Çekme Karavanlarda Alan Düzenlemesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sertirmak Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,830

sertirmak

insana ait olan şeyler bana anlaşılmaz gelmiyor...
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
0
Yer
Eskişehir
Özellikle çekme karavanlarda konfor, gereklilikler ve çekilebilme kabiliyetinin gözetildiği; farklı yaşam biçimlerine göre (aile, uzun geziler, kampingçilik, spor kullanım vs) düzenlenmiş karavan planları konusunda bir takım eksiklikler olduğuna ve bu eksikliklerin özellikle karavancılığa yeni başlayanları bu işten soğuttuğuna inanarak böyle bir konu başlığı açmak gereği hissettim. Bu sayede karavanda denge, bagaj alanları, kullanım alanları konusunda ilginç fikir ve çözümlerle kimbilir belki de karavan sanayicilerimize de yeni ufuklar açabiliriz. Hepinize saygılarımı sunuyorum ve teknik bir insan olmadığımı belirterek ilk karavan yerleşim planını yayınlıyorum.

(Karavan iki arkadaş veya bir ailenin konaklayabileceği veya bir kişinin misafir de ağırlayarak konaklayıp, yaz kış içinde yaşayabileceği, çalışma alanı ve masası da düşünülmüş bir yaşam alanı. Serinletme tavan kliması veya küçük boyutlu 3 adet vantilatörle sağlanacak. Arkadaki yatağın alt bölümü yüksek olduğu için içine bir bisikletin de girebileceği bir bagaja sahip olacak. Özellikle arka taraftaki yatak bölümleri alçaklık hissi yaratmamak için ya karavanın geneline göre daha yüksek bir tavana ya da sunroof'a sahip olacak)

[attachment=1]

karavanpllan.jpg
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavanlarda Alan Düzenlemesi

Irmak bey merhaba yerleşim planınız çok güzel sadece benim fikrim arkadaki sabit yatak en az 110cm olarak ayarlayabilirseniz ön taraftaki masa ve oturma grubunu her zaman bozmak zorunda kalmazsınız,birde arka sabit yatağı olabildiğince yüksek yaparsanız yükte hafif ama hacimde çokca büyük olan eşyalarda bayağı kolaylık sağlar.
 

Ynt: Çekme Karavanlarda Alan Düzenlemesi

Boş şasenin üzerine karavan veya benzeri bir yapı yaparak, sanayi bakanlığından karayollarına uyumluluk belgesi almadan, karayoluna, trafiğin içine çıkmak yasak, karayollarına uygunluk belgeside sadece bu işle profesyonel olarak, sanayi bakanlığından izin belgeli karavan veya karoser imalatcısı olma zorunluluğu bulanmaktadır..Bu sebeple insanların bireysel olarak bu tip nesneler üretmeleri, yasak ve sakıncalıdır...Zaten bu tip bir şeyi üretmek için gerçek anlamda malzeme teknolojisine sahip deyilseniz, inşaatlardaki amele barınağına benzeyen bir üründen başka bir ürün ortaya çıkmaz, zaman içinde bunu deneyenler oldu ortaya çoğunlukla hilkat garibesi nesneler çıktı..Kastınız sadece içini dizayn etmekse zaten şu andada bir karavan imalatcısı ile irtibata geçerek istediğiniz düzende yaptırabilme şansı var ( tabiki standartların dışına çıktığınız için fark ödeyerek)....
Çizdiğiniz plana gelince wc kabini karavanın tekerlek çamurluğuna rast geldiği için wc nin burada olması olanaksız....Su doposu olarak düşündüğünüz 50 kg dan büyükse karavanda baş veya kıç konumuna böyle bir depo koymanız sakıncalı, teraziyi bozar, kaldıki bu tip ağırlıklar tekerlek aksının üzerine yerleştirilmesi doğrudur...Keza mutfak bölümündeki 3 sistem buzdolabıda öyle, bu tip dolapları yurt içinde sıfır olarak bulmabnız mümkün olmadığından (hatta ikinci elini bile) bu tip dolap gözününe alınarak dizayn yapmakda anlamını yitiriyor...
Bu güne kadar 7-8 tane çekme karavan revizyonu yapmış birisi olarak, bunların birkısmı sadece tamirat idi bazıları ise içinde wc-banyosu bulanmayıp bunların ilave edilmesi çalışmalarıydı, kii ilave işi dahada zordur...
Ayrıca hazır bir karavanın tamirinin bile çok zor olduğu, malzeme kıtlığında kişiye özel karavan imal etmenin lafını bile etmek istemiyorum...
Deneyimlerimden biride, bir çekme karavanı sıfırdan imal etme veya hazır bir çekme karavanın içini boşaltıp kişiye özel yeniden dizayn etmenin maliyetine, rahatlıkla yeni model bir panelvanın içini gerektiği kadar teknoloji ile donatacak, veya eski model bir panelvanın araç dahil vasat bir donanımla donatılması kadar para harcamak gerekir, Türkçe'mizde buna "astarı yüzünden pahalıya gelmek" denir...
Çekme karavan bakılıp beğenilir alınır, çekme karavana para harcamaya değmez, çünkü bir gün vazgeçerseniz yaptıklarınız ve emeğinizin geri dönüşü yoktur...
 

Ynt: Çekme Karavanlarda Alan Düzenlemesi

Konuya gösterdiğiniz ilgi için teşekkürler. Yusuf bey haklısınız olumlu ve yapıcı eleştirileriniz oldukça yol gösterici ve yol açıcı. Ve Atilla bey, karavanlardan çok iyi anlayan birisi olarak oldukça aydınlatıcı teknik bir ders vermişsiniz. Evet, teknik birisi olmadığım için, oldukça büyük hatalar yapmışım, haklısınız. Fakat, belirttiğim gibi amacım, karavan dizayn etmek değil. İmal etmek hiç değil. Hatta bir karavan imalatçısına gidip dizayn göstermek amacında da değilim. Bu tür yoğun adrenalin gerektiren aktiviteler yapım gereği beni aşar. Ben Bungee jumping bile yapamam. Yüksekten korkarım. Bir ustayla çalışmak fikrini yeriine getirmektense inanın Bungee jumping yaparım. (Bir kaç kötü deneyime sahibim) Bu nedenle karavan ihtiyacımı gidermek için kesinlikle yapacağım şey, yaklaşım kalitesine inandığım biri İstanbullu diğeri İzmirli iki üreticiye gidip bana uyacak modellerden birini satın almak olacaktır.

Fakat, her zaman içimde bir ukde kalacak. Yalnız başına yaşayan birisi olarak spor bir karavan modeli bulamadığım için hep hayıflanacağım örneğin. Bana dayatılan modellerdeki özensizllik ve kaba sabalık hep rahatsız edecek. Bir parça estetik yaklaşım için yaklaşık % 50 fazla ödeme yapacağım ki Lunar marka bir karavanın olmazsa olmaz standartını bile yakalayamayacağım. Ne için? Sadece bir Türk karavan-sever olduğum için. (Bu arada satın almış olduğum karavanda mutsuz mu olacağım. Aksine son derece mutlu bir şekilde yaşayacağım) Ve deneyim ile ar-ge denilen şeyin hata yapmaktan korkmamak olduğunu bildiğim halde, yaşıtım bir İngiliz'ii (eğitim seviyesi benden çok düşük de olsa, sırf İngiliz olduğu için, İngiliz üreticiler hata yapmaktan kormadığı için, tüketicilerine saygı duydukları için, gelişmeden haz aldıkları için, işlerini sevdikleri için, karınları aç kalmadığı için) karavancıya yaraşır bir karavan içinde gördüğüm zaman, burnumun direği sızlayacak.

Bu nedenle açmış olduğun konu başlığının amacının Türk Karvan Sanayicilerine belki biraz vizyon vermek, ar-ge'ye özendirmek (3.sınıf teadrop yaklaşımlarını 30 yıl sonra çalmak ar-ge değildir), aslında yemediğimizi anlatmak ve belki de yeni karavan-sever olmuş insanların hata yapmalarını engellemek adına mantıklı karavan (ve hayat bulabilir, concept değil :D) planlarını, çözümlerini bir araya toplamaktır. Örnek 1950'li yıllar ABD'li üreticiler ve o yıllardaki aşamalar:

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

dsc_0137_500.jpg


dsc_0151_500.jpg


dsc_0145_500.jpg


dsc_0073_500.jpg


dsc_0148_300.jpg
 

Ynt: Çekme Karavanlarda Alan Düzenlemesi

Ocağı yan koysa 2 kat fazla tezgah alanı kazanılır. Karavan imal edenleri önce bir kaç yıl karavanda yaşatacaksın, yemek yaptırcaksın (ki yemeğin bir ön hazırlığı olduğunu, tezgahın da ocak kadar önemli olduğunu öğrenecek!! (Gel de hazırlardan satın al bakalım :D)

[attachment=1]

Bu arada bir önceki mesaja ve yapım yılına dikkat etmenizi öneririm. Elektrik ocağı bile retro. Ve PASLANMAZ ÇELİK, yani hijyenik.

28166220847.jpg
 



Ynt: Çekme Karavanlarda Alan Düzenlemesi

Dar alanda çok insan yatırmak diye buna derim.

[attachment=1]

Nieviadow'dan bir kaç çözüm. (Adamlar geç kapitalist olsa da Laptop diye bir şeyi biliyorlar, işin ilginci reklam diye bir şey var onu da biliyorlar. Biliyorlar ki fotoğraflarını profesyonellere çektiriyorlar. Bir de bizimkilerin sitelerine ve yaklaşımlarına bakın. Toplam Kalite anlayışı, toplam yapılan bütün işleri kapsar. Birini doğru yapmayanın diğerini doğru yaptığına inanamam)
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]

quasar546-int1.jpg


04.jpg


thumb.jpg


03.jpg
 

Ynt: Çekme Karavanlarda Alan Düzenlemesi

Üstadlarımı dinledikten sonra aklıma gelen yapı (Gerçekten de yapmak gibi bir isteğim yok.Burada tezgah, dolap ve raf alanlarını artırmak, oturma bölümünü bozmadan 2 kişi yatırmak ve küçük bir çalışma alanı yaratmak ana amaç. Bu çalışma alanı, sabah konuklar uyurken kışın içerde kahve içmek, gece 2 duble rakı almak için de kullanılabilir :D.

[attachment=1]

taslak02.jpg
 

Ynt: Çekme Karavanlarda Alan Düzenlemesi

Irmak bey bence yapabilirsiniz sıkıştığınız yerde yardım alıp kendi özgür planınızı uygulayabilirsiniz tabi denge unsurlarına dikkat ederek,sadece kapıyı tam tersinden açarsanız yol kenarında emniyet şeritlerinde mecburi duruşlarda karavana binip inmede sıkıntı olmaması için size kolay gelsin.
 

Ynt: Çekme Karavanlarda Alan Düzenlemesi

Aynı boyutlarda 3 benzer alt açılım.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]

karavan-iç-plan3.jpg


karavan-iç-plan4.jpg


karavan-iç-plan5.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,998
Mesajlar
1,527,038
Kayıtlı Üye Sayımız
166,746
Kaydolan Son Üyemiz
bilicello

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst