Önderin yazdıklarından sonra bir araştırma yaptım, Benim anladığım bu kasanın sürekli 4 çekerlerinde orta diferansiyel kilidi 96 yılına kadar yok yerine viscous coupling kullanmışlar, Jeep te kini bilmiyorum ama diğer araçlardaki uygulamaları hiç başarılı değildir, 96-98 arası bazı modellere Sadece low devir için orta diferansiyel kilidi koymuşlar.
Buradan çıkacak sonuç; Önder haklı, 4*2 olup 4*4 e geçebilen türler, ortada diferansiyel olmadığı için arazi şartlarında çok daha avantajlı konuma geçiyorlar. Araçları hem hi hem Lo devirde sanki orta diferansiyel kilidi varmış gibi hareket edebiliyor.
Aslında viscous coupling olayını hiç karıştırmasalar ve sürekli 4 çekerler için bir opsiyon olarak Hi ve Lo devirde orta diferansiyeli mekanik kilitleme şansını verseler kesinlikle bunun tercih edilmesini söylerdim.
Selamlar