Çift Akü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan itfaiyeci Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,807
 

Etiketler


3-4 yıl önce yaptıgım işler kafamda kaldıgı kadarı ile paylaştım..

DC 12V Delay Timer Relay Power on Time 0~60 Minute Solid Delay Socket H3Y-2 Base

bu zaman rölesini kullanmışdım ilk 10 dakika kadar arac kendi aküsünü dolduracak sanra şarz dinlenme moduna girecek sonrada arkadaki akümü kontak kapatıncaya kadar devrede tutan bi sistem yapmıştım ..

zaman rölesi ile bu büyük röleyi tetikliyordum

NEW STINGER 200 AMP PRO BATTERY ISOLATOR & RELAY DUAL CAR TRUCK STEREO WIRING

ilk çalışma anında tabanca gibim bam diye patlayıp çekiyor 15-20 dakika sonra 70 dereceye kadar ısınıyordu..
termostatla calışan 45 derecede acan mini fan iş görüyordu

test lerim başarılıydı..

kullanmak kısmet olmamışdı..
o günlerden kalan bazı fotolar..
fotodaki röle çinli hiç olmadı çok ısınıp ötme yaptıydı..sonra stınger marka olan ile degişmişdim..
 





2 boşalmış akü ile şarz dinamosunu, sahah sabah bayagı bi terletir diye düşünüyorum..

şarz dinamosunun araca uyabilenin yüksek amperlisi ile degişmesi daha saglıklı olur..

bu tip işleri karavancılar en iyi bilir en azından tecrübeleri fazladır onlardan bir bilen bulup danışmalı..

Atilla isimli bi abi var bildiğim mesela..
 

ek
akşam şalteri kapatıp yedek aküyü kullanıyoruz....sabah aracımızı strat aküdn çalıştırıyoruz.....strat akü hiç eksilmiyor ki
 

12V-24V Digital LED Display Volt Meter Auto Car Cigarette Lighter Voltage Gauge

Akü Voltaj Göstergesi Oto Yedek Parça, Aksesuar GittiGidiyor'da

AKÜ VOLTAJ VE ISI GÖSTERGESİ (TERMOMETRE) - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com'da - 266837333


cakmaklıga takılan bu oyuncak kılıklı en ucuzundan olanı kullanıyorum aracımda ..

kontagı acıp bunu takın

marş esnasındaki voltajın nerlere indiğine bakın

calıştık tan sonra gözlemleyin 14-14,5 v.gibi görürseniz şarz dinamonuz dolum yapıyor..

12-13 volt gibi görürseniz şarz dinamonuz dinleniyor demektir.

bakımsız v kayışı eski araclarda ilk çalışmadan sonra şarz dinamosu devreye girinçe yüke bindiğinden kayış da gıcırtı filan da yapar..

şarz dinamosu yüke binince zor dönmeye başlar motorun tork ve beygirinden çalmaya başlar..yakıtı da arttırır..çekişide düşürür..
çalışma perensini aküyü doldurp ..boşda dinlenmeye gecmesi işini ..cabuk yapması hayırlıdır..saatlerce boş aküleri dolduracam diye ugraşması ansızın arıza yaptırıp yolda bırakmasıdır..

aracı üretirken hesabı kitabı yapılır bu tip işlerin,, orjinal aküsü 50 a. gibi olanın yaklaşık şarzı ise 75 a. gibi olur..
bu araca 100 a. lik akü takıp ,vinç,tavan lambası şuydu buydu doldurup kullanırsanız ilk süpriz şarz dinamosunun iflası olucaktır ,,onu 120-150 a. lik ile degiştirmek hayırlı olur gibim..anlatmak istediğim..
 




Benim onceden yazdigim gibi bu...
Ama ortada duran uzarinde alternator yazan kisim yok...
Anahtari direk akulerin artisina bagliyoruz benim dedigimde...
Bu resimde ortadan cikan accesries dedigi yerede orjinal akunun orjinal halinde artisina baglanan herseyi bagliyoruz. Ne biliyim, lpg, sarj, arac elektrigi, alarm felan...





GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönder
 
Son düzenleme:

Gece gece cok cok kabaca cizdim...
Yukarda bi kamyon yazdigim yaziyi anlatmak icin...

Aracin orjinal sistemi kabaca bu degil mi?



GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Benim anlattığımda bu...
Dediğim gibi çok kabaca bu yani...

Ben denedim, tabiki oluyor. Sadece şalteri bağlayamamıştım, kabloları birbirine şeyettiriyordum



GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Tabiki isolatör, piyasda olan hazır sistemler v.s. Cok mantıklı...
Ama maliyetli ve bağlaması işçilik istiyor....

Basit olan bu diye tarif ettim...
Akulerin cikislarinada ayri ayri voltmetre baglanabilir...
Veya salter cikisina tek konur. O zaman aktif olmayan akuyu goremeyip, unutabiliriz ama... Veya cakmakliktan verilen linkteki gibi bisyle deger okuruz...

Tavsiye edilen ve dogrusu olan sistemleri takma mantığı ile gidersek o zaman piyasada stilan 12-220 invertörleride kullanmayalım. Tam sinüs mi ne pahalı sistemleri kullanalım. Teknik bilgim çok yok ama piyasada satilan basit invertorlerede cok tehlikeli soylerdi birisi...

Benim tarif ettigim cok basit sistemde bitek saltere kalin 10luk kabluyu sokmak sorun... Onuda kablnun kalin ucuna sltere girebilecek kalinlikta tekli bakir kablo lehimleriz. Olmaz mi? Başka nesi çalışmazki bu sistemin, riskleri neler?

Birde, eger sulu aku kullanmiyorsak (sulu aku daha cok gaz yapar) ve sarj dinamosu fazla sarj yapmiyorsa, gerektigi yerde sarji kesiyorsa asitlibsu kaynamaz. Cok buharlasma olmaz.
Eger aracin camlarini kapatip, aracida calisir vaziyette icinde kalmazsak ne kadar ne olabilirki?
Ben arac icinde kucuk buyuk cok aku tasidim, cokta tasiyanini gordum. Ne rahatsiz oldum, nede bulent ersoy gibi yandan yemise dondum
Camperlerin akulerininde, karavan yapanlarin v.s. taban altina koltuk altina koydugunu biliyoruz...
Hatcbach, sw gibi bagajı iceriye acik olan Bmv lerde de aku bagajda...
Ww dede arka koltukm altinda...
Defendardada icerde aku...

Ne dersiniz?

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:



1994 YILI GİBİ 1992 PEJO 1.9 GTİ aracımda o yılların modasına uygun müzik sistemim vardı 2 bas2 595 jbl + tewetwri vs o minnacık bayan tarzı aracla ben daglarda gezer gençlik-cahillik dönemimde avcılık yapardım..
eskişehire bıldırcına gitmişdim tam işim bitti istanbul yoluna girecem şehir merkezinde şarz kesti iptal..
pejo servisi yardımcı olamadı,, sanayi elektirikçileriyle dinamoyu söktük kavrulmuş cıktı..
reno 12 dinamosu ile cok yeri benziyordu 2 dinamodan 1 dinamo yapıp bu yana zor geldiydim..
cok uzatmayım gtq 360 jbl anfi kablo girişlerine bakınça muazzam bi amper ceker bi halide yok görünüyor du çünkü minnacık kablo baglantı noktaları vardı..
amerikanın meşhur markası da hatalı bi üretim yapmış mühendislik acıdan..
megersem kaynak makinası gibim amper cekme huyu varmış.
keyif yapıcaz derkene fena rezil olmuş dum..

araca sonradan takılan her bişi yerine ve marka-kalitesine baglı olarak baş agrıtabiliyor..

şarz dinamosundan kuyruk acım var..

Google

o yılların en iyilerinden olan bu anfinin katalogu -kullanım kılavuzu vs baya bi dökümanı elime gecmişdi ..amerikalı yüksek amper akü ve yüksek amper şarz takmalısın diye şemalar diagramlar koymuşdu vaktiyle incelemişdim..

inverter işi ise buzdolabı calıştırmıyacak iseniz hiç bulaşmayın derim..
evlerde kullandıgımız buzdolapları en kötü markası bile 20-30 yıl problemsiz calışıyor çok küflenip beter olursa anca yenisini alıyoruz..
büro tipi yada bi ufagı komprosörlü motorlu olan mini tiplerden karavan ve araclarda kullanılıyor..
bunlar ilk kalkış anında 10 misli amper cekiyor..
yani en minisinden düşünüyorsanız 1000-15oo olanından aşagı olmamalı tam sinüs olmalı ..
modifiye sinüs motora parazit yaptırıp tuhaf sesler cıkarttırıyor..
eski bi buzdolapçı bulup 2 mini kondansatör taktırarak ekovatın cektiği akımı %30 civarı azaltabiliyorsunuz..
baglı oldugu aküye ilk kalkışlarda fena tokat attıgından verimli olmuyor akü beklenen den kısa sürede düşük voltaj vermeye başlıyor..
yanına müzik çilerin kullandıgı 1-2 faratlık bi kapasitör işi biraz düzeltiyor..
yalnız bu tip buzdolablarının başka olumsuz noktalarıda var..
motoru kıpraşımsız calışmak üzere dizayn oldugundan problem cıkarıyor..
kapısı yandan acıldıgına bi su içip kapayınca bile içinde ki sogukluk dışa cıkıyor ve başlıyor calışmaya..sogutana dek..

12 v. dc üstten kapaklı arac için üretilmiş olan buzdolapları daha problemsiz..gibi ama onun da bi alay derdi var..
kendisi servet degerinde..
üssten kapak olması bi su içmeyle cok ısı kaybetmiyor..fende fizikde soguk hava aşşa cöker kalır sıcak hava yukarda dolanır muhabbeti ile ilğili..
az amper cekip aküyü verimli kullanıyor invertere oranla..
motoru hoplamaya zıplamaya uygun ordan bi derdi olmuyor..

12 volt dc motora 2 kablo baglarsın calışır + ve - nin yerlerini degiştirirsen hatta ters döner..
bunun motoru kömürlü- fırcalı degil..
ve 3 kablo ile calışıyor..
o motora 12 volt baglanamıyor..
3 kablo trifaze oluyor bir yol verme kartı - besleme kartı diyede adlandırılıyor..o karta 12 volt baglıyorsunuz..o karttan cıkan 3 kablo motora hareket verdiriyor..
motorda kömür-fırca olmadıgından bakım gerekmiyor uzun ömürlü..
ama kart için aynı şeyler gecerli degil ..iyi bi markayı iyi para verip almadıysanız ..tamircisiyle akraba olma dostluğu pekiştirme muhabbetleri var işin içinde..

birde bişi tarif edeyim illaki birinin başına gelmişdir..park lambasını vs acık unuttunuz akü bitti
sabah da bi oto elektirikçi cagırdınız elinde koçaman bi akü ve maşalar ile geldi maşaları sizin akü başına tuttururken coozzt yapan bi ses bi kıvılçım illaki görmüşünüzdür..

el ile kumandalı sistemlerde mutlaka o cozzt lar olur..

mümkün oldukca otomatik ve aküler cok boşalmadan şarza baglanmalı derim kendi fikrim..

 



Araya 2li anahtar atıp bağlantı yapmanın bağlantılar düzgün yapıldıktan sonra zararı olacağını düşünmüyorum. Sonuçta starter akü adı üstünde aracın ilk çalıştırması esnasında veya kontak kapalı iken araç ekipmanlarının çalışmasını sağlıyor bunun dışında yok denecek kadar az bir enerji aküden kullanılıyor. Araç çalışırken aküyü sökseniz dahi araç çalışmaya devam eder. Starter akü dolu olduğundan şarj dinamosu ağırlıklı olarak yaşam aküsünü şarj edecek fakat şarj süreniz uzun olacaktır. Bu sebeple şarj olayını redresör yada güneş paneliyle çözmek daha iyi daha sağlıklı bir yöntem bence.

Akü ile ilgili olarak ise sulu akü bir muhafaza içine konularak çek valf yardımı ile çıkan gazın araç dışına tahliye edilmesi bence en güvenilir yol. Kısa vadede bir sıkıntı yaratmasa da zararlı bir gaz sonuçta sigarada anında zarar vermiyor ama uzun vadede zararları var.Kuru veya jel akü tercih ederseniz bu tarz bir işleme gerek yok.