CR-V 4 Çeker Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan adnankatmer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 71,626
Ynt: CR-V 4 Çeker Yardım

cr-v'lerde 4 ceker sisteminin vitesle hicbir iliskisi yoktur. hatta surucunun arka tekerlere guc aktarilmasi icin hicbir turlu mudahalesi mumkun degildir. (bilerek kaygan zemine girmek disinda tabii)

cr-v on tekerlekler arka tekerleklerden daha hizli donmeye basladiginda, soz konusu hiz farki oraninda guc aktarmak suretiyle gecici 4 ceker olabilen bir 2 ceker aractir.

bu ilk bakista (hele ki arazi araclari forumunda ;D )bir eksiklik gibi gorunse de aracin uretim ve kullanim amaci dusunuldugunde guvenlik, yakit ekonomisi ve sorunsuzluk hususlarinda aracin kiymetini arttiran bir ozelliktir.

sinan bey korkarim arka taraftan diferansiyel devredeyken duydugunuz 'tork sesi' cok hayra alamet degil, bu araclarda hic sorun yasanmasa dahi 100bin km civarinda arka diferansiyel yaginin degismesi gerekir, baktirmakta fayda olabilir.
 

Etiketler
Ynt: CR-V 4 Çeker Yardım

Arkadaşlar merhaba
Bende yeni 1998 model crv aldım. aracım ilk nesil olduğu için vites farklı d4, d3,2,1 olarak. Çeker sistemi de farklı mıdır acaba. yani sürekli 4 çeker mi yada bahsettiğiniz gibi önler patinaja düştüğünde arkalar kendimi devreye giriyor, yada bunu nasıl anlarım.
Aracı bakım için lifte kaldırıldığında elimle ön tekeri çevirdim arkada dönmeye başladı ama arkayı elimle çevirdiğimde önler dönmedi. kendi kendime düşündüğümde önler ve arkalar sürekli bağlı olsa sanırım arkayı çevirdiğimde önlerin de dönmesi gerekirdi diye düşünüyorum yanlış mıyım acaba?
 

Ynt: CR-V 4 Çeker Yardım

tanyolu' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba
Bende yeni 1998 model crv aldım. aracım ilk nesil olduğu için vites farklı d4, d3,2,1 olarak. Çeker sistemi de farklı mıdır acaba. yani sürekli 4 çeker mi yada bahsettiğiniz gibi önler patinaja düştüğünde arkalar kendimi devreye giriyor, yada bunu nasıl anlarım.
Aracı bakım için lifte kaldırıldığında elimle ön tekeri çevirdim arkada dönmeye başladı ama arkayı elimle çevirdiğimde önler dönmedi. kendi kendime düşündüğümde önler ve arkalar sürekli bağlı olsa sanırım arkayı çevirdiğimde önlerin de dönmesi gerekirdi diye düşünüyorum yanlış mıyım acaba?

Aracınızın çekiş sistemi üst modellerinki ile aynıdır. Liftde yaptıgınız test ile bunu kanıtlamışsınız zaten. Ön tekeri çevirdiginizde arka tekerin dönmesi dört çekerinin çalıştığını gösteriyor ve Önler patinaj yaptıgında arka tekerlerin devreye girdigini. Arka tekeri çevirdiginizde ise önlerin dönmemesi normal çünkü aracınız sürekli dört çeker degil.
 

Ynt: CR-V 4 Çeker Yardım

sinan_y' Alıntı:
Bülent Bey yalnış bilgi vermemek için Honda kullanma kılavuzuna ve Honda'nın Forumlarını inceledim; Honda CR-V 2000-04 jenerasyonunda arka differansiyal kilidi yok fakat merkezi differansiyal kilidi var. Merkezi Diferansiyal kilidi sistemi AWD sistemi ile aynı ve Honda Modellerindeki Patentli ismi RT4WD ( Real Time 4 Wheel Drive )' dir.Bu sistemde araç 4 çekerdeyken ön differansiyali 30:70 oranında arka diferansiyeli ise 70:30 oranında elektronik olarak kilitler bunuda çift pompalı konvertör yardımı ile yapar ve dengeli bir sürüş sağlar.(Honda Suv Forumundan ). RT4WD sisteminde D vites modunda elektronik olarak yol şartlarına göre yokuş çamur kar vs. araç elektronik sistem ile otomatikman 4 çekere geçiyor. 1 ve 2. viteslerde ise şanzıman bulunduğu viteste ( 1 veya 2) kilitleniyor. 1. ve 2. vitesler yokuş çıkarken daha fazla güç, dik yokuş inerken daha fazla motor freni sağlar.Kaygan zeminlerde veya karlı yerlerde kalkış yaparken patinajı önlemeye yardımcı olur.1 viteste azami 60 Km/h ,2. viteste azami 108 Km/h ;D ( Over Drive Kapalı iken ) azami 160 Km/h öneriliyor. (Honda Kullanma Kılavuzundan) Kendi deneyimlerim de sürekli izlediğim 1 ve 2. viteslerde aracımın arka lastiklerde de itici bir kuvvetin etkisinde olduğunu arka diferansiyal çalıştığı zaman farklı bir tork sesi duyuyorum. Umarım açıklayıcı olmuştur. :smiley:
Merhabalar bu aracın 98 model olanının kullanım kılavuzu elinizde varmı veya nereden elde edebilirim?
 

Ynt: Cr-v 4 Çeker Yardım

Ustadlar konuyu hortlatiyorum ama tekrar tekrar baslik acmak istemem nedeniyle uzun zamandir 4x4 arac bakiyorum kendime bana en uygunu hem modifiye anlamaminda hem arazi kabiliyeti hem parca konusunda bana yanit veren 2000 model gran vitara yuvarlak farli olan modeli idi yanliz ici ve asfalttaki son hizlanmasi bana dar ve yavas geldigi icin hondaya biraz olsa kaymis durumdayim ben bu araci nicin kullanocam ona gelirsek hafta sonu pinige daga bayira ciknaya agir offroad yapmicam hafta icide asfalta ise gitgel aile araci olarak kullanicam suzukinin arazi vitesi tartisilmaz araxide oldukca kabiliyetli bi arac crv de arazi vitesi yok ceker sistemi farkli bmm merak ettigim karda buzda camurda yakus inerken nasil arka tekerler faliyete geciyor vitarada duruma gore 4l 4h yapiyosun 4 lastiktede guz oluyor ve kyma minimuma iniyor ama crv de durum nasill ?
 




Ynt: Cr-v 4 Çeker Yardım

umit87' Alıntı:
Ustadlar konuyu hortlatiyorum ama tekrar tekrar baslik acmak istemem nedeniyle uzun zamandir 4x4 arac bakiyorum kendime bana en uygunu hem modifiye anlamaminda hem arazi kabiliyeti hem parca konusunda bana yanit veren 2000 model gran vitara yuvarlak farli olan modeli idi yanliz ici ve asfalttaki son hizlanmasi bana dar ve yavas geldigi icin hondaya biraz olsa kaymis durumdayim ben bu araci nicin kullanocam ona gelirsek hafta sonu pinige daga bayira ciknaya agir offroad yapmicam hafta icide asfalta ise gitgel aile araci olarak kullanicam suzukinin arazi vitesi tartisilmaz araxide oldukca kabiliyetli bi arac crv de arazi vitesi yok ceker sistemi farkli bmm merak ettigim karda buzda camurda yakus inerken nasil arka tekerler faliyete geciyor vitarada duruma gore 4l 4h yapiyosun 4 lastiktede guz oluyor ve kyma minimuma iniyor ama crv de durum nasill ?

Selamlar Ümit bey,

Konuyu birinci sayfadan itibaren okursanız birçok sorunuza cevaplar bulabilirsiniz.

Vitara arazi kabiliyeti olarak cr-v den çok çok iyidir. Ancak cr-v konfor iç mekan ve bagaj olarak çok iyidir. Yazdıklarınıza göre sizin ihtiyaçlarınızı en iyi karşılayacak olan cr-v dir.

Cr-v'nin çekiş sisitemine gelince;

Normal şartlarda önden çekerdir. Ön tekerler patinaja düşürse, viraj dönerken arka tekerlerden hangisinin dönmesine ihtiyaç duyuluyorsa o devreye girer ve devreden kendisi çıkar. (Bu arada cr-v'nin arka diferansiyelinde veya dört çeker sisteminde sorun olup olmadığını anlamak için direksiyonu tam sağ ya da tam sola çevirerek yuvarlak dönüşler yaptığınızda arka diferansiyelden uğultu sesi gelmiyor ise sistem hem çalışıyor hemde sorun yok hemde yağın durumu iyi demekdir. Ancak ıslak,karlı veya çamurlu bir zeminde ön tekerleri patinaja düşürerek denemek daha net sonuçlar verir.) Cr-v de dik yokuşlardan inerken veya çıkarken tek yapabileceğiniz vitesi D konumundan 1 konuma almaktır. Bu çekilde yine kendisi ihtiyaç duyarsa diğer tekerler devreye girer.

Vites 1 konumunda iken vitara gibi ağır devri olmadığı için çok dik ve zorlu yokuşlarda o gücü size veremez. Yani ihtiyaç duyulduğu anda dört tekerden en fazla ikisini en fazla çapraz yani bir önden bir arkadan çalıştırır o kadar. O da diferansiyel ısınana kadar on dakika sürekli çalışır daha sonra devren çıkar. Soğuduktan sonra tekrar devreye girer. Cr-v bu konuda vitaradan daha zayıfdır. Ancak bana göre kullanıcı hatalarını minimuma indirdiği için de hem şanzuman hem diferansiyel hem dört çeker sistemini bozmak çok zordur.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,491
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst