Ynt: CR-V 4 Çeker Yardım
cr-v'lerde 4 ceker sisteminin vitesle hicbir iliskisi yoktur. hatta surucunun arka tekerlere guc aktarilmasi icin hicbir turlu mudahalesi mumkun degildir. (bilerek kaygan zemine girmek disinda tabii)
cr-v on tekerlekler arka tekerleklerden daha hizli donmeye basladiginda, soz konusu hiz farki oraninda guc aktarmak suretiyle gecici 4 ceker olabilen bir 2 ceker aractir.
bu ilk bakista (hele ki arazi araclari forumunda ;D )bir eksiklik gibi gorunse de aracin uretim ve kullanim amaci dusunuldugunde guvenlik, yakit ekonomisi ve sorunsuzluk hususlarinda aracin kiymetini arttiran bir ozelliktir.
sinan bey korkarim arka taraftan diferansiyel devredeyken duydugunuz 'tork sesi' cok hayra alamet degil, bu araclarda hic sorun yasanmasa dahi 100bin km civarinda arka diferansiyel yaginin degismesi gerekir, baktirmakta fayda olabilir.
cr-v'lerde 4 ceker sisteminin vitesle hicbir iliskisi yoktur. hatta surucunun arka tekerlere guc aktarilmasi icin hicbir turlu mudahalesi mumkun degildir. (bilerek kaygan zemine girmek disinda tabii)
cr-v on tekerlekler arka tekerleklerden daha hizli donmeye basladiginda, soz konusu hiz farki oraninda guc aktarmak suretiyle gecici 4 ceker olabilen bir 2 ceker aractir.
bu ilk bakista (hele ki arazi araclari forumunda ;D )bir eksiklik gibi gorunse de aracin uretim ve kullanim amaci dusunuldugunde guvenlik, yakit ekonomisi ve sorunsuzluk hususlarinda aracin kiymetini arttiran bir ozelliktir.
sinan bey korkarim arka taraftan diferansiyel devredeyken duydugunuz 'tork sesi' cok hayra alamet degil, bu araclarda hic sorun yasanmasa dahi 100bin km civarinda arka diferansiyel yaginin degismesi gerekir, baktirmakta fayda olabilir.