Ynt: Cj5 Restorasyon
Foruma ancak girebildim. Aşamaların tamamında aracı görme şansım olmadı başka şehirde olduğum için. O yüzden fotoğraf durumu da biraz kısıtlı oldu. Bunun için tüm forum ahalisinden özür diliyorum.
Süreci anlatayım. Araç boyadan çıktıktan sonra Sivas'a geçtim. Boyadan önce ilk yaptığımız kaporta işlemleri alt sacları da değiştirmek için yeniden yapılmış. İç zemin siyah pütür boya atılıp öyle kalacaktı. Ama boyacımızla yaşadığımız küçük bir iletişim sorunu sonucu pütür atıldıktan sonra araç içine de boya uygulaması yapılmış
Kesinlikle silikon kullandırmadım. Araca fazladan tek delik dahi açtırmadım.
Aracı şaseden ayırma şansımız olmadı. Ancak lifte kaldırılıp paslanma olan yerler komple temizlendi. Sonrasında şase boyası ile araç altı ve tekerlek davlumbazları boyandı. Boyanın içine 3/1 ölçeğinde pütür kullandım. Kupa takozları kontrol edildi. Makaslar sökülüp elden geçirildi. Boyanıp yerine takıldı.
Benzin deposunda delikler vardı. Bunların çoğu üstteki bağlantı hortumları ve gösterge kablolarının olduğu yerdeki silikondaydı. Tamir edip boyadık. Sökülmüşken koruma sacındaki eziklikler vs. de düzeltildi o da boyanıp yerine takıldı.
Aynı şekilde radyatörde de birkaç delik vardı. Onu da söküp alüminyum kaynağını ve iç temizliğini yaptıktan sonra boyayıp yerine taktık.
Ön konsol sökülünce ortaya örümcek ağı gibi ve bol elektrik bantlı, paralelden de paralel çekmeli bir elektrik tesisatıyla karşılaştık. En azından sıkıntı çıkarmayacak hale getirene kadar sadeleştirme yaptık. Paralel çekilmiş kabloları da sigortadan çekip elektrik olayını şimdilik bu şekilde bıraktık. Sonrasında komple elden geçecek tekrar.
Parça montajları yapıldı. Birkaç şey dışında aksesuar değişimi yapamadık, onları da Ankara'ya dönüşe sakladık.
Sonrasında araç motor ustasına gitti. Motorun hasta olduğu belliydi zaten, fakat beklediğimizden de yorgun çıktı. Ama o da Sivas'ta olacak iş değildi. Önce temiz motor arayışına girdik. Ama sonra orijinalini bozmak istemediğimiz için bu durumdan vazgeçtik. Araç kamyona yüklendi. Ankara'ya doğruca Rauf Usta'ya indirildi. Motoru indirdiler. Oldukça uzun bir değişim listesi çıkarıldı. Eski hiçbir şey kalmadı diyebilirim. Allah'tan blokta çatlak vs. yoktu, krank mili fabrikadan çıktığı gibi duruyordu. Motor boyandı yerine takıldı. (Değişenlerin parça listesini alınca onları da yazacağım.)
Arka diff. yakın zamanda yine Rauf Usta'da bakım görmüş eski sahibindeyken. Şanzumanda ötme, atma vs. yoktu tıkır tıkır çalışıyor. Yine de bi' göstereceğim. Balatalar değişti. Ön diff. kontrol edilecek. Elektrik tesisatı elden geçecek.