyonlar oluşabilir. Bu durum kozmetik açıdan sıkıntılar oluşturabilir.

Ctp bu şekilde dışarıdan giydirilecekse duvarları önce iç kısımda bitirmek daha sağlıklı olabilir.
Bu sayede yanaştırdığınız paneller daha sağlam bir yüzeye monte edilebilir.

Yada karkası önce dışarıdan 3mm kontra ile giydirip üstüne ctp de kaplayabilirsiniz. Fakat bu durum ister istemez ağırlık handikapı oluşturur. Çünkü iç kısımda da benzer şekilde bir giydirme yapacaksınız.
(İç kısımda plastik lambriler de kullanabilirsiniz.)

Bu tarz üretim aşamalarında, sızdırmazlık için önce yan duvarlar, devamında da tavan kapaması yapılıyor.

Eğer baştan tam bir kalıp çıkarabilirseniz işiniz daha kısa sürer. Kalıp çıkaramıyorsanız aldığınız ölçüleri biraz daha büyük tutmanızda fayda var. Panelleri monte ettikten sonra fazlalıkları jet taşı ile kesmek çok zor olmayacaktır.

Kapı konusunda hangi kapıyı kullanacağınızı bilemediğim için net bir şey söyleyemiyorum.

Kapıların kendi metal kasaları olur. Ve karkas yapısı en baştan bu ölçülere göre dizayn edilir. Kapı kasaları genellikle karkas yapısına vidalanmaktadır.


Alt yapı, karkas ve giydirme ile boş karavanınızın yaklaşık ağırlık hesabı şu şekilde olabilir.

Alt yapı toplam ağırlığı_______________________ 180 - 240kg (ortalama 220kg)
Karkas ağırlığı________________________________100 kg
CTP giydirme ağırlığı_________________________ 50kg
3mm kontra dıştan giydirme_________________ 75kg (uygulanırsa)

Genel toplam _______________________________ 445kg (Kalan limit 305kg)


Yapımınızda kolaylıklar dilerim.
 
Son düzenleme:



Yüklediğiniz fotoğraflardan kaba bir hesap yapınca karkasınız yaklaşık 100kg ağırlığında.

Biliyorsunuz ctp paneller (Cam elyaf Takviyeli Polyester) genellikle 1.5 - 2 mm kalınlığında.

Ve oldukça hafif bir malzeme. M2 başına düşen ağırlığı 1,5kg.

Şu aralar bende kendime O2 belgeli bir karavan yapıyorum. Ben ctp'den ziyade kompozit panel tercih edeceğim.

Fakat sizin seçiminiz doğru. 750kg altı için CTP çok daha uygun bir seçim.

Aslında CTP paneller daha çok şu formatta kullanılıyor.Ekli dosyayı görüntüle 643695

Gördüğünüz gibi yapı, çift taraflı ctp panel ve iç kısımda yer alan izolasyon malzemesinden oluşuyor.

Bu yapım formatında metal bir karkas bulunmuyor. Yapımınız karkaslı olduğu için böyle bir yöntem kullanma şansınız bulunmuyor.

Bir de ctp'nin karkaslı kullanımı var. O da şu şekilde. Siz bu şekilde bir üretim yapacaksınız.

Ekli dosyayı görüntüle 643696


Anladığım kadarıyla ctp paneli yaprak plaka olarak kullanacaksınız. Bu durumda izolasyonu yaparken iç kısmı üstte yer alan görselde gördüğünüz gibi çok iyi desteklemeniz gerekecek. Herhangi bir boşluğa mahal vermemek gerekir. Aksi taktirde profil aralıklarınız geniş olduğu için dışardan gelen darbelerde gövde de deformasyonlar oluşabilir. Bu durum kozmetik açıdan sıkıntılar oluşturabilir.

Ctp bu şekilde dışarıdan giydirilecekse duvarları önce iç kısımda bitirmek daha sağlıklı olabilir.
Bu sayede yanaştırdığınız paneller daha sağlam bir yüzeye monte edilebilir.

Yada karkası önce dışarıdan 3mm kontra ile giydirip üstüne ctp de kaplayabilirsiniz. Fakat bu durum ister istemez ağırlık handikapı oluşturur. Çünkü iç kısımda da benzer şekilde bir giydirme yapacaksınız.
(İç kısımda plastik lambriler de kullanabilirsiniz.)

Bu tarz üretim aşamalarında, sızdırmazlık için önce yan duvarlar, devamında da tavan kapaması yapılıyor.

Eğer baştan tam bir kalıp çıkarabilirseniz işiniz daha kısa sürer. Kalıp çıkaramıyorsanız aldığınız ölçüleri biraz daha büyük tutmanızda fayda var. Panelleri monte ettikten sonra fazlalıkları jet taşı ile kesmek çok zor olmayacaktır.

Kapı konusunda hangi kapıyı kullanacağınızı bilemediğim için net bir şey söyleyemiyorum.

Kapıların kendi metal kasaları olur. Ve karkas yapısı en baştan bu ölçülere göre dizayn edilir. Kapı kasaları genellikle karkas yapısına vidalanmaktadır.


Alt yapı, karkas ve giydirme ile boş karavanınızın yaklaşık ağırlık hesabı şu şekilde olabilir.

Alt yapı toplam ağırlığı_______________________ 180 - 240kg (ortalama 220kg)
Karkas ağırlığı________________________________100 kg
CTP giydirme ağırlığı_________________________ 50kg
3mm kontra dıştan giydirme_________________ 75kg (uygulanırsa)

Genel toplam _______________________________ 445kg (Kalan limit 305kg)


Ayrıca 750kg altı karavanların genel ağırlık hesaplamalarından bahsettiğim şu konuyu da incelemenizi öneririm.

Yapımınızda kolaylıklar dilerim.
Aynen dediğiniz gibi dışını kapladıkdan sonra içini en sert xps strafor veya taş yünü ile izolasyonu yapacağım. Ctp plaka ile kompozit arasında bariz fiyat farkı olduğu için ctp tercih ettim. Yeni yapacak arkadaşlara da bilgi olsun diye söylüyorum 2.03m genişlikte 17 metre uzunlukta yekpare ctp için 272 euro fiyat aldım. Beyaz parlak düz olarak veriliyor. Genişlik 2.03m olmak şartıyla 100m top halinde alınabiliyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,503
Mesajlar
1,518,936
Kayıtlı Üye Sayımız
172,162
Kaydolan Son Üyemiz
EKSPERİM İLYAS

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst